רועי החושב
New member
הגדרה היא דבר סובייקטיבי מיסודו
ובוודאי שבתחומים כמו מוסר היא תהיה עוד יותר סובייקטיבית! לתרבויות שונות יש מוסרים שונים ולפיכך הגדרות שונות למוסר. בפילוסופיה נהוג לתת הגדרות לפני שפונים לפוסטולטים, אקסיומות והוכחות. רק אם אדם מגדיר את המונחים שבהם הוא משתמש הוא יכול לתקשר ברמה גבוהה עם אנשים אחרים. אדם שמשתמש במונחים שאינו מגדיר במדוייק למרות שהם נתונים במחלוקת הוא אדם שרק מוסיף לבילבול הכללי, הוא לא תיקשורתי אלא רק עשוי להראות בעיני אחרים כתיקשורתי, למרות שהם יפרשו את דבריו בצורה אחרת לגמרי ממה שהתכוון. בלבול מושגים זה נראה בעיניך כתקשורת ואילו הגדרה מדוייקת של מונחים לפני שמשתמשים בהם נראה לך כחריגה מהמוסכמה... למעשה ההיפך הוא הנכון- בלבול המושגים הוא המוסכמה ואילו הגדרה מפורשת של מונחים לפני שמשתמשים בהם היא מניעת בילבול. הגדרה מילונית היא לא דעת הרוב אלא רק ניסיונותיהם של מלומדים לנחש מהי דעת הרוב. והיות ולא נערך כל מחקר שיטתי לגבי ההגדרות של הרוב, אין ההגדרות המילוניות ראויות להיקרא מדעיות.
ובוודאי שבתחומים כמו מוסר היא תהיה עוד יותר סובייקטיבית! לתרבויות שונות יש מוסרים שונים ולפיכך הגדרות שונות למוסר. בפילוסופיה נהוג לתת הגדרות לפני שפונים לפוסטולטים, אקסיומות והוכחות. רק אם אדם מגדיר את המונחים שבהם הוא משתמש הוא יכול לתקשר ברמה גבוהה עם אנשים אחרים. אדם שמשתמש במונחים שאינו מגדיר במדוייק למרות שהם נתונים במחלוקת הוא אדם שרק מוסיף לבילבול הכללי, הוא לא תיקשורתי אלא רק עשוי להראות בעיני אחרים כתיקשורתי, למרות שהם יפרשו את דבריו בצורה אחרת לגמרי ממה שהתכוון. בלבול מושגים זה נראה בעיניך כתקשורת ואילו הגדרה מדוייקת של מונחים לפני שמשתמשים בהם נראה לך כחריגה מהמוסכמה... למעשה ההיפך הוא הנכון- בלבול המושגים הוא המוסכמה ואילו הגדרה מפורשת של מונחים לפני שמשתמשים בהם היא מניעת בילבול. הגדרה מילונית היא לא דעת הרוב אלא רק ניסיונותיהם של מלומדים לנחש מהי דעת הרוב. והיות ולא נערך כל מחקר שיטתי לגבי ההגדרות של הרוב, אין ההגדרות המילוניות ראויות להיקרא מדעיות.