האם אפשר "לשכנע" ילד לישון עוד קצת?

האם אפשר "לשכנע" ילד לישון עוד קצת?

עומר הולך לישון בערך ב-22:00 ומתעורר בסביבות 5:00. אחרי שהוא אוכל, הוא חוזר לישון, אבל בד"כ מתעורר אחרי פחות מחצי שעה. אח"כ כל הבוקר הוא מנומנם, ובעצם מתחיל להיות ממש עירני בסביבות 10:00 ואפילו 11:00. האם יש דרך "לשכנע" אותו לישון שעתיים נוספות אחרי האוכל בבוקר כדי שיהיה עירני אח"כ (וכמובן כדי שהבוקר שלי יתחיל ב-7:00 ולא ב-5:00)?
 

טל של 4

New member
שיוווו מיכל איזו שאלה קשה!!!

את שוב מעלה את הויכוח הישן והטעון שדוסקס פעמים רבות בפורום.... נתחיל בחלק הקל, יש הטוענים שילד עייף לא ישן טוב. מכאן עולה השאלה האם 22:00 זו לא שעה מאוחרת מדי ללכת לישון? שאלה שניה איך הוא נרדם בלילה, במיטה לבד או עם עזרה שלך? החוקרים טוענים שכל אדם (לא משנה בן כמה) מתעורר מספר פעמים בלילה ואם הסביבה לא השתנתה הוא חוזר לישון, מכאן שאם הוא נרדם על הידים הוא מחפש אותם כשהוא מתעורר....ולא ממשיך לישון.... אז השלב הראשון זה ללמד אותו להרדם לבד ואת זה אפשר לעשות בשנת היום לאו דווקא בלילה אבל גם בהשכבה ללילה. וכאן הגענו לנושא הכי שנוי במחלוקת, שיטת 5 הדקות.... על זה קשה לי לפרט בגלל שרבים מתנגדים לה ולכן אני ממליצה לך לעשות חיפוש אחורה ולקרא מה שכבר נכתב. מנסיוני הדל(מזה כשלושה שבועות) עם עומר (שעושה את רוב הבעיות בלילות) אם היא נרדמת על הבקבוק בערב אז מחכה לי לילה לבן! ואם היא מרדימה את עצמה יש שקט מ-20:30 עד 6:00...היא לא בוכה בשעת ההשכבה אלא שוכבת במיטה משחקת עם המובייל מציצה על אחותה ומרדימה את עצמה לבד...מדי פעם היא קוראת לי ואני מיד ניגשת שרה שיר, עושה דיגי בגב או קוקו דרך הסורגים עד שהיא "משחררת" אותי. אשמח לענות על שאלות נוספות. בהצלחה!!!
 

רז2

New member
אני לא זוכרת בן כמה עומר אבל

גם לי התפתחה בעיה כזו לפני כחודשיים. שיר ורון עכשיו בני שנה וחצי. והיו מתעוררים כל יום בסביבות שבע וחצי. פתאום שיר התחילה להתעורר בחמש, פעם בחמש וחצי, פעם בשש. ואני פשוט השתגעתי מזה. לא היה לי מושג מה לעשות, כי בכל זאת זה בוקר. באותו זמן התארח מומחה לשינה (דר´ שדה) בפורום אחר ומישהי שאלה על אותה הבעיה. הוא ענה שקשה לפתור זאת. אבל במקרה שלה הילד הלך לישון בשמונה וניתן היה לדחות מעט את שעת השינה לתשע, וכך הוא המליץ לסדר זאת. אצלי הם הולכים לישון בשמונה, אבל לא רציתי בשום אופן לדחות את שעת השינה! סוף סוף יש לי אישה כמה שעות שקט, אחרי יום פעילות מלא איתם. ופתאום זה הסתדר קצת... כאשר היא קמה בחמש צעקתי עליה (צעקה בלחש, שי רון ישן לידה, אבל עם טון תקיף) שיר לישון, זה לילה. כשקמה בחמש וחצי כבר לא היה לי הרבה מה לעשות, כי היו ניצני אור בחוץ. ואיך שהוא העניין השתפר פתאום. היום היא קמה בשש וחצי, אחרי שבעלי מתעורר והיא שומעת רעשים בבית. אני מהר לוקחת אותה אלי למיטה, ושם היא מקבלת בקבוק וזאת כדי שלא תעיר את רון. היו לי כמה ימים שהיא התעוררה בארבע לפנות בוקר בוכה, והיה ברור שהיא רוצה אלי למיטה. כמובן שלא הסכנו בשום אופן ובתקיפות אמרנו לה ללכת לישון, ואחרי קצת בכי ללא מענה מצידנו היא נרדמה והשלב הזה חוסל. אני יודעת שלא עזרתי הרבה, סתם תיארתי לך איך היה אצלנו ופתאום זה הסתדר קצת. מסקרן אותי לדעת בן כמה עומר, כי עשר בלילה נשמע לי ממש מאוחר! אולי אם ילך לישון בתשע למשל ויתעורר בארבע תוכלו לשכנע אותו לחזור לישון ואחרי כמה ימים השעון הביולוגי יסתדר יותר טוב?? (מה שברור שאת זה אפשר לעשות, רק אם לא איכפת לכם לתת לו לבכות במיטה עד שירדם במשך כמה לילות.) לילד שקם בחמש אי אפשר לומר לחזור לישון, זו בעיה.... ובמיוחד שהוא דווקא נרדם לעוד איזה חצי שעה....
 
תגובות והבהרות

עומר רק בן שלושה חודשים, כך ששעת השינה עדיין נקבעת על ידיו ולא על ידינו. בכל מקרה, השעה זזה כל פעם לקצת יותר מוקדם, ונראה שעם הזמן לא תהיה בעיה של ללכת לישון מאוחר. (לפני חודש הוא היה הולך לישון ב-12 בלילה, כך שנראה שיפור) עומר ויובל נרדמים שניהם עלינו ומועברים למיטות ישנים או כמעט ישנים. אין בעיה במשך הלילה. כלומר, לפעמים יש כמובן קיטורים באמצע הלילה, אבל הם חוזרים לישון יופי במיטות שלהם. אני לא חסידה גדולה של שיטת 5 הדקות. עוד לא החלטתי בדיוק מה מתאים לי ולילדים, אבל הם עוד קטנים ובינתיים נוח לי עם המצב כמו שהוא. רק לצורך הבהרה - איך מיישמים את שיטת 5 הדקות (או כל דבר דומה) על תאומים שישנים באותו החדר? האם אני אמורה להעביר את שניהם את אותה סדרת חינוך יחד? ואם אחד מהם כן מוכן להירדם לבד? מוציאים אותו מהחדר לכמה ימים? זה בטח לא ישפיע טוב על הרגלי השינה שלו... בכל מקרה, ההתעוררות ב-5 היא לצורך אוכל. הוא באמת רעב, ואחרי שמחסל בקבוק הוא חוזר לישון, אבל רק לחצי שעה או שעה וזה מה שמתסכל. הייתי רוצה שיישן עוד שעתיים (כלומר שיהיה לו לילה יותר ארוך). אח"כ הוא בבוקר עייף כי לא ישן מספיק, ומרביץ תנומת בוקר של שעה וחצי.
 

רז2

New member
אה, רק בן שלושה חודשים...

זה משנה את כל התמונה. בגיל הזה גם שיר היתה מתעוררת קבוע בשעה הזו לאכול. אין לך מה לדאוג. הדבר היחידי שבעיתי זה העובדה שהם נרדמים על הידיים. אם את רוצה להימנע מבעיות עתידיות, ובמיוחד להימנע מהצורך בשיטת החמש דקות שהינה בעייתית ביותר עם תאומים (כפי שציינת), אז זה הזמן להרגיל אותם להירדם לבד! אני מעולם לא נתתי להם להירדם עלי, לא בשעת הנקה, לא האכלה וכו´. אם היו נרדמים, הייתי מעירה. ממילא התעקשתי על גרפס בריא לפני שהשכבתי אותם.... שלי בגיל הזה היו הולכים לישון בשבע בערב... והיו אוכלים בסביבות 24:00 ואז ממשיכים לישון. אני אישית לא הזדקקתי לשיטת החמש דקות ממש, אבל היו ימים שניסו אותי. למש רון במשך כשבוע לא הסכים לישון את תנומות היום (כלומר תנומת בוקר וצהריים) זה היה בגיל 9 חודשים, אז נתתי לו לבכות אחרי שהבנתי שאין שום בעיה אחרת. ושיר למרבה הפלא, ישבה בשקט במיטה, ומתי שהוא שניהם נרדמו. ואכן הבעיה עם רון נפתרה. אחר כך היו כמה לילות ששיר התעוררה, ונעמדה. זרקה מוצץ ודובי במיטה, ובכך היא מבהירה שהיא מוותרת על החפצים האהובים עליה ביותר בתנאי שנתן לה לצאת... נתתי לבכות למרות שזה היה באמצע הלילה, ולרון זה לא הפריע. הוא התהפך במיטתו אבל לא הוציא הגה!!!! ובסוף זה נפתר. בקשר לתנומת בוקר, אז זו תנומה טובה. אין איתה בעיה ושלי ישנו בוקר עד לא מזמן. עכשיו הם עברו לתנומת צהריים אחת וזהו.
 
למעלה