האם לבקש בדיקת דם לתינוק?

האם לבקש בדיקת דם לתינוק?

בני בן 4 חודשים. לאחרונה התחלנו לתת לו ברזל, לפי המלצות משרד הבריאות. את זה אנחנו עושים לפי הספר (אך לא חיסנו ולא נתנו ויטמין D). על פניו הכל בסדר, אבל - הלשון שלו חיוורת. וגם הצד הפלנטרי של כף הרגל. הפנים שלו די שזופות ויכול להיות שגם שם מתפספס חיוורון. אם זה היה אדם מבוגר הייתי זורקת לו מילה על בדיקת דם, אבל כשמדובר בתינוק - מן הסתם רוצים לדקור כמה שפחות. אני חושבת שיש לי קייס, וחשובה לי דעת מטפלים אחרים. אחרי הכל, קצת מוזר לי ללכת לרופאה שלו ולהגיד לה 'היי, הלשון שלו חיוורת. נראה לך שאולי הוא קצת אנמי?'. ואני לא רוצה להעלות את מינון הברזל על דעת עצמי.
 

paluta

New member
דעתי

זה שאתם לא מחסנים ולא נותנים תוספים כגון ויטמין D זה בסדר גמור אבל לתת לילד שלכם תוספת ברזל כי זו ההמלצה שכתובה בספר ? נראה לי מוזר תמוהה ולא מובן. לתת ככה סתם תוספת ברזל לילד בן 4 חודשים ללא איבחון מדוייק עלול להוביל להרעל ברזל בגופו . אם יש לך תחושת בטן כדאי שלפני שאת מוסיפה לו תוספות למינהן תוועצי עם בעלי מקצוע שמתמחים בתינוקות - יש כאלו בתחום הרפואה המשלימה .
 
לא אמרתי שזה ככה סתם

יש כמה סיבות טובות לנתינת הברזל. כל כך טובות, שכמו שאמרתי, אני לא בטוחה שהוא מספיק.
 

hal767

New member
נכון מאד

וצריכת תוסף הברזל מיותרת בדרך כלל. תזונה טבעית נכונה תספק לתינוק את כל צרכיו התזונתיים בדרך המייטבית מבלי לגרום לו נזקים ותופעות לוואי. מזון נכון הוא תמיד יותר טוב מכל תוסף.
 
הוא יונק מלא... ../images/Emo13.gif

אני נותנת ברזל מלכתחילה עקב נתוני פתיחה בעייתיים. השאלה שלי היא איך יודעים מה מספיק, או במילים אחרות - לפי אילו סימנים אפשר לדעת שלתינוק יש חסר קל בברזל והאם בדיקת דם היא הכרחית.
 

hal767

New member
הנקה מספקת בדרך כלל ברזל בכמות הדרושה

אם יש חשש לבעיה, בדיקת דם יכולה להיות אחד המדדים כדי לדעת אם קיים מחסור. מעבר לזאת, בדיקת רופא רצויה, במיוחד שהיו "נתוני פתיחה בעייתיים". אני מתבטא בזהירות כי ציינת שהיו בעיות בעבר ואני לא מכיר אותן. לכן אינני יכול להביע דעה ספציפית למקרה.
 
למעלה