אולי מגוחך אבל זה היה ברור שזה יהיה המצב
הכוונה של חניה מכונית "על מכונית" ועל כל משבצת פנויה, גם אם היא לא חוקית. בפאתי מודיעין אין מספיק מקומות חניה לכל החפצים לסוע ברכבת, ואין, פשוט כמעט אין תחבורת פנים טובה בעיר הזאת. גם אם אגד או דן היו מפעילים את התחבורה, הרי שבעיר עם 80,000 תושבים המפוזרים על שטח גדול אי אפשר לעשות תחבורה טובה שתהווה תחליף ראוי לפרייבט של התושב הממוצע שם. מכאן שבכל מקרה התח"ץ הפנים עירוני לא יכול להוות כלי יעיל ואמין להובלת התושבים אל תחנת הרכבת. בעיר כמו ת"א או גוש דן הגרעיני (ת"א+ר"ג+גבעתיים+ב"ב) יש המוני קווי פנים שמגיעים לכל אחת מ-4 תחנות הרכבת, ולכן בעיר כמו ת"א אין חניונים ליד התחנות ובכל זאת המוני תושבי גוש דן נוסעים ברכבת לעבר הדרום והצפון (לרחובות, הרצליה, נתניה, בנימינה, חיפה, באר-שבע וראש העין [שאלה הם היעדים העיקריים ליוממים מגוש דן הגרעיני]) באופן קבוע, ובלי הפרייבט שלהם. מע"ר של עיר כמו מודיעין, גם אם היא תגיע לגודל של 200,000 איש, וסביר שב-20 השנה הקרובות היא לא תגיע לזה, במיוחד שלא חסר מקום שם (אם היה חסר מלכתחילה לא היו מתכננים את מודיעין עם המון בתים פרטיים ועם בתים בני 2 עד 3 קומות, אלא היו מתכננים עיר עם בתים של 4 עד 30 קומות), אפשרי לתכנן חניון צמוד השמור רק לבאי הרכבת (ע"י החתמת הכרטיס בדומה לנעשה בנתב"ג) ולשאר הציבור היה עולה כסף.