האם חוקי לבנות איים בים ?

ALMALEM

New member
האם חוקי לבנות איים בים ?

האם מותר לבנות איים בים התיכון במרחק שגדול 20 קילומטרים ממדינת ישראל ? האם יש הגבלה לכך מבחינת החוק הבינלאומי ? האם צריך לקבל אשורים מגורמים שונים כדי לבנות איים במרחק שגדול מ 20 קלומטרים מחופי מדינת ישראל ? למי תהיה הבעלות על האיים המלאכותיים ? למי שייכים משאבי הטבע שנמצאים מתחת לקרקעית הים במרחק גדול מ 20 קילומטרים מחופי מדינת ישראל (זהב,יהלומים,גז,נפט ופחם ) ? האם מותר לחפש נפט ללא קבלת אישור מאף גורם במרחק שגדול מ 20 קילומטרים מחופי מדינת ישראל ?
 

ALMALEM

New member
השאלה רק תאורטית

השאלה כעת היא רק במישור התאורטי
 

shaio

New member
יש תשובות

אבל לא לי. התשובות לגבי מה מותר לעשות בים הפתוח נמצאות באמנה בינלאומית שכינוי החיבה שלה הוא "אמנת הים". לא שאלת על ריבונות על איים מלאכותיים (האם אי מלאכותי יכול להפוך למדינה עצמאית). גם נושא זה נדון במשפט הבינלאומי, מחוץ לאמנת הים, נדמה לי שהוחלט שלא.
 
ההתעניינות גוברת

מסתבר שהשאלה התיאורטית הזו, פושטת ברחבי הפורומים http://www4.diburim.co.il/cgi-bin/forumsdb/intraforum.cgi?forum=784&alias=
 

ציפי ג

New member
ממש ממש לא להסתמך עלי

אבל בשנה א באוניברסיטה, בקורס שנקרא משפט בינלאומי פומבי, למדנו משהו על המדף היבשתי. אם זכרוני אינו מטעה אותי, כל מדינה הנושקת לים גבולה מתפרש גם למספר מיילים מעבר לקו הגבול, נדמה לי 6 אם כי זה ממש לא מוסמך וממש על זכרון של 16 שנה. מעבר לכך חלים כללי המשפט הבינלאומי הפומבי, הכוללים אמנות שונות. השאלה המענינת יותר היא האם ניתן בכלל לבנות אי 20 קילומטר רחוק מקו החוף בהנחה שלא מדברים על אי צף.
 
איים מלאכותיים וכוכבי השמים

למי שלא יודע אספר שהיום ניתן לקנות חלקות אדמה על הירח, על המאדים ואולי גם על כוכבים אחרים. כמו כן תמורת תשלום לא גדול ניתן להסב שם של כוכב לכך שייקרא על שמך. לא מאמינים? אני מתכוון בשיא הרצינות!! שאלותי: איך ייתכן שהחוק הבינ"ל מאפשר "גזילה" כזו של עולמות שלאף אחד אין זכות קניין עליהם? הכוכבים, אם בכלל אפשר לומר שהם שייכים למישהו, הרי שזה לכלל הקוסמוס אם לא מעבר לכך. מישהו יודע לענות לשאלה?
 

shaio

New member
אין ריבונות בחלל החיצון

לפי אמנת החלל. אני חושב שגם אין בעלות. המוכר של חלקות על הירח טען בזמנו שהוא הגיש הודעה לחברות האו"מ על תפיסת חזקה על הירח, ומשהן לא נענו הוא רוכש זכויות בו. או משהו כזה.
 
למעלה