האם לוח עץ צפצפה בעובי של 10 מ"מ

  • פותח הנושא ahif
  • פורסם בתאריך

ahif

New member
האם לוח עץ צפצפה בעובי של 10 מ"מ

יכול לעמוד בחוץ, בתקופת אדר (כלומר כשאין כבר יותר מדי גשמים?). האם אפשר למרוח עליו לכה מסוימת כדי שיהיה עמיד? האם אפשר למרוח לכה על בסיס שמן כאשר לוח צבוע בצבעי אקריל? תודה רבה למגיבים.
 

רשר

Well-known member
מנהל
הבעיות עם עץ בחוץ נובעות מהשמש

גשם לא מזיז לעץ - נהפוך הוא מחזיר לו קצת לחות
 

ahif

New member
ביקשו ממני ליצנים בגובה מטר שיקשטו

את הכניסה ליישוב ושילדי היישוב יצבעו את זה. ולכן חשבתי שעדיף לצבוע עם צבעים על בסיס מים ולא על בסיס שמן. כך שנראה לי שאין ברירה וצריך לעשות חיתוך לייזר של ליצנים מעץ. או שישנה אפשרות נוספת? אני יכולה לברר גם על חיתוך לייזר של מתכת אבל אז הצביעה היא רק בשמן. לא בעייתי עם כמות גדולה של ילדים? אשמח לעזרה בחשיבה.
 
לא, יש דבר כזה. בכל חנות ליצירה תוכל לראות דוגמאות של אביזירים שונים שנחתכו בלייזר, ומיועדים לצביעה. בדרך כלל מדיקט 3 -4 מ"מ.
 

milch

New member
חותכים בלייזר וזה חורך את השפות

לא כל דיקט מתאים לזה, צריך דיקט מיוחד שעמיד בחום החיתוך. לפני שנים אחדות שהזמנתי עבודה כזו, הספק דאג גם לדיקט בעוביים הרצויים השונים.
 
למטרה הזאת אין בעיה. זה יחזיק כמה חודשים..... חותכים עם משור אנכי (ג'יקסו). לא צריך לייזר.....ונשמח להסברים נוספים אם צריך בנושא. וצביעה עם צבעים אקריליים בהחלט תחזיק מעמד. אפילו כאלה של קיר.
 

gb228

Active member
זה מיועד לארוע חד פעמי או למשך שנים?

עץ ללא הגנה מספקת לא יחזיק מעמד לאורך זמן.
 

milch

New member
מומלץ דיקט מיוחד

דיקט ימי שמיצרים ממנו גם כוורות. הוא הכי עמיד לתנאים האלה.
 

ahif

New member
זה מיועד להתלות בחודש אדר ברחבי היישוב

ולרדת בסוף החודש וכך לאורך שנים. החברות לחיתוך לייזר שדיברתי איתם עובדות עם עץ צפצפה (חזק?) ואני כנראה הולכת על העץ הרחב ביותר שיש להם שזה 10 מ"מ. האם העץ דורש הכנה כלשהיא לפני? האם אפשר לצבוע בצבעי אקריל ומעל זה לכה על בסיס שמן? או שמספיקה לכה על בסיס מים? חוששת מעובש . יש המלצות על לכות? לא יכולה לחתוך עם גקסו מאחר וצריכה גם את הצריבה על גבי העץ לסימונים וגם צורות מורכבות של הליצנים.
 

milch

New member
יש לי בעיה עם החודשים העבריים


אני שבחודש זה מרבים בשמחה, זהו גם חודש פורים? כיוון שמדובר בפריט לשימוש חוזר למשך שנים, סנדביץ' צפצפה רך מדי, פגיע ו-10 מ"מ חלש מדי לגודל כזה של דמויות. עדיף להשתמש בסנדביץ' 17-18 מ"מ ליבנה/BIRCH שהוא לא זול אך חזק. הגימור יכול להיות בצבעים אקריליים + לקה אקרילית על בסיס מים. חשוב לודא לפני האיחסון שאין מקומות פגועים כיוון שמשם תיפתח הרעה ללא קשר לסוג החומר והגימור.
 

ahif

New member
תודה. אכן מדובר על פורים. בערך בפברואר

זה העץ שהציעו לי מכמה חברות לחיתוך לייזר. האם עבדת עם חברה לחיתוך לייזר שהציעה לך עץ בעובי 17 ס"מ? אם כן אשמח לקבל את פרטיה. אלפי תודות על הנכונות לעזרה לכולם!!!!
 

milch

New member
קיבוץ רביבים

לפני מספר שנים ביצעתי עבודות באמצעותם עם דיקט 4, 12 ו-17 מ"מ. החומר סופק על-ידם והיה כזה שהדבק שלו עמיד בטמפרטורת החיתך הגבוהה. זה היה לפני תקופת המיילים, הכל עבר בטלפון, בפקס ודואר חבילות, מעולם לא נפגשנו.
 

gb228

Active member
חיתוך במים זו גם אפשרות

אמנם בד"כ מיועד למתכות, אבן וחומרים פלסטים. לא נראה לי שעובי של 18 מ"מ בליבנה יהווה בעיה - הייתי בודק באחד המפעלים לחיתוך במים אם מתאים גם לעץ. כפי שהציע MILCH במקרה של עץ הייתי הולך על דיקט ימי או כזה שבפירוש מוגדר לשימוש חיצוני, או ליבנה.
 

3תיתי

New member
אם צובעים את העץ בצבע לבן,

הצבעים, בו יצבעו הילדים, יראו בוהקים יותר. כדאי לפחות שתיים שלוש שכבות (אפשר צבע אקרילי), כדי שהעץ לא יספוג הרבה צבע (שהילדים יצבעו). כדאי ג ללטש מעט, אחרי השכבה הראשונה, כי יצאו "קוצים".
 
למעלה