אמונה ואובדן אמונה
אמונה היא לאו דוקא דתית. חייל שהולך לקרב ומודע שהוא מסכן את נפשו עושה זאת לאו דוקא מנמוקים דתיים. ולמרות שהאמונה היא בלתי מנומקת לוגית , ברור שמימושה דורש קצת שכל . השכל אינו עומד מאחורי האמונה אלא האמונה עומדת מאחורי השכל . אני בכלל גודל באמרה שאומרת שמי שאין לו מה בשביל למות עדיף שלא יחיה. ולכן אני חושב שבכל מערכה או בכל מאבק צריכה להיות אמונה ,אפשר לקרוא לה אמונה דתית , אמונה בצדקת הדרך , אמונה בערך קיומו של העם היהודי וכו', מה שתרצה. השלום אינו רק תוצאה של מאזן אימה אלא הוא תוצאה של מאזן של אמונות כאשר כל צד מודע שהצד השני יש לו משהו שהוא מוכן למסור את נפשו עליו. וככה מגיעים לפשרות ואני חושב שאבון מזן וחבורתו הגיעו לתובנות אלו. אולם אם צד אחד יבין שהצד השני חסרה אמונה זו הוא ימשיך להאבק בכל כוחו. ככה במאבק הבין-גושי התמוטטה ברית המועצות :לא כתוצאה מכשל מלחמתי אלא תןצאה מאובדן האמונה באידאלים הקומוניסטים.דעתי שחמס והג'האד מרגישים את הפחד ואובדן האמונה בצדנו ולכן הם מאמינים בכח אמונתם שהם ינצחו בסוף. לגבי הביטוי "מוסר נפשו באוהלה של תורה" זהו נושא אחר לגמרי ואין לי בעיה לפתוח פוסט חדש לדון בו.
אמונה היא לאו דוקא דתית. חייל שהולך לקרב ומודע שהוא מסכן את נפשו עושה זאת לאו דוקא מנמוקים דתיים. ולמרות שהאמונה היא בלתי מנומקת לוגית , ברור שמימושה דורש קצת שכל . השכל אינו עומד מאחורי האמונה אלא האמונה עומדת מאחורי השכל . אני בכלל גודל באמרה שאומרת שמי שאין לו מה בשביל למות עדיף שלא יחיה. ולכן אני חושב שבכל מערכה או בכל מאבק צריכה להיות אמונה ,אפשר לקרוא לה אמונה דתית , אמונה בצדקת הדרך , אמונה בערך קיומו של העם היהודי וכו', מה שתרצה. השלום אינו רק תוצאה של מאזן אימה אלא הוא תוצאה של מאזן של אמונות כאשר כל צד מודע שהצד השני יש לו משהו שהוא מוכן למסור את נפשו עליו. וככה מגיעים לפשרות ואני חושב שאבון מזן וחבורתו הגיעו לתובנות אלו. אולם אם צד אחד יבין שהצד השני חסרה אמונה זו הוא ימשיך להאבק בכל כוחו. ככה במאבק הבין-גושי התמוטטה ברית המועצות :לא כתוצאה מכשל מלחמתי אלא תןצאה מאובדן האמונה באידאלים הקומוניסטים.דעתי שחמס והג'האד מרגישים את הפחד ואובדן האמונה בצדנו ולכן הם מאמינים בכח אמונתם שהם ינצחו בסוף. לגבי הביטוי "מוסר נפשו באוהלה של תורה" זהו נושא אחר לגמרי ואין לי בעיה לפתוח פוסט חדש לדון בו.