האם ללמוד ראיית חשבון?

yurim

New member
האם ללמוד ראיית חשבון?

אני מתכנן ללמוד ראיית חשבון בשנה הבאה ואני רוצה לדעת מהי עבודתו של הרואה חשבון? אילו התמחויות יש ? האם זה מקצוע מעניין? (אני יודע שזה סובייקטיבי, אבל אני מעוניין לשמוע דעות) ואיפה כדי ללמוד (אוניברסיטת תל-אביב,ירושלים,באר שבע או בר אילן)? אולי זה לא הפורום המתאים לשאלות האלו אבל אני בטוח שכאן נמצאים האנשים עם התשובות הכי טובות! תודה מראש!
 

אמיר72

New member
לימודים

קודם כל, בוא נעמיד דברים על דיוקם - הלימודים הם לימודי חשבונאות, והמקצוע (ראיית החשבון) מותנה במעבר בחינות המועצה ובסטז' בן שנתיים. כיום עדיין אין חובה (אם כי תהייה בקרוב מאוד) להיות בוגר לימודי חשבונאות בשביל להיות רואה חשבון, מספיק מעבר בחינות המועצה (ומכללת רמת מלמדת זאת). מהצד השני, אתה יכול לגמור לימודי חשבונאות ולהיות בעל תואר בחשבונאות, אבל לא לעשות את שנת ההשלמה (השנה הרביעית, הפוטרת אותך מכל בחינות המועצה למעט שתיים) ולא לעשות את הסטז' ולהיות בעל תואר בחשבונאות אבל ללא רשיון רואה חשבון. עכשיו בוא נחזור להתחלה: עבודתו הרשמית של של רואה החשבון, היינו בעל הרשיון, היא ביקורת חשבונות. עם זאת, המקצוע הזה הוא נקודה ממנה אפשר להסתעף לתחומים שונים - אנליזה (ניתוח דו"חות כספיים), כספים (ניהול כספים, גזברות וחשבות), ייעוץ עסקי, ועוד. כמו שלא כל בוגר כלכלה הוא כלכלן (אלא יכול לעסוק במקצועות קרובים) כך לא כל בוגר חשבונאות/רו"ח הוא מבקר חשבונות. היתרון הגדול של המקצוע - מאפשר להתפתח לתחומים שונים וומעניינים. האם המקצוע מענין ? חלקים מסוימים כן, חלקים אחרים לא, ובסה"כ זה די סוביקטיבי. אני באופן אישי מתענין בחשבונאות פיננסית ובמסים, וחשבונאות ניהולית וביקורת משעממים אותי, אני בטוח שיש כאן כאלה ששטחי ההתעניינות שלהם הפוכים. הלימודים: לא שהם מאמץ אינטלקטואלי יוצא מגדר הרגיל, אבל הם דורשים עבודה קשה ותרגול מרובה. איפה ללמוד: כל המקומות שהזכרת טובים וראויים, ויש גם את המכללה למנהל שנחשבת מקום טוב.
 

מאיטשוק

New member
יש לי שאלה ...

אני רוצה ללמוד מנהל עסקים וכלכלה בהתמחות חשבונאות...זה לא ימנע ממני לעסוק בראיית חשבון נכון..?
 

אמיר72

New member
לא הבנתי את השאלה

למיטב ידיעתי, באוניברסיטאות יש תואר ראשון בניהול/מנהל עסקים, ללא התמחויות כלשהן. תואר כזה אינו מקנה את הפטורים הנדרשים ממבחני מועצת רואי החשבון ולבטח אינו מקנה אפשרות לגשת לשנת ההשלמה. במכללה למנהל יש מסלול של תואר ראשון במנע"ס, התמחות חשבנאות - ושם יש למעשה תואר בחשבונאות. לפי מה שהצגת, זה לא תואר בחשבונאות. אני בכלל מכיר לימודי מנע"ס בהתמחות חשבונאות באוניברסיטה רק בתואר שני.
 

מאיטשוק

New member
אבל....

זה לא באוניברסיטה,זה במכללת יהודה ושומרון ,והם אמרו לי שאני מקבלת תואר במנהל עסקים וכלכלה בהתמחות חשבונאות..לכן אני לא יודעת אם יהיה שווה לי ללמוד שם.אשמח אם תוכל לאמר לי אם כדאי לי ללמוד שם כדי לעסוק בעתיד בראיית חשבון/חשבונאות
 

אורום

New member
אני לא יכול לענות על השאלה

מכמה טעמים: 1. לא הבנתי מה המשמעות של "התמחות בחשבונאות" - האם היא מקנה את אותם הפטורים שמקנה תואר בחשבונאות באוניברסיטה או לא לגבי מבחני מועצת רואי החשבון. אם כן - אין בעייה. אם לא, ואז בכ"ז רוצה לעסוק בחשבונאות, חבל ללמוד שם ואז ללכת ללמוד חוג נוסף בחשבונאות או ללמוד לבד (נניח בעזרת מכללת רמת גן), עדיף כבר ללמוד חשבונאות בצורה מסודרת מהתחלה. עלייך לבדוק את השאלה בצורה פשוטה - לקרוא את הידיעון או לשאול את מזכירות החוג האם הלימודים שם מקבילים ללימודים באוניברסיטה מבחינת מועצת רואי החשבון. 2. אם יש שם לימודי חשבונאות, איני מכיר אותם, את רמתם ואת נסיונם.
 

yurim

New member
בקשר למהלך הלימודים

אני חושב על ללמוד באוניברסיטה העיברית האם זאת בחירה טובה? ןעוד שאלה באוניברסיטה המסלול של חשבונאות הוא דו חוגי בלבד זאת אומרת שאני צריך לבחור חוג נוסף ,הבחירה הטבעית היא כלכלה השאלה אם אני אבחר תחום אחר שלא כל כך קשור כמו מדעי המדינה האם זה יפגע באיכות התואר ? והאם זה יקשה על מהלך הלימודים מכוון שיש קורסים חופפים בחשבונאות וכלכלה ואין קורסים חופפים בין חשבונאות למדעי המדינה?
 

אמיר72

New member
עוד על לימודים

אין לי מספיק מידע על האונ' העברית, אני מניח שהיא מקום טוב (אני מכיר רק את ת"א). חשבונאות הולכת יד ביד עם כלכלה ו/או משפטים. בתל אביב (ואני מניח שגם במקומות אחרים) יש אכן תוכניות מובנות הלוקחות בחשבון קורסים חופפים. ברור שאם תקח חוג שני שאינו "טבעי" ו"מובנה" יהיה לך יותר עומס, אבל זה לא ממש דרסטי (עוד משהו כמו 4-5 קורסים).
 
למעלה