האם שינוי שיטת בניה מחייב הייתר חדש

הוקסט

New member
האם שינוי שיטת בניה מחייב הייתר חדש

קיבלנו הייתר לבנית בית בשיטה הקונוונציולית כלומר בטון ובלוקים וכעת אנחנו רוצים לבנות בשיטת הבניה הקלה האם יש צורך בקבלת הייתר חדש?
 

esr124

New member
אני מניח שצריך להגיש תוכנית שינויים

אצלנו בהגשה היו רשומים חומרי הבניה ונדרשנו לצרף חישובים סטטיים של המהנדס
 

בינא

Member
לא...אלא אם כתוצאה משינוי שיטת הבניה...

צורת החוץ של הבית משתנה - שינויים בגודל פתחי דלתות וחלונות, שינוי בגובה המבנה, שינוי בקרניז הגג ו/או צורת הגג ו/או ארגז רוח ו/או מזחלות ומרזבים וכיו"ב... אבלתאלצו להגיש תוכנית שינויים, כולל חישובים סטטיים חדשים כדי לקבל אישור לטופס 4 ותעודת גמר... את כל סוגי הבניה מתחילים מרצפת יסוד, וממ"ד שהם בניה קונוונציונאלית שבכל מקרה תבצעו לכן אין בעיה עם ההיתר שקיבלתם כדי להתחיל. לכן, מומלץ, תוך כדי הבניה, להגיש את תוכנית השינויים ולקבל היתר מחודש ולא לשכוח אשור מכבי אש במידה והבניה קלה...מה שלא נדרש במקרה של בניה בשיטת "בית ישראלי" החצי כבדה.
 

הוקסט

New member
תודה לעונים.וכמה שאלות נוספות בבקשה.

1) האם הוועדה מחייבת תשלום נוסף עבור תכנית השינויים, מעבר למה ששילמנו עבור ההיתר בניה? בהנחה שצורת החוץ של הבית לא משתנה עקב שינוי שיטת הבניה. 2)האם הגשת השינויים לאחר התחלת הבניה לא עלולות להידחות ע"י הוועדה ולגרום להפסקת עבודה. 3)האם ניתן לבנות בשיטת "בית ישראלי" כל תכנית? 4)האם היא גם מהירה, ונקיה, כמו הבניה הקלה? 5)והאם העלויות פחות או יותר דומות?
 

בינא

Member
כמה תשובות נוספות

1) הועדה מחייבת תשלום נוסף על היתר שינויים אבל הסכומים אינם גדולים ומשתנים בהתאמה לשינוי (גם אם אין שינוי...) 2) לא, כי אתם בונים עם היתר ובגלל שהתחלת הבניה, בכל מקרה היא של יסודות, רצפת יסוד/קומת קרקע וממ"ד שכולם יבוצעו בהתאמה להיתר. לא, כי יש לכם היתר בניה וכמעט אין מצב בו אין שינויים במהלך הבניה (בבניה הפרטית), פרט לכאלה שיודעים בדיוק מה הם רוצים כבר בשלב ההגשה...וכאלה יש מעטים. בימים אלה אני מטפל בהגשת תכנית שינויים לאחר גמר כל הבדיקות והאישורים של טופס 4 (האנשים גרים בבית מאוגוסט 2008). יש מצב שעקב בצוע שינויים במבנה או הזזתו ממקומו, יבקשו ממחלקת הפקוח של עיריית ת"א (בלבד) לתת צו להפסקת הבניה...למה דווקא שם? כי ככה זה בת"א...שם גם לא נכנסים לגור לפני קבלת טופס 4, חיבור חשמל קבוע ועוד כמה מטלות...אבל עד היום לא נתקלתי במצב כזה בשום מקום אחר בארץ בבניה הפרטית. 3) כן. 4) כן. 5) במחירים של הבניה הקונוונציונאלית מקבלים בית הרבה יותר ירוק, חוסך אנרגיה ומבודד, שקט מבחינה אקוסטית, גם לרעשי חוץ וגם לרעשים מבפנים. "בית ישראלי" יהיה יקר יותר מבניה קלה של פנלים, יעלה פחות מבית עץ. יתרונו הגדול ביותר על כל סוגי הבניה הקלה הוא קלות האחזקה (כמעט אין) ולכן שימור מצבו כחדש לאורך של שנים רבות. יתרון נוסף על כל סוגי הבניה, רמת הבידוד מחום וקור העולה בהרבה על דרישות התקנים. יתרונות נוסף, קלות בצוע השינויים הפנימיים, הוספת נקודות חשמל ומים.
 
למעלה