הגדרה לאדם מוסרי:

הגדרה היא דבר סובייקטיבי מיסודו

ובוודאי שבתחומים כמו מוסר היא תהיה עוד יותר סובייקטיבית! לתרבויות שונות יש מוסרים שונים ולפיכך הגדרות שונות למוסר. בפילוסופיה נהוג לתת הגדרות לפני שפונים לפוסטולטים, אקסיומות והוכחות. רק אם אדם מגדיר את המונחים שבהם הוא משתמש הוא יכול לתקשר ברמה גבוהה עם אנשים אחרים. אדם שמשתמש במונחים שאינו מגדיר במדוייק למרות שהם נתונים במחלוקת הוא אדם שרק מוסיף לבילבול הכללי, הוא לא תיקשורתי אלא רק עשוי להראות בעיני אחרים כתיקשורתי, למרות שהם יפרשו את דבריו בצורה אחרת לגמרי ממה שהתכוון. בלבול מושגים זה נראה בעיניך כתקשורת ואילו הגדרה מדוייקת של מונחים לפני שמשתמשים בהם נראה לך כחריגה מהמוסכמה... למעשה ההיפך הוא הנכון- בלבול המושגים הוא המוסכמה ואילו הגדרה מפורשת של מונחים לפני שמשתמשים בהם היא מניעת בילבול. הגדרה מילונית היא לא דעת הרוב אלא רק ניסיונותיהם של מלומדים לנחש מהי דעת הרוב. והיות ולא נערך כל מחקר שיטתי לגבי ההגדרות של הרוב, אין ההגדרות המילוניות ראויות להיקרא מדעיות.
 

pdib

New member
שתי שאלות אליך ../images/Emo26.gif

1) איך קבעת שבלבול מושגים זה נראה בעיני כתקשורת? להפך, מי שבלבל מושגים זה אתה.. 2) תסכים איתי שההגדרה שקבעת כאן לא מתקרבת אפילו למוסכמה הכללית, לא? אתה לא יכול לטעון שכל מי שהוא לא סוציאליסט הוא לא מוסרי, או מי שהוא תחרותי הוא לא מוסרי.
 
תשובות

1 בילבול מושגים הוא כאשר המושגים מוגדרים בצורה שונה אצל אנשים המשוחחים בינהם ואינם יודעים שהמושגים שלהם מוגדרים בצורה שונה. לכן- כאשר אני מגדיר מהי הגדרתי למוסר, אני מונע מראש בילבול מושגים כלומר- עושה בדיוק ההיפך מבלבול מושגים. 2 ההגדרה שקבעתי כאן לא צריכה להתקרב למוסכמה הכללית אלא היא פשוט מאד מונעת בלבול מושגים, בדיוק כפי שההיאחזות במוסכמה כללית מונעת בילבול מושגים. כל אלו צורות שונות להילחם בבילבול המושגים ויש להן ערך אינסטרומנטלי בלבד למטרה אחת והיא- תיקשורת רהוטה. ברגע שמישהו מעדיף את האינסטרומנט על התיקשורת הרהוטה הוא הופך את עצמו ל"עובד אלילים", כלומר, למי שמתייחס לצורה במקום לתוכן, לכלי במקום למטרה שלשמה הכלי נוצר.
 

pdib

New member
יופי,../images/Emo26.gif

אבל אתה לא יכול להשתמש במילה מוסרי ולהגדיר אותה מחדש, כי זה אידיוטי, תמצא מילה אחרת.
 
אני לא מגדיר אותה מחדש

כי אין לה שום הגדרה מלבד הגדרות סובייקטיביות שגם הן "הגדרות מחדש".
 
עוד פעם אתה מתווכח על מוסר?

ההגדרה הלשונית של מוסר טיבעי היא המצפון האישי של טוב ורע - הנאה מול כאב. זהו. חלאס ליהוג וויכוח עם דפ"רים.
 
לא הגדרתי מוסר טיבעי

מוסר הוא לא דבר טיבעי כלל, הוא בדיוק ההיפך מכל טבעיות. אין כזה דבר "מוסר טבעי" מוסר הוא - אנרכיזם, סוציאליזם וקוסמופוליטיות. אלו לא דברים טבעיים כלל- מה שטבעי הוא אינסטינקט העדר, פירמידה חברתית ושיבטיות. כלומר- מוסר וטבעיות הם בדיוק ההיפך!
 
מוסר טיבעי=מצפון

קראת בכלל משהו בנושא(אפלטון,קאנט)? אם לא - צא ולמד. זה עדיף מאשר תלהג על ריק, ואז עוד (*בלי שום קשר לנושא ההודעה, רק כדי שלא תשאל אותי -"מה הקשר י'מטומטם?!") תעתיק ממני הגדרות לפילוסופיה ותפיץ אותן כדי להתגאות במושג שכאילו המצאת. ואז עוד אתה מאשים אותי שבשיחה איתי אתה לא מגיע לגילויים... מדהים כמה שאתה רמאי עלוב.
 
הפילוסופיה

היא האומנות שממנה יוצא האינטלקט לכל המדעים - זה אני אמרתי. אתה טענת שזו המתמטיקה, ואחרי שתי דקות התחלת להפיץ את זה כאילו גילית את אמריקה.
 
אתה מבלבל הכל, טיפשוני

אני אמרתי: "פילוסופיה היא הנושא שדרכו מגיע האינטלקט החוצה לכל המדעים" ואתה ניסית להתחכם וטענת משהו כמו: "פילוסופיה היא הנשוא שנכנס פנימה לכל האומנויות" או משהו מטומטם כזה שטוען שפילוסופיה היא נשוא. אתה מוזמן לבדוק בארכיון הפורום, טמבל. ואגב, אני שמח שההגדרות שלי נחקקות בזיכרונך כל כך טוב עד שאתה חושב שהמצאת אותן!
 
שקרן כלב

בדוק אתה בארכיון הפורום. אני הצגתי את הפילוסופיה כמושא בלבד.
 
נו, רועי... אז אין לך תשובה?

אגב, גם את ההגדרה שהצעת(שמתי לב עכשיו שאני תיקנתי אותה) סתם העתקת. מה אתה מתגאה כאילו אתה המצאת אותה?! ואני בטוח במיליון אחוז שגם אותה אני פירסמתי בפורום ולאחר זמן מה החלטת להעתיקה.
 
למה לטרוח?

אני כבר מכיר את הקטעים שלך שבהם אתה מתעקש שהעתקתי ממך... אין עם מי לדבר... ההגדרה הזו מקורה באחד מה"מקורות שלי"... ולא תצליח להוציא ממני את שמו. אני לא מאמין שאתה בכלל יכול להבין את משמעות ההגדרה הזו, ובטח שלא להמציא אותה.
 
טחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

ואתה באמת חושב שאני לא יודע מאיפה העתקת אותה... חצוף... לא אמרתי שהמצאתי אותה, אלא שהייתה קיימת ואני פירסמתי אותה על גבי הפורום קודם, אם כי אמרתי במקום "מדעים"-"אומנויות" עד שהשכלתי להבין שאין הבדל והכול קקה רנסאנסי. על כן תיקנתי יותר מאוחר את הגדרתי והחלפתי את ה"מדעים" או ה"אומנויות" במילה "לוגיות". ואילו אתה טענת שדרך המתמטיקה האינטלקט נפתח דדוקטיבית לכל האומנויות ברוב טיפשותך. אז חדל לשקר ושב בשקט.
 
חבוב, גם הקישור שהבאת רק מראה

שאני כתבתי את ההגדרה לפניך. אז אל תבלבל את המוח. אתה רוצה לבדוק יותר רחוק אחורה בפורום? BE MY GUEST
 
אגב, איפה לכל הרוחות הקישור הזה?!

נראה שהמנהל מחק אותו משום מה. וגם הודעה שלי שכתבתי אתמול בלילה והיום חשבתי שכנראה פשוט לא שלחתי אותה. הודעה, ההיית או חלמתי חלום?
 
עכשיו שמתי לב שהוא באמת לא כאן.

הגאיוס הזה שרוט על כל הראש בעניין המחיקות, אז כנראה מחק... והקישרו שנתתי מאשש את מה שכתבתי למעלה. אל תתחמק.
 
לא מאשר שום דבר

הקישור מראה בבירור שאני אמרתי קודם ואתה העתקת. אגב, זו לא פעם ראשונה שאתה נטפל אלי בטענות כאלו. כשהיית בשם משתמש IILJI או משהו כזה טפלת עלי שהעתקתי ממך את הרעיון שחוש הומור הוא החוש השישי, והמשכת עם זה למרות שהבאתי קישורים לארכיון הפורום שמוכיחים שהרעיון שלי. מסתבר שאתה לומד דברים מאנשים אבל יש לך מנגנון הגנה לאגו הנפוח שלך שגורם לך לחשוב שאתה המצאת את הדברים האלו ולא הם, כי חס וחלילה אתה תלמד משהו ממישהו אחר...
 
חבובצ'יק-

א. כבר אמרתי שהתבלבלתי כאן במושג ושציינתי מושג אחר. ב. אני אכן ציינתי את המושג לגבי המדעים ראשון ואני בטוח בזה במאה אחוז. זה היה בתקופה לא היית בפורום בכלל או שרק קראת בו. ג. על אף שכבר תיקנתי את עצמי באשר להגדרה במקרה הנוכחי אתה ממשיך לצעוד את איוולתך כמו טמבל. ד. שם המשתמש שלי היה llljn. ולא, לא העתקתי ממך שום דבר בנוגע לזה שחוש ההומור הוא החוש השישי. אבל נשום שזיכרוני פנומנלי אני אכן זוכר שהיה ילד מעפן בשם "כרמל" שהעתיק ממך משהו. אני התבטאתי בצורה הרבה יותר עומקית ופילוסופית בנושא מאשר השטות הפשטנית הזו שמהווה סיסמא לכהיה שכל כמוך אך מאחוריה לא עומד ולו היגיון אחד. השרלטנות ואומנות הקיטש במיטבה. ה. האגו שלך הוא סופר נפוח. הגיע הזמן להודות בזה מאשר להלקות את עצמך בתת מודע הלקאה עצמית אוילית, הלא כן?
 
למעלה