האם היהדות היא דת בלבד, או שמא אומה או עם ?

SupermanZW

Well-known member
בבקשה

people having common origins, traditions and often comprising a nation and the status of belonging to a particular nation by birth or naturalization

1. the state or fact of being a citizen of a particular nation 2. a body of people sharing common descent, history, language, etc.; a nation 3. a national group 4. national character or quality 5. the state or fact of being a nation; national status
The American Heritage® Dictionary of the English Language, Fourth Edition copyright ©2000 by Houghton Mifflin Company.​
 

golanwalker

New member
ההגדרה עצמה למילה כוללת בתוכה את שם הערך עצמו

פעמים רבות. לדוגמה: people having common origins, traditions and often comprising a n a t i o n and the status of belonging to a particular n a t i o n by birth or naturalization או: 3". a national group" "לאום - 3): קבוצה לאומית" כמו שאגדיר: מה זה בננה? בננה = בננה! חוץ מזה, באנגלית לא רואים הבדל בין עם לאומה. המילים "people" ו-"nation" נכונים לשתיהן. מכא שלאום, מעבר לכך שהוא המצאה - הוא פשוט שם חדש למונח "עם".
 

SupermanZW

Well-known member
לא, זה פשוט הסבר מפורט

המילה nationality הוסברה באמצעות המילה nation, לא באמצעות המילה nationality. זה לא כמו להסביר את המילה "בננה" באמצעות המילה "בננה", חוץ מזה לא התייחסת כלל לשאר ההסבר. אם תבדוק באותו מילון את המילים people וnation תגלה שמשמעותן אינה זהה ביניהן וגם לא למילה nationality.
The word nationality is derived from the word nation but nationality is not a nation, just like the word hardship is derived from the word hard but their meaning is not the same​
 

golanwalker

New member
אז אם כך אני יכול להסביר שבננה....

זהו פרי "בננתי", מעבר לכך שאני יכול להסביר שזה בננה בלבד... אם תבדוק במילון "סופרמן ZW" את המילים "אנשים בננתיים" תגלה שמשמעותן אינה זהה ביניהן וגם לא למילה "בננתיות", או בננה.
 

golanwalker

New member
זה שלא משתמשים בה זה לא אומר שהיא בהכרח שגויה

או לא קיימת.
 

SupermanZW

Well-known member
מילה שאינה מוסכמת על דוברי השפה אינה קיימת

אם אתה היחיד שמשתמש במילה אינך יכול לתקשר באמצעות המילה הזו ולמעשה איש אינו יכול לתקשר במילו הזו. אם מילה זו תופיע בספר איש לא יבין את משמעותה. מעולם לא הייתה תקופה בה השתמשו במילה "בנני". על כן, על פי כל הקריטריונים המוסכמים אין מילה כזו.
 

golanwalker

New member
ואתה דובר השפה היחידי?

בוא נתערב שאם מישהו יתקל במילה הזאת יבין מיד על מה מדובר-הרי, אי אפשר שלא להבין שמדובר בהקשר של בננה.
 

ziontrain

New member
המילה "בננתי" דווקא בהחלט בשימוש

למרות שלא בטוח שהאקדמיה העיברית אישרה אותה
 

SupermanZW

Well-known member
היא בשימוש רק בינך לבין עצמך

ואפילו במילון הסלנג אינה מופיעה. תתפלא אבל יש כזה דבר.
 

golanwalker

New member
נסה לחפש הגדרה למילה "nation" מבלי שהמילה עצמ

...ה תופיע בהגדרה, או בני משפחתה. ואני מתכוון ל-nation, nationality או nationaliti people. נסה להגדיר "לאום" בלי "קבוצה לאומית". אחרת, אין להגדרות הללו שום משמעות.
 

ziontrain

New member
שינסה קודם להביא הגדרה בלי לשנות אותה בכחש:-

ההגדרה שהוא הביא אינה המקור אלא שוכתבה על ידו..וכבר נזפתי בו על המעשה המביש בהמשך השרשור.
 

SupermanZW

Well-known member
רוב היהודים אינם אזרחי ישראל ואינם מתכוונים

להיות. רוב היהודים אינם חולקים היסטוריה משותפת. רוב היהודים אינם רואים בעצמם אומה נפרדת מזו בה הם חיים במדינות שאינן ישראל, אף יהודי אמריקאי (למשל) לא רואה עצמו חלק מאומה נפרדת מהאומה האמריקאית. ליהודים ממקומות שונים מסורות שונות. מה עוד?
 
לויודע אם רוב, אבל חלק ניכר מהיהודים

יש לו יחס מיוחד לישראל. רק חלק מהיהודים נמצא בארץ אבל לכולם יש יחס מיוחד לחלקת האדמה הזו. למה הם עושים ברית מילה לדעתך? -כל היהודים חולקים הסטוריה משותפת. למה תאמר שלא? היהדוי בפלורידה לורואה עצמו חלק נפרד מהאומה האמריקאית אבל רואה עצמו חלק בלתי נפרד מהדת והאומה היהודית. ומי שלורואה עצמו ככה תוך דור וצ'ופצ'יק יתבולל ויעלם. לאומה היהודית יש דת משל עצמה. יש לה מורשת מסוג שאין לאף אומה אחרת. יש לה נסיון ייחודי של שתי גלויות ושמירה על זהות משך 2000 שנה מחוץ למולדתה. מה עוד תרצה? הבעיה שלך עם כל ההגדרות האלה שהן נכתבו לאומות הרגילות, הסטנדרטיות, המשעממות. לא לאומה שהיא אולי המרתקת והמיוחדת מכולן.
 

TaL53

New member
רוב ההגדרות האלה הולבשו על מקרים קיימים

אחרי שרעיון הלאומיות התמסד, לכן מקרים יוצאי דופן "כאילו" לא שייכים לכאן. אבל גם סופרמן הודה למטה שהדברים הם דינמיים ומשתנים ולכן אולי יש צורך לשנות את ההגדרה כך שתתאים יותר למאה ה-21.
 
למה אומה עם רוב יהודי ושייכים עליה

גם לא יהודים? הב לי דוגמא במיתותא... ועדיין... כל הגדרה מילונית לעם שלא מכניסה אותנו פנימה היא לא נכונה.
 

ziontrain

New member
מה שמשעשע הוא שהוא הביא כאן הגדרה שהוא עיוות

..... בכוונה! ראה פירוט בתגובתי בהמשך השרשור למטה:"WOW,אתה תכמן..."
 
אתה ואני לא מסכימים עם הבחור

משני כוונים שונים- אתה תוקף את ההגדרה שהביא בכליו שלו- מראה לו שהכתוב שהעתיק ופרשנותו לה לא נכונים. אני יוצא מהנקודה הבסיסית שהציטוטים שהביא בראש אין להם את הסמכות לקבוע בנושא. מבין...? זה כמו שנתווכח על זכות הפליטות של הפיליסטינים לפי החלטות האו"ם. אפשר לתקוף לפי התרגום של האם תחזיר ישראל פליטים, את -ה-פליטים, או נפלטים (ממערכת החינוך) ואפשר להגיד שאני לא מסכים מראש עם זכותו של הארגון הזה להכתיב את תוצאות העימות. שהרי בתחתית העקרון אתה ואני ומישל מסכימים ושלא ייצא שאומר שדרכך פחות חשובה משלי.
 
למעלה