האם הכלבה שלנו מזדקנת? איך עוברים את זה?

אורניקי

New member
האם הכלבה שלנו מזדקנת? איך עוברים את זה?

ריה, הטריירית-פודלית שלנו, נמצאת אצלנו 9 שנים. לא היה ברור בת כמה היא היתה כשאספנו אותה. וטרינר אחד אמר שנה וחצי, אחר אמר לפחות שלוש. כך או כך היא בסביבות ה"בת מצווה" שלה. מה זה אומר מבחינת גיל של כלבים? היא לא יותר מידי תוססת, וזה קצת באשמתנו, אבל זה לא המקום להכות על חטא. (כששמרנו חודשיים על כלבה נוספת ושיחקנו עם שתיהן, היא התעוררה לחיים. ועכשיו גם גרים בשכונה חרדית נטולת כלבים, אז מצ'עמם לה) בכל אופן, לאחרונה קצת לא שומעת טוב. לא מטורף, אבל מידי פעם צריך לחזור על עצמנו כמה פעמים עד שמזדקפות אוזניה. ועכשיו, אבוי. האמנם היא לא שולטת בצרכים? אולי סתם דלקת בשתן? מי מכיר ויכול לספר לי מהחוויה האישית? בשבוע האחרון היא פשוט מדיפה ריח של שתן, אני מקלחת אותה כל יומיים(!!!) (במקום כל מספר חודשים בעבר, כלבה מאוד נקיה שמנקה את עצמה כל הזמן) בבוקר כשאני פותחת לה את הדלת היא מסרבת לצאת, ואז אני רואה את פרוותה רטובה קצת ואני מבינה ש"ברח לה". ככה זה כשמזדקנים? ואיך יהיה ההמשך? כל כך לא בא לי לעבור עם כל המשפחה את תהליך ההזדקנות והשקיעה. כשפיסטוק נדרס בכינו 3 ימים, איך נעבור את זה עכשיו? כמה זמן מושכים מצב כזה? מתי מחליטים "להרדים"? ברררר....
 

goolo123

New member
כשאני קוראת את החתימה שלך אני מזדעזעת עוד

עוד יותר לקרוא את תוכן ההודעה שלך. מה לעשות שאחרי לידה וחיים... ,החיים גם מגיעים לסופם... "כל כך לא בא לי לעבור עם כל המשפחה את תהליך ההזדקנות והשקיעה."..מדובר בכלבה מבוגרת..שזקוקה דבר ראשון לראות וטרינר,אולי יש לה דלקת,וזה דבר שמחייב טיפול מהיר! ומעבר לזה היא צריכה את החום והאהבה ולתת לה להזדקן בכבוד. ובסבלונות.. בדיוקכמו בני אדם קשישים...גם עם הורייך את לא רוצה לעבור את תהליך ההזדקנות?.ומדברייך נישמע כאילו את רוצה "אישור" להרדימה...
 

אורניקי

New member
הלו? מה קרה?

ברור שהיא תראה וטרינר, אני לא מבינה למה את תוקפת אותי, ולמה החתימה שלי צריכה לזעזע אותך. נכון, אני עוסקת בהבאת חיים ובדברים יותר כייפיים מהזדקנות ומוות. מותר לי לספר ש"לא בא לי לעבור את כל התהליך" זה עדיין לא אומר שלא אעשה זאת. ברור שאין מנוס מהתהליך הזה, אבל ברור לי גם שזה תהליך שיהיה קשה לעבור אותו, ולא רק לי. לכן ציינתי שהמוות הפתאומי של הכלב השני שלנו היה קשה לכולם. בכינו כאן שלשה ימים, הרגשנו צורך שיבואו "לנחם" אותנו, אך העולם המשיך כמנהגו. טעות אם חשבת שאני רוצה אישור להרדימה. גם זה לא יהיה קל בכלל. אולי אפילו יותר קשה מאשר מוות פתאומי שנכפה עלינו בתאונת דרכים. מי יודע.
 

Nenitaa

New member
אני חושבת שאת מגזימה

בפורומים כאלה בהם המכנה המשותף או הנושא המרכזי הוא בע"ח, נהוג לחשוב יותר על בע"ח מאשר על כל דבר אחר. זה לגיטימי אך מפסיק להיות כזה כאשר שופטים אנשים שלא עשו כל רע. את שופטת ישר ובצורה לא נכונה. אם הדאגה לא היתה לכלב, היא לא היתה כותבת בפורום הזה. הרי קל הרבה יותר להפטר מבע"ח ולא לכתוב ולהתייעץ. לגיטימי שאדם שמגדל כלב ורואה אותו מזדקן, יחשוש לרגשות המשפחה כמו גם לרגשות ומצב הכלב עצמו. בפורומים אחרים בהם מדובר בטיפול באנשים קשישים או בהתמודדויות עם מחלות של בני משפחה או חברים, נוטים אנשים לספר כמה קשה להם להתמודד והם נוטים להתייעץ מהם הדרכים הנכונות ביותר לנקוט בהן. גם פה מדובר באותה התייעצות ובשום מקום בכל מה שקרה לא ראיתי משהו שאמור לזעזע. הגיוני שיהיה קשה להתמודד עם הזדקנות של בע"ח שאוהבים והגיוני שיהיה חשש להתמודד עם כזה. אבל את צריכה להפריד בין רגשות למעשים. בשום מקום לא צויין כי המשפחה תשלח את הכלב מעליה או תרדים אותו רק בגלל שהוא מזדקן. יש כאן שיתוף רגשות ובקשה לעזרה בהתמודדות עם מצב לא קל. אני חושבת שהתשובה שלך חסרת כל רגישות למצב. מרגיז אותי שיש אנשים בפורום חשוב כמו זה, שאינם מבינים שעל מנת שבע"ח יהיה מאושר, גם עלינו להרגיש בטוחים. הכותבת סה"כ שאלה כיצד להתמודד, ביקשה קצת תמיכה נפשית או מקצועית מצדכם, בעלי הניסיון. אין צורך לשפוט בצורה שלילית כזו או חס ושלום "להזדעזע"... בכלל לא לעניין במקרה הזה.
 

goolo123

New member
"כל כך לא בא לי לעבור עם כל המשפחה את תהליך

ההזדקנות והשקיעה."..
 
אז מה אם לא בא לה? ../images/Emo140.gif

גם לי לא בא לעבור עם קליאו את כל תהליך המחלה שלה, עד שהיא תמות בסופו של דבר. ולצורך העניין - גם עם המחלה הסופנית של אימי בזמנו "לא היה בא לי" להתמודד. ואמרתי את זה. ואני לא מתביישת גם לספר שברגעים הקשים במיוחד קיוייתי בסתר ליבי (ועם רגשי אשמה גדולים שמלווים אותי עד היום) שהיא סוף סוף תמות, תפסיק לסבול, ושאני אוכל לחזור לחיים נורמליים. זה טבעי. אז "לא בא לי". אז מה? זה לא אומר שלא הייתי עם אימי עד רגעיה האחרונים, ובשום שלב לא חשבתי לאשפז אותה בהוספיס אותו משהו דומה ולשכוח ממנה. וזה לא אומר שאני הולכת להרדים את קליאו רק כי קצת קשה לנו. האישה רק ביטאה את רגשותיה. היא לא אמרה שהיא הולכת להרוג את הכלבה רק כי "לא בא לה".
 

אורניקי

New member
ילדה בלבן, לא יכולתי לכתוב זאת טוב ממך

וקבלי חיבוק על התהליך שעברת עם אמך. ואני באמת לא עברתי דרמות כאלה בחיים, אבל גם החיים שלי לא משעממים. ויש לי כאלה "לא בא לי" כמו להתחיל עכשיו תהליך של גמילה מחיתולים, לפעמים עצם האמירה הזאת היא חלק מ"לקחת אויר" ולגייס אנרגיה בשביל לעבור את התהליך.
 
היי אורנה

מנסיוני פודל טרייר חי הרבה מאוד שנים ומגיעה לזקנה מכובדת. היה לי אחד כזה שהגיע לגיל מופלג של 17.5 שנים כאשר עד גיל 14 הוא היה עדיין תוסס ואנרגטי. אני חושבת שאולי כדאי שתקחי אותה לבדיקה רפואית. יכול להיות שיש לה דלקת בדרכי השתן וזה גורם להשתנה ולפספוסים. היא לא אמורה להזדקן כל כך מהר בגיל הזה.
 

אורניקי

New member
תודה.

אני אשמח לדעת שזו "רק" דלקת ושזה ניתן לטיפול. כאמור אנחנו לא סגורים על הגיל שלה.
 
ועוד משהו ....

אנא אל תרחצי אותה כל יומיים. רחצה תכופה יכולה לפגוע לה בחומציות של העור ואז יתחילו בלאגנים של העור. עדכני אותנו מה אומר הוטרינר? שתרגיש טוב המתוקה.
 

אורניקי

New member
אז ככה

בלי בדיקת שתן הוא לא יכול להגיד כלום, זה יכול להיות רפיון של הסוגרים, שכן, לדבריו היא כבר בגיל השלישי, וזה בהחלט ייתכן תופעות של זיקנה. בין אם כך ובין אם זו דלקת בשתן, האתגר כרגע הוא לאסוף שתן שלה. דווקא הבוקר ניקינו שלולית שלה במרפסת, ולא חשבנו לאסוף אותה עם מזרק. אז אני אשתדל היום "לרדוף" אחריה עם צלחת חד פעמית כשיוצאים לטייל, מקסימום מחר בבוקר לאסוף שתן שלה מאיפשהוא, ומחר נגיע אליו. אני בדרך כלל באמת ממעטת במקלחות, אבל בגלל הריח - לנו זה לא נעים, וכפועל יוצא מתרחקים ממנה ומביעים סלידה, אז אני עושה את זה בעיקר בשבילה. ביום שישי קילחתי אותה בלי סבון וכלום, רק הרבה מים, בעיקר באזור החלציים... לפי השאלות שהוטרינר שאל אותי, אז יש לה איזה כבדות בהליכה כשהיא קמה, אבל זה עובר אחרי כמה דקות, וההליכה שלה בהמשך היא רגילה. לכן הוא מתאר את זה כניצנים של תופעות גריאטריות.
 
שלום ../images/Emo140.gif

קודם כל אם ראיתם שכלב נוסף בבית עושה לה טוב אתם יכולים להביא עוד כלב ותראו איך שוב היא מתעוררת לחיים. אני מאד בעד "תקופת חפיפה" בין שני הכלבים - הכלב המבוגר משמש ביביסטר לכלב הצעיר ודואג לחנך אותו וככה יש לכם פחות עבודה בחינוך גור חדש כי כל הזמן יש לו עם מי לשחק וממי ללמוד "התנהגות רצויה". וכמובן הבונוס לכלב המבוגר זה ששוב יש לו ענין בחיים והוא לא רובץ משועמם כל היום. גם עבורכם ועבור הילדים תהליך הפרידה הוא הרבה יותר "רך" שיש עוד כלב בבית אחרי שאחד מת. לגבי בעיות הבריאות: האוזנים: הגיוני מאד שהיא מתחרשת אבל בנוסף יכול מאד להיות שיש לה שערות בתעלת השמע מה שיכול מאד להשפיע על השמיעה. זה מאד נפוץ אצל פודל - טרירים. האם היא מסופרת ? בעקרון בתספורת ספרית מיומנת אמורה לטפל בנושא = לתלוש את השערות בצורה זריזה ועם כאב מינימלי. אם לא הוטרינר גם יעשה זאת, כדאי להקפיד לעשות את זה כל כמה חודשים כי שערות גם מגבירות את הסיכויים לדלקת ולהצרות תעלת השמע במצב כרוני. שתן: כמו שכבר כתבו יכול להיות כתוצאה מדלקת וזה דורש טיפול עוד היום או מליון סיבות אחרות אבנים בשלפוחית ועד כלמני. אחת הסיבות הכי נפוצות בגיל מבוגר היא החלשות הספינקטר של השלפוחית ובזה אפשר לטפל בצורה מאד יעילה עם תרופה וטרינרית שנקראת בקיצור: PPA או - פניל פרורפנול אמין. זו תרופה שמגיעה בנוזל או בקפסולות ומשיגה תוצאות מצויינות. רצוי גם להוציא אותה לעוד טיול ביום זה יכול מאד למזער את מספר ה"תאונות" להעלות לה מ3 טיולים ביום (שזה המינימום) ל4. מאד מאד לא בריא לעור לקלח כל יומיים, אני מקוה שאחרי הביקור אצל הוטרינר הבעיה תפתר והמקלחות יפסקו. אני מבינה את מצבך לי הייתה כלבה מאד גיריאטרית מבחינה רפואית שדרשה המון המון טיפול אבל יחד עם זאת חדה וממוקדת לחלוטין למרות גילה המבוגר. אחת מהתרופות שהיא קיבלה הייתה PPA וזה עבד מעולה.יש כלבים שיש להם הרבה פאסון וכלב כזה שעושה על עצמו פיפי מושפל לגמרי ומצב רוחו יורד דרמטית מהנושא. שהם מתבגרים יש יותר עבודה אבל עם איזון תרופתי נכון כלב מבוגר יכול להיות מאד מאושר ולהנות גם בשנים האחרונות לחייו ומי שלא יודע לא ידע שהוא בכלל מקבל תרופות. כדאי גם לעשות שינוים קטנים שיקלו עליה למשל מעבר למזון רפואי לכלבים מבוגרים = מזון "סניור", אם אין לה אז כדאי שתהיה לה מיטה בדמות מזרון עבה מה שיטיב מאד עם המפרקים עליהם יש לחץ רק מעצם המשקל גם בשינה, אני גם מכירה חברים שמצב הכלב נתן להם עוד מוטיבציה לבנות מעלית
עדכני מה אמר הוטרינר
 

אורניקי

New member
תודה על המידע והעצות. כלב נוסף אכן בתכנון

לפני חצי שנה עברנו דירה, והרבה דברים השתנו, מבית עם חצר ומרחבים, עברנו לדירה (גדולה פי שניים אמנם) בקומה שלישית, עם מרפסות, והשכונה היא שכונה חרדית אין בה כמעט כלבים. כשאני מסתובבת איתה, אני מרגישה כאילו אני מסתובבת עם נמר מגן החיות, כי תגובות הסובבים נעות בין אטרקציה ייחודית ונדירה לבין פחד משתק. לא נעים, פשוט כך. אז באמת כבר דיברנו על כלבה נוספת, וכנראה אבוש והבת יילכו בקרוב לבחור כלב לאימוץ. הבידוד הזה מדכא בלי שום ספק, ויהיה לה כיף עם עוד אחד, כך אני מקווה. גם כשאימצנו אותה היה לנו עוד כלב בבית. לצערנו אחרי כמה חודשים (של חפיפה) הוא נדרס. את יודעת, לגבי הפאסון, כשהיא סירבה לצאת בבוקר, היא גם סירבה לקום מהמזרון שלה, ואחר כך הבנתי למה. וחשבתי שאולי היא "התביישה" מעצם זה ש"ברח לה" אבל אחר כך אמרתי לעצמי שלא יכול להיות שכך היא מרגישה, ושזו סתם השלכה שלי מרגשות אנושיים שאני מכירה. אבל באמת התגובה שלה הזכירה לי מישהו שמתבייש במה שקרה לו. נו טוף, מחר כבר נהיה יותר חכמים. בתקוה שאצליח לאסוף שתן. כשהיינו צריכים לאסוף שתן לבת, זה היה כמעט בלתי אפשרי. מקווה שנצליח.
 
המלצה

ללכת שני אנשים לתפוס שתן אחד יוליך אותה הכי רגיל ואחד יהיה בכוננות עם הצלחת. וכן - הם בהחלט מתביישים.
 

אורניקי

New member
ועוד שאלה למי שמגדל פעוטות וכלבים ביחד

בגלל המעבר לדירה, אין לנו את החצר שהיתה קודם, שם היו לריה אוכל ומים חופשי. כאן בבית, יש לי תינוק זוחל, ואין מצב להשאיר קערת מים בלי שהוא ישחק איתה. את האוכל אנחנו נותנים לה, זה פחות בעיה. אבל הקיץ מתחיל, ומאוד הייתי רוצה שיהיו לה מים חופשי. איך אתם מסתדרים עם זה? כרגע שמתי לה בחדר מדרגות קערה, כך שהיא פוגשת בה בכניסה והיציאה מהבית. במקרי חירום היא הולכת למקלחות ומלקקת שם את המים שבמקלחת. כך אני יודעת שהיא צמאה. יש איזה פטנט אחר שלא חשבתי עליו לשלב תינוק זוחל עם בעל חיים?
 

goolo123

New member
למה יש בעיה לשים מים ואוכל במקום הרגיל?

מה הבעיה שהתינוק זוחל/ ת למים ולאוכל.?אחד המשחקים של הקטנה שלי זה לטבול את ידיה במים או להוציא אוכל יבש ...לפזר ולהחזיר...או להאכיל את הכלבים...מה פיתאום למנוע מים באופן חופשי מהכלבה..מקסימום מדי פעם להזיז את קערת המים אבל היא צריכה מים כל הזמן זמינים.
 
נשמע גרוע ../images/Emo12.gif

היא חייבת מים חופשי. יש לה מים רק מחוץ לבית ? הבנתי נכון או לא ? יבוש כרוני כזה יכול להיות חלק מבעית הפיפי, חוסר מים כרוני יכול להוביל לכשל כילייתי מצב שהוא גם ככה נפוץ יותר בכלבים מבוגרים. אולי לשים לה קערה איפה שהוא לא מגיע ? אם זה באמבטיה אז באמבטיה. יש עוד קומה לדירה במקרה ? אם כן התינוק בטח לא זוחל במעלה המדרגות אז אפשר לשים לה בקומה למעלה קערה ? מרפסת שרות ?
 

katam

New member
תאמת הבן שלי בגיל הזחילה אכל אוכל של הכלבים

לא קרה לא כלום. אתם חייבים להשאיר לה מים במקום שהזוחל לא נמצא הרבה למשל במטבח.
 
גידלתי שני זוחלים

שהשתעשעו במים ובאוכל של הכלבים והחתולים והיה כיף לכולנו. לפעמים הם שתו מהמים ומצצו את גרגרי האוכל. שני הזוחלים גדלו להיות ילדים בריאים וחסינים בפני מחלות. אל תמנעי ממנה מים זמינים כדי לא לגרום לה בעיות בריאות.
 
אני סבור כי החששות שלך טבעיים ומובנים

אך אנא אל תמנעי ממנה מים נקיים וזמינים, את עלולה לגרום לה בעיות כליות חמורות וסבל רב. בעניין המקלחת כל יומיים, את גורמת לה נזק : היא עלולה לחלות, כלבים רגישים באיזור הריאות ופגיעים למקלחות תכופות. פעמיים עד ארבע בשנה, (בימים חמים) זה די והותר. ד"א, את פוגעת בנעטה השומן הטבעי המגן על הכלב ובמערכת החיסונית הטבעית שלו. בהחלט יתכן כי הריח הרע נובע ממהמקלחות התכופות. את יכולה לנקות חלקים בעייתים בה בממחטות לחות. וטרינר היום יכול לשפר את איכות החיים של כלב מבוגר וגם של בעליו, ולעזור בבעיות הזדקנות. החששות שלך מראים על אהבתך לכלבה, אז השתדלי לנהוג ע"פ העצות שקיבלת כאן. שא"ג אילוף כלבים.
 
למעלה