האם אתם חברים באגודה מקצועית לעיסוי

חס וחלילה

חברות באגודה כזו משחקת לידיהם של כל מיני פונקציונרים שיעשו הכל כדי לקחת ממך את דמי החבר ואחר כך לך תחפש אותם. במילים אחרות: האגודה לא תעזור ולא תקדם את ענייניך במאומה. מניסיון.
 

0 אור 0

New member
דוקא חל אצלי מהפך השנה

וסוף סוף נרשמתי לאגודת הרפלקסולוגים, ממש לא מאמינה על עצמי. לעיסוי שלחתי פעם את טופס ההרשמה יחד עם כל הסטודנטים באיזה קורס שלקחתי, ולא חזרו אלי, אז נסגר העניין מבחינתי ...
 

כיסופון

New member
אגודה מקצועית זה בדיוק

כמו ה"עסק הנבחר" אתה נרשם, משלם כסף לאנשים שמצאו איך לעשות כסף קל....
 

חן M

New member
אז מדוע רוב מוסדות הלימוד

הגדולים בוחרים לעמוד בתקנים של אגודות מקצועיות ולהיות חברים באגודות הללו? הרבה פעמים כשאני בודק מכללה אחת השאלות שלי היא האם התעודה מוכרת ע"י אגודה זו או אחרת. לגביי העיניין של אנשים שמצאו לעשות כסף קל אני לא מסכים עם האמרה הזאת משום ש: אני חושב שכן אמור להיות גוף מתוך המטפלים והמעסים שירכז את האינטרסים שלנו ואם העובדים בגוף הזה יקבלו שכר מלא אדרבה כך הם יוכלו להשקיע את מרצם בצורה הרבה יותר טובה.
 

uty76

New member
כל דילמת האגודות תיפתר

כשנקבל הכרה של המועצה להשכלה גבוהה...
 

0 אור 0

New member
להיפך אז הבעיות רק יתחילו

למועצה להשכלה גבוהה יש דרישות רבות שאינן רלבנטיות לעוסק ברפואה משלימה, ועל אחת וכמה לעיסוי. לא בטוח שתוכנית לימודים לתואר תתן מטפלים טובים יותר. הם יעברו יותר קורסים (רבים מהם לא רלבנטיים למקצוע), הם ילמדו 3 -4 שנים מלאות במקום מה שמקובל היום, אבל לא בטוח שבדרישות יכניסו את ההתפתחות האישית, את האמפתיה, את המיומנות ושאר נושאים רבים שלא הזכרתי וחשיבותם רבה לטיפול אך לא לאקדמיה. אני בעד הסדרה של המקצוע, אך מתוך ראיית הצרכים שלו, ולא צרכים של אקדמיזציה.
 
הבעיה שלי היא לא הרעיון אלא הביצוע

ברור לי שעדיף שיהיה ייצוג הולם למקצוע. הבעיה היא שלפחות לגבי אגודת העיסוי, ההתעסקות שלהם היא בלהוציא עלונים מצופי כרומו, במקום לדאוג שבתי הספר יעמדו בתכניות הלימודים. בתי הספר מפרסמים מה שמתחשק להם, למשל שהם עומדים בתקנות של האגודה, אבל אחרי סיום הלימודים מתברר שלא זה המצב. למרות זאת, האגודה ממשיכה לשתף פעולה עם אותם בתי ספר במקום לפרסם ברבים שהם מטעים את התלמידים. אם האגודה לא מסוגלת לטפל בדבר כל כך בסיסי, איך היא יכולה לסייע בכלל לקידום המקצוע? כמעט כל בתי הספר מפרסמים שהם עומדים בדרישות האגודה. אבל מי שיכנס לאתר של האגודה, יגלה שם הפתעות רבות. אין הרבה קשר בין הפרסומים של בתי הספר, לבין הרשימה באתר האגודה. למרות זאת, האגודה ממשיכה לשתף איתם פעולה. מעבר לכך, לא מובן לי למה לכל מקצוע של טיפול גוף, יש צורך באגודה נפרדת, במקום להסתפק באגודה אחת שתטפל בכל טיפולי הגוף. הרי גם ככה יש בכל אגודה כמה עשרות חברים בלבד, במקום מצב שבו תהיה אגודה אחת עם מאות חברים.
 

0 אור 0

New member
לפי מה שהבנתי אפילו לעיסוי

יש כרגע שתי אגודות שלא מסכימות ביניהם - או שאני טועה?? מישהו אמר לי ולא טרחתי לבדוק ... על כל פנים, לגבי טיפולי גוף כמו רפלקסולוגיה או שיאצו אני לא במאה אחוז בטוחה שזה מצטרף לעיסוי, כי זה משהו אחר לגמרי. ברור לי שהסיבה האמיתית היא פוליטיקה, אבל יש גם משהו בכך שלהיות רפלקסולוג זה משהו אחר לגמרי מאשר עיסוי רגליים, והשאלה עם איגוד משותף ישכיל לבדל בין הדברים. חוץ מזה, שאיגוד הרפלקסולוגיה כן בודק ומקפיד - כולל הגעה של בודק מטעם האיגוד לשיעורים ושיחה עם הסטודנטים כדי לודא שהכל נעשה כמו שצריך.
 

uty76

New member
2 ציפורים במכה אחת

1. בתור מי שלומד בבי"ס עם גישה מאד מסורתית, אני בהחלט מסכים איתך. קיימת ביננו גם חוסר הסכמה,. מכיון שאני לא חרד מאקדמיזציה של לימודי רפואה משלימה. אני חושב שצריך ליצור מסגרת אקדמית שבתי הספר יהיו חייבים לעמוד בה. למשל לאחרונה הבנתי שמחייבים שרופא יעביר את הקורסים ברפואה מערבית. מה שמעלה תהיות מי לעזאזל היה מעביר את הקורסים האלה עד עכשיו... 2. רפלקסולוגיה, שיאצו, דיקור, עיסוי שוודי, עיסוי תאילנדי - כולם קשורים קשר הדוק! הדיפרנציציה פוגעת בנו. בזה אני מאד מסכים עם סטרנו קליידו מאסטויד. ההסבר שלי לעניין מבוסס על הבדיחה היהודית הידועה של דרויאנוב "יהודי הוא מי שחושב שכל שאר אחיו היהודים הם גויים גמורים". והסבר הבדיחה לענייננו, בגישה המסורתית נכון וראוי להשתלם בשיטה אחת ולהעמיק בה. אני מסכים מאד עם הגישה הזאת. אבל מה שהרגשתי שקורה אצלי הוא שככל שאני וממשיך ומעמיק בשיאצו, אני רואה יותר את התהום הפעורה בין השיאצולבין הגישות האחרות, למרות שלאמיתו של דבר הן כולן גישות אחיות שחולקות את אותן עקרונות! וסיכומו של עניין, להתאחד ולהביא את המשותף. ואפרופו, אשמח להעמיק יותר בעניין מתי שניפגש!
 

0 אור 0

New member
לימודים אקדמיים ולימודי תעודה

אנחנו אכן חלוקים. ללימודים אקדמאיים יש דרישות רבות, ובהן כמות שעות מינימלית, רקע מדעי / תיאורטי כללי, שאינן בהכרח רלבנטיות לתחום העיסוק. לדעתי מי שלמד עיסוי שנתיים ואפילו שנה במתכונת רצינית, יש לו רקע מספק בהחלט כדי להיות מעסה טוב ומקצועי. אני אפילו מרגישה בטחון מלא שהעיסוי השבדי שאני נותנת הוא מקצועי ועל רמה, למרות שלמדתי בקורס של 4 חודשים פעם בשבוע ועוד קצת סטאז'(וכל הקורסים האחרים שלקחתי בנושא עיסוי ורפואה משלימה לאו דוקא רלבנטיים לעיסוי ספציפי זה, חוץ מהאנטומיה שירדה לי) אקדמיזציה פירושה שמי שרוצה להיות מעסה, יצטרך ללמוד 3 שנים , מספר קורסים בשבוע - וכולל קורסים כלליים. האם כל מעסה בהכרח מסוגל/רוצה לעבור את דרך החתחתים הזאת? האם מעסה שיעבור את התוכנית החדשה יהיה מעסה יותר טוב? לדעתי לא. דוגמא לכך אתה יכול לראות בתוכניות החדשות ללימודי רפלקסולוגיה: כשאני למדתי, רפלקסולוגיה נלמדה במסגרת של שנת לימודים אחת. היתה לי מורה מעולה, ולמדנו אבחון וטיפול ברמה שבבתי ספר אחרים לומדים רק בשנה שניה או שלישית. מכיוון שאותה מורה פתחה קורס בכיר, החלטתי לעשות את הקורס הנוסף (אני מוכנה ללמוד אתה בלי הפסקה כמה שהיא תרצה), אבל את תוכנית הלימודים של האיגוד אנחנו גמרנו כבר בהתחלת הקורס, ואז המשכנו פשוט להעמיק. תהיתי מה מלמדים בשנה ג' וד' במכללות אחרות - ומה שראיתי שם זה פשוט אוסף של העשרות שרובן לא שייכות ישירות לרפלקסולוגיה. אז אני לקוחת את ההעשרות שלי כל הזמן לפי מה שבא לי, במסגרת קורסים בודדים, ומישהו אחר מקבל על זה נקודות קרדיט לקראת תואר מומחה - האם הוא יותר מומחה ממני? מסופקתני. לגבי האנטומיה - אני אישית למדתי את שני הקורסים עם סטודנטים לרפואה בשנים מתקדמות. הלימודים היו ברמה מאד גבוהה, והמורים היו מצויינים. האם מורה שהוא דוקטור לרפואה היה טוב יותר? - לא בטוחה. דבר אחרון - המורים - המורים הטובים ביותר שאני מכירה, הם אנשים שבעצמם לא אקדמאיים, וחלקם גם ללא תעודות ממוסדות מוכרים (לי יש תעודה שלמדתי אצל אלפונס עיסוי תאילנדי במכללה מוכרת, אבל אין לי שמץ מושג אם לאלפונס עצמו יש תעודה כלשהי שמוכרת בישראל, כי הוא פשוט למד בתאילנד אצל המורים המקומיים), הוא גם לימד אותנו אנטומיה (במסגרת העיסוי - לא כמורה לאנטומיה) וגם יוגה - ואני די משוכנעת שגם לנושאים אלו אין לו הסמכות ...
 

uty76

New member
אקדמיזציה בשבילי היא TCM

למעשה השאלה כפי שאני מבין אותה היא האם האינטואיציה נסמכת על הידע שכבר צברנו או שהאינטואיציה נסמכת על הקשב שלי למטופל, היכולת שלי לשכוח את הידע שצברתי כדי להיפתח ללא עמדה. למי שמצדד בדיעה ראשונה, המידע הוא הבסיס לאינטואיציה ויצדד בלימודים באוריינטציה מערבית. מתוך שאנחנו נוטים להאמין שכאשר כמטפל הוא יתקל במקרה מסויים, משהו יהדהד בו מלימודיו בעבר אל דרך הטיפול הנכונה. למי שמצדד בדיעה השניה, המידע לא רלוונטי ולכן החשוב הוא לתת לתלמיד כמה הנחיות כלליות וברבות השנים התלמיד בעצמו ילמד להשקיט את האגו שלו ומתוך המודעות הצרופה ינבטו הפיתרונות. (אוי זה כל כך זן שיאצו...) אני מאמין בדרך השניה כדרך אישית. אולם לא כדרך מחייבת מצד המדינה. הסיבה היא שלא ניתן לדרוש מתלמיד להשתלם במשך עשרים שנה לפני שהוא מטפל, כפי שהיה נהוג בסין למשל עד לפני מאה שנה +-. ומאמין בדרך הראשונה קרי לימודים מובנים ומסודרים מכיון שזו הדרך היחידה שהרגולטור יכול לפקח ולקבוע סטנדרטים אחידים, שכל כך חסרים היום. הרגולטור חייב להיכנס כדי לעשות סדר בבלגן, ודווקא בשביל שאת ואני ששנינו אנשים בוגרים ואחראים, לא נתפתה להציג את עצמינו כמטפלים בעיסוי שוודי אחרי קורס של 4 חודשים פעם בשבוע...
 

0 אור 0

New member
למה לא?

האם אתה חושב שלעיסוי שבדי נדרש יותר מאשר 4 חודשים? האם אתה חושב שהעובדה שלמדתי רפלקסולוגיה שנתיים או רייקי או 250 שעות ביולוגיה וכימיה תגרום לי להיות מעסה יותר טובה? גם אם נניח שיתקבל המתווה שהמורה שלי דחף אליו של לימודי עיסוי של שנתיים , כאשר בשנה הראשונה לומדים שבדי, רקמות עמוק ורפואי, בשנה השניה לומדים עוד 2-3 שיטות (למשל תאילנדי , איורוודה או התמחויות כמו ילדים ...) גם במתווה כזה של שנתיים, שהוא המקובל במדינות בהן יש קורסי עיסוי רציניים, ולדעתי הוא מקיף ואחראי ביותר, אתה עדיין רחוק ביותר מהדרישות לתואר אקדמי. אם זה היה תלוי בי (וזה לא - כי אני ממש לא עוסקת בכל זה), הייתי דוחפת לכיוון הזה - שמעסה ידרש להציג חוץ מאנטומיה, פיזיולוגיה ופתולוגיה, גם מצרף קורסים בעיסוי שנותנים היקף של שנתיים + סטאז' מונחה מחייב ורציני.
 

uty76

New member
עכשיו אני יודע מה אני לוקח ממך

בנוסף ללימודים מערביים הסטודנט יצטרך לצרף קורסים בהיקף של שנתיים (ואני מוסיף עם מקצוע ראשי בהיקף 600 שעות לימוד+תירגול) וסטאז' מונחה מחייב ורציני! ואת המשפט שכתבת אודות הסטאז' צריך למסגר ולתלות בטאג ליין ! מונחה! מחייב! ורציני! מזכיר לי שסבתי סיפרה לי שכאשר למדה בגרמניה לנגרות, אחרי סיום הלימודים היא היתה מחוייבת לעבוד כשוליה במשך 5 שנים (!) לפני שקיבלה את התעודה...
 

0 אור 0

New member
הזכויות שמורות לאלפונס מורי ורבי

כשהוא לימד אותי, הוא עבר לבית ספר קטן ולא מוכר, בגלל ששם נתנו לו לקבוע את תוכנית הלימודים לפי האני מאמין שלו, ולא לחצו עליו לעשות קורסים מזורזים ומחופפים. מכיוון שזה גם היה טרי וכואב, אז הוא גם דיבר אתנו די הרבה על איך הוא רואה את לימודי העיסוי. ובוא נגיד שאני עוד לא התחלתי לגרד את קצה קצהו של הידע שלו בעיסוי (אצלי זה כמעט תחביב , אצלו זה מקצוע) - לכן אני מקבלת את דעתו, והידע המקצועי שלו כמעסה וכמורה.
 
למעלה