האם ההתפתחות תקינה?

שבע1

New member
האם ההתפתחות תקינה?

התינוק שלי בן עשרה חודשים בדיוק. נולד בשבוע 38. מבחינה פיזית-מוטורית הוא ממש מתקדם - כבר חודשיים שהוא עומד והולך בעזרת חפצים, ולפני זה יושב, כמובן מתהפך וזוחל מצויין ומהר על 6. מבחינה חברתית - הוא מושיט ידיים להורים שלו שיקחו אותו ובהחלט לא לכל אחד, "מדבר" הרבה הברות, משחק עם צעצועים, כשהוא איתנו הוא ילד שמח וזורח, מחייך הרבה. צוחק מידי פעם בעיקר מהפתעות, נהנה ממשחק קוקו או מחבואים (כשאני מתחבאת הוא מחפש אותי ומבסוט כשהוא מוצא)... לעיתים מתופף עם הידיים על משטח או על הרצפה, בעיקר כשמשהו לא מוצא חן בעיניו. כמו כן הוא יודע לקרוא לאנשים - הוא עושה מין "אה" כזה ועד שלא מתייחסים אליו הוא ממשיך "אה אה אה.." עד שמסכלים אליו ואז הוא מרוצה. אז מה מדאיג אותי? שהוא עוד לא מנופף שלום ועוד לא מוחא כפיים, כשאני אומרת לו "אסור" הוא לפעמים עוזב את מה שאסור אבל לפעמים בפעמים הבאות כאילו הסקרנות מתגברת עליו והוא חוזר לזה ואז אני צריכה לגשת בעצמי ולהרחיק אותו. כשאני קוראת לו בשמו, אם זה פתאום אז הוא מסתכל, אבל אם אחרי כמה זמן שגם ככה אני לידו והוא עסוק במשהו אז הוא לא מתייחס וממשיך בשלו... בעיקר כשהוא עייף... אשמח אם תוכלו להגיד לי האם ההתרשמות היא של התפתחות תקינה, כי אני קצת מודאגת (והתור לטיפת חלב נדחה לי בפעם השלישית!! כך שכמה חודשים כבר לא הייתי שם).
 

michalola25

New member
נשמע תקין ונהדר : )))

תינוקך נשמע כתינוק שמתפתח כמצופה לגילו על פי תיאורך :))) שנה טובה ונחת מהבייבי ערב נעים מיכל נעם פיזיותרפיסטית נוירו-התפתחותית
 
את דואגת לחינם

ההתפתחות נשמעת נפלאה. אם את רוצה בכל זאת לקדם את מחיאת הכפיים, את יכולה לשחק איתו בהקשת קוביות אחת בשניה (קוביה בכל יד) או בתיפוף בתוף מרים, כשיד אחת מחזיקה בתוף ויד שניה טופחת. גם העלאת מודעות לכף היד והאצבעות יכולה לקדם את העניין. בכל אופן, אין סיבה לדאגה, ואם את מתרגלת לפי הקישור שנתתי, את מתבקשת לעשות זאת בכיף
ענבל
 
למעלה