הגדרה לאדם מוסרי:

מיכאל ג

New member
איזו זמרת ממלזיה

הבחור הזה שאני לא הולך לנסות אפילו לכתוב את הכינוי שלו, יש לו שני דברים בראש: הזמרת הזו וזה ששוטרים (ה"משטרע" לשיטתו) הרביצו לו פעם. זה כל מה שהוא מדבר עליו, לא משנה באיזה נושא השרשור מתחיל הוא מוצא דרך להכניס את זה.
 
חחחחחחחחחחחחחח

שוטרים אפסים באמת הרביצו לו והוא מטפל בהם. באיזה פורום אתם?
 
אני פשוט נדהם...

מהבורות היורדת עד תהום של הפורום הזה ... אגב רועי החושב הופיע גם בפורום של ישעיהו ליבוביץ' וניסה להתנגח ועכשיו הוא מצטט אותו מצחיק למרות שאני מסכים איתו ועכשיו לכמה אנשים פה שלא מכירים את ההגדרה של ליבוביץ' שהיה אחד הגדולים בדור האחרון אם לא הגדול מביניהם להזכירכם עם שבע תארי פרופסורה ואפילו היה אדם דתי למרות שכונה ע"י חוגים חרדיים אפיקורס שומר מצוות ועכשיו להגדרה שלו שטענתם שאנרכיזם הוא הוא לא מוסרי ואני טוען שהוא מוסרי לעילא ולעילא כי האידיאלי האנרכיסטי הוא שלא יהיה שום מוסד אשר יהיה מעל האדם והאדם יהיה כפוף אליו במילים פשוטים למשל שמשטרה לא תפעיל כח ולמשל תנסה להרוג אדם למרות שמבחינה פרקטית אנרכיזם אינו בר-ביצוע אפשר להיות מבחינה אידיאולוגית אנרכיסטי ... ולכן אדם מוסרי או כל אלה שפה בפורום ששואפים להיות הומניסטיים ואתאיסטים חסר להם לפחות שלוש מרכיבים.
 
טוב, מה אתה רוצה, פורום ליבוביץ'

לא ממש שוקק חיים... לכל היותר יש שם כמה דתיים אינטליגנטים יחסית שמנסים להפריד בין מדע לדת ולכן אי אפשר לעצבן אותם יותר מדי. בעסה רצינית.
 
אינטיליגנטים יחסית?

ודווקא בגלל הדואליות ובגלל האינטיליגנציה אני רואה עצמי גאה להיות שייך לחוג הליבוביצ'יאני ולכן במקום להאזין לשיחות רוויות באינטלקט למה ירדת לשיחות רוויות בשנאה ובהתרסה גרידא?
 
איזה שיחות?

קודם כל אין שם שיחות כמעט. שנית- יש שם יותר מדי התעסקות במיומנות הדתית ופחות מדי התעסקות בהתבוננות על הדת. חוץ מזה- אינטליגנטים לא בהכרח יודעים להתבטא. אמירת האמת אינה משהו שקשור בהכרח לאינטליגנציה אלא צריך ללמוד את זה, והיות וכך, גם טיפשים יכולים להגיד את האמת. והרוב טיפשים בפורום הזה. "וקרב לשמוע מתת הכסילים זבח כי אינם יודעים לעשות רע" קוהלת.
 
כי האנשים עברו כבר את ההתבוננות..

הם הכריעו כבר... וחוץ מי זה כאדם חושב אתה צריך לדעת שבעניינים שברוח אין אמת מוחלטת אלא אמת סובייקטיבית ולכן טיפש יכול להגיד ולהעמיד את האמת שלו ובדרך שלו ואיפכא מסתברא נהפוכו האינטיליגנטים הרבה יותר נעימי הליכות ומפגינים אורך רוח יותר מאנשי הפורום הזה זה על בטוח הם הפנימו את המשפט החשוב של יתגבר ... גם על הטבעיות כמו שציין אותה טרף טרף ולשהתגבר על לדבר יפה בין אדם לחברו למרות שהטבע שלנו מעמיד בפנינו וקורא לנו ישר לקלל .. ספק אם מישהו פה הפנים את זה !
 
בדיוק ההיפך

בעניינים טכנים אין אמת כלל. אבל בענייני רוח יש אמת. מי שעבר את ההתבוננות, פיספס את החוכמה ונתקע בטכניקה. מי שמקפיד לא לקלל, זה לא אומר שהוא מבין משהו, זה רק אומר שהוא מכבד מישהו. להתגבר על היצר? לא ברורה לי החלוקה בין "יצר" ל"אני". אני היצר. אני לא נשמה אלוהית שבאה לכבוש את היצר. אני היצר.
 
בזה אתה בוחר

לחפש פשרה .. ולהתקע בדיוק באמצע מאשר להכריע ... ממילא אפשר להוכיח לוגית שאתה טועה או צודק ... והטבת לעשות כשהגדרת את היצר אני זוהי בדיוק המלחמה הדואלית בין הגוף לנפש... ושוב בענייני רוח יש אמת סובייקטיבית להיפך מהאמת האובייקטיבית של המדע שהוא היחיד שכזה ... הרי כל ינוקא יודע ומכיר שהמציאות היא אחת וכולנו מבינים אותה באופן שונה . עניין האובייקטיביות של המדעים וממנו לסובייקטיביות של הערכים. תהנה!
 
אין לי שום מלחמה בין גוף לנפש

כי אין כלל דבר כזה "נפש". חסידי ליבוביץ' אוהבים להתעסק שוב ושוב עד לזרא ב"קונפליקט גוף נפש" כדי לא להכריע בין היתמכרותם לסמלי הדת לבין האמת החומרית. כלומר- ליבוביץ' יסד כת המקדשת את הנוירוזה! ואגב, מאד משתלם להיות נוירוטי בחברה שלנו.
 
ליבוביץ' לא קידש כלום

הוא היחיד מבין הדתיים שטען שאין שום דבר קדוש במציאות ... מה לעשות ומי שלא מבדיל בין אותו אני לבין אנחנו לעולם לא יבין כלל את הבעיה הפסיכו-פיזית...
 
וזה בלי להזכיר

את הכשל הלוגי הגס שהעלית פה "אמירת האמת אינה משהו שקשור בהכרח לאינטיליגנציה אלא צריך ללמוד את זה" =]... או שמא נאמר אל תכנס עם אדיוט לוויכוח אתה תפסיד לו רק בגלל הנסיון שלו ... =] ליל"ט
 
לא נראה לי שההגדרה שלי לאינטליגנציה

היא אותה הגדרה כשלך. אינטליגנציה היא פרי התבוננות, ולעומתה אוטומטיות היא פרי מיומנות, גם אם זו מיומנות דתית נשגבת ומדהימה וכ"ו וכ"ו. כדי לרכוש מיומנות אתה צריך להתאמן. כדי לרכוש אינטליגנציה אתה צריך להתבונן, כלומר- אתה לא צריך לעשות דבר. אמירת האמת היא משהו שצריך לרכוש אותו. היא לא באה באופן טבעי. אם נדמה לך שהיא באה באופן טבעי אז אפילו התבוננות אין לך...
 
למעלה