האם יש לדעתכם משהו שנקרא

spectacular

New member
האם יש לדעתכם משהו שנקרא

מזל? מזל טוב מזל רע? הכוכבים מאירים, כל מה שנוגעים בו מצליח, המזל מאיר פנים, יש אנשים שיש להם יותר מזל מאחרים, נשמע לי טפשי, ובכל זאת, למה לפעמים כלום לא מצליח לי אפילו שאני מתאמצת, ולפעמים הכל פשוט מסתדר , וכמו שקלינט איסטווד שאל כשכיוון אקדח לרקתו של האיש הרע DO YOU FEEL LUCKY,DO YOUUUUUU
 
מזל

בשבילי זה צרוף מקרים. הכוכבים מאירים תמיד. יש אנשים שמצליחים יותר. ההצלחות הגדולות והחשובות שהיו לי באו אחרי עבודה קשה והתמדה. סך הכל טוב לי עם ה"צרוף" שלי
 

Deerest

New member
תזמון

אני רואה זאת באופן שונה, כמלאכת הרכבה בכל שילוב של מרכיבים, כדי שהם יעבדו ביחד, עבור כל מרכיב נדרש הזמן הנכון, המקום הנכון, העצמה הנכונה... או בקיצור תזמון. יש חלקים עם חלון תזמון גמיש וגדול, כך שהוא יכול להתאים להרבה מבנים. יש חלקים עם חלון תזמון צר וקשוח וקשה מאד להתאים אותו למבנים אחרים. לעיתים יש לנו "השפעה" על גודל אותו חלון ולכאורה אנחנו יכולים לשחק איתו. מאמץ יתר להצליח לפעמים מפריע לקרוא את המערכת ולהבין את יחסי הגומלין בין המרכיבים. יחד עם זאת, יש לנו מגבלות וחשוב להכיר אותם. לא חושב שזה קשור למזל. המזל אולי בא לידי ביטוי במצבים בהם אנו משמשים תפקיד פסיבי ללא נסיון להשפיע על איזשהו מהלך. נדמה לי שקלינט הוסיף punk לא?
 

spectacular

New member
בטח שהוא אמר

PUNK כמו שרק הוא יודע, אז באופן כללי ההשפעה שלנו על הפעילות בחלון התיזמון שואפת לאפס? האם יכולה להיות לנו השפעה על גודל החלון או על פתיחתו בתיזמון רצוי? בקיצור האם אפשר להשפיע ,אקטיבית, או רק לסייע, להצטרף, לזרום בהתאם,
 

Deerest

New member
איפשהו באמצע

להשפיע אקטיבית זה דורש הרבה כוחות, לאורך זמן זה מעייף ובטווח הארוך התוצאות לא רצויות. בצד השני יש את הליכה עם הזרם שבו יהיה מה שיהיה, אני אסתדר. ובאמצע יש את ההכוונה והתיאום. ראית פעם את תנועת המסוטים של הרכבת? מה שתנועה של כמה סנטימטרים עושה למאות טונות. ומה קורה אם היא לא בזמן... אני משתמש בהקבלה לאומנויות לחימה. השיטה שמאד מצאה חן בעיני היא האייקידו. את משתמשת בכוחו של היריב כדי להכריע אותו, מדהים (תראי את סטיבן סיגל בפעולה, הוא אפילו לא מתנשף). מי שלא קורא את תנועות היריב נכון - תזמון - לא יצליח. אבל לפעמים באופן אקראי הוא כן יצליח. מזל? לא.
 

spectacular

New member
האותיות רוקדות לי פתאום

לילה טוב, אחשוב על זה מחר.....או בחלום...
 
המזל הכי גדול

זה לבחור נכון דרך אנשים בני זוג עבודה .... .... משפיע אקטיבית ביותר
 

seaגל

New member
מזל

לדעתי הוא תוצר של עבודה קשה... אנחנו מכנים זאת מזל כאשר קורה משהו ואנחנו כביכול לא התאמצנו בשבילו. אבל לדעתי הדבר הטוב שקורה לנו הוא תגמול , תגמול שלא חייב להיות מיידי כבר שכחנו מה עשינו ואז אחרי זמן מה, דווקא שלא התאמצנו קיבלנו את "הפרס" המזל שיחק לנו....... המזל , הפרסים , הדברים הטובים שקורים לנו הם תוצר של עבודת חיים שלנו.
 

spectacular

New member
היי סיגל

האם לדעתך ניתן לזהות את התגמול, אם הוא מגיע לאחר שכבר שכחנו מה עשינו עבורו, האם ניתן לתזמן תגמול, האם אפשר ללמוד את כללי המשחק, איזה תפקיד יש לאינטואיציה במשחק הזה, אם בכלל,
 

seaגל

New member
אני

חושבת שאנחנו הרבה פעמים מחכים לגמול מיידי אני עובדת קשה אני רוצה עכשיו את הגמול... ומה שקורה בעצם בכך אנחנו מפספסים הרבה מתנות וגמולים סביבנו בכך שאנחנו מכנים אותם מזל המזל בעיניי הוא גמול לעבודה קשה כללי המשחק בשבילי זה להיות ממוקדת מאה אחוז עד כמה שניתן כמובן במה שאני עושה ולהיות קשובה לחיים ולראות היכן הם נותנים לי את הגמול... אינטואיציה זו יכולת שניתן לפתח ואז יש לה מקום נכבד במשחק , היא עוזרת לנו להיות ממוקדים בקול הפנימי שלנו והיא בהחלט כוח עצום לטובתנו. מקווה שאני ברורה....
 

spectacular

New member
התמקדות

האם המיקוד יכול להשאר אותו הדבר כאשר יש שינויים בתוכנית, האם המיקוד אינו משתנה בשום אופן עד להשגת המטרה, איך מגדירים את ההתמקדות, איך שומרים עליו, האם המטרה בלבד היא המיקוד, אם כל דבר טוב שקורה הוא גמול, מהו דבר רע שקורה לנו? האם דבר רע הוא גם כן גמול?
 
טל,או שהשאלות שלך "קלות מדי",או:

הרי המיקוד לא יכול להישאר באותה העוצמה ואינטנסיביות כאשר משתנה תכנית. וכאשר תכנית משתנה,בדרך כלל זה מגיע אחרי שהמיקוד מאבד מערכו.. לא צריך לשמור עליו,למה לשמור עליו,טל? מיקוד זה דבר שאו שיש לך או שאין לך,למה בכח? אני מתמקד מרצון,תמיד! וצדקה סיגל כאשר אמרה שגמול הוא תוצר של עבודה קשה,זה בהחלט נכון,אך למושג גמול יש 2 צדדים,זה הטוב והאח הרע... וזה לא תלוי תמיד במיקוד,וברמת המיקוד. הגמול יכול לא להיות הכי מספק,גם במצב של מיקוד מתמשך,וזה מתחבר למה שכתבתי על השילוב של מזל עם יוזמה אישית. זה מזכיר לי את הגם וגם המפורסם,כי אצלי,מזל הולך תמיד עם זה שיצר אותו!
 

spectacular

New member
גם וגם וגםםם

יש תוכנית להשגת מטרה מסוימת, גורמים חיצוניים או אחרים מאלצים שינוי של התוכנית, דברים נעשים קשים יותר ממה שחשבנו, זה מתחבר לי עם "להיות נאמן לעצמי" כאשר התחלתי את הדרך וקבעתי את המטרות, זאת הנאמנות, להמשיך ולזכור מה קבעתי בהתחלה, זאת ההתמקדות, לשנות את ההתמקדות זה כמו לא להיות נאמן לעצמי, כי כשנעשה לי קשה , אני עושה "הנחות" לעצמי, ופשוט משנה את המטרה בהתאם, בכל אופן , מרגע שכתבתי מה שכתבתי בהודעה הראשונה, נרגעתי קצת,ואני משתלדת לא לטחון לעצמי את המוח, להנות ולהמשיך קדימה, ולא לעשות ניתוח מוח לכל הפרטים הקטנים, למרות שיש לי נטיה כזאת... תודה.
 
אני

קובעת לי דרך. הדרך שלי היא המטרה. הצלחה בבחירת הדרך תביא לתגמול הרצוי. מותר לטעות ולתקן ולסמן מחדש. לקבל את כל הרגשות שלי זו הנאמנות לעצמי. כשנעשה קשה כן,עושה "הנחות" ושוקלת מחדש את הכלים.
 
הדרך

היא המטרה והיא תביא תגמול. המיקוד יותר קשה עם השינויים והוא יכול להשתנות כדי להקל. מגדירים את הדרך מה שהופך את המיקוד פשוט וקל יותר. יש דברים טובים/רעים שהם צרוף מקרים. יש דברים טובים/רעים שהם גמול.
 
כן

אפשר לזהות את התגמול. אם לא נקבל את הדברים כמובן מאליו. יש גם מצבים שאפשר לתזמן תגמול...דורש תכנון. אפשר ללמוד את כללי המשחק....לסדר ולבחור את החשוב ביותר. לאינטואיציה תפקיד חשוב בהצלחה.
 
"דטרמיניזם"

ע'פ התאוריה הדטרמיניסטית,הכל מוכתב מראש,ויש לכך הסבר פילסופי המניח את הדעת. אבל לפי התאוריה הדטרמיניסטית,שגורסת שכל דבר כבר מוכתב מראש,אפשר היה להיכנס למכולת וכשהמוכר ישאל "מה אתה מעוניין לקנות היום",יהיה אפשר לשתוק,לא לענות,והמוכר במכולת יידע מראש מה אנחנו רוצים... אך לא כך כמובן הוא הדבר,וע'פ ההגיון שפיתחתי בחיים,כולל קריאה חטופה בעבר על מהות החיים,ותאוריות פילוסופיות,אני בטוח(כמעט),שיש לרדוף אחרי המזל,ויש לי עובדות לגישה שלי,מעצמי. יש גורל,ויש ארעיות,ועל כך את כנראה מדברת,אך המקום שאליו מגיע האדם בדרך כלל,בכל מישורי החיים,הוא מקום שלא הגיעו אליו ככה סתם,אלא שהיה מאמץ אקטיבי,היתה כוונה לפעול...ומאותה הכוונה שמומשה,מתחילים הגורל, והמזל לשחק את התפקיד שלהם.... המיקרים יוצאי הדופן,ושלא מייצגים כלום חוץ מארעיות,(מזל,גורל)הם אותם המיקרים של הזכיה בפרס הראשון..... אז השילוב הוא התשובה הכי טובה לשאלה שלך...חבל שאביבה לא כאן עכשיו..
 
למעלה