הגדלת רכיב הפריים ל 2/3

אני עומד לפני מחזור משכנתא ו הבנקאית אמרה לי שכנראה שהחלטת בנק ישראל כנראה הולכת להיות רק לגבי רוכשי דירות חדשות ? האם הדבר נכון? ומתי להערכתך יהיה ניתן לקבל מהבנק הצעות למשכנתא עם 2/3 פריים ?
 

82little

Active member
לא מדוייק. נראה שיש מומ בין בנק ישראל בנקים ובשלב ראשון אכן יתנו עדיפות לרוכשי דירות לעומת מחזור. בהמשך כנראה גם למיחזור . לדעתי עדיף להמתין כמה שבועות להתבהרות התמונה. ולראות גם מה המרווח שיוצע... ואז להחליט. בהצלחה.
 
אני מתלבט אם במידה ואני מקבל היום הצעה טובה מהבנק כאשר הריביות באמת נמוכות אם כדאי עכשיו לקראת סוף שנה לסגור או לבטל הכל ולהמתין עד שהנושא הזה יסגר.
 

82little

Active member
שאלה לא פשוטה כמובן. זה בסך הכל פורום וקל להשיא עצות בלי לשאת בתוצאות. אז ברור שזה לא אחראי לומר מה לעשות בצורה נחרצת וסמכותית כביכול. זה לא יהיה רציני.
יכול לומר מה הערכתי... חושב שהתנאים הכלכליים לא ישתנו דרמטית בשבועות הקרובים ולכן אין מה למהר לחטוף ריביות נמוכות כי מניח שהן יהיו איתנו עוד כמה זמן... חושב ששוה להמתין לאפשרות של לקיחת הלוואה או מיחזור במקרה זה עם שיעור פריים גבוה יותר.

אבל, וזה אבל משמעותי דיו, קשה לצפות לגמרי כיצד יבקשו הבנקים להגן על עצמם ואיך השוק יתארגן סביב המתווה החדש הזה. לתחושתי התוצאה תהיה עליה מסויימת במרווח. כך שזה עדיין יהיה נמוך יותר מקלצ למשל אבל זה לא יהיה פריים מינוס חצי נניח. אולי זה יהיה סביב הפריים?? וכמובן תלוי בלקוח ובתחרות בין הבנקים וכו'... ובמעמד ההלוואה ומטרתה וכו'..
ב שורה תחתונה קשה להחליט וקשה לנבא אבל ניסיתי לפרוש שיקולים שאני הייתי עושה. ועושה. ומדוע הייתי ממתין... ואולי לאחרים יש מידע ודיעות אחרות. בהצלחה.
 
תודה על התשובה . היבט נוסף הוא שיתכן שיהיו רבים שירוצו לעשות מיחזור או לקחת משכנתאות חדשות דבר שיעלה את הביקוש למשכנתאות אצל הבנקים ויוביל לעלייה של הריביות. ברגע שיהיו לי ריביות סופיות אעדכן ואשמח לקבל את דעתך עליהם.
 

מאיר וידר

Member
מנהל
ההנחיות עדיין לא נכנסו

כדאי להמתין עוד שבועיים לראות מה כדאי לעשות
 
למעלה