האם אני אוכל להגיע לאיזון?

נירה1111

New member
האם אני אוכל להגיע לאיזון?

אני חולת סוכרת מסוג 1. אובחנתי לפני שנה בדיוק בגיל 29. אני נמצאת בשלב שבו אני מתחילה להתייאש מהנסיונות להגיע לאיזון. חשוב לי לציין קודם כל שאני לא בעודף משקל ולא אוכלת סוכר פשוט ובאופן כללי פעילה (או מנסה להיות ככל שהמצב מאפשר), גורמים שאני יודעת שיכולים לסבך את המצב עוד יותר. אני מקפידה על התזונה שלי ומנסה גם עצות של חולים ותיקים ועדיין ערכי הסוכר משתוללים. ברובה של השנה האחרונה אני קמה עם ערכים גבוהים מאלה שאני הולכת לישון איתם. ניסיתי לאכול לפני השינה הכל: כף גלידה, פחמימה מורכבת עם שומן, מעדן וכן הלאה. כלום לא עוזר. בנוסף, למרות המאמצים שלי אני ממש לא מצליחה להגיע לאיזו שהיא התחלה (אפילו) עם יחד אינסולין/פחמימות בהזרקה. בתקופות שונות כמויות דומות של אינסולין עם אותו מזון מביאות לתוצאות שונות לחלוטין: בין עלייה ל-280 והיפו של 40. היפו, באופן כללי, הוא דבר יומיומי. השינויים בכמות הלנטוס (ירדתי כבר ל-7 יח' והיה זמן שקיבלתי גם 15...), לא משנה באופן בסיסי את המצב. לא הצלחתי גם להגיע לאיזו הבנה לגבי חוקיות במשך החודש; מתי אני יותר רגישה ומתי פחות. אני ממש מרגישה על סף ייאוש, ואני יודעת שאני לא צריכה להתייאש, אבל אני אשמח לעצות שונות מזו... כל עצה, ממש, תתקבל בשמחה.
 

hipod

New member
אני מאמינה שכן.

ההמלצה שלי היא לעבור למשאבה. המשאבה תאפשר לך לשחק עם המינונים לאורך היממה ולהתאים את האינסולין לצרכייך. גם אני, אחרי שנתיים וחצי, עוד לא הצלחתי לפענח את החוקיות של ההורמונים שלי במשך החודש, ועם המשאבה אני יכולה להעלות את המינונים ברגע שאני רואה שיש עלייה כללית ברמות הסוכר שלי. תמצאי פעילות שאת ממש אוהבת ולא תשעמם אותך ותנסי להתמיד בה. בנוסף, הייתי ממליצה לך להגביר את תכיפות הביקורים שלך במרפאה. מעקב קרוב יותר יעזור לך לעלות על הצרכים שלך ויישפר את האיזון. בהצלחה!
 
רגע לפני היאוש ../images/Emo24.gif

מילת המפתח היא למידה. ביצוע של מספר גבוה של בדיקות ליום ורישום כמובן, ומעבר לזאת רישום של כול מזון שאת אוכלת או פעילות גופנית שאת מבצעת. עם המידע הזה תגיעי לרופא הסוכרת שלך ותשבו יחד עם דיאטנית תנסו להתאים את מינון האינסולין ואת התפריט. בנוסף את צריכה לבדוק עוד כמה דברים שעשויים להשפיע:
האם את מחליפה את מקומות הזרקה של יווצרו גושים שמקשים על הספיגה?
האם את מזריקה בצורה נכונה?
האם אין בעיות בעט שמזריק את הלנטוס (היו על זה המון שירשורים כאן עשי חיפוש).
האם הערכים הגבוהים הם בעיקבות אכילת יתר בשל היפו, או הערכים הנמוכים הם תוצאה של הזרקה מסאבית מידי כדי לוסת את הרמות הגבוהות וכך נוצרת לה קרוסלה כזו. בקיצור יש הרבה מה לעשות אנחנו כאן נשמח לעזור וללוות אותך בדרך - אל תתיאשי
.
 

נירה1111

New member
תגובה - רגע לפני היאוש

אני מודה, אחרי שלושה חודשים של רישום מדוקדק של כל דבר שאכלתי וכל הזרקה (היתה מעט מאוד פעילות גופנית באותה תקופה), שבהם לא השגתי שום תוצאות ממשיות, ויתרתי על הפרוייקט הזה. באותה תקופה גם הגעתי פעמים רבות למרפאת הסוכרת, ולמרות שהצוות הרפואי היה מאוד נחמד ומאוד מעודד, אני לא חושבת שאחרי התקופה הראשונה הם הצליחו לסייע לי. לספור פחמימות אני יודעת, ואני אפילו מבינה איזה פחמימות מעלות לי יותר/פחות את הסוכר. הבעיה היא שאני אף פעם לא מצליחה להבין עד כמה. לשאלות:
אני מחליפה מקומות הזרקה כל שלושה ימים.
אני מקווה מאוד שאני מזריקה נכון, והיו לי ספקות בעיניין ולכן עברתי הדרכת הזרקה שניה.
אני אוכלת מתון מאוד אחרי היפו (בהיפו של 50 סוכריית טופי אחת תספיק לי בדרך כלל להעלאת הסוכר, ואני אקח מעט מאוד מאיזה פחמימה מורכבת אחרת אני ממש עולה).
אני בהחלט מרגישה שאני בקרוסלה, אלא שאם אני זו שמכניסה את עצמי אליה, אני לא מבינה באיזה אופן.
אני אבדוק את השירשורים לגבי הלנטוס. תודה.
 

sweetguy1

New member
הלוואי שזה היה בגלל הלנטוס

הכל יכול להיות אבל בד"כ זו לא הסיבה לחוסר איזון. עשית רישום מדוקדק של מה אכלת וכמה הזרקת רק שכחת להוסיף פרט קריטי, חשוב ביותר לרישומים המדוקדקים שעשית והוא - ר מ ת ה פ ע י ל ו ת לפני הארוחה ואחרי הארוחה. תחשבי (לדוגמא) שאכלת 2 פרוסות לחם קל עם גבינה והזרקת לדוגמא יחידה אחת של אינסולין ואחרי כן הכל היה בסדר. בפעם אחרת גם כן אכלת 2 פרוסות לחם קל עם גבינה וגם כן הזרקת יחידה רק שהפעם מיד אחרי זה יצאת מהבית עם חברה לקניון ומדדת בגדים במשך שעה במקרה זה רוב הסיכויים שיהיה לך היפו!. הרופאים יודעים רק להזכיר פחות או יותר מה לעשות לפני ואחרי פעילות גופנית ספורטיבית אך הם לא מיידעים (רובם) את החולים את השפעתה הגדולה של רמת הפעילות ובכמה היא יכולה להוריד או להעלות (במקרה של בטלה מוחלטת או שינה) את הסוכר. דבר נוסף אגלה לך והוא ששיטת ספירת הפחמימות היא שיטה לא נכונה,לא מדוייקת,בטוח לא הומצאה ע"י חולה סוכרת ורוב המשתמשים בשיטה הדפוקה הזו לא בדיוק מאוזנים כמו שצריך בלשון המעטה.לא אוכל להסביר לך למה זה כך בכמה שורות אך אתן לך תרגיל אחד מבין רבים שעשיתי ועוד רבים (סוכרתיים) שאני מכיר עשו (בעצתי):קחי כל סוג של פחמימה שאת תרצי (לחם,אורז,תפוח אדמה וכו...) שנאמר לך ע"י הדיאטנית "כל כף אורז\פרוסת לחם\תפוח אדמה וכו.. זה X אינסולין, תאכלי רק מנה אחת כזו ובידקי סוכר לפני,אחרי שעתיים וגם אחרי 4 שעות ורישמי את התוצאות. בהזדמנות אחרת תנסי לפי אותו חישוב של הדיאטנית שלך לאכול לדוגמא 6 מנות מאותו מאכל ותזריקי בהתאם כפי שהדיאטנית אמרה לך לפי שיטת ספירת הפחמימות וגם אז תבדקי סוכר לפני,אחרי שעתיים וגם אחרי 4 שעות ואני מבטיח לך שאת תופתעי שבכלל ממליצים לחולה סוכרת על "השיטה" הזו. אחרי שתבצעי את התרגיל הזה אתן לך עוד תרגילים שיוכיחו לך חד משמעית שהשיטה הזו מטומטמת ומתאימה אך ורק למי שיש לו איזון גרוע במיוחד ואז זה עדיף מאשר כלום. מקווה שתביני את מה שאמרתי כי זה יעזור לך יותר ממה שאת חושבת, ולאחר מכן אם תרצי תפני אלי בפרטי ואוכל ללמד אותך הרבה דברים שיעזרו לך להוריד את הA1C לפחות מ6.5 ואולי גם פחות מ-6 (תלוי בך). בהצלחה!!
 

נירה1111

New member
ספירת פחמימות - התלבטות

אני מרגישה שספירת הפחמימות לא עובדת, לפחות עבורי. אבל הבעיה היא שאני לא יודעת מה לעשות במקום השיטה הזו. הצוות הרפואי שלי (שגם שם ניסיתי יותר מאדם אחד) מציע לי שתי אפשרויות: ספירות פחמימות או הזרקה קבועה לפני ארוחות של כמות X אינסולין ל"ארוחה סבירה" (ואני עדיין מנסה לפענח מה זה בדיוק אומר). איזה פתרונות יש חוץ מאלה?
 

sweetguy1

New member
חשוב שתביני דבר חשוב

אם רוצים באמת לשלוט בסוכר ולקבוע בעצמנו באופן מודע את רמת הסוכר אנו צריכים לדייק! בדברים שאנחנו עושים וללמוד ולדעת מה ואיך כל דבר משפיע על רמת הסוכר. ירדנו משיטת ספירת הפחמימות ועכשיו אני רוצה שתהי יותר מודעת לעוד דבר חשוב - מכיוון שיש הרבה גורמים שמשפיעים על רמת הסוכר אנו חייבים לדייק ככל האפשר ב3 דברים עיקריים:כמות האינסולין (הזרקה נכונה), כמות הפחמימות (שקילה), לדעת לחשבן גם את רמת הפעילות. כשהסוכרתי הממוצע אוכל ארוחת צהריים הוא בד"כ עושה 1 מ3 האפשרויות הבאות: א)פשוט שם את הפחמימות בצלחת "לפי העין" ב) סופר כפות (לא מודע לזה שהוא לא מדייק) ג)בכלל לא חושב מה הוא אוכל ומתנהג כאילו שאין לו סוכרת. האינסולין המהיר שאת מזריקה הוא בד"כ מדוייק הבעייה היא כמעט תמיד שהסוכרתי הממוצע לא מבין שגם האוכל שהוא אוכל צריך להיות "מדוייק" הוא לא מבין שאם הוא סופר כפות או שם "לפי העין" תמיד יהיו לו סטיות לפה ולשם שזה גם אומר שהיו לו סטיות לפה ושם גם בסוכר. אם שמת בטעות כף אחת או אפילו חצי כף פחות זה יכול להיות ההבדל בין 90 ל50 (לדוגמא). עכשיו תנסי לחשוב מה ההבדל בין הסוכרתי הממוצע לבין זה ששוקל את הפחמימות ושם בכל פעם את הכמות המדוייקת באמת על הצלחת? תנסי לחשוב מה ההבדל בין זה שנוהג לאכול (ברוב המקרים) את אותה הכמות המדוייקת של אותה בפחמימה לדוגמא:אורז 200 גרם,ספגטי 400 גרם, לחם תמיד אותו סוג ואותה כמות של פרוסות לחם וכו.... לי יש רישומים של חודשים של ניסיון עם כל סוג של אוכל ובכל מצב של רמת פעילות ועוד הרבה פרמטרים ולכן אני יודע בדיוק מה אני צריך לעשות בכל מצב ובגלל זה אני מצליח לשמור על A1C 5.2 עם היפו קל של פעם ב3 שבועות ויותר. יש לי משקל במטבח וכשאני אוכל לדוגמא אורז אז אני שם את הצלחת על המשקל, מאפס את המשקל ואז מתחיל להעביר עם כף את הפחמימות לצלחת. זה לא קשה ולא מסובך כי גם כך אני מעביר מהסיר לצלחת אז למה שהצלחת לא תעמוד על משקל? יש שיטה לכל דבר וכל בעייה של איזון ניתנת לפתרון, זה הכל תלוי בנכונות שלך ללמוד, לרצות להיות מאוזנת ולהנות מזה. כמובן שפעם ב.. מותר לשבור את השיגרה ולאכול גם דברים שלא בדיוק מומלצים לסוכרתיים אך זה צריך להיות פעם ב.. ולא פעם ביום.רוב הסוכרתיים אוכלים ומתנהגים כאילו שאין להם סוכרת, העצה הכי טובה שאני יכול לתת לך זה שאל תהי סוכרתית ממוצעת אם את רוצה A1C נמוך מ6.5 ולהפחית את הסיכויים לסיבוכים. כל מה שאמרתי עכשיו זה רק על "קצה המזלג" וכדי להעביר לך את כל מה שאני יודע אצטרך להציף את כל הפורום למשך כמה ימים לפחות וזה לא כדאי... מקווה שהצלחתי לתת לך כמה נקודות למחשבה ואם תרצי נוכל להמשיך לדבר בפרטי..
 
אתה שוקל את האוכל לפני כל ארוחה?

ומה אתה עושה אם אתה מחוץ לבית? צר לי, אבל נראה לי מעט מופרז - רפואה אינה מדע מדויק וכמו שאמרה לי פעם עו"ס של המרכז לסוכרת "צריך להתאים את הסוכרת לחיים ולא את החיים לסוכרת". הדרך שלך נראת לי עבדות. אה ואם אתה שואל A1c שלי 5.4
 

sweetguy1

New member
כן אני שוקל מה קשה בזה??

כשאוכלים בבית קל לשים את האוכל על המשקל, למה לא? התרגלתי לזה וההרגל הוא מה שהופך את זה לקל. אני מתאים את החיים לסוכרת וגם את הסוכרת לחיים. אני נהנה מהאיזון שאני נמצא בו גם מבחינה פיזית וגם מבחינה נפשית. יש לי רישומים ושיטות גם לאוכל בחוץ וכמעט לכל סיטואציה אפשרית. היופי הוא לא רק להיות עם A1C בריא אלה גם היפויים לעיתים רחוקות בלבד. המודעות שלי לסיבוכי סוכרת היא מאד גבוהה ולכן שום דבר לא נראה לי קשה ובמיוחד כשאני כבר כל כך רגיל. מה שאת לא מבינה שבגלל שיש לי כל כך הרבה רישומים וידע דווקא יש לי חופש יותר גדול ואני יודע בדיוק מה לעשות בכל מצב מבלי לישבור את הראש. למרות זאת הכי קל לשמור על איזון כששומרים על שיגרה מסויימת ורק פעם ב.. שוברים אותה, הגוף והסוכרת אוהבים שיגרה ורק בשביל הנפש אנו צריכים פעם ב.. לשבור אותה.
 

sweetguy1

New member
אוכל בארומה סנדוויץ בריאות וסלט

יש לי רישומים של כל סוגי הגאנק בחוץ אך אני אוכל גאנק רק פעם בחודש ויותר. בד"כ אם אני אוכל בחוץ אז אני אוכל את אותו הסנדוויץ שאני אוהב בכל פעם .
 

Scept

New member
ונאמר שאוכל במסעדה.

מה עושה? לא תלך למסעדות? לא עדיף ללמוד להעריך כמויות כמו שצריך?
 

sweetguy1

New member
עניתי לך על השאלה, מה אתה לא מבין?

אמרתי לך שיש לי רישומים כמעט על כל דבר אפשרי כולל מסעדות, גאנק ועוד.. אבל מה שאתה לא מבין זה שבן אדם לא אוכל רוב הזמן במסעדות וגאנק פוד ואם כן אז זה בטח לא מומלץ. צריך לדעת להעריך כמויות כמו שצריך אבל זה לא מה שצריך להיות בד"כ. אם רוצים יציבות מירבית אז עדיף לפתח הרגלים שנותנים יציבות ומאפשרים איזון קל וברמת דיוק מקסימלית. יציבות היא לא לאכול כל פעם כמויות שונות ומאכלים שונים וכל יום או יומיים לאפה,בורקסים,פיתות ושאר שטויות. מי שאוכל מנות קטנות וקבועות והאוכל הוא בריא וטוב לסוכרתיים האיזון שלו קל לאין ערוך לעומת מי שמרגיש שהוא יכול לאכול בלי שום סדר בגלל שלימדו אותו את "שיטת" ספירת הפחמימות.
 

Scept

New member
לא נכון. חד משמעית.

אני עובד בספירת פחמימות. מזון שאני אוכל בפעם הראשונה, שוקל, אבל בדר"כ פועל ע"פ "כפות"- ומאוזן יופי.
 

sweetguy1

New member
מה לא נכון חמודי ?

ששקילה לא יותר מדוייקת משיטת הכפות שלך?? אתה יכול לספור כפות במקום לשקול אבל שקילה תהיה תמיד יותר מדוייקת והתוצאות בהתאם, תנסה ותראה! כמובן שאם אתה נמצא בחוץ ואין ברירה אז כמובן שלא ניקח איתנו את המשקל למסעדה או לחדר אוכל בעבודה ונצטרך לספור כפות. לגבי שיטת ספירת הפחמימות שוב אני מדגיש שהיא לא כלל לא מדוייקת ואני יכול להוכיח לך את זה וגם להתערב איתך על כל סכום שתרצה, חקרתי את הנושא לעומק. מה שכן עובד באמת טוב זה הרגלים נכונים ולדעת כמה צריך להזריק על כל כמות של אוכל בהתאם לרמת הפעילות. זו תורה שלמה שלקח לי המון זמן ללמוד ולעשות ניסויים על כל דבר אפשר ובגלל זה אני לא אוהב לדבר על זה בפורום כי תמיד יבוא מישהו שלא מבין בכלל על מה אני מדבר ויזרוק שטויות.
 

Scept

New member
קודם כל-

בלי "חמודי". לא מעריך זילזול. דבר שני- היא יותר מדויקת, אבל פחות נוחה. ניתן להגיע לדיוק סביר גם בלי. אל תשכח שבלי קשר לכלום, אחוז הפחמימות הוא מדויק בעד 20%, ככה שחמודי- אתה לא הולך לדייק בכל מקרה. תעשה את השיקול שלך בין נוחות לדברים אחרים. אני מרוצה מהתוצאות שלי, ואין לי בעיה להעריך כמויות על סמך שקילות שערכתי בעבר.
 

Scept

New member
אתה מוזמן לשאול גם אנשים אחרים ../images/Emo13.gif

את ה20% לקחתי מכנסת ישראל, שאישרה סטייה של עד 20%, ולא מעט יצרנים גם משתמשים בה. אחרי הכל, נראה לך שבכל המבורגר שאתה אוכל יש אותה כמות עגבניות? ואם בחטיף המסויים הזה יש פחות אגוזים? הבנת את הרעיון. רק בגלל שזאת מטרת החוק, לא אומר שיצרנים לא מנצלים אותו לפעמים.
 
20 אחוז סטיה זה שינוי ערך סוכר

רציני במזון עצמו . 20 אחוז סטיה כתוצאה משקילה לא מדויקת . .......... מה SWEETGUY טוען מאוד הגיוני בעיני ברגע שמצמצמים את הסטיה במזון כאשר משתמשים במזון מוכר ואת הסטיה בשקילה הסיכוי להגיע לאיזון אופטימלי גבוהים יותר . בהצלחה בכל אופן.
 
למעלה