האם חברת "פלאפון" מרמה אותנו?

ש י ר ו ש

New member
האם חברת "פלאפון" מרמה אותנו?

שלום, רציתי להתייעץ איתכם בקשר לחב הטלפונים הסוללריים "פלאפון" כאמור חברת פלאפון היא בעלת חברת הבת "GO NEXT" אשר מספקת שירותי אינטרנט לטלפונים הניידים. אדם , כך הוסבר לי, הרוכש מכשיר הנתמך בשירותי אינטרנט מקבל , בעבר לתקופה של חודשיים , כיום לתקופה של חודש, שימוש חינם בספק האינטרנט , כלומר - פטור מדמי השימוש, אך קיים חיוב בזמן האויר כמובן. מסתבר כי לאחר תקופת החודשיים הללו מחייבת חברת פלאפון את הלקוח בעבור שירותי חברת "GO NEXT" משהו בסביבות ה13 ש"ח כל חודש - דמי שימוש , גם אם לא נעשה בקו גלישה , יש חיוב עבור דמי שימוש. אני בתור לקוחה של פלאפון החלפתי את המכשיר שהיה ברשותי , מדגם סטארטק , למכשיר חדיש של סמסונג , הכולל בתוכו אפשרות לשימוש באינטרנט . את המכשיר סיפקה לי חב פלאפון , בשיווק ישיר אל הבית - לא מעורב משווק מורשה או משהו כזה . איש לא החתים אותי על התחייבות לחבילה לא בע"פ ולא בכתב, ואף אחד לא הסביר כי לאחר חודשיים , אם אינני מעוניינת בשירותי האינטרנט , עליי להתקשר ולבטל את החיוב. כיום כשבקשתי לחסום את הגישה לאינטרנט - כדי למנוע גלישה שלא על ידי , הוסבר לי שאי אפשר לחסום לגמרי אלא אפשר לא לחייב בדמי שימוש קבועים אלא לשנות את החבילה לכזו שבכל יום שאחליט להכנס אחוייב בדמי שימוש יומיים. כשציינתי בפני הפקידה כי גם כך אינני מחוייבת בדמי שימוש קבועים וכי היא לא שינתה כלום בחבילה , התבהר לי כי אכן אני מחוייבת שלא ביודעין בגין השימוש, או בעצם האי שימוש בספק האינטרנט. בבירור בחשבונות של עד חצי שנה אחורה התברר לי כי פלאפון חייבה את חשבוני כל חודש בסכום שונה הנע בין 10-20 ש"ח כ"א. כאמור פלאפון לא הודיע לי על הכללתי בחבילה של אינטרנט ולכן ברצוני לקבל את כספי חזרה שהרי חוייבתי עבור שירות שלא ביקשתי או לחלופין השתמשתי. ייאמר כי יש בידי חשבוניות המפרטות כי החשבון חוייב בגין שימוש באינטרנט אך מחוסר תשומת הלב, הרי החשבוניות הללו מלאות בסעיפים קטנים, לא הבחנתי בחיוב הנ"ל. מבחינתי אני רואה את החיוב הזה כמו הוראת קבע שלא אושרה על ידי ... בחברת "GO NEXT" שהיא חב הבת של פלאפון "מאשימים" את המשווק שלא יידע אותי על החבילה , והמשווק הרי הוא פלאפון ולכן כביכול אי הידיעה ואי התגובה על החשבוניות שנשלחו זה מהווה מבחינתם כיסוי הולם ללקיחת כסף שלא כחוק - נאמר לי בחברה כי אנחנו לא מחזירים כסף רטרואקטיבית על תקופה של שמונה חודשים. כשביקשתי פיצוי לא בכסף אלא בשירותי פלאפון נתקלתי בסירוב. כרגע העניין עבר לדרג בכיר יותר ולמרות שנראה לי שאין לי סיכוי אני אנסה כי מבחינתי החיוב שלהם זה כמו שתקנה כל חודש בסופר ותשלם חמש מאות ש"ח וחודש אחד לא תבוא אבל עדיין תחוייב על דבר שלא קיבלת. חוייבתי שלא באישורי על שירותי אינטרנט לא נעשה בהם שימוש- השאלה היא האם לחברה ששולחת חשבונית מפורטת יש את הזכות לחייב מלכתחילה על שירותים שונים , האין זו הטעיה של הציבור, לשלוח חשבונית ורק אם נתלונן הם ייבטלו !!!! אשמח לתשובה רציית ואף ליייעוץ להמשך ... תודה רבה מראש לכל הקוראים בברכת חג שמח שנה טובה שירוש
 

ש י ר ו ש

New member
יוסאריאן היקר

חבל מאוד שבפורום שאמור להיות פורום מומוחה , ושאתה בדר"כ לוקח בו חלק פעיל - אתה מתייחס בזלזול להודעות של הכותבים שנה טובה ......
 
שנה טובה גם לך ...

לא התייחסתי בזלזול. פשוט לא היתה לי תשובה עניינית אז עניתי תשובות לא ענייניות.
 
אם כל מה שכתבת

מדויק, ולא הבהירו לך את ההתחיבויות מראש, לא החתימו אותך על שום דבר, ולאחר חודשים נסיון חויבת משום שלא הודעת על אי רצונך בחיבור, מבלי שהיית כלל מודעת לכך, את יכולה לסרב לשלם, ולדרוש זיכוי רטרואקטיבי. אלא מה, אם תבטלי את הוראת הקקבע שלך, כמעט מיד יתבעו אותך, על מלוא הסכום. מה לעשות? לאחר שתקבלי תשובה סופית מהם (אני מבינה שהביאו את זה לבירור בפני גורם בכיר), והתשובה לא תתאים לדעתך, תגישי תביעה בבימ"ש לתביעות קטנות שיורה להם להחזיר את הסכומים בהם חויבת, ולבטל את החיובים בעתיד. תתבעי גם את פלאפון וגם את גו נקסט. גמר חתימה טובה.
 
למעלה