הגיטרה תוביל
ספיישל

Rubycon

New member
מוכשר כן

אבל בכל הקשור לטכניקה או השכלה, הוא בקרשים. אבל ללא ספק מיצא את הפוטנציאל הטמון בו, לפחות עד אנימלס...
 
זה נראה לי פרדוקס

אם הוא מוכשר, והוא מנגן טוב, אז יש לו טכניקה טובה. טכניקה אינה מילה נרדפת להשכלה. הוא לא יודע הכל, אבל הוא יודע טוב מאוד לעשות את מה שהוא עושה. יש לו מאגר פראזות לא רע, והוא מנגן אותן באופן מושלם. אני מקווה שאתה מתכוון לעד אנימלס כולל אנימלס, אגב.
 

Rubycon

New member
.

הוא מוכשר מנטלית, הוא בעצמו אמר שהאצבעות שלו כבדות מדי בשביל לנגן מהר. ברור שטכניקה אינה מילה נרדפת להשכלה, אמרתי את זה כבדרך אגב. כמובן כולל אנימלס, אלבום גדול.
 

Rubycon

New member
אוקיי

שנינו אוהבים את פינק פלויד אז זה ויכוח ענייני לגמרי. אני מאמין שהסאונד (הטוב מאוד לטעמי) שלו נובע מהטכניקה ופה אתה צודק. מה עוד?
 

emmily plays

New member
סליחה ..חייבת להתערב

המיוחד בגילמור זה שהוא יודע למצות עד תום את היכולת המוגבלת שלו מבחינת מהירות .ועוד דבר.. הנשמה והרגש. גילמור מרגש כשצריך מפחיד כשצריך מצמרר כשצריך... בקיצור atmospheric guitarist . יודע בדיוק מתי לנגן מה...לא הטכניקה שלו מייחדת אותו למרות שהוא אכן היגיע לסאונד יחודי שמנסים לחקות.הוא לא וירטואוז אלא מינימליסט. אומר ב3 תוים מה שאחרים אומרים ב20.... אכן.. מוכשר הבחור...
 

VideoStar

New member
../images/Emo52.gifגברת אמיליה פלייז אני חולק

עליך אולי בשבילך גילמור הוא האלוהו של הגיטרסאים עם 3 אקורדים אך ממש הגזמת עם המימרה אטמפוסירה דהינו גיטרצ אוירה. אם כבר מדברים על גיטרסטים מובילים כיצד יכולתם לשכוח את: סיימון גוטרי - או גאטרי - מתאומי קוקטאו - שהם בעצם שלישיה ליז ושני האחרים גאטרי - ????? סיימון שולטטטטטטטטט !.
 

emmily plays

New member
אני לא מהסודות..

ולכן הוא לא אלוהי הגיטרה. אבל הוא גם ממש לא נגן של 3 אקורדים. וחוץ מזה אני חדשה לדמרי בפרוג. ירוקה כצפרדע..אז אנא לא להתקיל אותי בשמות של אנשים מלהקות שאת שמען לא שמעתי מעודי.. ככל שאתקדם בז'אנר הענקי והמופלא הזה(ממה ששמעתי עד כה, שזה ממש לא המון) אולי אכיר אותם. לא לתקוף אותי אני סך הכל אמרתי את דעתי. וכמו כן את המושג נגן אוירה לא אני המצאתי עליו. שמעתי את זה מידידי חובב הפרוגרסיב המושבע שהוא גיטריסט בעצמו אז תלונות ומענות אליו בבקשה.
 
נו, אבל זה כן

אתה לא יכול להתעלם מהעובדה שהגיטרה ברוק היא הדבר הכי חשוב מבחינה כֶּלִית. ולא רק לשמוע אותה - לראות אותה, ולחכות שהגיטריסט ידפוק את הסולו המצ'וקמק שלו, זה מה שעושה את זה עבור המון אנשים. לכל סגנון, כך או אחרת, יש איזושהי נורמה וציפיות מאוד מובנות - בג'אז מוחאים כפיים אחרי כל סולו, במוסיקה קלאסית המנצח חוזר לקוד קידה עשר פעמים, במוסיקה רוסית עממית יש את השטיק הזה של לקחת מוטיב ולהאיץ אותו, וברוק יש כמה דברים - אך בראשם עומד סולו גיטרה, שבו גם לפעמים מפעילים את המאוורר על הגיטריסט, כדי שזה ייראה עוד יותר כמו סלאש. וזה הקטע, ואי אפשר להתעלם מזה. כמובן שהבעייתיות שבכל העניין היא לדעת על איזה "רוק" אנחנו מדברים. אבל אני אציין שאני מדבר ספציפית על התפיסה הבסיסית ביותר של רוק. כמו שכשלומדים תופים יש מקצב בוסה-נובה, מקצב צ'ה צ'ה צ'ה ומקצב רוק, ככה גם הדברים האחרים שהזכרתי לגבי הג'אז והקלאסית, אז אין צורך להיטפל לפרטים האלה כרגע. הכוונה שלי היא שזו היתה הכוונה של יהודה, על פי הבנתי. בעניין הרוק המתקדם, אולי אפשר למצות את הנושא לכדי "סולו מוּג". זה נכון שהקלידים ברוק המתקדם הם לא סתם "יותר דומיננטיים". זה בהחלט סימן היכר סגנוני מובהק, וניתן לראות ברוק המתקדם כלוחם הראשי למען זכויות הקלידים במוסיקה הפופולרית. ועדיין - כמו שלא -תמיד- יש סולו גיטרה, אך בכל זאת זהו אלמנט מאפיין, לדעתי סולו המוג הוא מאפיין חזק ברוק מתקדם. ההבדל העיקרי הוא שלהבדיל מרוק, סולו מוג יכול לבוא כמעט בכל מקום במבנה של היצירה. ודרך אגב, פינק פלויד זו דוגמה להרכב רוק מתקדם כמו שג'נטל ג'ייאנט הם דוגמה להרכב פּאנק.
 
זה מוביל לדיון קצת עבש, לא?

בוא לא נתווכח על שיוכם של פינק פלויד לז'אנר, כי הם באמת דווקא יוצאי הדופן כאן, באופן מפתיע. בוא נדבר על ג'טרו טול, למשל. יש שפע של סולואי גיטרה פנטטוניים אפילו, וזה פרוג, לא? בקאמל יש הרבה סולואי גיטרה לצד סולואי מוג. אפילו באלבום הראשון של ג'נאל ג'יאנט יש סולואים שכאלה. בRush כמעט ואין קלידים, אבל יש הרבה סולו גיטרה וירטואוזי למדי, בQueen יש בעיקר פסנתר, ואין סולו מוג בכלל, בSix של Mansun (אם לקחת דוגמא קצת יותר מודרנית) כמעט רוב האלבום הוא גיטרות, ורק לעיתים יש קלידים. לדעתי, השתלטות הקלידים על הפרוג רלבנטית בעיקר לשנות ה70, והיא לא חלק בלתי נפרד מהז'אנר עצמו, אלא תוצר לוואי של ההתפתחויות הטכנולוגיות של התקופה. כאמור, אם הפרוג נולד היום, לא נראה לי שהמלוטרון היה נמצא בכלל בלקסיקון שלנו.
 

HelterSkelter1

New member
לדעתי אתה טועה

"לדעתי, השתלטות הקלידים על הפרוג רלבנטית בעיקר לשנות ה70, והיא לא חלק בלתי נפרד מהז'אנר עצמו, אלא תוצר לוואי של ההתפתחויות הטכנולוגיות של התקופה. כאמור, אם הפרוג נולד היום, לא נראה לי שהמלוטרון היה נמצא בכלל בלקסיקון שלנו." אם מתייחסים לקלידים בכלליות, לאו דווקא מלוטרון, אז הפרוג מתבסס על קלידים משום שהם מתאימים לו הרבה יותר, הם נשמעים סימפוניים, "קלאסיים" יותר, נותנים נפח גדול יותר ויוצרים שטחי סאונד שגיטרות לרוב לא ממלאות תפקיד שכזה ברוק. לכן, המלוטרון האו לא התפשרות טכנולוגית תקופתית של שנות השבעים, אלא הוא בעצם הכלי האולטימטיבי ליצירת הסאונד המלא והגדול, שלהקות הפרוג רצו ליצור. הבחירה במלוטרון היא לא מתוך חוסר ברירה, להיפך.
 

פרוגיא

New member
קלידים

נראה לי שאחת הסיבות שקלידים דומיננטיים יותר ברוק המתקדם היא שהלחנה מורכבת יותר מתבצעת באופן טבעי יותר על קלידים. בכללה גסה אני מקבל את הרושם שלחנים שנוצרו על גיטרות הם פחות מורכבים. ודרך אגב, אם כבר דנים בגיטריסטים אשמח לשמוע ניתוח של יהודה או גיטריסט אחר על מייק אולפילד כגיטריסט. הנגינה שלו נשמעת לי מאוד מיוחדת ואני חושב שמלבד היותו גיטריסט מצויין הוא פיתח טכניקה וצליל אופיינים.
 

yehuda kotton

New member
קלידים

לא רק שההלחנה המורכבת יותר מתבצעת באופן טבעי יותר אבל גם לרוב הקלידנים הם משכילים ומפותחים יותר מוסיקלית. זה היה עוד יותר נכון בשנות ה-70 בהם הקלידים היו הכלי הנפוץ ביותר ללמידת מוסיקה. מאז שנות ה-80 הגיטרה שולטת באופן מוחלט. משהו כמו 90% מהכלים המוסיקליים הנמכרים הן גיטרות. אולדפילד הוא באמת גיטריסט ייחודי גם מבחינת סגנון הנגינה (קשה להאמין שאין לו השכלה פורמלית במוסיקה) וגם מבחינת הטכניקה. הצליל המיוחד שלו נובע מכמה אלמנטים שהראשון ביניהם הוא פריטה חזקה עם האצבעות (בלי מפרט) וסאונד מאוד מקומפרס - אפקט שמונע מהצליל להשתנות בווליום כך שהצליל נשאר כמעט אחיד מהרגע שהוא פורט על המיתר עד שהוא משחרר אותו.
 
אמרתי חוסר ברירה?

ולרשומות, הלהקות השתמשו במלוטרון לרוב בגלל הצורך בתזמורת של כלי מיתר שלא הייתה נגישה עקב חוסר ממון בעיקר. אני לא רואה איך המוג הוא כלי עם אסוציאציה למוסיקה קלאסית, ובאשרכ לשטחי סאונד - זה קיים בסגנונות רוק אחרים ולאו דווקא ברוק מתקדם. כמו כן, לפסנתר למשל, אין מקום בתזמורת סימפונית בכלל במוסיקה הקלאסית. המלוטורון לא נשמע בדיוק כמו כלי מיתר, והסינטיסייזרים של היום - מסוגלים לחקות את הסאונד באופן שבלתי ניתן להבדיל, ולכן המלוטרון אינו הכלי האולטימטיבי.
 
למעלה