האם זאת אשליה...?

  • פותח הנושא urib8
  • פורסם בתאריך

מדון

New member
נסיון הגון כלפי העובד

כאשר המעביד מטמר בעובד ושולל ממנו את הזכיות המינימליות כמו כן לחוק צריך להיות סיגים מסוימים אבל בעקרון נקווה שכך יהיה כמו שאני המתנתי לפנסית חובה כבר שנים וסוף סוף הגיעה
 
נסיון הוגן, האמנם?

כאשר מעביד מתעמר, פוגע או מעליב עובד הרי ממילא, על פי החוק הקיים יש לו לזכות להתפטר ולקבל פיצויי פיטורין. הצעת החוק מדברת על התפטרות, מכל סיבה שהיא, אפילו כדי לעבוד אצל מתחרה או לפתוח עסק מתחרה שיתחרה עם המעביד ששילם פיצויים שיאפשרו לעובד לפתוח עסק מתחרה. יוצא אפוא, שהמעביד משלם כדי שיוכל העובד להתחרות בו.זה צודק?
 

urib8

New member
נסים אני חולק עליך

באמת אתה חושב שמסכום הפיצויים מתעשרים ואפשר לפתוח עסק? מה עם חובות, משכנתא... זמן למצוא עבודה חדשה.
 
יכול להיות שלא כולם יפתחו עסק

יחד עם זה איפה כתוב שהמעביד צריך לשלם לעובד את המשכנתא, יש מעבידים שעדיין לא הצליחו לשלם את המשכנא שלהם.
 

מדון

New member
אני פליאה על הצד הלא תומך והמעלה שאלה של צדק

מי כמוך נתקל בהתנהגות של המעביד ,חוסר הרתון לקדם את העובד שלו את הדרך לשלול בדרכים לא חוקיות מזכיותיו משקר ומרמה את העובד ומנסה למנועה מהעובד את כל זכיותיו לכן כאשר יאשרו חוק זה אם מגבלות מסוימות שיגנו על מעביד במצבים מאוד מסוימים אני חושב שישמן הצדק שהחוק יקום
 

שיר ורד

New member
אשליה או שוחד בחירות?

מציעי החוק יודעים הוא לא יעבור. לחוק כזה יש משמעות רטרואקטיבית גדולה ביותר . כניסת החוק לתוקף יכולה להכנסי את כל המשק לתזזית ולאובדן יציבות. החוק נוגד את המדיניות של האוצר, להפוך את מרכיב הפצויים לחלק מחסכון חובה לגיל פרישה ולא כסכום חד-פעמי אחת לכמה שנים. מכל הסיבות הללו ובגם בגללל קשרי הון שלטון החוק לא יעבור. מציעי החוק דואגים לקדם את עצמם בפריימריס הקרובים ואת מפלגתם בציבור הבוחרים ביודעם שהחוק לא יעבור.
 

מדון

New member
לא דובר על זה שהפיצויים יהיו חלק מהחסכון

לגיל פנסיה אלה שהמעביד רק במקרים מסוימים כאשר אדם מטפטר או מפוטר תמיד יוכל לקבל את הפיצויים ויהיו מספר גורמים אשר יתנו את הזכות לא לתת פיצויים רק במקרים מסוימים ולא כמו היום שאדם רוצה לעזוב מקום להתקדם לא יוכל לקבל את הפיצויים שלו
 

שיר ורד

New member
לזה בדיוק מתנגד האוצר

כשם שהוא חסם את היכולת למשיכת כספי התגמולים לפני גיל פרישה הוא חותר לכך שגם משיכת כספי הפצויים תחסם לפני גיל פרישה. חלק מזה הוא כבר מממש ממזמן (למשל משיכת כספי פצויים בפטור ממס במהלך 15 שנים לפני הפרישה מקטינה את הפטור ממס על כספי הפנסיה). לכן, המגמה של האוצר היא ששחרור כספי הפצויים בהתפטרות יותנה בהשארתם בקרן ובאי משיכתם. האוצר מבין שתהיה לכך התנגדות רבה בציבור, לכן הטלת הגזירות תעשה בהדרגה ובמשורה, אך בינתיים האוצר לא יאפשר את הרחבת היכולת למשיכת כספי הפצויים לפני גיל פרישה.
 

galgal21

New member
נניח שכרגע אני מתפטר כי

מצאתי עבודה טובה יותר. האם אוכל למשוך את כספי הפצויים ברגע הפרישה? האם הם יהיו חלק מהפנסיה שלי (אפילו אם המעביד מתנגד לכך ורוצה לקחת אותם לעצמו)?
 

שיר ורד

New member
תשובה

אם לא חתמת על נספח על פי סעיף 14 לחוק, המעביד רשאי למשוך את הפצויים. אם חתמת, המעביד איננו רשאי למשוך והם יהיו חלק מהפנסיה , אבל אם אתה תנסה למשוך המעביד יהיה רשאי למשוך.
 
למעלה