האם פרויקט הכפלת מסילת הרכבת בין ת"א וחיפה, תקוע בגלל אגו

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
א. כפי שכתב עמוד השדרה, אין ביכולתה למנוע את החשמול כיום

איך בדיוק? קל יותר למנוע מראש מלבטל בדיעבד...
(כפי שיודע כל קבלן שמבצע חריגות בנייה בידיעה שהסיכוי שיפרקו את הבניין הבנוי קלוש).
&nbsp
הגישה שלך נראית תמימה ותלושה מהמציאות בישראל, או שיש לך אמון גבוה במיוחד בממשלה ובשאר מוסדות המדינה הרלוונטיים. לי אין...
א. כפי שכתב עמוד השדרה, אין ביכולתה למנוע את החשמול כיום
ב. למנוע מראש את החשמול? כתבתי ואחזור שוב: החשמול בתוואי הנוכחי הוא הכרח, לא מותרות. המחשבה שאפשר לדחות אותו עד ליישום תכנית ריבוע המסילות מעידה על חוסר הבנה של המציאות.
 

trilliane

Well-known member
מנהל


אם לא תהיה הסכמה על התוואי של כל ארבע המסילות, לא בהכרח
מדובר במצב זמני, ולכן העירייה צודקת בכך שהיא רוצה שתוכנית ריבוע המסילות תכלול כבר את הגדרת התוואי לכל המסילות ולא רק לשתיים החדשות.
אם תוכנית הריבוע תשאיר (כמצב זמני) את המסילות הקיימות בתוואי שלהן ותקדם את המינהור רק של שתי המסילות החדשות, אז לעירייה יהיו סיבות ממשיות להניח שהמצב הזמני לא יהיה ממש זמני.
לכן תוכנית הריבוע צריכה לכלול הסכמה בין הרכבת לעירייה לגבי כל המסילות.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
קשה לך להבין עירייה שדואגת בראש ובראשונה לעתיד העיר?

קשה לי להבין עירייה שלוקחת פרויקט לאומי כבן ערובה
קשה לך להבין עירייה שדואגת בראש ובראשונה לעתיד העיר?
והיא לא "לוקחת פרויקט לאומי כבן ערובה" אלא רוצה לוודא שהפרויקט הלאומי לא לוקח אותה כבת ערובה. חיפה כבר משלמת את המחיר על פרויקטים לאומיים... באמת שלא צריך להוסיף עוד בכיות לדורות.
 

amit1270

New member
אבל הנקודה היא שהם לקחו פרויקט לאומי כבן ערובה לפרויקט

קשה לך להבין עירייה שדואגת בראש ובראשונה לעתיד העיר?
והיא לא "לוקחת פרויקט לאומי כבן ערובה" אלא רוצה לוודא שהפרויקט הלאומי לא לוקח אותה כבת ערובה. חיפה כבר משלמת את המחיר על פרויקטים לאומיים... באמת שלא צריך להוסיף עוד בכיות לדורות.
אבל הנקודה היא שהם לקחו פרויקט לאומי כבן ערובה לפרויקט
שלא קשור אליו, ובדרך גרמו נזק גם לעיר עצמה, שלא תהיה חלק מהשלב הראשון של פרויקט החשמול.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זו נקודת המבט שלך, לא של כולם.

אבל הנקודה היא שהם לקחו פרויקט לאומי כבן ערובה לפרויקט
שלא קשור אליו, ובדרך גרמו נזק גם לעיר עצמה, שלא תהיה חלק מהשלב הראשון של פרויקט החשמול.
זו נקודת המבט שלך, לא של כולם.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא ניסיתי לשנות את נקודת מבטך, הסברתי את הנקודה של העירייה

נכון, ועדיין לא הבאת אף טיעון שיגרום לי לשנות את נקודת מבטי
לא ניסיתי לשנות את נקודת מבטך, הסברתי את הנקודה של העירייה
אני חושבת שהיא ברורה מאוד (וגם עמוד השדרה מבין) אתה מסרב לקבלה, בסדר, מה אני יכולה לעשות?
 

amit1270

New member
לא נראה לי ש"עמוד השדרה" מקבל את עמדת העירייה בנושא החשמול

לא ניסיתי לשנות את נקודת מבטך, הסברתי את הנקודה של העירייה
אני חושבת שהיא ברורה מאוד (וגם עמוד השדרה מבין) אתה מסרב לקבלה, בסדר, מה אני יכולה לעשות?
לא נראה לי ש"עמוד השדרה" מקבל את עמדת העירייה בנושא החשמול
(הכוונה לעמדה שהוצגה לפני שהפרויקט אושר). הטענה שלו היא שעיריית חיפה לא גרמה לעיכוב בפרויקט החשמול, וזו טענה לגיטימית ואפילו נכונה למדי (אם כי לדעתי זה קצת יותר מורכב).
 
אכן, העמדה העקבית שלי הייתה שהחשמול צריך להתבצע בתוואי הקיים

לא נראה לי ש"עמוד השדרה" מקבל את עמדת העירייה בנושא החשמול
(הכוונה לעמדה שהוצגה לפני שהפרויקט אושר). הטענה שלו היא שעיריית חיפה לא גרמה לעיכוב בפרויקט החשמול, וזו טענה לגיטימית ואפילו נכונה למדי (אם כי לדעתי זה קצת יותר מורכב).
אכן, העמדה העקבית שלי הייתה שהחשמול צריך להתבצע בתוואי הקיים
ושתוכנית הריבוע חייבת לכלול תוואים חדשים (לפחות למסילות החדשות) ושחייבת להיות מוסכמת על עיריית חיפה לגבי כל ארבע המסילות.

הגישה שתמכתי בה בעבר הייתה שהמסילות הקיימות יישארו בתוואי שלהן עם השיקוע שהוסכם עליו בעיר התחתית ושהמסילות החדשות יהיו ממונהרות, אבל לאור זאת שתוכנית השיקוע בעיר התחתית יורדת מהפרק, אני תומך בעמדה של עיריית חיפה שתוכנית הריבוע חייבת להתייחס לכל ארבע המסילות.
 
בפועל היו גורמים אחרים שעיכבו את החישמול הרבה יותר מעיריית

עיריית חיפה בטיפשותה גרמה לעיכוב אחד הפרויקטים החשובים בארץ
(אם לא החשוב בהם) שהיה מביא תועלת גם לעיר חיפה עצמה. אין שום מניעה לחשמל את זוג המסילות הקיים במקביל לתכנון הרחבה במנהרה, בגשר או בחורי תולעת 26-ממדיים.
בפועל היו גורמים אחרים שעיכבו את החישמול הרבה יותר מעיריית
חיפה.
הקטע בין הרצליה לירושלים האומה התעכב לא בגלל עיריית חיפה.
בהסתכלות על מה שקרה עד עכשיו אפשר לומר שעיריית חיפה הייתה גורם די משני בעיכובים של החישמול.
הקו המהיר לירושלים לא ייפתח באפריל 2018 ועד היום יש כאן בפורום ספקלציות לגבי מועד הפעלתו, לא בגלל עיריית חיפה.
גם אם עיריית חיפה הייתה אומרת אמן על כל תוכניות הרכבת, מסילות החוף לא היו מחושמלות עד היום וכנראה גם לא בשנתיים הקרובות.
אז את האשמה על עיכוב אחד הפרויקטים החשובים בארץ כנראה צריך להפנות לעבר גורמים אחרים.
 

amit1270

New member
אני מסכים שיש גורמים אחרים ואולי דומיננטיים יותר

בפועל היו גורמים אחרים שעיכבו את החישמול הרבה יותר מעיריית
חיפה.
הקטע בין הרצליה לירושלים האומה התעכב לא בגלל עיריית חיפה.
בהסתכלות על מה שקרה עד עכשיו אפשר לומר שעיריית חיפה הייתה גורם די משני בעיכובים של החישמול.
הקו המהיר לירושלים לא ייפתח באפריל 2018 ועד היום יש כאן בפורום ספקלציות לגבי מועד הפעלתו, לא בגלל עיריית חיפה.
גם אם עיריית חיפה הייתה אומרת אמן על כל תוכניות הרכבת, מסילות החוף לא היו מחושמלות עד היום וכנראה גם לא בשנתיים הקרובות.
אז את האשמה על עיכוב אחד הפרויקטים החשובים בארץ כנראה צריך להפנות לעבר גורמים אחרים.
אני מסכים שיש גורמים אחרים ואולי דומיננטיים יותר
מענין אותי לדעת לאיזה גורמים אתה מתכוון.
 
המטרה שלי לא הייתה לשים דגש על גורמים מסויימים, אלא להראות

אני מסכים שיש גורמים אחרים ואולי דומיננטיים יותר
מענין אותי לדעת לאיזה גורמים אתה מתכוון.
המטרה שלי לא הייתה לשים דגש על גורמים מסויימים, אלא להראות
שהחישמול מתעכב ללא קשר כלל לחיפה ושלא עיריית חיפה היא הגורם לעיכוב.
אני בטוח שיש בפורום אנשים שיודעים הרבה יותר טוב ממני לשים את האצבע על אותם גורמים.
למשל גורמים שהתקוטטו בבית המשפט בקשר למכרזי החשמול, למשל גורמים שעסקו באותם מכרזים, למשל גורמים שנזכרו רק השנה שצריך קישור מחושמל למתחם בלוד.
כל אחד מהגורמים הללו אינו עיריית חיפה.
 

amit1270

New member
אז את הקו לירושלים הם לא תקעו. באמת כל הכבוד.

המטרה שלי לא הייתה לשים דגש על גורמים מסויימים, אלא להראות
שהחישמול מתעכב ללא קשר כלל לחיפה ושלא עיריית חיפה היא הגורם לעיכוב.
אני בטוח שיש בפורום אנשים שיודעים הרבה יותר טוב ממני לשים את האצבע על אותם גורמים.
למשל גורמים שהתקוטטו בבית המשפט בקשר למכרזי החשמול, למשל גורמים שעסקו באותם מכרזים, למשל גורמים שנזכרו רק השנה שצריך קישור מחושמל למתחם בלוד.
כל אחד מהגורמים הללו אינו עיריית חיפה.
אז את הקו לירושלים הם לא תקעו. באמת כל הכבוד.
אבל מה עם הקו לכרמיאל, שהיה אמור להיות מחושמל במקביל או אפילו קודם?

טוב שמצאו דרך לעקוף את עיריית חיפה ולקצר את הקו עד להרצליה, זה לא מפחית מחוסר האחריות של העירייה.
 
שוב, גם אם עיריית חיפה הייתה אומרת אמן, הקו לכרמיאל לא היה

אז את הקו לירושלים הם לא תקעו. באמת כל הכבוד.
אבל מה עם הקו לכרמיאל, שהיה אמור להיות מחושמל במקביל או אפילו קודם?

טוב שמצאו דרך לעקוף את עיריית חיפה ולקצר את הקו עד להרצליה, זה לא מפחית מחוסר האחריות של העירייה.
שוב, גם אם עיריית חיפה הייתה אומרת אמן, הקו לכרמיאל לא היה
מחושממל לא היום, לא בעוד שנה וכנראה גם לא בעוד שנתיים.
אולי נוח להפנות את האשמה לעיריית חיפה, אבל לא היא אשמה במצב פרויקט החישמול.
אם רכבת מחושמלות היו דוהרות בין בנימינה (או בין חוף הכרמל) לירושלים, היה אפשר להטיל את האשמה על עיריית חיפה. אבל זה ממש לא המצב.
הטלת האשמה על עיריית חיפה רק עושה הנחות לאחראיים האמיתיים.
 

amit1270

New member
לא עשיתי הנחות לאף אחד. נראה שדווקא אתה עושה הנחות

שוב, גם אם עיריית חיפה הייתה אומרת אמן, הקו לכרמיאל לא היה
מחושממל לא היום, לא בעוד שנה וכנראה גם לא בעוד שנתיים.
אולי נוח להפנות את האשמה לעיריית חיפה, אבל לא היא אשמה במצב פרויקט החישמול.
אם רכבת מחושמלות היו דוהרות בין בנימינה (או בין חוף הכרמל) לירושלים, היה אפשר להטיל את האשמה על עיריית חיפה. אבל זה ממש לא המצב.
הטלת האשמה על עיריית חיפה רק עושה הנחות לאחראיים האמיתיים.
לא עשיתי הנחות לאף אחד. נראה שדווקא אתה עושה הנחות
לעירייה שעשתה הכל הפוך ובסוף לא בטוח שתצליח להשיג את מה שהיא רוצה (אם היא בכלל יודעת מה זה). הבעיה שלי היא לא ספציפית עם עיריית חיפה אלא עם הפופוליזם ההזוי שעמד מאחורי כל המהלך. העירייה לא הייתה חייבת להצטרף לקמפיין "חומת המוות" וההדמיות המוגזמות. היה אפשר לפעול אחרת.
 
אתה בעצמך כתבת שהעירייה כנראה כבר הסכימה לחישמול

לא עשיתי הנחות לאף אחד. נראה שדווקא אתה עושה הנחות
לעירייה שעשתה הכל הפוך ובסוף לא בטוח שתצליח להשיג את מה שהיא רוצה (אם היא בכלל יודעת מה זה). הבעיה שלי היא לא ספציפית עם עיריית חיפה אלא עם הפופוליזם ההזוי שעמד מאחורי כל המהלך. העירייה לא הייתה חייבת להצטרף לקמפיין "חומת המוות" וההדמיות המוגזמות. היה אפשר לפעול אחרת.
אתה בעצמך כתבת שהעירייה כנראה כבר הסכימה לחישמול
אני לא עושה הנחות, אלא מתייחס למצב במציאות. והמצב במציאות הכלל ארצית מראה שלא עיריית חיפה היא זו שעיכבה את הפרויקט.
ללא ההתנגדויות של עיריית חיפה, מצב החישמול במדינה לא היה שונה ממה שהוא.

שאלת על הקו לכרמיאל, אז בוא אשאל אותך שאלה: נניח שהמסילות לאורך כל הקו הזה היו כבר מחושמלות, עם איזה ציוד נייד בדיוק היו מפעילים בו רכבות מחושמלות? עם קטר חשמלי אחד שרק מתחיל לבצע נסיעות נסיון?
אם הקו לכרמיאל כבר היה צריך להיות מחושמל, אז היכן כל הציוד הנייד עבורו?

אתה כתבת "עיריית חיפה בטיפשותה גרמה לעיכוב אחד הפרויקטים החשובים בארץ", אבל המציאת מראה שהפרויקט הזה התעכב ומתעכב ללא שום קשר לעיריית חיפה.
 

amit1270

New member
אני מסכים שכל הפרויקט הזה נוהל באופן ביזיוני

אתה בעצמך כתבת שהעירייה כנראה כבר הסכימה לחישמול
אני לא עושה הנחות, אלא מתייחס למצב במציאות. והמצב במציאות הכלל ארצית מראה שלא עיריית חיפה היא זו שעיכבה את הפרויקט.
ללא ההתנגדויות של עיריית חיפה, מצב החישמול במדינה לא היה שונה ממה שהוא.

שאלת על הקו לכרמיאל, אז בוא אשאל אותך שאלה: נניח שהמסילות לאורך כל הקו הזה היו כבר מחושמלות, עם איזה ציוד נייד בדיוק היו מפעילים בו רכבות מחושמלות? עם קטר חשמלי אחד שרק מתחיל לבצע נסיעות נסיון?
אם הקו לכרמיאל כבר היה צריך להיות מחושמל, אז היכן כל הציוד הנייד עבורו?

אתה כתבת "עיריית חיפה בטיפשותה גרמה לעיכוב אחד הפרויקטים החשובים בארץ", אבל המציאת מראה שהפרויקט הזה התעכב ומתעכב ללא שום קשר לעיריית חיפה.
אני מסכים שכל הפרויקט הזה נוהל באופן ביזיוני
וגם שעיריית חיפה לא הייתה הגורם הדומיננטי בעיכובים. אני כן חושב שיש לה אחריות מסוימת, בהיותה הגוף הבכיר ביותר, מלבד המשרד לאיכות הסביבה, שניסה לתקוע מקלות בגלגלי החשמול. לדעתי (וזו רק דעתי) אלמלא הצטרפותה לקמפיין האנטי-חשמול ההזוי אולי גם המשרד לאיכ"ס לא היה מעלה דרישות הזויות (עוד גורם לעיכוב) ועוד כמה דברים היו נמנעים. זה לא פוטר מאחריות את שאר הגורמים, וביניהם מנהלת החשמול (שבתחילת הדרך פשוט לא ידעה מה לעשות) ומשרד התחבורה שפעל בשאננות לא ברורה.
 
אין תכנון לחבר את מסילת עירון למסילות החוף באזור חדרה

כמה השגות על התכניות המוצגות בכתבה
אני זוכר שבזמן הממשלה הקודמת, כשלפיד היה שר האוצר,
נחתם הסכם בין הממשלה לעיריית חיפה
הקובע בניית מנהרות בין קרית הממשלה למת"ם וביטול
התחנות והמסילות בתוך העיר, ולדעתי זו החלופה הטובה ביותר,
אך נראה שהכל פתוח.

אחד הנתונים המוצגים בכתבה הוא דרישה ל-14 רכבות בשעה לכיוון
בין חיפה לתל-אביב, אני מניח שמספר זה לא כולל את הרכבות
הפרבריות בין חדרה (תחליף את בנימינה) לתל אביב.
אני באמת מנסה להבין איך הגיעו למספר כל כך גבוה, ולא מצליח.
אשמח להסבר.

התכנית של העו"ד היא סימפטום לאובססיה הקיימת
של חיבור לתל אביב.

נקודה אחרונה זו ההתנגדות של עיריית חיפה לפיצול התכנית
למקטע שעובר בחיפה לשאר התוואי.
אני אסתכל קצת לעתיד, ללא ריבוע מסילות החוף (עד חדרה)
אין אפשרות לחבר את מסילת עירון למסילות החוף.
כך שגם כאן ההתנגדות של עיריית חיפה יכולה ליצור בעיות בעתיד.
אין תכנון לחבר את מסילת עירון למסילות החוף באזור חדרה
התכנון הינו שרכבות מטבריה יסעו לתל אביב דרך מסילת עירון, המזרחית ומסילות השרון או הירקון.
 

Bus Nerd

Active member
לא מדוייק.

אין תכנון לחבר את מסילת עירון למסילות החוף באזור חדרה
התכנון הינו שרכבות מטבריה יסעו לתל אביב דרך מסילת עירון, המזרחית ומסילות השרון או הירקון.
לא מדוייק.
אולי אין תכנון לשירות נוסעים בכיוון הזה, אבל כן יש תכנון לחבר פיזית בין עירון, המזרחית והחוף בחדרה - כך שאם יהיה צורך בעתיד שירות כזה יהיה אפשרי.

מצורף צילום מgovmap

 

luckydude

Active member
ת׳כלס הכי חשוב כרגע זה שעיריית חיפה תפסיק להתנגד לפצל

האם פרויקט הכפלת מסילת הרכבת בין ת"א וחיפה, תקוע בגלל אגו
כתבה ארוכה ארוכה על כך באתר "בחדרי חרדים"
על העלויות העצומות והחלופות ומחיריהן
האם זה נכון או לא?

לא כולם יודעים זאת, אבל את מסילת הרכבת המרכזית והעמוסה ביותר בישראל כיום — בין חיפה לתל אביב — התחילה להקים ממשלת בן גוריון הזמנית, באוקטובר 1948, בעיצומה של מלחמת העצמאות. הארכת המסילה מחדרה דרומה היתה צורך בהול, מכיוון שהקו המנדטורי עבר בתוך גבולות ירדן. למרות התנאים הקשים, העבודות להקמת הקו הושלמו בתוך ארבע שנים, ואיפשרו נסיעה מחיפה לתל אביב בשעה וחצי ובמחיר של 550 פרוטה לכרטיס.

70 שנה לאחר מכן, מסכימים משרדי הממשלה ומומחי התחבורה כי נוצר שוב צורך דחוף לבנות מסילות חדשות בין מרכז הארץ לצפונה. הנסיעה ברכבת מתחנת תל אביב מרכז לתחנת חיפה מרכז שהקימו הבריטים, אורכת עדיין שעה ויותר, ומחיר הכרטיס הוא 27.5 שקל. בעשור האחרון הוכפל מספר הנוסעים ברכבת והגיע לכ–63 מיליון נסיעות ב–2017 — ועמוד השדרה של הרכבת מתחיל להתרופף תחת העומס.

התוכנית להכפלת מסילת החוף אושרה כתוכנית תשתיות לאומית (תת"ל) לפני יותר משלוש שנים. ואולם הפרויקט התחבורתי החשוב תקוע כבר שנה, בעיקר בשל מאבקים בין הרכבת ומשרד התחבורה לעיריית חיפה, שדורשת שהרכבת המהירה תקיף את העיר ותעצור בארבע תחנות בחיפה.

פתיחת הקווים החדשים מכרמיאל ומעפולה בשנה האחרונה, והתוכניות לחבר את קרית שמונה, להקים רכבת קלה במטרופולין חיפה ואף לחדש את המסילה "המזרחית", מאיימים להחריף את פקק הרכבות בתוואי המסילות המתעקל סביב אזור מפרץ חיפה. תוואי זה כולל כיום שתי מסילות — אחת לכל כיוון נסיעה — ונמצא על סף מיצוי הקיבולת המרבית של הרכבות בשעות העומס.

ב–2010 אישרה הממשלה את תוכנית נתיבי ישראל, הכוללת "הקמת שדרת תשתית שתכלול תוואי אורך של מסילות ראשיות". כדי להוציא לפועל את השדרה התחבורתית המובטחת, משרד התחבורה התחיל לקדם תוכנית להכפלת מסילת החוף בין סדנאות אפרים שבצפון — כשלושה קילומטרים צפונית לתחנת לב המפרץ — ועד מחלף שפיים, בסמוך למסילת השרון שצפויה להיפתח בעוד כשנה לאורך כביש 531. כלומר, מסילה מצפון הארץ למרכזה על פני כ–85 ק"מ.
התחזית: 250 קמ"ש בתוך מנהרה
באוגוסט הציגה רכבת ישראל את התוכנית האסטרטגית ל–2040. לפי התוכנית, הרכבת מבחינה בין הרשת הארצית המהירה, שבה רכבות בהנעה חשמלית ייסעו במהירות 250 קמ"ש, לקווים בין־עירוניים ואזוריים, שבהם המהירות המקסימלית תהיה 160 קמ"ש.



נוכח היקף הביקוש הצפוי לנסיעה בין חיפה לתל אביב, לפי התוכנית האסטרטגית נדרשת קיבולת של 14 רכבות מהירות לשעה (לכל כיוון) במסגרת קו זה. משרד התחבורה צופה כי ב–2040 יהיו כ–138 אלף נוסעים ביום בקו חיפה־תל אביב. לשם השוואה, בקו המהיר מתל אביב לירושלים יהיו כ–86 אלף נוסעים יומיים, ועוד כ–97 אלף נוסעים ביום בין באר שבע לתל אביב. ואולם עד כה משרד התחבורה ורכבת ישראל התקשו למצוא פתרון לאתגר.

ההסכמות בין רכבת ישראל לבין עיריית חיפה התמוססו, לאחר שדו"ח שהזמינה הרכבת מחברת ייעוץ הנדסי גרמנית הצביע על כשלים הנדסיים ותפעוליים בתכנון המקורי בנוגע לתוואי שבין לב המפרץ לממגורות דגון בנמל. לאחר מחלוקות שונות ובהתערבות הוות"ל, ברכבת מסכימים שהפרויקט יכלול את פינוי שתי המסילות שחוצצות בין חזית העיר חיפה לחוף הים, ושיקוע או מנהרה לארבע המסילות החדשות. אבל מחלוקת בנוגע לאופן הביצוע הביאה את פרויקט הכפלת מסילת החוף למבוי סתום.

העירייה דורשת לאמץ את החלופה שהיא מקדמת זה יותר מעשור. לשיטתה, השדרה המרכזית והרשת הפרברית יעברו אחת לצד השנייה, בתוואי תת־קרקעי בעיר ודרך מנהרה בתוך רכס הכרמל. תכנון זה מציע עצירה של הרכבות המהירות בארבע תחנות, שתיים מהן חדשות: בקרית הממשלה (בית המכס) במקום בחיפה־מרכז; ובקרית אליעזר במקום בבת גלים. הרכבות ימשיכו לשרת את התחנות הקיימות בלב המפרץ ובחוף הכרמל.

יתרונה של החלופה שבה חפצים בעיריית חיפה הוא בהבטחת תדירות גבוהה של רכבות מהירות מקרית אליעזר, שכונה המתוכננת לעבור התחדשות עירונית בעתיד עם הוספת עשרות אלפי דיירים חדשים. אלא שחלופה זו אינה מתיישבת עם תוכניות הפיתוח הארצית של הרכבת, הדו"ח הגרמני מצא בה ליקויים — והיא בעייתית מכיוון שהיא צפויה לגרור השבתות של תנועת הרכבות במהלך תקופת העבודות.
ברכבת בוחנים אפשרויות שונות להעברת המסילות החדשות בחיפה, לרבות הפרדת המסלולים לתוואי אחד שישרת את הרשת הארצית המהירה, ותוואי אחר שישמש בעיקר רכבות פרבריות. לתפישת החברה הממשלתית, על הרכבות המהירות לשרת את מרכז המטרופולין בתחנת קרית הממשלה, וכן את מתחמי התחבורה בלב המפרץ ובחוף הכרמל. העברת התוואי הפרברי דרך קרית אליעזר נשקלת כאופציה. כך ניתן יהיה להכשיר את השדרה המרכזית, להסיט אליה את תנועת הרכבות, ואז לפנות את המסילות הקיימות מקו החוף ולבנות במקומן מסילות חדשות שישרתו את התוואי הפרברי.

ואולם, על רקע יחסי האמון המעורערים, בעירייה חושדים שלאחר חציבת המנהרה הראשית לא יוקמו המסילות התת־קרקעיות בעיר, ושהמסילות העיליות לאורך החוף לא יפונו — כפי שרצו בתחילה ברכבת. על רקע זה, ברכבת ביקשו מהוות"ל לפצל את תוכנית העבודה להכפלת מסילת החוף עד שפיים, כדי שניתן יהיה להתחיל לעבוד על המקטע הדרומי לחיפה במקביל למשא ומתן מול העיריה. ואולם עיריית חיפה לא מקהלת גם את האפשרות הזאת, ומפעילה לחצים פוליטיים כדי למנוע את הפיצול מחשש שמדובר בתרגיל של הרכבת. שלוש פעמים ניסו ברכבת להעביר את תוכנית הפיצול בוות"ל — ושלוש פעמים הניסיון כשל. כך נהפך המקטע העיקרי, שאורכו כ–78 ק"מ, בן ערובה במחלוקת על מקטע בן 7 ק"מ בלבד.

מהמחלוקת הזו עלה רעיון יצירתי — העתקת תחנת חוף הכרמל דרומה אל אזור פארק המדע, מת"מ. מעבר לכך שהתחנה שתשרת את העובדים במקום, היא גם תפחית את שליטת העירייה — שדווקא לא הביעה התנגדות לרעיון ברמה המקצועית — מכיוון שמדובר בשטח שנמצא תחת השפעת גורמים רבים.

העתקת תחנת חוף הכרמל למת"מ תביא לפינוי של 2 ק"מ מסילה נוספים מעבר לתכנון המקורי, ותשפר את הנגישות לתחנה. החיסרון הוא בעיקר לוגיסטי, מאחר שעלולים להיווצר קשיים בניוד הרכבות אל המתחמים התפעוליים.

http://www.bhol.co.il/127885/-דקות-מחיפה-לתא-הוויכוח-שתוקע-את-הרכבת.html?utm_source=facebook&utm_medium=link&utm_content=im&utm_campaign=article_in_bhol
ת׳כלס הכי חשוב כרגע זה שעיריית חיפה תפסיק להתנגד לפצל
את התוכנית. אין סיבה שעיכוב במציאת פתרון להכפלת המסילות בחיפה יגרום לעיכוב אישור הכפלת המסילות בין ת״א ובנימינה או חדרה.
&nbsp
בנוסף, בהנחה שהתוואי הקיים באיזור חיפה יחושמל ויוטמע בו איתות ETCS אז גם אין ממש צורך דחוף בהכפלת המסילות מצפון לחדרה/בינימינה. זה לא האיילון שם. שייקחו את הזמן שלהם וימצאו את הפתרון שהכי מתאים אבל שיפסיקו להתנגד לפיצול ללא סיבה עניינית.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה