הבהרות לגבי המערכת ושאלה (ארוך)

נעה גל

New member
הבהרות לגבי המערכת ושאלה (ארוך)

וגם קצת רענון ``הכללים`` עבור אלה שלא מכירים אותם. חלק מהדברים רשומים כאן בדף, וחלק לא. 1. טיפה כחולה == הודעה ראשית טיפה כתומה == הודעה עם תגובה טיפה לבנה == הודעה ללא תגובה לחיצה על הטיפה תוביל לפתיחת ההודעה בעמוד נפרד. 2.ניתן לכתוב הודעה במהלך שעה והיא עדין תקלט במערכת(ב-IOL היו לנו 20 דק`). 3. הכוכבית הכתומה מציינת הודעות חדשות מה-12 שעות האחרונות. העין מסמנת הודעה שנצפתה. 4. הודעה קופצת למעלה רק אם הגיבו לה ב-12 השעות הראשונות מרגע שהיא נכתבה. הודעה שנכתבה לפני יומים וקיבלה תגובה היום, לא תקפוץ למעלה. תגובה ללא תוכן לא מקפיצה הודעות למעלה. 5. במערכת הזו אני לא יכולה לבצע שרשורים יזומים, אז please! תשתדלו לשרשר דיונים ולא לפתוח הודעות ראשיות על כל דבר. 6. כמו כן, אני לא יכולה לערוך הודעות. אז בבקשה המנעו מהכנסת מספרי טלפון שלא לצורך, פרסומת סמויה וכו`. כמו שנהגנו עד כה בפורום. 7. אני מזכירה את השיפור שאפרת הכניסה לחיינו בקשר לציון ``ארוך`` בכותרת הודעה ארוכה. 8. כמו כן, אני מבקשת, שאם משהו כותב הודעה ארוכה, תשתדלו לחלק אותה לפסקאות (עם רווח שורה בינהן), זה יותר נוח לקרוא, ופחות מעייף את העיניים. ואני רוצה להתייעץ איתכם לגבי הדבר הבא: כרגע בתפוז אין את דף הקהילה כמו שהכרנו אותו. הם בתהליכים לעבור לפורמט דומה. עד שזה יעבוד, אנחנו צריכים בנתים מקום לאיחסון החומר שלנו. וכאן אני רוצה להתייעץ אתכם, יש שתי אפשרויות לאיחסון החומר: הראשונה, להשתמש באתר של הפורום עם הפורמט הקיים (רק להרחיב אותו כמובן). היתרון - הכל בנוי, רק צריך להרחיב החסרון - לא הכי נוח לשימוש, לא כל החומר פרוש במבט ראשון, צריך לפתוח תפריטים. השניה, לבנות אתר חדש בסגנון של מיני פורטל. משהו כמו הדף הראשי של IOL או תפוז. היתרון - המידיות של החומר והניגשות הקלה. החסרון - בנית מערכת חדשה (זה לא סוף העולם, ולא כל כך קשה). מה אתם אומרים? איך אתם רוצים לראות את דף הקהילה המאולתר שלנו?
 

כרמית מ.

New member
לי זה לא משנה

מה שאומר שעדיף הפתרון הפשוט יותר לביצוע. סעיף 4 לעומת זאת מציק יותר... אבל זה לא תלוי בנו, אז נלמד להסתדר, יכול להיות שיהיה צורך להודיע על תוספת להודעה ישנה (כי כשיודעים שכל חדש עולה, מפסיקים לקרוא כשמגיעים להודעה שכולה נקראה בעבר) דרך אגב, אם את לא יכולה לבצע שרשורים יזומים - איך תיקנת את הטעות שלי (תגובה ל-ZIMES שיצאה בטעות כהודעה ראשית)? שכחת להזכיר ב``חוקים`` את ה``אני מאמין`` שלך בנוגע לנושאי הדיונים - יש הרבה חדשים, גם ``פליטים`` מפורום הורים, ש``חוקיו`` שונים - וכדאי לרענן גם את זה...
 

נעה גל

New member
כרמית, לא תיקנתי את זה!

ועד כמה שאני רואה זה נשאר לא משורשר. ולמה את מתכוונת ב``אני מאמין`` שלי בנושא דיונים? ל``לא מקשקשים, רק מתדיינים``?
 

כרמית מ.

New member
אז זאת היתה אשליה אופטית...

הכוונה שלי היה מה שייך לכאן (דיונים בנושאי חינוך) ומה לא (שיחות אישיות, מידע, ``קשקשת`` וכדומה - כל מה שהיינו מפנים תמיד לפורום הורים...)
 

נעה גל

New member
חשבתי על זה קודם, אבל החלטתי שאני

לא רוצה לפתוח כאן בהטפות המוסר שלי, לכן, אני מבינה את ההתרגשות הראשונית עם כל ההודעות הלא רלוונטיות. אם המצב ימשיך כך, אז אני אפתח את פי ואפרוס את משנתי בנושא קשקשת. לא נעים לי להיות גועלית על ההתחלה :p .
 
שלום לכולן

ראשית ברצוני לברך אתכן על המעבר לתפוז. שיהיה לכן המון המון בהצלחה. ושנית פורום ``קשקשת`` כמו שאתן אוהבות לקרוא לזה קיים גם בתפוז והוא נקרא להיות הורים, הוא עדיין בשלבי התחלה שלו וכולכן מוזמנות ``לקשקש`` שם. מזל טוב על פתיחת הפורום ובהצלחה ליהי
 

אפרת_ח

New member
נדמה לי שחוקי ההקפצה הם קצת שונים

נדמה לי שהדיון קופץ למעלה גם אם יש בו תגובה בת פחות מ 12 שעות, אפילו אם ההודעה הראשית כבר ישנה.
 

נעה גל

New member
זה נשמע הגיוני, ועדין במסגרת מה

שאמרתי. אם יש הודעה ישנה בת יומיים שהגיבו אליה תגובה אחת - הדיון לא יקפוץ. אם יש תגובה לתגובה תוך 12 שעות מרגע שנכתבה, הדיון יקפוץ למרות שהודעה המקורית נכתבה לפני יומיים.
 
גם לי לא משנה

כלומר - מה שפחות עבודה. ומה קורה אם משהו *כן* עושה פרסומת, או מספרם פרטים אסורים (שלא מקובלים על כללי ההתנהגות של תפוז)?
 

נעה גל

New member
זה יהיה תלוי בתוכן ההודעה עצמה

יש הודעות שימחקו, ויש הודעות שאני כנראה אאלץ להעתיק אותן, לפתוח הודעה חדשה תחת שמי ולהכניס את ההודעה הישנה עם קרדיט לכותב.
 

נעה גל

New member
2 תיקונים

כתבתי בטעות שטיפה כתומה היא הודעה שהגיבו אליה, אז לא. היא מציינת שההודעה היא בעצמה תגובה עם תוכן. ודבר שני לגבי הכוכביות, זה לא סתם ההודעות החדשות ב-12 שעות האחרונות, אלא, ההודעות החדשות שלא נצפו מה012 שעות האחרונות. כך נאמר לי. אני בעצמי מתקשה עדין לתפוס מתי הכוכביות החמקמקות מופיעות ומתי לא.
 

אפרת_ח

New member
הכוכביות לא נעלמות לאחר הצפיה

אז זה כנראה כן 12 שעות. לעומת זאת העיניים נעלמות כשעושים ריענון או כשיוצאים ונכנסים, כך שלמעשה לא ניתן לדעת אלו הודעות נצפו. מאוד דיסקרטי P-:
 

נעה גל

New member
הנה ציטוט מההסבר שקיבלתי

נראה איך את תביני אותו, כי אני כנראה לא הבנתי: ``הכובכית הכתומה מציינת הודעות מה 12 שעות האחרונות, שעוד לא ראית. כלומר אם נכנסת לעמוד בשתיים, בשלוש, תראי כוכבית רק ליד ההודעות שלא היו שם שעה קודם. לוקח זמן להתרגל לזה, אבל זה עובד. הבעיה היא שבגלל ההודעות שנפתחות באותו עמוד, קשה לראות איפה היית אחר שסגרת את הדפדפן``
 
אמ...

אני יעל ואני בת 13 אז אני רק קראתי פה את ההודעה במקרה ואני לא אשאר, אר תגובה בקשר לכוכבית הכתומות.... אם לא הית בפורום יום שלם אז רק ההודעות מ-12 השעות האחרונות יהיו עם כוכבית, אבל אם נכנסת בשעה מסוימת ואחרי מספר דקות שוב הכוכביות יהיו רק על הודעות הנוצרו מאז שהלכת ז``א אם את לא קוראת את כל ההודעות החדשות בפעם אחת אין לך דרך לדעת מה שראת ומה לא, לכן רצוי כל פעם שנכנסים לפורום לקרוא את כל ההודעות עם הכוכבית וכך פעם הבאה שתיכנסי (בתנאי שזה בהפרש של 12 שעות ומטה) כל ההודעות עם הכוכבית יהיו הודעות שלא קראת, וכן, לוקח לכוכביות זמן מסויםלהעלם.... יעל
 

אפרת_ח

New member
תיקון לתיקון לתיקון...

הכוכביות נעלמות יחד עם העיניים, ז``א כשעושים ריענון או כשיוצאים ונכנסים. עכשיו תפסתי אותן?
 

נעה גל

New member
לא. ריעננתי, סגרתי, חזרתי ועדין יש

לי כוכביות. אולי הן כמו יין... הן צריכות להתיישן כמה שעות.
 

נורית מ.

New member
יש דרך לשנות צבע הודעה שנקראה

עוברים לתצוגה שנקראת ``לתצוגה ללא תוכן ההודעה`` (המסך נראה אותו דבר, בניגוד לתצוגה ``ללא תגובות``). כשנמצאים במצב הזה לחיצה על ההודעה פותחת את ההודעה בדף חדש וכשחוזרים לדף הפורום הלינק מופיע באפור. שימו לב שכדי שגם התגובות שנקראו יסומנו באפור צריך ללחוץ על הטיפה ולא על ההודעה בלבד. הצבע האפור שורד את הרענון אבל עדיין לא יודעת מה קורא לאחר 12 שעות. החסרון של האפשרות הזו היא שלוקח להודעה קצת זמן לעלות (כמו ב iol) בעוד שבתצוגה ``עם תוכן ההודעה`` התוכן מופיע מייד.
 
למעלה