האם הצליח משרד התחבורה "לעודד" את התח"צ

מצב
הנושא נעול.

amirv

New member
אפילו לא ידעתי שיש בכלל דבר כזה "רב-קו"
למישהו יש מידע נוסף על זה? נשמע מגניב. האם זה תופס רק בדן או גם באגד או ברכבת?
תשובה ל: מה זה רב קו
בעתיד, כרטיס התחבורה הציבורית של ישראל, אתה תטען אותו בכל סכום שתרצה בכל חברה ותוכל לנסוע מכל מקום לכל מקום בכל החברות כולל רכבות, רכבות קלות ואולי אפילו מוניות שירות. ההנפקה הראשונית נעשית בעמדות שירות כמו זו שהכתב בני ברק (כתב מכוניות בד"כ) הזכיר בכתבה. ההטענות אחר כך הן אצל הנהג ובטח יהיה אפשר גם בכרטיס אשראי דרך הסלולרי או דברים כאלה. כרטיס חכם אישי מספק גם ביטוח במקרה גניבה לכל הסכום שטעון עליו (למעט עלות הנפקה חדשה של 12 שקל). זה קורה לאט, מה שתיארתי למעלה קורה היום באופן מלא רק בחברות דן וקווים בגוש דן, חברות אחרות כקונקס, נתיב וסופרבוס מפעילות זאת באופן חלקי, ורק לקווים באשכול שלהם. בעיקר בגלל שמשרד התחבורה עוד לא מאפשר את תשלומי ההעברה בין המפעילים עד שתוקם מסלקה מסודרת (כמו כספומטים). לאגד יש עוד שנה שנתיים של היערכות עד שהיא תתחיל להפעיל, וגם ברכבת מתכוננים לזה.
 

mister K

New member
כתבה חובבנית ושטחית
מתמקדת בנושאים שוליים וטכניים ולא מזכירה בכלל (!) את הנושאים החמורים והמהותיים שגורמים לכשלון.
רק הטוקבקים מתייחסים לבעיות הרציניות באמת
 

יניבל1

New member
האם הצליח משרד התחבורה "לעודד" את התח"צ
מס גודש הוא רעיון אווילי
במשרד התחבורה חושבים שעלו על רעיון יצירתי ויעיל אבל בעצם מדובר בביריונות לשמה אם המדינה רוצה (אין לי מושג בכלל אם היא רוצה אגב) שאנשים יסעו בתחבורה ציבורית אז שפאקין תשדרג אותה כי היא גרועה! והיא תיהיה אפילו יותר גרועה כשאלפי נוסעים נוספים יצטרפו בעקבות מס הגודש . תחשבו על קו 51 ,שכבר היום בקושי מתפקד, במצב של הוספת אלפי נוסעים הוא פשוט יקרוס .
 
מס גודש הוא רעיון אווילי
במשרד התחבורה חושבים שעלו על רעיון יצירתי ויעיל אבל בעצם מדובר בביריונות לשמה אם המדינה רוצה (אין לי מושג בכלל אם היא רוצה אגב) שאנשים יסעו בתחבורה ציבורית אז שפאקין תשדרג אותה כי היא גרועה! והיא תיהיה אפילו יותר גרועה כשאלפי נוסעים נוספים יצטרפו בעקבות מס הגודש . תחשבו על קו 51 ,שכבר היום בקושי מתפקד, במצב של הוספת אלפי נוסעים הוא פשוט יקרוס .
אגרת גודש היא רעיון גאוני והלוואי שייושם בת"א
במהרה בימינו, אמן!
 

sl 3977

New member
אגרת גודש היא רעיון גאוני והלוואי שייושם בת"א
במהרה בימינו, אמן!
תיראה אנדי
אגרת גודש בת"א צריך ליישם רק שיבטלו את המוניות שירות שמשרד התחבורה יתייחס ברצינות ו במקצועיות לתח"צ ושתהיה רכבת תחתית/קלה בגוש דן ושתהיה תח"צ יעילה ומסודרת 24 שעות ביממה 7ימים בשבוע מבלי להכריח נהגים לעבוד בלילות שבין שישי לשבת ובשבתות ונהגים שיעבדו בלילות שבין שישי לשבת ובשבתות יקבלו יום חופש אחר בשבוע עד אז אנדי לצערי לא נוכל להסתדר בלי רכב פרטי ואין מה לדבר על אגרת גודש עד שמה שרשמתי יקרה
 

mister K

New member
אגרת גודש היא רעיון גאוני והלוואי שייושם בת"א
במהרה בימינו, אמן!
אגרת גודש לא שווה כלום בלי שיפור התח"צ.
מה שצריך לעשות זה קודם כל להתחיל להתייחס לתחבורה הציבורית ברצינות ולקדם אותה בצורה משמעותית, ורק אחר כך להטיל אגרות גודש.
 
אגרת גודש לא שווה כלום בלי שיפור התח"צ.
מה שצריך לעשות זה קודם כל להתחיל להתייחס לתחבורה הציבורית ברצינות ולקדם אותה בצורה משמעותית, ורק אחר כך להטיל אגרות גודש.
שום דבר לא קודם לשני. חייבים לשפר את התח"צ
ובו בזמן להטיל אגרת גודש. אחד לא יעבוד ללא השני, ממש כמו שאנחנו יודעים שמילת המפתח בתח"צ היא שילוביות.
 

mister K

New member
שום דבר לא קודם לשני. חייבים לשפר את התח"צ
ובו בזמן להטיל אגרת גודש. אחד לא יעבוד ללא השני, ממש כמו שאנחנו יודעים שמילת המפתח בתח"צ היא שילוביות.
אי אפשר להטיל אגרת גודש בלי חלופה הולמת.
ומאחר וכרגע לא נראה באופק שום שינוי במדיניות הממשלה ביחס לתחבורה הציבורית, המטרה היחידה של כל אגרה שתוטל תהיה עוד השלמת הכנסה לאוצר על חשבון הנהגים ותו לא, ממש לא מהלך לעידוד נסיעה בתחבורה ציבורית. בשביל זה צריכים לקרות הרבה דברים לפני כן. בקיצור, לא תהיה שום אגרת גודש עד שלא ישתנה היחס לתחבורה הציבורית באופן כולל.
 

eman70

New member
אי אפשר להטיל אגרת גודש בלי חלופה הולמת.
ומאחר וכרגע לא נראה באופק שום שינוי במדיניות הממשלה ביחס לתחבורה הציבורית, המטרה היחידה של כל אגרה שתוטל תהיה עוד השלמת הכנסה לאוצר על חשבון הנהגים ותו לא, ממש לא מהלך לעידוד נסיעה בתחבורה ציבורית. בשביל זה צריכים לקרות הרבה דברים לפני כן. בקיצור, לא תהיה שום אגרת גודש עד שלא ישתנה היחס לתחבורה הציבורית באופן כולל.
בעקרון אתה צודק, אבל בתכל'ס אולי צריך להביא
את המצב למשבר ע"י אגרת גודש עוד לפני שיש אלטרנטיבה הולמת של תחבורה ציבורית, על מנת ליצור את האלטרנטיבה הזו. כי ככה זה בישראל. לא מבינים עד שמגיעים למשבר.
 

amit1270

New member
בעקרון אתה צודק, אבל בתכל'ס אולי צריך להביא
את המצב למשבר ע"י אגרת גודש עוד לפני שיש אלטרנטיבה הולמת של תחבורה ציבורית, על מנת ליצור את האלטרנטיבה הזו. כי ככה זה בישראל. לא מבינים עד שמגיעים למשבר.
לא יעבוד...
כי אצלנו לא עוסקים בשיפור התח"צ אלא בגימיקים כמו כרטיס הרב-באג. גם כאן ימציאו פתרונות מהתחת כדי לעקוף את הבעיות במקום להתמודד איתן והנזק יהיה גדול מהתועלת. אגרת גודש היא לדעתי אחת הדרכים הגרועות ביותר ללחוץ על הממשלה לשפר את התח"צ.
 

amithi1

New member
לא יעבוד...
כי אצלנו לא עוסקים בשיפור התח"צ אלא בגימיקים כמו כרטיס הרב-באג. גם כאן ימציאו פתרונות מהתחת כדי לעקוף את הבעיות במקום להתמודד איתן והנזק יהיה גדול מהתועלת. אגרת גודש היא לדעתי אחת הדרכים הגרועות ביותר ללחוץ על הממשלה לשפר את התח"צ.
אפשר להתחיל בקטן
אגרת גודש רק לעובדי ממשלה (ואפשר כפיילוט להתחיל בעובדי משרד האוצר בלבד).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה