האם באמת יש בהכשרת דבש הדבורים ע"י
חז"ל משום ראיה לאמיתות התורה? דוד1000 מעלה מדי פעם ב- endless loop, בפורומים רבים, מספר אמירות של חז"ל מתושב"ע שהן, כטענתו, "ראיה לאמיתות התורה". לטענתו, הידע בענין יצור הדבש לא היה נחלת המין האנושי בזמנם של חז"ל, ולכן הכרעתם אינה ניתנת להסקה חשיבתית, ספקולטיבית ע"י אדם, בשר ודם. מקור הידע, על כן, בהכרח (לדעתו), במסורה שמימית מזמן `מעמד הר-סיני`, וכפעל יוצא - זו הוכחה שתושב"ע היא אמיתית ואכן ניתנה ב`מעמד הר סיני`, שאכן התקיים. מובן שאין זה חיב להיות כך. יתכן וחז"ל רק פסקו. אפשר שלא טענו שמקובל עליהם מ`מעמד הר-סיני`. אפשר שחמותו, מנוחתה עדן, של אב בית-דין גדול נגלתה אליו בחלום לילה וגלתה אזנו כי דבש הוא strictly kosher. השאלות כבדות המשקל שלפנינו, לאור הפסיקה שהדבש מותר, הן: (1) מה בדיוק אמרו חז"ל על תהליך יצור הדבש? (2) האם תאורם את תהליך יצור הדבש הוא מדויק? (3) האם ציינו אסמכתאות לפסיקתם? (4) אם אכן ציינו אסמכתאות לפסיקתם - האם יחסו זאת למידע העובר במסורה מ`מעמד הר סיני`? (5) אם יתברר שהדבש אמנם בפעל כשר, אולם מ_טעמים אחרים_ - האם פעל יוצא מכך שהוכחה בזאת אמיתות (אוטנטיות) התורה?
חז"ל משום ראיה לאמיתות התורה? דוד1000 מעלה מדי פעם ב- endless loop, בפורומים רבים, מספר אמירות של חז"ל מתושב"ע שהן, כטענתו, "ראיה לאמיתות התורה". לטענתו, הידע בענין יצור הדבש לא היה נחלת המין האנושי בזמנם של חז"ל, ולכן הכרעתם אינה ניתנת להסקה חשיבתית, ספקולטיבית ע"י אדם, בשר ודם. מקור הידע, על כן, בהכרח (לדעתו), במסורה שמימית מזמן `מעמד הר-סיני`, וכפעל יוצא - זו הוכחה שתושב"ע היא אמיתית ואכן ניתנה ב`מעמד הר סיני`, שאכן התקיים. מובן שאין זה חיב להיות כך. יתכן וחז"ל רק פסקו. אפשר שלא טענו שמקובל עליהם מ`מעמד הר-סיני`. אפשר שחמותו, מנוחתה עדן, של אב בית-דין גדול נגלתה אליו בחלום לילה וגלתה אזנו כי דבש הוא strictly kosher. השאלות כבדות המשקל שלפנינו, לאור הפסיקה שהדבש מותר, הן: (1) מה בדיוק אמרו חז"ל על תהליך יצור הדבש? (2) האם תאורם את תהליך יצור הדבש הוא מדויק? (3) האם ציינו אסמכתאות לפסיקתם? (4) אם אכן ציינו אסמכתאות לפסיקתם - האם יחסו זאת למידע העובר במסורה מ`מעמד הר סיני`? (5) אם יתברר שהדבש אמנם בפעל כשר, אולם מ_טעמים אחרים_ - האם פעל יוצא מכך שהוכחה בזאת אמיתות (אוטנטיות) התורה?