האם אתם אבות כמו האבות שלכם?

האם אתם אבות כמו האבות שלכם?

האם האבהות שלכם שונה? האם לקחתם מהם דפוסי התנהגות הוריים?
 

שי ז.

New member
בחלק מהדברים כן ובחלק לא

למשל אבא שלי עבד הרבה שעות כולל שבתות וחגים כך שהיינו רואים אותו רק בערבים ועל טיולים או חופשות משפחתיות לא היה מה לדבר (לעיתים רחוקות היינו הולכים כל המשפחה לים ביחד בשבת. ברוב המקרים רק אימא שלי היתה הולכת איתנו) ואת זה ממש לא לקחתי ממנו (אנחנו כל שבת כמעט הולכים לטייל ואני מקפיד על שישי ושבת רק עבור המשפחה). בצד החיובי אבא שלי מעולם לא היה איש של איסור כי כך הוא החליט ותמיד שיתף אותנו. הוא גם דאג תמיד לתת לנו את חופש הבחירה איפה שהיה אפשר. אני גם עד היום זוכר שכשהייתי בן 4 או 5 הוא חזר מהעבודה עם אוטו גדול של מכבי אש שהיה נוסע, עןצר, מרים סולם, מקפל אותו וממשיך לנסוע. אימא שלי מאוד כעסה על הקנייה ורק שנים אחר כך התברר לנו שהוא קנה אותו במשכורת של חודש שלם (באותה התקופה לא היינו בית אמיד). בדברים האלה אני די דומה לו ומשתדל מאוד להגיע להבנה מצד הגדולה על האיסורים והגבולות (היא בת 4.5) וגם אני לא יכול לעמוד בפיתוי כשאני רואה משהו שיעשה לה טוב.
 

zvibalas

New member
אני שונה מאוד מאבא שלי

אבא שלי היה מהדור שבו האישה מגדלת את הילדים. הוא לא היה מעורב בחיי הפרטיים. לעיתים נדירות זכיתי לקבל ממנו חיבוק שהוא יזם אותו. הדרך היחידה לדעת שהוא גאה בי היא להסתכל לו על הפנים כשקורה משהו שקשור אליי. (הוא אף פעם לא אמר לי את זה בצורה ישירה). אני החלטתי שאני אהיה שונה. אני גם מתייחס לאישתי כאל אדם שווה, וחולק איתה את כל הפעילויות. אני מטפל בבן שלי ודואג לו בכל פרט ופרט. אני משחק איתו הרבה. אני מחבק אותו מיוזמתי (איך אפשר שלא לחבק את המתוק הזה?!) בקיצור אני אבא שונה. אני אבא כמו שרציתי שאבא שלי יהיה. כנראה שלקחתי מאמא שלי הרבה יותר מאשר מאבא שלי בכל הקשור לגידול ילדים.
 

shno

New member
אני מניח שאני שונה מאוד מאבי

לפחות בשלב זה של האבהות, שהוא השלב ההתחלתי מאוד... אני לא הכרתי את אבי עד גיל 3 בערך כי הוא היה חייל בסדיר. לכן הגידול שלי נעשה עד גיל זה רק ע"י אמי. ממה שאני זוכר שראיתי איך אבי היה עם אחותי הצעירה, אני מניח שאנחנו דומים בתשומת הלב והרצון להיות עם הילדים, אבל גם שונים כי עדיין אבי היה פחות מעורב בגידול של אחותי (בגידול הכוונה בתפעול השוטף של התינוקת) כי "ככה זה היה". אבל אני מרגיש שהוא מאוד מתרשם מהמעורבות שלי הן במהלך ההריון והן לאחריו ובמידה מסוימת אולי קצת מקנא שהוא לא יכל להיות כזה...
 
אהבתי את סיפוריכם. אני מנסה

להיות שונה מאמא שלי בהורות שלי. לרוב אני מצליחה.
 
חחחח, פעם עשיתי פרמננט

בשיער וכשבאתי הבייתה הוא אמר- את ממש דומה לאמא שלך. למחרת הלכתי להסתפר. בעלי שמח מאוד שאני לא דומה לאמא שלי-לא באופי, לא במראה ולא בהתנהגות. מי שמכיר את אמא שלי יודע איך מגיל צעיר כבר לא רציתי להיות משוייכת אליה וכל מי שהשווה בנינו קיבל מבט נוקב. ודרך אגב- בלי קשר ואולי כן- ניתקתי את היחסים שלי עם אמא שלי לפני ארבע שנים וחצי.
 
למעלה