האם משרד התחבורה מתגבר קווים כשהם עמוסים?

מנכל אחד

Well-known member
ספציפית לגבי בית שמש -אשדוד צריך לעשות לו"ז מאוזן יותר . ( כנראה שפעם בשעה יענה על הביקושים של היום ובערב כל חצי שעה)
ייתכן שגם כדאי להעביר את הקו שיסע מכביש 383 (מסמיה- צומת האלה) וכניסה מרמת בית שמש כמו הקווים לכיוון דרום.
נכון שבית חלקיה ויסודות ייפגעו אך לקו יהיה מסלול מעט קצר יותר.
בימי השבוע מוציאים אוטובוס בודד לנסיעה ולא משנה כמה האוטובוס מלא.
בימי שישי ומוצאי שבת מוציאים 3-6 אוטובוסים בו זמנית בלי לבדוק קודם אם יש ביקוש והרבה פעמים אני רואה אוטובוסים שפשוט נוסעים ריקים.
אני חושב שחלק מקווי החרדים בסופי שבוע צריך לנהל שיהיו אוטובוסים בגיבוי אך הם ייצאו למסלול רק לאחר קבלת דיווח על עומס כדי לאסוף את הנוסעים שלא עלו על האוטובוס. וידוע לי שיש נציגי קהילה שנותנים מידע למפעילות מתי צפוי ביקוש מיוחד והמפעילות נערכות לזה.
אך כיום הרבה מהנסיעות יוצאות ב2 אוטובוסים ואז יש הרבה אוטובוסים שנועים ריקים.

כמו כן הייתי מציע שלקווים הארוכים יותר (בעיקר קווי צפת אך גם חיפה וטבריה) יהיה רישום ותשלום מראש וככה המפעילות ישלחו אוטובוסים בכמות הנכונה בלי לבזבז משאבים. וגם אז החברות יוסיפו רזרבה של 10-35 מקומות למי שלא נרשם.
383 הוא כביש לא נוח לנסיעה, וזה תלוי לאיזה צד של בית שמש רוצים להגיע

ברור שהכי נכון הוא להעמיד אוטובוסים לרשות הסדרן, רק שבכיוון בית שמש לאשדוד זה לא אפשרי מסיבות טכניות
ובכיוון אשדוד זה לא אפשרי, כי אי אפשר לסמוך על הסדרן שהוא אכן יוציא את האוטובוס רק כשצריך ולא רק כשהחברה רוצה להרוויח עוד קצת כסף.

הנקודה כאן היא אחרת, בלי להתייחס למקרה המדוייק הזה, יש כאן ניהול גרוע של הקווים
שולחים יותר מידי אוטובוסים לתל אביב וגורמים שם לעומסים עם קווים ריקים
לירושלים, יש יותר מידי נוסעים, בגלל שנוסעים לבית שמש מבצע מעברים דרך ירושלים, וזה גם גורם לעומסים, וגם לעלות גבוהה של הפעלה (כי נוסע בקווים לירושלים ומירושלים לבית שמש נוסע יותר קילומטרים מאשר נוסע מאשדוד לבית שמש)

זאת אמנם דוגמה קיצונית, אבל היא אחת מיני רבים
 

קו 415

Active member
בסופו של יום, כשהייתי עומד באשדוד בתחנת אוטובוס לכיוון ירושלים, הייתי רואה את קו 323 חולף לדעתי בתדירות שעתית ותהיתי איך קו לבית שמש לא זוכה לקו מסודר, מהיר ותדיר.

ניסיתי לפנות לרפראנט מאוד בכיר שקשור לתחבורה במגזר החרדי, שיודע להוביל בבין הזמנים תשומות להרבה תגבורים.

אך הוא הפטיר את האירוע באין הקצאות לשיפור הקו , למרות שהפצרתי בו לאזן את הלוז בכל שעות היום עם דגש לקו 464 (שעובר ליד בית חלקיה, יד בנימין ויסודות אך לא נכנס פנימה), תכננתי בשלב הבא לבקש שהמסלול לא יבצע באשדוד מבוך של חצי שעה.

אך כשהבנתי שאין שיתוף פעולה מטעם הרפראנט ירדתי מהנושא.
383 הוא כביש לא נוח לנסיעה, וזה תלוי לאיזה צד של בית שמש רוצים להגיע

ברור שהכי נכון הוא להעמיד אוטובוסים לרשות הסדרן, רק שבכיוון בית שמש לאשדוד זה לא אפשרי מסיבות טכניות
ובכיוון אשדוד זה לא אפשרי, כי אי אפשר לסמוך על הסדרן שהוא אכן יוציא את האוטובוס רק כשצריך ולא רק כשהחברה רוצה להרוויח עוד קצת כסף.

הנקודה כאן היא אחרת, בלי להתייחס למקרה המדוייק הזה, יש כאן ניהול גרוע של הקווים
שולחים יותר מידי אוטובוסים לתל אביב וגורמים שם לעומסים עם קווים ריקים
לירושלים, יש יותר מידי נוסעים, בגלל שנוסעים לבית שמש מבצע מעברים דרך ירושלים, וזה גם גורם לעומסים, וגם לעלות גבוהה של הפעלה (כי נוסע בקווים לירושלים ומירושלים לבית שמש נוסע יותר קילומטרים מאשר נוסע מאשדוד לבית שמש)

זאת אמנם דוגמה קיצונית, אבל היא אחת מיני רבים
 
למעלה