האם יש ספורטאים שנחשבים כתקווה לקראת ריו?

ROIKI31

New member
האם יש ספורטאים שנחשבים כתקווה לקראת ריו?

האם יש ספורטאים שלא ראינו בלונדון שנחשבים כבר מעכשיו כתקוות גדולות לריו 2016?
 

natyh

New member
אם הקייט ייכנס אז ....

אני מכיר אחת כזו .
 

guinnart

New member
טומרקין וריכטר

נראה מה יהיה עם קרויטר בגובה ובני הזוג מוצ'קייב-לוי בכדור ברזל.
לדעתי גילי כהן מהצמד בוסקילה-כהן תוכל להיות בסיס לצמד מוצלח.
קופלב וקרמר בשחייה. סיכוי מסויים לרביעיית שליחים חתירה (לגמר, לא מדליה: שפירא, קרמר, הבר, קונובלוב).
פולק, ארשנסקי, ששון, מוקי, ג'רבי\שלזינגר בג'ודו.
מדלל ובן-חפר קלעים צעירים מאוד מוכשרים.
יש גם חבורה של צעירים עם הישגים יפים בגילאים הצעירים שאולי יצליחו להעפיל וריו תהיה אולימפיאדה ראשונה שלהם, כמו אטיאס וחיימוביץ' בטקוונדו, אורן יעקב בלייזר רדיאל, והמדליסטים העולמיים לקדטים בדקר פרוייליך בבנים, סטרלינקוב וקומורוב בבנות.

אבל בסך הכול אי אפשר לגמרי לדעת וזה לא נראה כרגע כמו חבורה טובה או מוכשרת יותר מזו של שתי האולימפיאדות האחרונות.
 

shahartheone

New member
המרחק בין טומרקין למדליה אולימפית גדול מאד

לכאורה זה רק 4 מקומות, אבל מדובר על בערך 3 וחצי שניות. קשה לי לראות איך אפשר לסגור פער כזה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מהיום להיום ודאי שלא; אבל אולי בארבע שנים כן

הוא עדיין צעיר ויש לו עתיד. לא יודעת אם הוא יצליח (בפרט שסביר להניח שהשיאנים נעזרים בסמים...
) אבל יש לו בהחלט לאן לצמוח ולהשתפר.
 

shahartheone

New member
זה אולי גדול מאד

צריך לזכור שהוא בן 20. לא בן 15. אם הוא יגיע עוד 4 שנים ל- 1:55 זה יראה בעיני הישג יפה מאד.
רק שאצלנו תמיד מעדיפים להיות יותר מדי אופטימיים ולהתאכזב אחר כך.
כמובן, הלוואי שאני טועה במקרה שלו.
 

rapgamer4ever

New member
שאלה

למה את מניחה שהשיאנים (ב-200 גב? בשחייה? בספורט בכלל?) משתמשים בסמים?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא הנחות, אנחות...
קרא ותבין את המצב:

"לטענת הרדיה, כל הספורט נגוע. האתלטיקה, השחייה, האופניים וגלישת סקי למרחקים כבר לא ניתנים להצלה. כל משתתפי הגמרים האולימפיים בענפים הללו הזדקקו לחומרים אסורים באימונים שלהם. אבל לא רק הם, גם גולפאים, כדורסלנים, שחקני פוטבול ובייסבול שלוקחים סטרואידים בזמן ההכנה, ואפילו קשתים משתמשים בחומרים אסורים. רוב החומרים שהוא חילק ללקוחותיו לא ניתנים לגילוי במעבדות, וגם השאר נלקחים ומוסווים בצורה מדעית ומדויקת שמונעת את גילויים."
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000416108

"הסוכנות העולמית למניעת סמים בספורט (WADA) הודתה כי לאור מחקר גדול שיתפרסם בקרוב, מתברר כי רק אחד מכל חמישה ספורטאים שמשתמש בסמים נתפס בבדיקות שנערכות. בעקבות המחקר החדש, טוענים ב-WADA כי למרות ששיעור התפיסות של ספורטאים שמשתמשים בסמים עומד על 1%-1.5% מכלל הנבדקים, הרי ששיעור הספורטאים שמרמים עומד על כ-10%."
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000722962

בספרו האוטוביוגרפי "Race Against Me" שיפורסם השבוע בבריטניה, מתאר צ'יימברס (שעשה לא מזמן קאמבק) כמה קל היה הסיפור הזה. "ארבעה חודשים בתוך התוכנית שנועדה להפוך אותי לאיש המהיר בעולם, כבר הייתי במצב בו אני לוקח סמים בכל יום", הוא מתאר בספר. "תוך זמן קצר הפכתי להיות 'ג'אנקי מהלך'. הבדיקות המתוחכמות שעשו לי לבדיקת סמים לא תפסו כלום. הייתי עושה לעצמי בדיקות סמים על-ידי בודק מטעמי, אבל באף אחת מהפעמים הבדיקה לא היתה חיובית. בשלב מסוים הייתי אחרי 10 בדיקות שעברתי על ידי הרשויות, זכיתי באליפות אירופה, אבל עדיין לא הצלחתי לשפר את התוצאות שלי. הגוף שלי כבר התחיל לדחות את הסמים, אבל אני המשכתי לקחת סמים מכל הסוגים. בערב כריסמס כשישבתי באמבטיה בבית ולקחתי שוב את ה-THG (הסם הסינטטי שהופק על ידי מעבדת באלקו), כבר הייתי בשלב בו לקחתי יותר מ-300 סוגים של סמים וקוקטיילים על פני 12 חודשים. שילמתי עבור הסמים האלו במהלך אותה שנה 30 אלף דולר".

צ'יימברס מסביר בדיוק מה הניע אותו לעשות את הדברים. "הפחד הכי גדול שלי ומה שדחף אותי להמשיך, היה החשש שלי לאבד את חוזה החסות עם אדידס. היה לי חוזה של 200 אלף ליש"ט לשנה עם אדידס, שהיה עלול לקטון לחצי במידה שלא הייתי בין שלושת הראשונים בעולם בדירוג הכללי".
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000431149
 

rapgamer4ever

New member
כמה שאלות נוספות:

1. בכתבה שמסרת היו כמה נתונים די סותרים. מצד אחד אמרו ששיעור הספורטאים שמרמים עומד על 10% (לא נשמע לי הרבה ביחס להכללות של "כולם מסוממים"). מצד שני עד המדינה ההוא אמר שכל המשתתפים בגמרים הם מסוממים... זה יוצא הרבה הרבה יותר מ-10%.
אם לדוגמה על כל 8 ספורטאים מסוממים יש אחד שנתפס (זאת עפ"י הסטט' שנמסרה), אני חושב שזה די מרחיק לכת לומר ש"כל המשתתפים בגמר מסוממים". אם זה היה נכון, אז היה צריך להיתפס בממוצע ספורטאי אחד מכל גמר אולימפי...

2. המון ספורטאים בכירים הם חברים בכל מיני אגודות וגופי הסברה למען ספורט נקי יותר והוגן יותר. את חושבת שהם עובדים על כל העולם?

3. הזכרת קודם את יעקב טומרקין. למה את חושבת שדוקא אלה שניצחו אותו משתמשים בסמים, ויותר מזה- אם באמת כל המשתתפים בגמרים מסוממים, אז מה גורם לך לחשוב שהוא היוצא דופן?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני לא מוסמכת לענות, לא אני כתבתי את הכתבות

1. זה דווקא מסתדר מספרית, אין הכרח שיגלו אחד מכל גמר; הסטטיסטיקה לא אומרת שאם יש תפוצה של 1 ל-X אז בכל קבוצה של X אנשים בהכרח תמצא אחד כזה. זה עובד נכון למספרים גדולים, לא למספרים קטנים. סביר להניח שאלה שמגיעים גבוה משתמשים בסמים יקרים ומתוחכמים ולכן לא מתגלים (ולפעמים מתגלים בדיעבד, אחרי שנים; ע"ע מריון ג'ונס או פטיגרוס)
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000767643
כמו כן צריך לזכור שכשאומרים "10% מהספורטאים" זה לא מהספורטאים המשתתפים באולימפיאדה אלא בכלל; לא כל הספורטאים ההישגיים מגיעים לאולימפיאדה בסופו של דבר (לא עמדו בקריטריון, נפצעו, לא עברו את המבחנים במדינתם, נשארו בבית בגלל מגבלה של כמות למדינה וכו').

2. לא יודעת; לא מבינה באגודות כאלה. נראה לי סביר שחלקם כנראה משקרים כי ידוע עובדתית שיש כמות מסוימת של משתמשים בסמים, חלקם נתפסים וחלקם לא. כמו כן ידוע שיש בני אדם שקרנים וספורטאים הם בני אדם, ולכן יש גם ספורטאים שקרנים.

3. אני לא חושבת שהוא יוצא הדופן, אני מניחה שהוא לא היחיד והאמירה ש"כל המשתתפים בגמר" קצת מוקצנת וזה יותר "רוב" וכמו כן מתייחס, להערכתי, יותר לאתלטיקה (ולאו דווקא לכל גמר באשר הוא) וגם לזוכי המדליות ולשיאנים. אני רוצה לקוות שבישראל, מדינה קטנה, זה לא נפוץ. כמו כן צריך לזכור שהוא בכ"ז היה בקצה התחתון של הגמר והיו כמה שניות בינו לבין המקום הראשון, אז הוא ברמה גבוהה מאוד אבל יש עדיין הבדל בינו לבין זוכי המדליות.
 

rapgamer4ever

New member
אל תיקחי את זה באופן אישי

אני חושב שאת באה ומציגה קביעה, שלטענתך היא לא הנחה, ולפיה יש כל-כך הרבה ספורטאים מסוממים וביניהם אלו שניצחו את טומרקין. את פחות או יותר מציגה את העמדה שלך בנושא באמצעות קישור לכתבה בודדת, וכשעולות שאלות לגבי הכתבה אז את אומרת ש"לא את כתבת אותה". השאלה היא לא אם כתבת אותה, אלא במידה והכתבה הזאת משקפת את העמדה שלך לגבי טוהר המשחקים, אני חושב שאת צריכה לגבש דעה שתוכל להתמודד עם ביקורת כלפי הכתבה הזאת, או לחילופין כלפי ההנחה/קביעה שלך לגבי הסימום בספורט.

את באת ואמרת שסביר להניח שהשיאנים שניצחו את טומרקין משתמשים בסמים, ואז ציטטת אדם שאומר שכל המשתתפים בגמרים מסוממים. אלו עמדות מאוד חד משמעיות וגם לא כל-כך נפוצות, כך שאני חושב שאת צריכה איזושהי השקפה מגובשת בנושא מעבר למתן לינק לכתבה. השקפה מגובשת לא רק כדי לענות על השאלות שלי, אלא בעיקר בשביל עצמך.
בתגובה למה שאמרת:

1. זה לא מסתדר מספרית. בכל גמר אמור להיפסל בבדיקת סמים אדם אחד בממוצע. זה אומר שעל כל גמר שלא נתפס בו אף אחד, צריך להיות גמר בנתפסו בו שניים. אם יש 5 גמרים רצופים שלא נתפס בהם אף אחד, אז כדי שהסטטיסטיקה תתיישר צריך להיות גמר אחד שבו 5 נתפסים על סמים, או לחילופין 5 גמרים רצופים בהם נתפסים שני ספורטאים וכו'. בקיצור- זה פשוט לא המצב.
אני חושב שאם נתייחס לטענה שהספורטאים הם לא רק האולימפיים אלא גם אלו ההישגיים שלא הצליחו להגיע לאולימפיאדה, זה שומט עוד יותר את ההשקפה שמתוארת בכתבה. הרי הסמים האלו משפרי ביצועים, כך שעל פניו אם 10% מהספורטאים בכללי משתמשים בו, אמורים להיות מעל 10% ספורטאים אולימפיים מסוממים. כי הרי האולימפיים הם הכי טובים, וכדי להיות הכי טובים הם צריכים להשתמש בסמים. כל זאת עפ"י התפיסה שאת מתארת, שזאת תפיסה שהיא לא נכונה מבחינה מספרית.
אפשר להסביר את זה מתוך הערכה שלדוגמה, רק אחד מכל 30 ספורטאים מסוממים אכן נתפס. אבל זה כבר סותר את הנתונים שנמסרו בכתבה.

3. קשה לי לקבל גם לקבל את הטענה שכל הספורטאים בגמרים של האתלטיקה מסוממים. אם זה נכון, אז איך את מסבירה את חוסר היכולת לשבור שיאי עולם שנקבעו לפני 20 ו-25 שנה, ע"י ספורטאיות שבודאות היו מסוממות? הרי המדע הולך קדימה ולא אחורה, ועל פניו אם הייתה ספורטאית שהשתמשה בסם מסוים לפני 20 שנה וקבעה שיא עולם, אז הספורטאית שמשתמשת בסמים החדשניים אמורה לשבור את שיא העולם של קודמתה בקלות. במציאות זה לא ממש קורה, ועדיין יש תוצאות של סין ומזרח גרמניה שמחזיקות מעמד הרבה יותר מדי שנים, אם תצאי מנקודת הנחה שגם היום כולן מסוממות.


אל תביני אותי לא נכון- אני לא תמים ומשוכנע שיש סמים בספורט. מצד שני "לפטור" את העובדה ש-6 שחיינים שחו מהר יותר מטומרקין באמירה של "בטח הם מסוממים", היא אמירה די ריקה מתוכן. אני מאמין בחשיבה אנליטית ופחות בניסים, לכן כשאני רואה שמזרח גרמניה וסין פתאום נהיו אימפריות אתלטיקה למשך שנים בודדות ואז חזרו לבינוניות חלשה, אני מבין שיש לסמים חלק בכך. כשאני רואה אתלטית טובה שפתאום בגיל יחסית מבוגר היא מבצעת קפיצת מדרגה מטאורית ושוברת שיאי עולם שיחזיקו 50 שנה, אני מאמין שלסמים יש חלק בכך. כשאני רואה את הפריצה המטאורית של האצנים הג'מאייקנים שלפתע בשנים האחרונות ראינו כבר כמה פודיומים של 1-2-3 ג'מאייקה, אני מאמין שלסמים יש חלק בכך. כשאני שומע על ספורטאי שמתאמן במקומות נידחים לחלוטין עם יכולת מוגבלת לבדוק את שגרת האימונים שלו, זה כבר מעורר אצלי חשד.

מצד שני כשאני מסתכל על הפודיום ב-200 מטר גב ורואה שני אמריקאים ויפני, שהראו התקדמות הדרגתית וטבעית בשנים האחרונות בהן יש להם את האדג' של שאר היריבים שלהם, אני לא רואה סיבה לחשוד. טומרקין הוא תותח והוא הגיע להישג אדיר, אלו שניצחו אותו הם תותחים קצת יותר.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מה בתגובתי גורם לך לחשוב שלקחתי אישית?


כאמור, העובדה שיש ספורטאים המשתמשים בסמים אינה הנחה אלא עובדה; על פי תגובתך אני מבינה שלא נכנסת לקישורים כי זו לא הייתה כתבה בודדת אלא שלוש כתבות נפרדות (ובתגובתי הקודמת הוספתי קישור לכתבה רביעית) ומכיוון שזה נושא שמעניין אותי קראתי לא מעט כתבות בנושא (ולא רק בגלובס, אבל אותן קראתי לאחרונה אז היה לי קל למצוא אותן מחדש ולהביא מהן ציטוטים), אז לצערי לא מדובר בכתבה בודדת או בדברים של אדם אחד ויחיד...


1. שים לב שעל פי נתוני הסוכנות העולמית למניעת סמים בספורט עצמה (לא אדם פרטי כזה או אחר) שיעור התפיסות עומד על 1%-1.5% מכלל הנבדקים בשעה ששיעור הספורטאים שמרמים עומד על כ-10%. כלומר, גם אם נהיה אופטימיים ונניח שכל המשתמשים נבדקים מלכתחילה (וש-10% זה אכן מספר ראלי ולא נאיבי) עדיין לכל היותר רק 1 ל-10 מבין אלה שמשתמשים (ולא כולם משתמשים) נתפס. אבל זה לא אומר שהוא נתפס באולימפיאדה כי עושים להם בדיקות כל הזמן (ויש מדינות שעורכות מראש בדיקות משלהן כדי שלא יהיו פאדיחות), הרבה נתפסים בלי קשר לתחרויות; אלה שנתפסים מורחקים ולא מגיעים אליהן. כמו כן הם משתמשים בעיקר באימונים ולכן בתחרות עצמה הם נקיים. כמו כן התעלמת מכך שיש כאלה שמתגלים רק אחרי שנים רבות (והתופעה הזו של מדליות שמוחזרות אחרי שנים חוזרת על עצמה יותר מפעם אחת, ראה קישור בהודעה קודמת).

בקיצור, מה שאני מנסה לומר, שברגע שאתה נשען רק על המספרים ולא מנסה להבין את מורכבות המצב אתה מפספס הרבה; ספורטאים שהשתמשו באימונים בסמים ונתפסו מלכתחילה לא מגיעים לגמר האולימפי ואלה שהשתמשו אבל לא נתפסו באימונים דואגים להתנקות כמובן לקראת הגמר ולכן בשלב הזה כבר לא ניתן לתפוס אותם (ולכן רק מעטים נתפסים אחרי הגמר, אם כי גם כאלה יש פה ושם והדוגמה הזכורה ביותר היא כנראה בן ג'ונסון, האצן הקנדי מסיאול 88').

3. נכון, ולכן גם כתבתי שאני חושבת שזו קצת הקצנה וזה לא באמת "כל". אני לא יודעת להסביר לך הכול, כאמור, איני מומחית בתחום; אני רק מקשיבה למומחים ואין לי סיבה לא להאמין לתמונת המצב שהם מתארים. אם הבנתי נכון באותן שנים טרום בדיקות הסמים הסימום בגוש הקומוניסטי היה כבד במיוחד (ומספרים שראו זאת על הספורטאיות שחלקן נראו גבריות למדי, ולפני שנים קראתי כתבה שזה גם דפק להן את הבריאות) ואלה מן הסתם רמות שכבר לא תמצא היום כי הן בלתי ניתנות להסתרה (ואף ספורטאית לא תסתכן בלהיראות מסוממת).

לסיום אציין שאני מעריכה כישרון ועבודה קשה וממש לא מחפש תירוצים לטומרקין. אם אתה מתייחס לדבריי, אנא צטט אותם במדויק ואל תנסח את דבריי מחדש; אני מקפידה על ניסוחים מסוייגים וזה לא הוגן. לא "פטרתי" את העובדה שטומרקין שביעי בכך ששבעת השחיינים שהקדימו אותו השתמשו בסמים; הניסוח שלי היה הרבה פחות נחרץ – "סביר להניח שהשיאנים נעזרים בסמים" והוא אפילו לא התייחס לגמר הזה אלא לסיכוייו של טומרקין להגיע (בעתיד) לשפיץ (ללא סמים). זה הכול. אין ספק שיש שם גם הרבה כישרון והם עובדים קשה מאוד ומתקדמים ומשתפרים וכל מה שכתבת, אבל זה לא סותר; אני רוצה להאמין שאצל כולם מדובר ב-100% כישרון ותו לא, אבל לאור שלל הכתבות בנושא וההודעות הרשמיות של הסוכנות העולמית למניעת סמים בספורט קשה שלא להניח שלפחות חלקם נעזרו בסמים בשלב כזה או אחר.
 

rapgamer4ever

New member
קראתי עכשיו את כל הכתבות

אפשר לומר שסיכמת אותן היטב בתגובה שלך.

1. בהנחה ש-10% מהספורטאים משתמשים בסמים, לדעתי הנתון הזה די מעודד. זה לא נשמע לי כל-כך הרבה ואני אפילו רוצה להאמין שזה המצב. זה רחוק מאותן אמירות של "סביר להניח שהשיאנים משתמשים בסמים", על אחת כמה וכמה רחוק מאותן התבטאויות של הרדיה שציטטת. אני רואה שאת די מסתייגת בעצמך מדבריו של הרדיה, כנראה שהוא באמת מגזים והמצב לא עד כדי כך עגום. כנראה.
הניתוח המספרי שלי היה מדויק והוא סתר את הדברים שאמר הרדיה, כי כאמור הוא טען שכל המשתתפים בגמר משתמשים בסמים, ואילו הסוכנות קובעת שרק 10% משתמשים. ההערכה של הסוכנות אכן מתיישבת עם המציאות שאנחנו מכירים, בהנחה שבאמת 1 מתוך 10 ספורטאים מסוממים אכן נתפס.
כל העניין של מתי הספורטאי נתפס, איך, למה וכמה זה פחות רלוונטי. הרי כל הספורטאים שנתפסים לפני האולימפיאדה או גם באיחור של כמה שנים, כבר נכנסו לסטטיסטיקה של עשרת האחוזים המסוממים.

3. אני חושב שאפשר להתסכל על חצי הכוס המלאה. 10% מסוממים זה אומר ש-90% נקיים, וזה אומר שמבחינה סטטיסטית רק מנצח אחד מתוך 10 מנצחים עשה את זה בצורה לא כשרה. אני חושב שצריך לחשוד כשיש בסיס לחשד, כמו שפירטתי בתגובה הקודמת. סה"כ כשמדובר בספורטאים הטובים בעולם שמתאמנים תחת פיקוח ובלי סטיות תקן רציניות (כמו במזרח גרמניה, סין וכיום בג'מאייקה), אני מעדיף להאמין שהם כשרים ואולי נותן ל-10% המסוממים להינות מהספק. הם לא שווים את הפגיעה בהנאה שלי מהתחרויות, מהסיבה שהם מיעוט די קטן. הם לא שווים את הפגיעה באמונה שלי שטומרקין יכול להמשיך, להתקדם ואולי אולי אפילו לעשות היסטוריה בזירה בינלאומית
 

trilliane

Well-known member
מנהל
3. לא, זה לא מה שזה אומר מבחינה סטטיסטית...

אף אחד לא מבטיח לך התפלגות אחידה של המשתמשים בין הזוכים ללא-זוכים (ולמעשה סביר להניח שהיא לא אחידה).

ובל נשכח ש-10% זו רק הערכה (של הסוכנות שמנסה להילחם בתופעה) ואני לא באמת יודעת עד כמה ההערכה הזו ראלית או אולי קצת אופטמית... אבל גם אני מנסה להיות אופטימית וליהנות ולא חושבת על הדברים האלה בזמן הצפייה.
 

rapgamer4ever

New member
אף אחד לא מבטיח לי שום דבר

יכול להיות ש-10% שמשתמשים בסמים הם 10% שמסיימים כל פעם ראשונים, ויכול להיות שהם 10% שמסיימים כל פעם אחרונים.
אף אחד לא מבטיח לי התפלגות אחידה, אבל התפלגות אחידה הוא האמצעי היחיד שאנחנו יכולים להעריך בעזרתו. את בעצמך הסכמת איתי שלא משתמשים כיום בסמים משפרי ביצועים כמו אלו שלקחו המזרח גרמניות וזכו בכל המדליות.
לדעתי אפשר הרבה פעמים להבין מיהם הספורטאים האלופים שנמצאים באותם עשרה אחוז מסוממים, דיברתי על זה כבר בשתי התגובות האחרונות. גם ריאן לוכטה חושב כמוני, כשהוא רמז ששיא העולם ששברה הסינית ב-400 מעורב הוא לא כשר.

בסופו של דבר ציינת פה שתי הערכות שונות של שני גופים שונים (אם אפשר לקרוא להרדיה "גוף"), והסתייגת משתיהן.
אז כדי שאוכל לרדת לסוף דעתך, אני מבקש מספר- מהו אחוז הספורטאים האולימפיים המסוממים, עפ"י הערכתך? ומהו האחוז שלהם באתלטיקה ובשחייה (שני ענפים בהם נגענו), לדוגמה?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אין לי שום הערכה; הבאת דברים בשם אומרם

והסברתי למה חלק מהפרשנות החלופית שהצעתי לא מתאימה בעיניי. אני לא "מסתייגת" מההערכות של הגופים הנ"ל אלא רק מעלה תהיות ואומרת שצריך לקחת בחשבון שאלה רק הערכות. כמו כן צריך (אולי) לקחת גם בחשבון שיש הבדל בין עמדת ה"משטרה" לבין עמדת הפושעים (למשטרה קשה להודות באזלת ידה באופן מוחלט).

לגבי אמירת "כל" הסיבה שאני מסייגת אמירה כזאת היא שטענות "כל" קל מאוד להפריך (די למצוא דוגמה נגדית אחת) וכשמדובר בבני אדם קשה להגיע ל-100%, זו לא מתמטיקה, ולכן כאן אני מניחה שזו אכן הגזמה (ועדיין מאמינה שהדובר מכיר את התחום הרבה יותר ממני).

כפי שציינתי, אני לא מומחית בתחום ואני לא יכולה לענות לך על שאלות בנושאים שאין לי בהם מידע אישי מעבר למה שנכתב. אני מבססת את התרשמותי על הדברים שקראתי (ולא בפעם הראשונה) והבאתי אותם כאן באופן הטוב ביותר שיכולתי. זהו.
 

rapgamer4ever

New member
אני אלחץ עלייך בפעם האחרונה

כי כתבת לי לפני כמה תגובות: "קרא ותבין את המצב".
קראתי, וראיתי שאחד מתאר מצב שבו כמעט כל הספורטאים הבכירים מסוממים, ואחר מתאר מצב שבו חלק די קטן מהספורטאים הבכירים מסוממים.
השאלה שלי היא מהו בעצם המצב? את דיברת בצורה די פסימית לאורך כל הדיון, זאת הסיבה שאני רוצה להבין מהי תמונת המצב, עפ"י השקפתך (אם יש כזאת).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
המצב מייאש (אותי)

המצב הוא שענפי הספורט הגדולים נגועים. אני בטח שלא יודעת לומר לך מספרית באיזו מידה, אבל כאמור, עם כל הרצון הטוב (ויש לי) אני מתקשה להאמין שכל ההישגים הגבוהים שהושגו (בעיקר שיאים ומדליות כמובן) נקיים לחלוטין. זה לא אומר שהם "מסוממים", ודאי שלא בתחרויות (רובם ככולם לא טיפשים כיום ויודעים שלתחרות צריך לבוא נקי; למיטב הבנתי רוב התפיסות נעשות במפתיע בשגרת אימונים) אלא שהספורטאים נעזרו בסמים בשלב כזה או אחר.

המצב הוא שמפתחי הסמים המתוחכמים נמצאים צעד וחצי לפני הגוף המפקח ולכן בעל המאה הוא בעל הדעה, או במילים אחרות, בעלי אמצעים יכולים להשתמש בלי להיתפס (אולי בעתיד יעלו עליהם בדיעבד, לפחות על חלקם, אבל אין לדעת). כבר היום יש סוגי סימום שקשה עד בלתי אפשרי לעלות עליהם (כמו עירוי דם עצמי, או הורמון גדילה שמתפרק פשוט מהר מדי, אם לא טעיתי בדוגמה). זה אכן לא אומר שכולם משתמשים, אבל זה אומר שמי שלא משתמש נמצא בעמדת נחיתות אלא אם הוא באמת עילוי נדיר.

המצב הוא שהערב עמדה על הפודיום באצטדיון האתלטיקה טטיאנה ליסנקו מרוסיה, זוכת הזהב ביידוי פטיש, שגם קבעה שיא אולימפי. איינשטיין (או ויינגרטן? לא משנה) ציין שהיא ריצתה בעבר עונש השעיה של שנתיים עקב שימוש בתמריצים אסורים. תפסו אותה בבדיקה באימונים ומכיוון שזו הייתה בדיקת פתע היא לא דאגה להתנקות או למסך את הסמים (כך הוסיף). אז גם אם נתפסת, אתה יכול לחזור בעתיד ולזכות בזהב כי העונש הוא בסה"כ הרחקה לשנתיים (ויש מקצועות שבהם זה לא אסון). מרתיע? לטעמי לא מספיק. הוועד האולימפי הבריטי קבע (ובצדק) שאצלם הרחקה היא לצמיתות וספורטאי שנתפס לא יוכל לייצג את בריטניה, אבל אז קבע בית המשפט הגבוה לערעורי ספורט שאין להם זכות לקבוע זאת...
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000744548
 
למעלה