הבטחתי ולכן אקיים...
לדוד, אייקי-פריק וכל מי שלקח חלק גלוי או סמוי בבקשה שאתאר שיעור קונג-פו בהנחייתי: קשה לתאר את השיעורים הראשונים אצלי, מפני שהם כל-כך שונים זה מזה. כל שיעור נראה אחרת, כל תקופה נראית אחרת... אבל קיימים כמה חוטים מקשרים וחוץ מזה אני יכול להביא שניים-שלושה פורמטים אופייניים – גם אם הם שונים מאוד אחד מהשני – ואז זה יהיה לדעתי די מייצג. טוב, אז קודם כל אני מלמד בארבע מסגרות שונות: 1. נקראת "קונג-פו" ובה אני מלמד את המכלול כולו; 2. נקראת "אמנות היכולת" או "אמנות האור" או "האבקות הצללים" ובה אני מלמד את המכלול כולו פחות אמנות הלחימה (הגנה עצמית) – כלומר עובדים על פיתוח מיומנויות פיסיות ופנימיות ללא אמנות ההגנה העצמית; 3. נקראת "מדיטציה" ובה אני מלמד עבודה פנימית בלבד; 4. נקראת "מעברים קסומים" ובה אני מלמד פורמות (קאטות) בלבד, לאו דווקא של אמנות הלחימה (אלא גם בריאות, פתיחות, גמישות פנימית וכולי). התיאור שלי את תכני "השיעור הראשון" יבואו בהמשכים (כדי שאני אוכל לשרוד בזה וכדי שאוכל לקבל פידבקים מכוונים תוך כדי) ויכללו התייחסות למסגרת הלמודים המכונה "קונג-פו", כלומר המסגרת היחידה שבה אני מלמד את אמנות הלחימה. מבחינת מסלול הלימודים הפורמלי, אני מתחיל בעיקר מלימודי אמנות הלחימה, כאשר בהמשך הדרך אמורים להצטרף ולהתמזג לימודי אמנות היכולת ושאר החלקים, עד שמגיעים אל "השורש". יש לי תלמידי אמנות לחימה משלי רק כשנה, מאחר ולפני כן לימדתי אמנות לחימה רק אצל המורה שלי. תלמידים משלי לימדתי במשך שנים את אמנות היכולת ושאר חלקי הקונג-פו, אך את אמנות הלחימה כמעט ולא. כאשר התחלתי ללמד תלמידים משלי במסגרת קבוצתית קבועה ומסודרת, לפני כשלוש שנים, לא היה נראה לי ישים ללמד אותם להילחם, מאחר ומדובר בשנים ארוכות של לימוד. הגישה שלי באותה תקופה היתה: "אין טעם ללמד את כל המכלול הזה של הקונג-פו, אלא בתנאי מנזר. אז כל זמן שאינני פותח מנזר, יש טעם ללמד רק חלקים קטנים מהאמנות. אחרת זה לא מעשי". אחרי כשנתיים השתנתה דעתי ומצאתי עצמי מלמד את המכלול כולו – כולל את אמנות הלחימה הפיסית. אז עכשיו לעניין: איך בדיוק נראה שיעור אצלי? אני אתאר שלושה שיעורים מייצגים, בהודעה הבאה... שלכם, בן
לדוד, אייקי-פריק וכל מי שלקח חלק גלוי או סמוי בבקשה שאתאר שיעור קונג-פו בהנחייתי: קשה לתאר את השיעורים הראשונים אצלי, מפני שהם כל-כך שונים זה מזה. כל שיעור נראה אחרת, כל תקופה נראית אחרת... אבל קיימים כמה חוטים מקשרים וחוץ מזה אני יכול להביא שניים-שלושה פורמטים אופייניים – גם אם הם שונים מאוד אחד מהשני – ואז זה יהיה לדעתי די מייצג. טוב, אז קודם כל אני מלמד בארבע מסגרות שונות: 1. נקראת "קונג-פו" ובה אני מלמד את המכלול כולו; 2. נקראת "אמנות היכולת" או "אמנות האור" או "האבקות הצללים" ובה אני מלמד את המכלול כולו פחות אמנות הלחימה (הגנה עצמית) – כלומר עובדים על פיתוח מיומנויות פיסיות ופנימיות ללא אמנות ההגנה העצמית; 3. נקראת "מדיטציה" ובה אני מלמד עבודה פנימית בלבד; 4. נקראת "מעברים קסומים" ובה אני מלמד פורמות (קאטות) בלבד, לאו דווקא של אמנות הלחימה (אלא גם בריאות, פתיחות, גמישות פנימית וכולי). התיאור שלי את תכני "השיעור הראשון" יבואו בהמשכים (כדי שאני אוכל לשרוד בזה וכדי שאוכל לקבל פידבקים מכוונים תוך כדי) ויכללו התייחסות למסגרת הלמודים המכונה "קונג-פו", כלומר המסגרת היחידה שבה אני מלמד את אמנות הלחימה. מבחינת מסלול הלימודים הפורמלי, אני מתחיל בעיקר מלימודי אמנות הלחימה, כאשר בהמשך הדרך אמורים להצטרף ולהתמזג לימודי אמנות היכולת ושאר החלקים, עד שמגיעים אל "השורש". יש לי תלמידי אמנות לחימה משלי רק כשנה, מאחר ולפני כן לימדתי אמנות לחימה רק אצל המורה שלי. תלמידים משלי לימדתי במשך שנים את אמנות היכולת ושאר חלקי הקונג-פו, אך את אמנות הלחימה כמעט ולא. כאשר התחלתי ללמד תלמידים משלי במסגרת קבוצתית קבועה ומסודרת, לפני כשלוש שנים, לא היה נראה לי ישים ללמד אותם להילחם, מאחר ומדובר בשנים ארוכות של לימוד. הגישה שלי באותה תקופה היתה: "אין טעם ללמד את כל המכלול הזה של הקונג-פו, אלא בתנאי מנזר. אז כל זמן שאינני פותח מנזר, יש טעם ללמד רק חלקים קטנים מהאמנות. אחרת זה לא מעשי". אחרי כשנתיים השתנתה דעתי ומצאתי עצמי מלמד את המכלול כולו – כולל את אמנות הלחימה הפיסית. אז עכשיו לעניין: איך בדיוק נראה שיעור אצלי? אני אתאר שלושה שיעורים מייצגים, בהודעה הבאה... שלכם, בן