הארוחה שלי

הארוחה שלי ../images/Emo21.gif../images/Emo209.gif../images/Emo97.gif

"הריון שלישי 1" הציעה לא מזמן לעשות שירשור קבוע של מה אכלנו היום בארוחת הצהריים, שיהיו רעיונות לאחרות. אפשר כמובן גם לספר על ארוחת ערב\בוקר או ביניים מעניינות. אז יאללה - שתפו.
 
קציצות אפויות

ארוחת הצהריים של אתמול כללה קציצות בשר אפויות עם סלט ירקות גדול וקצת אורז מלא. הקציצות טעימות מאוד מאוד - על בסיס המתכון בבלוג של ניקי ב - עם קצת שינויים שלי: מערבבים : חצי קילו בשר טחון (אני שמה חצי בקר חצי הודו) , בטטה אחת קטנה רכה מעוכה,2 בצלים קצוצים מטוגנים (אני מוסיפה גם כמה שיני שום פרוסות ) ,חצי כוס פירורי לחם (אני שמה שליש), ביצה, מלח, פלפל שחור, אבקת מרק (אני מתבלת במקום אבקת מרק ב פפריקה אדומה , מעט כמון, והרבה שום כתוש). יוצרים מהתערובת קציצות שטוחות ומניחים בתבנית עם נייר אפייה משומן. מכניסים לתנור שחומם מראש לכ 200 מעלות לכ 30 דקות (15 דקות מכל צד) - עד שמשחים\מזהיב.
 

חתולי1

New member
רעיון נהדר לשרשור! אני אכלתי אתמול דג ובורגול

את הבורגול בישלתי הכי פשוט שיש, כמו אורז - שמים מעט שמן בסיר. מטגנים בצל קצוץ עד לשקיפות. מוסיפים 2 כוסות בורגול ומערבבים עם הבצל. מוסיפים 3 כוסות מים ומביאים לרתיחה. מעבירים לאש נמוכה ומבשלים עד שהמים נספגים (לוקח משהו כמו 10 דקות, קצת יותר מהיר מאורז). דג ברוטב - 1 חבילה של פילטים של דג מרלוזה - להפשיר ולהשרות כשעה במים עם לימון שלם סחוט. אני חתכתי כל פילה ל-2 כדי שלא יהיו חתיכות גדולות מדי. 1 בצל גדול קצוץ לקוביות 4-5 שיני שום פרוסות 4 עגבניות קצוצות לקוביות (עם הנוזלים שלהן) 2 גזרים חתוכים לקוביות 1 פלפל חריף פרוס (לא חובה כמובן) 2 כפות רסק עגבניות תבלינים - כוסברה טחונה, פפריקה מתוקה, מלח, פלפל כוסברה קצוצה (אפשר להחליף בפטרוזיליה אם לא אוהבים כוסברה) מטגנים את הבצל במעט שמן עד שיזהיב. מוסיפים את הגזר והפלפל החריף ומטגנים עוד 3-4 דקות. מוסיפים את השום הפרוס ומטגנים עוד 2 דקות. מוסיפים את העגבניות, רסק העגבניות ומים. מוסיפים את התבלינים. נותנים לרוטב להתבשל כרבע שעה. מוסיפים לרוטב את חתיכות הדג ומבשלים עוד רבע שעה. מכבים את האש ומפזרים מעל את הכוסברה הקצוצה. מגישים מעל אורז לבן, בורגול, קוסקוס וכו'. בתאבון!
 
אני אכלתי דג ונודלס

אמא שלי שתהיה בריאה הכינה לי דג שטגנה במעט מאוד שמן במחבת, דג מסוג "קוד". וגם נודלס מוקפץ. היה לי טעים ויצאו לי ערכים נהדרים במדידת הסוכר. אחלה פינה
 
סלטים

החום הזה הורג אותי אז קשה לי לפעמים לאכול ארוחות כבדות עליתי על פטנט. אם זה בצהריים סלט רגיל עם ירקות קלויים, כוס פסטה (ביסלי) קמח מלא ורצועות חזה עוף או הודו- שמן זית, מלח ולימון. אם לא בא לי בשרי- אני שמה גבינה בולגרית במקום זה האוכל האהוב עלי עכשיו
 
תשובה

אני שמה כוס פסטה שבישלתי לפי הכתוב על האריזה (בערך 10 דק') עם מלח בתוך הסלט וחותכת קוביות בולגרית ומוסיפה גם אותם לסלט.
 
../images/Emo26.gif../images/Emo41.gif*|../images/Emo41.gifהארוחה שלי../images/Emo21.gif יום רביעי../images/Emo41.gif

אתן מוזנות לשתף במה אכלתן היום - שיהיו רעיונות לאחרות
 
מרק עוף עם קניידלך

היום מרק עוף עם קניידלך (כן, אני יודעת שלא פסח, אבל בא לי
) כי היכן שאני נמצאת עכשין מזג האויר קריר ואין כמו מרק להתחמם - יש במרק עוף, המון ירקות וכפחממה הקניידלך
 
אכלתי בבית קפה... ../images/Emo8.gif

הזמנתי לי סלט ירקות עם חלומי. ביקשתי את הרוטב בצד. שמתי מעט (רוטב חרדל ודבש). הבעיה שהגיע חלומי מצופה בפירורי לחם, אוף
שכחתי לשאול את זה באמת... אז קילפתי את הציפוי ביד וככה עברתי בשלום את הסלט הזה. מדדתי שעתיים אחרי ויצא לי תקין
 
יאמי ../images/Emo3.gif

אגב, אם לא אכלת לחם עם הסלט, לא היית צריכה לקלף את ציפוי פרורי הלחם מהגבינה, הרי הארוחה שלך צריכה לכלול איזושהי פחממה. או שהרוטב "ביזבז" הכל ...
 
לקחתי חצי מכמות הרוטב שהוגש לי

וכן חשבתי על זה שהציפוי יהווה בעצם את מנת הפחממה, אבל חששתי בגלל הרוטב. אז אכלתי אולי שתי חתיכות של חלומי עם הציפוי והיתר בלי.
 
ארוחה של אתמול ושל היום

אתמול הכנתי קינואה יצא מוצלח אשמח לתת מתכון למי שרוצה +קציצות בשר וסלט ירקות להיום יש לי קוסקוס עם עוף שאחותי הכינה לנו אתמול.
 
מתכון לקינואה

לכמות של כוס קינואה לטגן 2 בצלים עם כף שמל על להבה נמוכה עד להשחמה לאחר מכן להוסיף 2 גזרים קטנים ולהמשיך לטגן עד שהגזר מתרכך קצת, להוסיף את הקינואה ולהמשיך בטיגון 1-2 דקות בזמן הזה לדאוג לערבב כל הזמן כדי שלא יישרף. להוסיף כוס וחצי מים פלפל שחור מלח כורכום. (אני מוותרת על הפלפל שחור בעיני זה יותר מוצלח בלי) יוצא נפלא. בתאבון לכן.
 

שאליונת

New member
לט מי סי אוקיי היום יום חמישי אומנם אבל../images/Emo9.gif

מוקפץ סיני בווק מחממים כף שמן אחת עם בערך 5-6 טיפות של שמן שומשום חותכים בצל לרצועות מטגנים (אין צורך ביותר מכף שטוחה לחלוטין של שמן מי שמעדיפה אפשר בכלל לפני החימות למרוח במברשת מעט שמן על כל הווק ולחמם ועל זה להוסיף את המים זה גם מספיק) כל פעם מוסיפים קצת מים כשרואים שאין יותר שמן ומאדים את הבצל לשקיפות מוסיפים שתי שיני שום קצוצות ממשיכים בטיגון עם המים והשמן מוסיפים לפי הסדר רצועות חזה עוף או הודו מלח ופלפל מערבבים מוסיפים 4 כפות של רוטב סויה אמיתי (האמיתיים הם ללא סוכר) וממתיק מלאכותי שניתן להשתמש בו בבישול ואפייה (לשים לב אני מעדיפה את הממתיק דיאטיפ, בגלל שסוכרזית רגילה משאירה טעמי לוואי אז לראות איזה ממתיק מעדיפים והאבקות הכי פחות מומלצות כי לוקח להן זמן להיטמע) מבשלים בווק שמונה דקות עד שהבשר מוכן אחר כך טועמים מעט מהרוטב לראות אם הטעמים התאזנו ומוסיפים את הירק שעועית ירוקה, ברוקולי, תירס, כרובית, פטריות, נבטים כל מה שעולה לכן בראש שבא לכן להקפיץ מנמיכים על האש ומבשלים עוד כרבע שעה על אש קטנה אני אוהבת שהירקות לא פירה אלא פריכים בסיר קטן מחממים נודלס מקמח מלא (יש ברשתות השיווק) בסיר מים עם מעט מלח מרתיחים את המים שמים את הנודלס לשתי דקות עד שהם אל דנטה מסננים שוטפים (בנודלס זה חשוב בניגוד לפסטה) ועל הנודלס שופכים כפית שמן ומערבבים הכפית מאוד חשובה אחרת הנודלס נדבקים למקשה אחת את הנודלס מכניסים לווק מערבבים (משאירים על אש קטנה) שתי דקות אחר כך מורידים מהאש ובתיאבון
(ותאמינו לי זה רק נשמע ארוך
זה הכל בתוך חצי שעה יש ארוחה לכמה ימים)
 
למעלה