האם ללמד להכות חזרה?

צללית

New member
האם ללמד להכות חזרה?

(שוב שאלה לחברה). יש לה ילדה בת 3 וחצי אשר נמצאת שנה שלישית במסגרת של מעון גן, הילדה חונכה עד היום שצריך לפתור בעיות לא בדרך אלימות אלא דרך דיבור ובקשת סליחות. הבעיה היא השנה בגן בכל פעם שילד מכה אותה או חוטף ממנה משחק היא בוכה ולא מתגוננת וכך נוצר מצב שבמשך רוב היום היא בוכה בגן ופוחתת לה ההתלהבות מיום ליום ללכת לגן בגלל שהילדים מרביצים לה. השאלה היא איך היא אמורה ללמד אותה להתגונן מבלי לשנות את דרך החינוך שלה? האם היא צריכה לשנות את דרך החינוך וללמד את הילדה להכות בחזרה?
 

@poet

New member
לפי דעתי

ואני לא איש מקצוע , ואיש מקצוע יגיד לך אחרת אבל לדעתי , כן! אולי לא בדיוק להכות אבל לעמוד על שלה הדברים האלה מתחילים מקטנות , ואני מאמין שאם מלמדים ילד לא להיכנע , דברים בעתיד יהיו יותר קלים אבל שוב אין לי ניסיון, אבל את חייבת להודות שחשבת על זה ברגע שכתבת את ההודעה.
 

גרא,

New member
האם ללמד ילדה להכות?

לא כל-כך ברור לי באיזה מין גן נמצאת בתה של חברתך.מדוע הגננת אינה מתערבת אם יש בו אלימות רבה כל כך? מדוע היא אינה מגיבה,מתערבת ומתמודדת עם פרצי האלימות שבגנה? על הגננת להעלות את נושא האלימות בגן,יחסים בין חברים ופתרון עימותים חברתיים במפגשי הבוקר.להסביר,להקנות הרגלים,ללמד דרכי תגובה תוך שימת דגש על הצורך לפנות אליה להתערבות בכל מקרה חריג. האם ללמד להכות? זו בעיקרה שאלה מוסרית.גישה מקובלת אחת היא לעודד ילדים להחזיר למי שמכה ולא לספוג ללא תגובה.גישה אחרת,המקובלת עלי יותר, היא ללמד את הילדה להבליג,להתרחק מהמכה ולפנות לגנננת ולערבה בעימות ע``מ למנוע בהמשך חזרה על אותו מצב.
 

חן.

New member
להכות או לא להכות? - סיפור מהחיים.

ילדי גדלו בקיבוץ, והמוטו החינוכי היה ``אצלינו לא מרביצים...`` בקיצור, אחד מבני (יש לי 4 ילדים, שניים בנים), כשהיה בגן סבל מאד מהצקות של ילד אחד שהיה מרביצן. בני באופיו היה ילד מאד טוב לב, ולא טיפש, אבל גם לא חמום מוח. הוא היה אסרטיבי מטבעו ולא אלים, לטעמינו אפילו סבלני מידי, ולא היה מרביץ. כשעלו לכתה א`, התלונות על המרביצן לא פסקו, ואז יום אחד באו בריצה למקום עבודתי, שהיה קרוב לבית הילדים, והזעיקו אותי: הבן שלך מרביץ - למרביצן. עניתי: סוף סוף... ומאז פסקו המכות גם לילדים אחרים. כשהגיע אותו יום הביתה אמרתי: שמעתי שהיתה לך התקלות היום, והוא ענה: כן, זה היה בשביל מה שהיה, ויותר לא יהיה. ילדים מוצאים פתרונות התגוננות אם נתן להם את האפשרות לבחור.
 
למעלה