האם אלוהים קיים?

Colfax

New member
האם אלוהים קיים?

או מהם הטענות לאי קיומו של אלוהים. זאת בערך שאלת מליון הדולר שאפשר לדון בה עד נצח. לדעתי אלוהים כן קיים, או היה קיים בעבר. את זה הבנתי רק לאחרונה, לאחר שנים בהם בהם האמנתי שאלוהים לא קיים בגלל שזה "לא נשמע הגיוני". אז כאן השאלה מתחלקת לשניים: אם אלוהים קיים האם הוא היה קיים בעבר ונמוג או שהוא נמצא איתנו וצופה בכל אחד ואחד מאיתנו, ומשנה פה ושם דברים שלא מוצאים חן בעיניו. לדעתי התשובה הראשונה היא הנכונה. אני מסכים עם כל המדענים החכמים שטוענים שהיקום נוצר מהמפץ הגדול, אבל השאלה הראשונה שכל אדם אינטיליגנטי שואל ת'צמו היא מה גרם למפץ הגדול. לא יכול להיות שהוא סתם קרה, על אחת כמה וכמה שהמפץ היה ג-ד-ו-ל. לדעתי, אלוהים הוא האחראי על המפץ הגדול ועל כל יצירת היקום שלאחריו. זאת מלאכת מחשבת שרק יישות על-אינושית מסוגלת לתכנן. על פי ספרו של רוברט ג'אסטרו, "מסע אל הכוכבים" (ספר מדע הנכתב על ידי פרופסור ממייסדי נאס"א), האם ידעתם כמה נדיר היא היווצרות חיים ביקום הזה? מה היה קורה לדעתכם אם כדור הארץ היה במיקום קצת שונה ממיקומו הנוכחי במערכת השמש? האם גם אז היו נוצרים חיים על פני כדור הארץ? ואיך בכלל נוצרו החיים על פני כדור הארץ? הרי לפני כמה מליארדי שנים כדור הארץ היה "חתיכות קטנות של חומר מוצק שהצטברו מסביב לשמש". הרי איך נוצרים חיים ממקום חסר חיים? למדענים יש כמה תיאוריות אך אין להם באמת הוכחות חותכות. גם על קיומו של הירח של כדור הארץ אין למדענים ממש מושג איך הוא הגיע לשם, זאת בניגוד לירחים של כוכבי הלכת הגדולים יותר במערכת השמש, שם יש סיבות מדעיות לקיומם. ויחד עם העובדה שהירח במשך מליארדי שנות קיומו ספג חלק ניכר (שלא נאמר רוב רובם של האסטרואידים) שלולא הירח היו מתרסקים בכדור הארץ, אני מבין שמישהו שם את הירח בנקודה הספציפית שבו הוא נמצא בכדי להגן על כדור הארץ. אנחנו כוכב הלכת היחידי במערכת השמש שיש בו חיים, זאת בשל המיקום שלנו במערכת השמש: לא קרוב מדי לשמש (כמו נוגה) ולא רחוק מדי לשמש (כמו פלוטו), שאר כוכבי הלכת (פרט לכוכב חמה ומאדים) הם בכלל ענקי גזים (מורכבים בעיקר מגזים), ככה שחי וצומח לא יתפתח שם. ובין כל אלה שוכן כדור הארץ הכחול והמכיל חיים שלנו. זאת ועוד, אם כבר יש כוכב שיש בו את התנאים האופטימלים להיווצרות חיים וכעבור כך וכך מליוני שנים אכן מתפתח בו חיים וכעבור עוד מליונים רבים של שנים ישנם היווצרות של בעלי חיים וצמחים, כמו שאנחנו מכירים בכדור הארץ, למה התפתח האדם מאותם החיות? ז"א האדם, הוא מין יחיד של בעל חיים עליון בעל תכונות אלוהיות, ומצליח במו ידיו (ובשכלו) לפגוע בחי, בצומח, בכדור הארץ, תוך 250 שנה (ואף פחות). אם דרווין צודק, אז למה בכלל נוצר האדם? ובכלל לא דיברתי על כל הדברים הקטנים האלה שבני האדם לוקחים כמובן מאליו בעולם הזה שלנו, כאילו שזה התפתח מעצמו בזכות האבולוציה. למשל מגוון הפרחים שיש בעולם, מגוון החיות שיש בעולם, האופן הבלתי ניתן לפיצוח של גוף האדם (ובעיקר של מוח האדם). הפכנו להיות יותר חכמים במשך מאות מליוני שנים בגלל שהתחלנו לאכול בשר? זה נשמע לכם הגיוני? מישהו היה צריך לשבת ולתכנן במשך זמן ארוך מאוד את כל הפרטים הקטנים הללו שיצרו את החיים בכדור הארץ ובפרט את התפתחות גוף האדם. הכי קל זה להגיד שזה פשוט התפתח מעצמו, כי זה להגיד שזה פשוט מובן מאליו כל הדברים הללו שיש לנו, ושאין צורך לנסות לחשוב איך הם נוצרו. טוב, אני מאמין שהבנתם מה לדעתי התשובה לשאלה ששאלתי בכותרת.
 

Colfax

New member
הכל צירופי מקרים?

"צירוף מקרים הוא הדרך של אלוהים להישאר אנונימי". את המשפט הזה אמר לא פחות מאשר אלברט איינשטיין.
 
אויש עוד הפעם?

אלברט אינשטיין לא דיבר על האלוהים שאליו אתה מתייחס . הוא דיבר על אלוהי שפינוזה.
 

Colfax

New member
ועדיין, אני מדגיש את הנקודה

אולי תתן לי כמה סיבות למה לדעתך כל הקטע הזה של אלוהים הוא חרטא ברטא.
 
וואו עוד פוסט בנושאי דת ואני מת

כמה אפשר לדוש בזה ? בואו נסכם שאדם עם אמונתו יחיה . ואני לא רומז שאין צורך לדבר על כלום אבל עיניני דת גם ככה טוחנים את השכל , אין התקדמות . כשמעלים את אותן הטענות זה פשוט מתחיל לייאש , גם פה אני רואה כמה הקבלות לפוסטים אחרים באשר ל "חייב להיות משהו שיצר את המפץ" וכו' . כמו שאמרתי דיון על אלוהי שפינוזה יצור משהו יותר מענין והוא גם אלטרנטיבה למאמין באלוהים הדתי . בהצלחה לך במשא "שאלת מליון הדולר שאפשר לדון בה עד נצח" אבל לי אין נצח ודברים יותר מענינים לדוש בהם :)
 

Colfax

New member
אני לא דיברתי כאן על דת

אני אדם חילוני לחלוטין, בעל סלידה עמוקה מחרדים ודתיים.
 

אייני

New member
בקיצור, כל הנימוקים שלך הם

"זה כלכך מסובך וכלכך מורכב עד כדי כך שאין מצב שזה קרה לבד". נשאלת השאלה למה אין מצב? עובדה - תראה בעצמך. ומסכים שהנושא קצת טחוןXD יאללה, תעברו. יש מספיק נושאים פילוסופיים אחרים...
 

Colfax

New member
בקיצור, אני רואה שאף אחד כאן

לא מצליח למצוא היגיון (כן, היגיון) במה שאמרתי. חבל.
 

אייני

New member
כי אין היגיון, אין מה לעשות

כל הנימוקים שלך, הם - כמו שאמרתי "זה כלכך נדיר שיווצרו חיים", "זה כלכך מורכב שיקרה דבר כזה", "זה כלכך בעל סיכויים קטנים" וכד'. האם אלו נימוקים שיכולים להוכיח קיומו של אל? תכלס - מה שמדבר מגרונך זה הרגש שלך, לא יותר. אתה יכול להאמין באלוהים בכיף, אבל שוב - אין נימוקים לזה, אין מה לעשות:p
 

Colfax

New member
אתה מאוד נחרץ בעניין

אולי עם הזמן תצליח לתבין מה שניסיתי להגיד. אני בכל מקרה, לא אמשיך בתגובתיי בעניין.
 

kaenar

New member
זה לא עניין של היגיון

מה שאמרת באמת נשמע הגיוני, אבל אם אדם דבוק באמונה שלו זה לא ילך :) אבל אני בכל מקרה מאמינה בא-לוקים באמונה שלמה, כבר דיברנו על זה יותר מדי. אין מה לשכנע..
 

אייני

New member
זה לא עניין של דבקות באמונה

זאת אמונה שלך - כנגד ההיגיון באופן כללי. אמונה והיגיון לא יכולים להסתדר. תמיד צריך לזכור - אמונה אינה הגיונית, בשום פנים ואופן. אני נתתי נימוקים הגיוניים, ותכלס - יותר הגיונים משלו - אבל בגלל שזאת האמונה שלו, זה כבר לא משנה - וכל ההיגיון לא שווה כלום.
 

kaenar

New member
אמונה זה הדבר הכי הגיוני

שיש, מבחינתי לפחות. אבל מבחינת של לציין סיבות 1,2,3 זה לא הולך ככה. יש הרבה ספרים בנושא, אי אפשר בכלל לכלול בתגובה את מה שאני מרגישה כלפי א-לוקים, קשה לי אפילו לתאר את זה. האמונה שלי מובילה אותי בחיים, או יותר נכון לומר שאני מנתבת את החיים שלי לכיוון האמונה הזאת, אני שואבת ממנה כוח כל פעם מחדש, בלי אמונה אני מניחה שאין לי טעם לחיות. זה בסדר שאת לא חושבת ככה. את רק יכולה לנסות להבין אותי כמו שאני יכולה לנסות להבין "אתאיסטים" ואנשים שלא מאמינים. הגיון לפעמים באמת אינו שווה כלום..
 

אייני

New member
בין אמונה להיגיון, אין שום קשר שהוא

היגיון מבוסס על עובדות וראיות מוצקות. אמונה היא דבר שנובע מהרגש שלך. את לא יכולה להוכיח את קיום אלוהים, את רק יכולה לטעון שאת מרגישה, או מאמינה שהוא צריך להיות קיים. (שזאת זכותך, כמובן, אני לא יוצא נגד זה).
 

Lady In Blues

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif

הוצאת לי מהפה את כל מה שהתכוונתי להגיד. אימצתי את התשובה הזאת.
 
למעלה