האם אפשר לפרוס כמה פעמים על אותה שאלה

האם אפשר לפרוס כמה פעמים על אותה שאלה

קריאת הקלפים היא תהליך אנושי מורכב שנכונה עליו אמרתו של הפילוסוף היווני הרקליטוס: "אי אפשר לטבול פעמיים באותו נהר". במהלך הקריאה הראשונה ואחריה השואל והקורא כבר עברו תהליך מסויים, ולכן בפעם השנייה השאלה מוצגת בהקשר שונה, גם אם הניסוח המילולי שלה הוא זהה. פירוש הדבר הוא שאף פעם לא מדובר באמת באותה שאלה. בעיקרון, הקלפים עומדים לרשותנו ולכן "מותר" להציג להם כל שאלה שנרצה, כולל שאלה שחוזרת על הניסוח של שאלה קודמת. אבל מידת התועלת בכך תלויה בסיבה שבגללה אנו מציגים מחדש את השאלה. לדוגמה, אם בינתיים חלף זמן, אזי אפשר לפרוס שוב כדי לראות כיצד השינויים שחלו בינתיים משפיעים על התשובה. אם הסיבה לקריאה השנייה היא שלא הבנו את התשובה בפעם הראשונה, אזי כדאי לנסח את השאלה בצורה אחרת כשאלה של הבהרה. במקרה כזה כדאי גם לחזור לפריסה הראשונה, ולנסות לפרש אותה מחדש לאור התובנות שקיבלנו. לעומת זאת, ייתכן שאנו שואלים שוב רק כי התשובה הראשונה לא מצאה חן בעינינו, ואנו מעוניינים לקבל בשורות טובות יותר. במקרה כזה סביר שנפרוס שוב ושוב עד "שנתיש" את הקלפים, והם יתנו לנו בדיוק את התשובה שאנו מבקשים. אולם אם זו הסיבה, אזי ברור שאנו עסוקים בהונאה עצמית, והתשובות שנקבל יהיו חסרות תועלת.
 

anatig

New member
אני כעיקרון בעד להניח לקלפים ולא לדוש שוב

ושוב באותה שאלה, לפעמים אנחנו שאולים מתוך לחץ אישי ורגשי עמוק ומצפים לתשובה מידית, לעיתים אין לנו סבלנות לחכות לתוצאה הסופית כפי המציאות מקרינה בפנינו , ואנחנו לפעמים שואלים מספר פעמים ביום את אותה שאלה. אני לא חושבת שהמקור זה זה לקבל מהקלפים את התשובה שאנו מצפים, אלא מתוך רצון פסיכולוגי שלנו להבין את המציאות או לפחות לנסות לאור מה שאנחנו רואים בקלפים. האמת אתה צודק ככול שנשאל את אותה שאלה הפריסות יותר יותר יבלבלו אותנו , המידע יהיה רב ולעיתים סותר והוערך המוסף שהקלפים אמורים היו לתת יאבד. והבחלט רצוי לשאול את אותה שאלה לאחר זמן או תחושה של שינוי במצב ולא לעיתים קרובות מידי
 
מסכים, אבל יש עוד אפשרות

בקלפים שאני משתמש בהם (מרסיי, סדרה ראשית) יש תמיד עוד ועוד רבדים של הציור שמתגלים בהדרגה. אז כאשר זו פריסה "שלי", במקום לפרוס שוב קלפים חדשים, אני מניח את הקלפים שיצאו (יש לי עותקים מוגדלים, שאני שם על לוח מגנטי) ומשאיר שם כמה שעות או יותר. בכל פעם שאני מתבונן, אני רואה משהו נוסף, וככה אני עובר תהליך מתמשך עם הקלפים. חג שמח!
 

anatig

New member
רעיון נהדר ובהחלט עדיף../images/Emo140.gif

על שאילה חוזרת של הקלפים כמו גם רישום של הפריסה שתאפשר חזרה עליה בהמשך גם יכולה לעזור במקום פריסה חוזרת
 
למעלה