האם מישהו כאן יודע מה זה רייקי ו...

יש לי הרגשה שלפי איך שאתה היית

מתאר את זה, באמת טוב עשיתי שלא הרחבת את הדיבור.
 
חשבת פעם שאולי היתה לו סיבה????

אני לא יכולה להתייחס למשהו שאני לא יודעת אבל לא הכל שחור ולבן יש לפעמים גם גוונים של אפור באמצע - גם בהלכה.
 
כן אני למדתי את ההיסטוריה,אני לא

אומר דברים מהבטן יש לי גם המון חומר בנושא הזה.אני לא קפצתי לברכה
 
בתי-נייטין, צר לי לאכזב אותך ../images/Emo8.gif

זה סותר ועוד איך. הסיבה שנותנים כבוד לתלמידי חכמים היא לא בגללם אלא בגלל הקדושה שנמצאת בהם בעקבות לימודי התורה שבהם. עכשיו, אתה יכול להסכים אם דעותיו של הרב קוק זצ"ל או לא להסכים איתו זה נושא נפרד לחלוטין אבל... כבוד אתה חייב לתת לו ולא רק בגלל דברי התורה שהוא למד. מכיוון שאם אתה מזלזל בו אתה מזלזל בכבוד התורה. אתה יכול להתנצח על כך מהבוקר ועד הערב אבל, לא תמצא גדול אחד בישראל מבין כל המגזרים שיגיד לך אחרת.
 
אריאלה יקרה,השארתי לך תגובה של שבע

הודעות רצופות בערך אנא קראי אותם עד הסוף.לאחר מכן אשמח לתגובה.בן
 
קראתי אותם. אני לחלוטין לא מסכימה

איתך. יש לי גם קו הגנה
אבל אני צריכה לחפש איפוא קראתי את זה... אבל באמת, סתם מתוך דאגה, לפעמים זה טוב להסתכל על הדברים מתוך נקודת המבט של הצד השני כדי לפחות להבין את מניעיו של האדם. אם לרב קוק זצ"ל יש סיבה למעשים שהוא עשה. מי קבע שבאותה השנייה שהיה צריך להחליט כך או אחרת הוא טעה ורבנים אחרים צדקו? את זה קובע רק הקב"ה ולא בשר ודם. רק להזכיר לך את מעשה פנחס וזמרי בן סלוע... הרי גם שם כל עדת בני ישראל גינו אותו על המעשה שהוא עשה (איך הוא, פנחס, מעז להרוג נשיא בישראל. אמרו שיש לו סיבה אחרת - פרץ גדרות??!!) ואילו התורה שיבחה אותו שכן הוא קינא את קינאת ה´ והשכין שלום בין הקב"ה לעמו. לא כל מעשה שעושה אדם נראה בעיני הציבור כחריג או כפורץ גדרות זה בהכרח דבר שלילי.
 
טוב ידעתי שתהיה לך בעיה עם המושג

"קווים אדומים" אבל לצורך ההמחשה,בואי ניתן לך דוגמא קטנה.תתארי
 
שאיזה רב גדול מעשן סיגריה בשבת אחרי

הקידוש או שומע רדיו...כולם יברחו ממנו נכון?!אותו דבר כאן.רק שכאן
 
רק שכאן במקרה הספציפי של הרב קוק

הדברים הם הרבה הרבה יותר דקים,ולכן צריך קצת ללמוד אותם..בסדר?ב.ן
 
ה-ר-ב קוק?!?!?!?!

נייטין, אתה מבייש את הפירמה!!! מה-בלי שר"י??? ועוד לקרוא לו הרב?!?!?!?! אתה צריך לעשות בדק בית רציני- מה נפל עליך!?!!?!?!?
 

ויליאם

New member
קרליבך!!!!!!

(צ´אט......) שלא יגידו שאני כותב הודעה פרטית למישהו שיכנס לצ´אט....
 
קרליבך היה לי שיחה עם איש הרוח,

וסיכמנו שיותר אני לא כותב קוק שר"י אלא הרב קוק.
 
זה בכלל לא אותו דבר וגם לא מתקרב

קח לדוגמא את מה שאליהו הנביא עשה? הוא הקים במה דבר שהיה אסור אבל מכיוון שזאת היתה הוראת שעה אז לאותו הזמן זה היה מותר. אולי זה המקרה גם אצל הרב קוק זצ"ל? כדי לך, לדעתי, לחשוב קצת על כיוונים אחרים מלבד קו המחשבה הרגילה שלך. לנסות להבין מה מסתתר מאחורי המניע למעשה.
 
בראון, אומרים קשוט עצמך ואחר קשוט

אחרים. ומכיוון שרחוקה אני מלהיות צדיקת הדור בנושא לשון הרע ואבק לשון הרע (דרכי עוד ארוכה בנושא הזה...) אני מתנצלת אם נפגעת, זאת לא היתה כוונתי. אתה רואה, כשאני טועה אני מודה בזה.
 

בראון

New member
../images/Emo13.gif

כפי שאמרתי לא נפגעתי אך עלול הייתי להיפגע. בכל מקרה שבת שלום
 
סירטוק,

לא צריך ללכת לחזות בהצגה בבצ"א על מנת לדעת מה הרוח הנושבת שם- האם ההצגות הן צנועות, הורות ומלאות ביראת שמים או שמא יש בהן דעות כפרניות. לרגע לא עולה בי הספר שמחברי ההצגות המעורבות בבצ"א, חפצו להעלות את היהודים התמימים ברוחניות ולהסביר להם עד כמה התורה היא אמיתית. אודות רייקי, ברור לי שרב שאינו יודע מהו רייקי, לא יפסוק לגביו אם הוא עבודה זרה או לא. וכן, יש רבנים שיודעים מהו רייקי, למרות השקפתך שכל הרבנים החרדיים, למשל, בורים ועמי הארצות בכל מה שלא קשור לתורה עצמה.
 
תיקונים:

הורות= טהורות. הספר= הספק. ועוד משהו. אם זה לא דתי, ולא בא ממקור קדוש, כנראה שזה טמא.
 
למעלה