האם יש אלוהים ?

ariegur

New member
האם יש אלוהים ?

אני נענה לאתגר של סופטי. מאחר ונראה כי היקום מתנהג לפי חוקיות מסוימת, נשאלת השאלה האם יש ``אלוהים`` שברא את היקום ואת החוקים לפיהם הוא מתנהג. ואם יש אלוהים, האם הוא חושב כמונו, האם אכפת לו מכל אחד מאיתנו ? אין קשר בין השאלה הזו למושג ``דת``. אריה
 

softy

New member
מות האלוהים ותכלית האדם.

במשפט הזה של ניטשה מתמצה כל הוויכוח על קיום האלוהים כישות מארגנת ומסדרת גורלות. אולי היה פעם אלוהים, אך הוא איננו עוד, הוא כנראה מת או מזיקנה או מצער. אין צל של ספק שהיקום מתקיים על ידי כוחות עליונים שמניעים אותו ומובילים אותו, כך גם בני האדם, רובם יכולים פחות או יותר לקבוע את גורלם העתידי, אבל אף אחד מהם לא מסוגל לקבוע את גורלו המידי. ומהו גורל? האם זהו פנקס רשימות שנכתב עוד טרם לידתו של האדם, או שגורל זה אוסף יחסי של מקרים עם חישובי הסתברות שממשים את עצמם? אני בעד האפשרות השניה. התפקיד היחיד שיש בעולם הזה לאלוהים הוא המקל, אלוהים הוא המקל של השוטים ורפי השכל שאלולי מוראו של אלוהים, היו הם לבטח חיים את חיי הג`ונגל ומתנהגים בהתאם לשרשרת המזון המקובלת בין החיות. חלק גדול מאוד מעוולות העולם נעשו בשמו של האלוהים שלא קיים, אך יחד עם זאת גם חלק גדול יותר מעוולות העולם נמנע, בזכות אי קיומו הטוטאלי של האלוהים. האמונה באלוהים נותנת למאמינים ביטחון, אך הביטחון הזה הרי אין לו על מה להשען, כך גם היקום אל לו להשען על אלוהים. ואמר פעם פילוסוף שאיני זוכר את שמו - צידוקו היחיד של האלוהים הוא בכך שאינו קיים. סופטי בטבע אין שכר או עונש - יש תוצאות!!!
 

ariegur

New member
האם יש קשר בן אלוהים לאדם ?

אתה מדבר על אלוהים כפי שהאדם מדמיין אותו. אבל יתכן שיש אלוהים שהוא הרבה מעבר לזה. אלוהים שתכנן ובנה את היקום - הוא לא בדיוק אלוהים של שכר ועונש. לא מדובר באלוהים שהוא יציר כפיו של האדם - והוא גם מואנש ע``י בני אנוש. אלוהים המואנש הוא יציר דמיוננו. אם יש אלוהים, הוא לא האלוהים שאנו מדמינים. סביר גם שאנו לא כל כך מענינים אותו ברמה האישית - כלאמר לא בדיוק אכפת לו מה עושה עכשיו סופטי או מה עושה אריה. אם אלוהים קיים - ברמה של היקום, סביר להניח שהוא בלתי נתפס על ידי כוח החשיבה שלנו - תחשוב, אתה מסול בכלל לדמיין תכונות של אלוהים שברא את היקום ? אריה
 

softy

New member
האלוהים כפי שאני חושב עליו...

הוא אלוהים רוחני, אחד כזה שנמצא בלבבות של המאמינים בו. אין לדעתי אלוהים שהוא השוטר או היוצר של העולם, אלוהים הוא המצאה הוא פיקציה, הוא משמש למטרות אחרות לגמרי בעולמנו זה - אלוהים הוא אמצעי לעשות כסף, אלוהים הוא אמצעי לכווץ מוחות, זהו סוד התגלמותו של אלוהים. והיקום מתנהל לו ללא צורך באלוהים- כך יהיה גם כאשר היקום יחדל, לא יהיה שם אלוהים כדי להחליט מתי. סופטי חזון אחרית הימים.
 
היקום מתנהל לאו דווקא עפ רצון האלוה

אלא על פי חוקיות מסוימת שלעיתים היא סמויה מן העין ואין באפשרותנו לתפוס אותה. חוקיות זו נמצאת מעל לחוקי הטבע ורק התפתחות רוחנית תקרב אותנו אל מהותה ופשרה. אתי. שדווקא כן יש לה אלוהים.
 

ariegur

New member
סופטי ואתי,

היקום פועל על פי חוקים מאוד מורכבים. מאיפה באו החוקים האלה ? אני לא מדבר על כח עליון שנועד להשליט מוסר וצדק, אלא על כוח עליון שיצר את כל החוקים (הפיזיקליים) עליהם מושתת היקום. החוקיות הסמויה מעיננו היא אותה חוקיות שאיננו מסוגלים לפענחה, ומי שיקרב אותנו אליה זה המדע ולא משהו ``רוחני``. אריה
 
אריה, אתה ודאי יודע

שהיקום כולו הינו אנרגיות ברמות דחיסות שונות, בכלל זה גם כל מה שקרוי חומר. ואתה ודאי גם יודע (אני מקווה) שניתן לתעל אנרגיות ולהשתמש בהן בדרכים שהן לאו דווקא מדעיות. אז מדוע לא ייתכן שההסברים לחוקיות המורכבת יילקחו גם מהעולם הרוחני, אותו עולם שאנו מתקשים לתופסו בחמשת חושינו הרגילים.
 

Hell is beige

New member
ניטשה אמר`` אלוהים מת``

אלוהים אמר ``ניטשה מת`` עכשיו אחרי שצחקנו(???), אנחנו יכולים לחזור לנושא הדבר שאני לא מאמין בו הוא האלוהים, או לפחות יצוגו של ריבון שקבע חוקיות מסויימת. אני מאמין בצירופי מקרים, אני מאמין גם שיש למישור הנוכחי חשיבות מסויימת, ויש הרבה מעבר אליו. אבל אני לא מאמין שיש כוח עליון שיצר את הכל כמות שהוא. איני מאמין שהאדם נוצר בצלם, שכן הוכח שהאדם השתנה. איני מאמין שהעתיד יציב כמו ההיסטוריה. איני מאמין שכל מהלך שאני עושה הוא מחושב. אני מאמין רק שיש איזה משהו, משהו מעלינו, שקשור להכל. אני ל יודע אם אותו דבר הוא כוח מחושב, או אם אותו דבר הוא תבנית קבועה, או אם הוא כוח תבוני אך בלתי מרוסן. אף אחד אינו יודע, אנשים רק מנחשים. אני חושב שהניחושים האלה הם כמו לומר שבננה היא תפוח, אין להם שחר פרט למחשבות וסילופים פילוספיים נטו בלי קרקע מוצקה. הכל מחשבות, אמונה בחלקן, אי-אמונה בחלקן. דבר אחד ידוע וקבוע אצלי, אדם הוא אדם ואדם הוא עולם, תבינו את עצמכם לפני שתנסו להין את מה שסובב אתכם.
 

נגה*

New member
``אין חדש תחת השמש``

אך יש שימושים חדשים באנרגיות עתיקות, וקיימות אפשרויות בטוחות לרסן אותן, האנושות תמיד חיפשה פתרון לחידה זו, בדרכים רבות, והתשובות מעטות ונדירות. אנו הולכים לאורך מנהרה חשוכה. החיים הם כמו מעגל חשמלי, לרבים מאיתנו אין את הידע לחבר את חוטי החיים נכון, אנו מסוגלים לתפוס את מושג האנרגיה החשמלית, אך מבחינה רוחנית אנו עדיין בתקופת האבן. מבלי להיכנס לעומק הנושא דעתי היא : יש אלוהים, ואין חשיבות לשם, אנרגיה בלתי נתפסת, כוח עליון, או מה שתרצו... המדע אינו יכול לתת תשובות ברורות וחד משצעיות לבריאת העולם, גם הדת לא - כיוון שהיא מתרכזת בביצוע ``מצוות`` אותן מהאנישים (אנוש) לאלוהים, ועל כך כבר פירטו אחרים כאן. אך האמונה ברוחניות נותת מספר תשובות המשלבות את הרוחני אם הדת ואם המדע. והכל כלול בספר המזהיר : התורה. גם לחילונים שבנינו ועליהם אני נימנת יש שם הסברים נפלאים. כמו שנאמר ספר ``הדרכה``. אפשר לפרט עוד, ועוד..אך לעת עתה אסתפק בכך שהעלה מספר שאלות למחשבה : * אם אין אלוהים - כיצד נוצר העולם? * אם אין אלוהים - מאיכן החוקיות עלפיה מתנהל העולם? * ולשם מה אנו כאן? ומעבר לתפיסתינו הוא לבד - לכן יצר את האדם כדי להנות מן השפע , לחלוק את האור רב העוצמה של טוב, מילוי וסיפוק. הפיח בנו את הנשמה שתכיל את השפע הזה - הנשמות שלנו הן כוח החיים של הרצון לקבל את השפע הנשג. בואו נדליק את האור ! ואז נגלה עד כמה הכל פשוט, כיצד עובדת האנרגיה המנהלת לנו את היקום, והחוקים לפיהם הוא מתנהג. ואיכפת לו מכל אחד מאיתנו, הוא אוהב את כולם , ומקבל כל אחד כמו שהו. נתן לנו את הבחירה, ויכולת החשיבה. אם נשתמש בהם נגלה כמה הכל פשוט. ו נ י פ ל א !! באהבה נוגה.
 

Tangled_Heart

New member
that is the question....

אני חושבת שעד שמישהו לא יוכיח לי אחרת...אני פשוט לא אאמין, למה לי להאמין? כי זה המקובל? כי זה מובן מאליו? בימינו אנו, כל כך קל לאבד אמונה...אני מעריצה את אלו שעדיין מחזיקים בה. רוני. נ.ב כוחות עליונים זה נושא אחר לגמרי...כלומר, מה אתה מגדיר אלוהים? כי אני מאמינה שיש משהו שהוא מעלינו....ולא מדובר רק בכוחות הטבע.
 

נגה*

New member
אין הוכחה - אין אמונה ...

יקירתי, זוהי הטענה הבסיסית של רוב בני האדם : לא ראיתי - לא קיים. לדעתי לו השתמש בכוחות הרוח שקיימים בך, והכוונה לכולם , לא היית זקוקה להוכחה. לאבד אמונה ? איזו אמונה ? האמונה בקיומו של אלוהים ? או האמונה המקובלת ? ( קיום מצוות וכ``ו ). אם את מאמינה שיש משהו מעלינו - כיצד היית מגדירה את אותו ``משהו`` ? המשנה אם נקרא לו אלוהים, או כל שם שנבחר? כוחות הטבע הם לא מוגדרים. אם מעניין אותך איך הייתי מסבירה זאת, אזי זו דעתי : בני האדם אינם ישות מבודדת ביקום, אנחנו חלק אינטגראלי מתוך כל מה שקיים. שלוחה של מערכות אנרגיה, החל מזו הגורמת לאטום אחד להתחבר לאחרים בתצורה של מולקולה, ועד לאלו המניעות את הכוכבים והגלאקסיות. אך מערכות אנרגיה גשמיות אינן היחידות המשפיעות עלינו קיימות גם מערכות אנרגיה רוחנית, ולימוד מערכות אלו והשימוש בהן יספק את כל התשובות. אנו זקוקים לפתיחות רוחנית לשמוע, לקבל ולעשות את פעולת המערכת הרוחנית. באור ואהבה נוגה.
 

Tangled_Heart

New member
למה אני מרגישה מותקפת?.....

טוב, אני לא אתגונן כאן או משהו.....האמת, בנוגע לנושא הזה אין לי החלטה מסויימת לגבי האמונה שלי..ואני מצטערת על שעניתי על השאלה שהעלו, כי מה לעשות, אין לי תשובה חד משמעית. אני חושבת על זה המון, זה נוגע לי, לכולנו... אני מחשיבה עצמי לאדם רוחני, פחות מעשי ואני חושבת שאני מנצלת את הרוחניות שבי. אני לא חד משמעית...אין לי תשובה, אני יודעת רק שזה (לפחות מבחינתי) לא יכול להיות שאין משהו מעלינו....זה לא האלוהים המקובל, בו אני לא מאמינה. רוני.
 

ariegur

New member
למה אינכם מסוגלים להפריד בין

המושגים ``אמונה`` ואלוהים`` ? יש אלוהים של ``האנשים`` שהמציאו אותו, ואם לשפוט לפי הדתיים שלנו, אז האלוהים הזה הוא סתם אפס, מן פנקסן שיושב ורושם כל דבר שאנו עושים ונוקט באיזה פעולות כאלה או אחרות שאין ביניהן שום קשר ואינן ניתנות להבנתנו - וזה האלוהים של הדת, של האמונה - ואליו אני אישית כלל לא מתיחס כי איני חושב שהוא שווה התיחסות, הדתיים מדברים אליו מספיק, לפחות שלוש פעמים כל יום. נושא הרוח - לדעתי משתמשים במושג זה שימוש חופשי מדי ובעיקרו נובע מהפחד מהמוות. אנחנו לא סתם בשר ודם, יש בנו איזו ``רוח`` והיא תמשיך להתקיים גם אחרי ``מותנו``. צר לי להודיעכם, אין דבר כזה - ולדעתי גם אין מה להתווכח על זה. אחרי מותי, אם ניפגש, אשמח מאוד להודות על טעותי ואזמין את כל רוחותיכם למסעדה טובה על חשבוני. ויש אלוהים, אולי, שנמצא מ ע ל ה י ק ו ם , שברא את כל החוקיות שעליה מושתת היקום. הוא לא איזה פנקסן קטנוני - והוא בודאי מעבר ליכולת התפיסה המחשבתית שלנו. הוא לא ברא את העולם, הוא ב ר א א ת ה י ק ו ם - העולם זה כסף כיס בשבילו, אולי איזה תוצר לוואי. אז אפשר לנהל דיונים על דת, רוח ואמונה, אבל כל אלה לא בדיוק קשורים לאלוהים הזה שאני מדבר עליו. אריה
 

*_*

New member
אולי...

כל מה שאני יודעת זה שלפני שנולדתי לא היה לי יקום. היה לי כלום, חוסר הכרה, ואני גם מאמינה שאותו דבר יקרה לי כשאמות, מן שלווה של להרגיש ממש כלום. לדעתי האלוהים שלי הוא זה שברא את היקום שלי, את התחושות, זה שנתן לי הכרה וגם ייקח אותה ממני. זה שמרפא אותי וזה שאומר לי מה אני רוצה לעשות ע``י נתינה של אושר. תופעת טבע שהיא הגוף שלי.
 

ariegur

New member
אחרי המוות אן כלום !!

גם לא שלווה . אחרי שאנו מתים אנו לא קיימים !!! אריה
 

Tangled_Heart

New member
דיון אחר לגמרי...

מה שעורר בי את ההשראה לפתוח נושא חדש....ראו כמה הודעות למעלה (אולי למטה) בנושא ראשי... רוני.
 

*_*

New member
לא לזה התכוונתי

כתבתי שם אמונה שלמה ואתה תופס אותי במילה. אז התכוונתי למה שאתה מתכוון אליו, שאנחנו כבר לא קיימים ולא חשים שום דבר אחרי המוות. מה שהתכוונתי שיהיה הדבר שיתייחסו אליו הוא הגוף. הרי זה דבר שמרפא אותנו וגורם לנו להתפתח ואומר לנו מה אנחנו רוצים לעשות ע``י זה שהוא נותן לנו אושר בכל פעם שאנחנו עושים משהו שטוב לנו ומסתגל לנו לסביבות חדשות. מה שהתכוונתי אליו כשדיברתי על החיים והמוות זה שלפני שנולדתי לא היו לי תחושות, וגם אני מאמינה שלא יהיו לי תחושות אחרי שאמות. התחושות זה היקום היחיד שקיים לי וכל התיאוריה הזאת היא שהגוף פשוט יצר לנו את התחושות, את ההכרה הזאת, כי הוא זקוק לה.
 

056394140

New member
האלוהים כרוח רפאים

האלוהים קיים רק במח האנושי וזה כדי להצדיק את עצם קיומנו
 
למעלה