האם יש מצב ש...

VeganFish

New member
האם יש מצב ש...

...שיר ``תמכרו את המתנחלים לעבדות`` של נכי נאצה הוא שיר סקא-פאנק ראשון בארץ? לא סקא כי יש אומרים שמשינה היו גונבים ריפים ממאדנס, אז זה לא מעניין. הכוונה דווקה לסקא-פאנק. היה משהו קודם? עלה בראש כי פשוט מתנגן פה עכשיו.
 

Darth BenxCrom

New member
היו את מפגרת

מפגרת שילבו רגאיי וסקא בהארדקור פאנק שלהם, ויכול להיות מאוד שזה היה לפני הסינגל הזה של נכי נאצה
 

VeganFish

New member
לגבי

מפגרת אני יודע(יש לי קלטת של בושת). פשוט ז`ניה הביא לי ספליט של נכי נאצה ופאביק דומאין וכתוב שם שזה משנת 1993... אז השאלה מתי היו מפגרת?
 
כמה עובדות...

...לפני כמה ימים חזרתי מאתיופיה ולא יכולתי לעמוד בפיתוי להיכנס לפורום. בכל אופן, "תמכרו את המתנחלים לעבדות" נכתב ב-1992 ולדעתי זה היה עוד לפני שהחבר'ה ממפגרת גילו את הפאנק (או את הסקא). באותה התקופה שמענו (טוב ,בעיקר אני) לא מעט סקא, גם קלאסי כמו Prince Buster אבל במיוחד two-tone כמו Specials, The Beat, The Selecter, Bad Manners, Madness. אבל ההשפעה העיקרית היו Kortatu הבאסקיים, שהקדימו את Operation Ivy בחצי עשור (אבל ברור שאהבנו גם את Op.Ivy). בכל אופן, כנרא היינו הראשוניים בארץ לשלב בין פאנק לסקא (חוץ מ"תמכרו" אפשר לשמוע את ההשפעה בשירים אחרים וגם היו קטעים אחרים שבסוף זנחנו) אבל היו עוד כמה להקות בישראל שאהבו סקא הרבה לפנינו, כמו למשל משינה. בגדול, אני חושב שהשילוב בין פאנק לסקא מיצא את עצמו די מהר בתחילת שנות ה-90 והפך לדבר בלתי נסבל. אולי זה בגלל חוסר ה"עומק" והאווירה ה"שמחה" של הסקא. אם כבר סגנון ג'מייקאני שיכול להיות מעניין לשלב עם פאנק ושמעט ניסו זה דאב.
 
למעלה