האוטובוס הדו מפרקי

מצב
הנושא נעול.
יכול להיות ארז, אף אחד לא מושלם ../images/Emo13.gif

והאם מה שרכניץ כתב
זאת "תורה מסיני" ? (סליחה רכניץ... אבל אני חושב שטעית).
יכול להיות ארז, אף אחד לא מושלם
 

אורי404

New member
על טעם, ועל ריח...

גם אני חושב שזה ישראלי
הוא מכוער ברמה, זה בטוח ישראלי
על טעם, ועל ריח...
עד כמה, שאני זוכר, המפרקית במציאות נראתה יפה. העיצוב שלה מזכיר מאן EL, שזהו עיצוב, שדומה לעיצוב של מרצדס 0405 מוגמר (לא היה לאגד כאלה. ממה שהבנתי המרכב שלו בארץ הוא "בהראה" של מרכב ספרדי).
 

55מוטי

New member
מפרקית 200 (או דו-מפרקית - איך שלא

ככל הידוע לי 200 היא לא בעלת מרכב
ישראלי. האם אני טועה ? או שמישהו אחר טועה כאן ?
מפרקית 200 (או דו-מפרקית - איך שלא
תקראו ל"יצור הזה" ואינני רוצה להתווכח על כך) הגיעה מושלמת באוניה מגרמניה. המפרקית הראשונה מתוצרת ישראל היתה 210.
 

ארזS

New member
תודה על האישור ../images/Emo8.gif

מפרקית 200 (או דו-מפרקית - איך שלא
תקראו ל"יצור הזה" ואינני רוצה להתווכח על כך) הגיעה מושלמת באוניה מגרמניה. המפרקית הראשונה מתוצרת ישראל היתה 210.
תודה על האישור

ולא חשוב אם זאת מפרקית או דו מפרקית...
 

55מוטי

New member
ודרך אגב בענייני מפרקיות/דו מפרקיות

תודה על האישור

ולא חשוב אם זאת מפרקית או דו מפרקית...
ודרך אגב בענייני מפרקיות/דו מפרקיות
עוד לפני ה-200 הגיעה לישראל לניסיון אחת די דומה לה מושלמת מגרמניה שאפילו לא קיבלה מספר פנימי בדן ועבדה פה זמן קצר יחסית בכל מיני קווים כשהנהג שעבד עליה כל הזמן היה אלי מנור האיש והאגדה. פעם אחת אפילו עשיתי איתו "סיבוב" בקו 55 כדי לראות על מה המהומה והאמת שמאוד נהניתי אבל אלי שהוא נהג הניסויים של דן מצא כמה דברים שלא התאימו לארץ ולכן המפרקית הזאת הוחזרה לגרמניה ובהתאם להנחיות של אלי הגיעה אחרי פרק זמן מסויים המפרקית שקבלה את המספר 200. נדמה לי ואפילו יתכן שעוד לפני ה-200 הגיעו לכאן המפרקיות ממספר 201 עד 209 (שהגיעו מושלמות מגרמניה ללא מזגן ונשארו ללא מזגן עד סוף ימיהן) ורק אח''כ הגיעה ה-200. משהו קצת מבולבל בזכרון שלי אבל אני חושב שאכן ככה היה וה200 הגיעה לאחר 209. ואז הגיעה שילדה שנבנתה כאן בארץ ולא בטוח אם בארגז או במרכבים וקבלה את המס' 210. ה-210 הזאת היתה קללה בדן ושהתה במוסכים יותר זמן מאשר בעבודה. לפי הדגם של 210 נבנו בארץ שאר המפרקיות עד מס' 240 והחל מ241 אלה כבר ה"פושרים" המוכרים מהיום. זהו. חושב שהבאתי את תולדות המפרקיות בדן.
 

55מוטי

New member
ועוד תוספת

ודרך אגב בענייני מפרקיות/דו מפרקיות
עוד לפני ה-200 הגיעה לישראל לניסיון אחת די דומה לה מושלמת מגרמניה שאפילו לא קיבלה מספר פנימי בדן ועבדה פה זמן קצר יחסית בכל מיני קווים כשהנהג שעבד עליה כל הזמן היה אלי מנור האיש והאגדה. פעם אחת אפילו עשיתי איתו "סיבוב" בקו 55 כדי לראות על מה המהומה והאמת שמאוד נהניתי אבל אלי שהוא נהג הניסויים של דן מצא כמה דברים שלא התאימו לארץ ולכן המפרקית הזאת הוחזרה לגרמניה ובהתאם להנחיות של אלי הגיעה אחרי פרק זמן מסויים המפרקית שקבלה את המספר 200. נדמה לי ואפילו יתכן שעוד לפני ה-200 הגיעו לכאן המפרקיות ממספר 201 עד 209 (שהגיעו מושלמות מגרמניה ללא מזגן ונשארו ללא מזגן עד סוף ימיהן) ורק אח''כ הגיעה ה-200. משהו קצת מבולבל בזכרון שלי אבל אני חושב שאכן ככה היה וה200 הגיעה לאחר 209. ואז הגיעה שילדה שנבנתה כאן בארץ ולא בטוח אם בארגז או במרכבים וקבלה את המס' 210. ה-210 הזאת היתה קללה בדן ושהתה במוסכים יותר זמן מאשר בעבודה. לפי הדגם של 210 נבנו בארץ שאר המפרקיות עד מס' 240 והחל מ241 אלה כבר ה"פושרים" המוכרים מהיום. זהו. חושב שהבאתי את תולדות המפרקיות בדן.
ועוד תוספת
המפרקיות ממס' 211 היו תחילה ללא מזגן ורק בשלב מסוים התחילו להרכיב להן מזגנים והחל מ241 כולן היו עם מזגנים מלכתחילה.
 

4דדד

New member
המפרקיות האלה ממלבד

ועוד תוספת
המפרקיות ממס' 211 היו תחילה ללא מזגן ורק בשלב מסוים התחילו להרכיב להן מזגנים והחל מ241 כולן היו עם מזגנים מלכתחילה.
המפרקיות האלה ממלבד
סדרה ראשונית מוגמרת מגרמניה(שאחת מהן זרוקה על יד ראש העין)הם היו בנויות על פי גוף של sl200התסלחו לי על ההתבטאות אבל הן היו פשוט ח ר א של מכונות הן לא סחבו ,המזגן בקושי עבד,והן לא היו נוחות,הדבר היחיד שאני יכול להגיד עליהן הוא שהן והכרטיסניות(100x)היו המכונות פשוט יפות עם הצבע שלהן שדומה לצבע המפרקיות היום.
 

ארזS

New member
על איזה מפרקיות אתה מדבר?

המפרקיות האלה ממלבד
סדרה ראשונית מוגמרת מגרמניה(שאחת מהן זרוקה על יד ראש העין)הם היו בנויות על פי גוף של sl200התסלחו לי על ההתבטאות אבל הן היו פשוט ח ר א של מכונות הן לא סחבו ,המזגן בקושי עבד,והן לא היו נוחות,הדבר היחיד שאני יכול להגיד עליהן הוא שהן והכרטיסניות(100x)היו המכונות פשוט יפות עם הצבע שלהן שדומה לצבע המפרקיות היום.
על איזה מפרקיות אתה מדבר?
הרי מ-201 עד 210 לא היה בכלל מזגן, אז על איזה מזגן שבקושי עבד אתה מדבר? דרך אגב, אמנם לא היה בהן מזגן אבל המפרקיות הראשונות האלה היו האוטובוסים הראשונים שהיתה בהם תאורה פלורוסנטית בפנים, בניגוד לכל האוטובוסים עד אז שהיו מנורות קטנות חלשות...
 

אוהד11

New member
מוטי, 200 נכנסה לשרות בשנת 1988

ועוד תוספת
המפרקיות ממס' 211 היו תחילה ללא מזגן ורק בשלב מסוים התחילו להרכיב להן מזגנים והחל מ241 כולן היו עם מזגנים מלכתחילה.
מוטי, 200 נכנסה לשרות בשנת 1988
ומספרה היה 40-551-58. היא היתה היחידה שדן הכניס באותה שנה. 201 עד 210 היו משנת 1985 ו- 211 עד 240 היו משנת 1987. 241 ואילך היתה מ- 1990.
 

55מוטי

New member
תודה לך אוהד ובאמת כמו שחשבתי

מוטי, 200 נכנסה לשרות בשנת 1988
ומספרה היה 40-551-58. היא היתה היחידה שדן הכניס באותה שנה. 201 עד 210 היו משנת 1985 ו- 211 עד 240 היו משנת 1987. 241 ואילך היתה מ- 1990.
תודה לך אוהד ובאמת כמו שחשבתי
200 נכנסה בשלב יותר מאוחר ומתשובתך מתברר שאפילו אחרי 240 אם הבנתי נכון.
 

אורי404

New member
../images/Emo51.gif, מוטי.

ודרך אגב בענייני מפרקיות/דו מפרקיות
עוד לפני ה-200 הגיעה לישראל לניסיון אחת די דומה לה מושלמת מגרמניה שאפילו לא קיבלה מספר פנימי בדן ועבדה פה זמן קצר יחסית בכל מיני קווים כשהנהג שעבד עליה כל הזמן היה אלי מנור האיש והאגדה. פעם אחת אפילו עשיתי איתו "סיבוב" בקו 55 כדי לראות על מה המהומה והאמת שמאוד נהניתי אבל אלי שהוא נהג הניסויים של דן מצא כמה דברים שלא התאימו לארץ ולכן המפרקית הזאת הוחזרה לגרמניה ובהתאם להנחיות של אלי הגיעה אחרי פרק זמן מסויים המפרקית שקבלה את המספר 200. נדמה לי ואפילו יתכן שעוד לפני ה-200 הגיעו לכאן המפרקיות ממספר 201 עד 209 (שהגיעו מושלמות מגרמניה ללא מזגן ונשארו ללא מזגן עד סוף ימיהן) ורק אח''כ הגיעה ה-200. משהו קצת מבולבל בזכרון שלי אבל אני חושב שאכן ככה היה וה200 הגיעה לאחר 209. ואז הגיעה שילדה שנבנתה כאן בארץ ולא בטוח אם בארגז או במרכבים וקבלה את המס' 210. ה-210 הזאת היתה קללה בדן ושהתה במוסכים יותר זמן מאשר בעבודה. לפי הדגם של 210 נבנו בארץ שאר המפרקיות עד מס' 240 והחל מ241 אלה כבר ה"פושרים" המוכרים מהיום. זהו. חושב שהבאתי את תולדות המפרקיות בדן.
, מוטי.
והיה אוטובוס עם עגלה, לפני המפרקית. אביתר העלה בעבר כתבה של האוטובוס הנסיוני הזה, שהיה ב"דן", עוד הרבה לפני המפרקיות "הרגילות".
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה