האם חיפושית זו טובה לגינה או לא

barakd

New member
מצאתי אחת כזאת אוכלת ירקות

בכלוב של התוכים שלי, וגם היתה לי אחת בשנה שעברה. מישהו פה מצא את שמה, ירקונית או יקרונית, ראה בגלריות. היא נורא יפה, אל תהרוג, עשה לה טרנספר אם אתה מגדל ירקות. דרך אגב, מה עם הזרעים ? ברק.
 

ruven46

New member
צריך לשאול את הפרעונים....!

זה נראה לי כמו "חרפושית" - חיפושית שהייתה חרק מקודש לפרעונים ומוצאים פסלים וחותמות בדמותה, בקברים העתיקים. גם אצלנו בזכרון, ראיתי אותה פעם או פעמיים. יצור יפהפה ! מאין אתה בארץ ?
 

ruven46

New member
הבנתי,

נראה כמו.... עודף מים...! ועודף חנקות..., יש איזו זרימה של ביוב קרוב ??
 

צפנתי

New member
שמה הוא נחושתית. אצלי בשמורה היא

אכלה פרחים שהשתתפו בניסוי שלי...אבל אפשר וצריך לסלוח ליפיפיות הללו.
 

ruven46

New member
צפנתי, מה גודלה ?

משהו בגודל חיפושית "משה רבנו" או יותר גדולה ?? את הקטנות כבר ראיתי כמה פעמים, והן אכן נראות כמו תכשיט נוצץ ! בצורתן, הן מזכירות את החרפושייות המצרייות..! ושאלה שנייה , ברשותך, מהי ה"ירקונית" ראיתי בכמה מקומות שמתייחסים ל"ירקונית" כאל מזיק נפוץ בחקלאות.... האם זה שיבוש של "יקרונית" ?? כמו יקרונית התאנה ? אודה על ההבהרות... ראובן
 

צפנתי

New member
יקרונית ולא ירקונית, יש ציפור נחמדה

ששמה ירקוני). היקרונית וזחליה המשוקצים נוברים בגזעי עצים, חיפושית ענקית, נדמה לי הגדולה בארץ, אתה מוזמן בקיץ אלי לטבעון, נטייל ברחובות יחד.. ואראה לך יקרוניות שנטפלות לאלוני התבור היפים שלנו בטבעון...אם בן זוגי ירשה לי. אם לא, אסרוק לך תמונה מן המדריך של פנחס אמיתי כשאהיה בספריה..ספר מומלץ לחובבי החרקים ופרוקי הרגליים. הנחושתית גם די גדולה, 3-4 ס"מ אם אנני טועה. הבט בתמונה שפורסמה בגלריה- "אורחת בגינת צפנתי" היא עומדת על פרח של איריס נצרתי, אחרי שכסחה אותו תחת אפי במשך יומיים שהתה עליו ללא הפסקה. כיוון שזו שמורת טבע...אז מובן שלא התערבתי, רק צילמתי.
 

ruven46

New member
יקרונית אני מכיר !

משום מה, היא הייתה היצור האהוב עלי בגבעתיים... הייתי מחזיק אותה בכיס חולצת בית הספר ונהנה מהרעש שהיא הייתה מפיקה מהחיכוך בין ראשה לחזה...כזה קול מפחיד..! ראיתי בכמה אתרי בוטניקה , כתבות על מזיקים, והוזכרה שם "ירקונית" !!! ייתכן שזו טעות הקלדה ! הנחושתית שביקרה אותנו בזכרון, הייתה בגודל של חיפושית "משה רבנו" ואין ספק, היא מקסימה ! תגידי לה שתבוא אצלנו, ותאכל חופשי !
 

צפנתי

New member
ובכן, יתכן שלא הייתה זו נחושתית.

חזרתי עכשו מבדיקה קצרה בספריה. נחושתיות הקוצים מגיחות מן הגולם בגדול סופי,אם אנני טועה ואינן מתנשלות. הזחל אוכל שורשים 2-3 שנים תחת האדמה. הגודל של החיפושית ע"פ פ. אמיתי, הוא 2.5 ס"מ. יקרוניות יש הרבה, שקד, אלון, תאנה, תפלצות גדולות בהרבה, 5-6 ס"מ, בהתאם למין. יש הרבה תמונות יפות בספר. הזחלים נוברים בגזעים...וזה כמובן מזיק בחקלאות.
 

שקדי

New member
לצפנתי..........

אפשר קצת פרטים על השמורה המיתולוגית ביותר במרחב הוירטואלי? תודה מראש..............................
 

צפנתי

New member
ממש לא! עד שאני לא גומרת את הניסוי,

אין כניסה! סתם..........אוכלוסיית האירוס הנצרתי הדרומית והפחות מוצלחת שנצפתה בארץ בשנים האחרונות (דווקא החורף האחרון היה די מוצלח שם, ובסוף יבטלו לי את התקציבים) השמורה צמודה לבית הקברות של נצרת, וחוץ מלראות איריסים נצרתיים בעונה, כלומר מרץ אפריל, ממש אין מה לחפש שם. השמורה מוקפת גרוטאות וקברים, סופגת פסולות מכל דיחפין, וזרי פלסטיק מעופפים מן הקברים, כך שהיא "פורחת" גם בקיץ. אה..וגם חרקים באביב, אבל זה כמו כל שדה בר בארץ. שישרתי תמונות לא מזמן, חלק הוכנסו לגלריה. אוכ' א. נצרתי יפות יותר: גבעת המורה, נחל אביב, הר יונה. אה..וגם חרקים באביב, אבל זה כמו כל שדה בר בארץ. שישרתי תמונות לא מזמן, חלק הוכנסו לגלריה.
 

שקדי

New member
השמורה של הנצרתי בגבעת המורה

צופה על מטע השקדים שלי המשתרע מדרום מזרח לה בעמק יזרעאל ההתרבות של האירוסים בשנים האחרונות שם הוא מדהים.....צבעונים גם
 

צפנתי

New member
למרבה הבושה רק עכשו קלטתי שיש

פה שני ראובנים, או לייתר דיוק, ראובן פור יו ורובן 46.
 

reuven4u

New member
טוב - גם לי לקח זמן עד

שהבנתי שאת זו את....
 

reuven4u

New member
אגב בנישונל גיאוגרפיק מלפני

כמה חודשים(שנים?) יש כתבה שלמה על החרקים האלה (שם הם קוראים להם תכשיטניים - מין חיפושית זבל) יש שם תמונות של עשרות סוגים בצבעים וגדלים שונים - פשוט מהמם!
 

צפנתי

New member
בעיברית הקבוצה נקראת זיבליות, לא

עלינו, כעת בעידן הקומפוסטר שלי, אני גם שייכת לאותה משפחה. יש לי רגע של נחת כל בוקר, כשאני מוסיפה קליפות ובודקת מה שלום הקליפות הקודמות...ממש תענוג. אני גם אוגרת קומפוסט. אחרי שעבדתי עליו כ"כ קשה אני סתם אזרוק אותו בגינה?! למה מה.
 
למעלה