דתיים "כופרים", יש דבר כזה?

eitangn

New member
זה מצחיק???

ציטוט: "החילוני עושה מה שבראש שלו פרט למגבלות החוק (וגם זה לפעמים לא עוצר אותו). החרדי מחויב בנוסף לזה לכל מגבלות ההלכה והחמרות הרבנים." >>> נפרק: "החילוני עושה מה שבראש שלו פרט למגבלות החוק" - בחברה יש כללים ונימוסים ותרבות, לא רק חוק. "וגם זה לפעמים לא עוצר אותו" - בדומה לכל אחד, כלום אין חרדים שעברו על החוק? ואולי יותר? "החרדי מחויב בנוסף לזה לכל מגבלות ההלכה והחמרות הרבנים." - הגענו לעיקר. כלום זה עושה את חייהם קשים יותר? טכנית, יש יותר חוקים שמתרגלים אליהם. נפשית - להרבה אנשים קל יותר לחיות ללא צורך לקבל החלטות ונובע מכך גם ללא לקיחת אחריות.
 

masorti

New member
שטויות...

כל מה שתגדיר ככללים ונימוסים - חל גם על החרדים. ואצל החילונים יש הרבה פחות כאלה והם פחות חמורים. בנוסף לכל החוקים והתקנות והכללים החברתיים שחלים על כולם, החרדים מחויבים גם בחוקי ההלכה. בודאי שההלכה עושה את חייהם לקשים יותר. נסה אתה לחיות כחרדי ותראה. והקישקוש על "להרבה אנשים קל יותר לחיות ללא צורך לקבל החלטות ונובע מכך גם ללא לקיחת אחריות" הינו סיסמא נבובה של שונאי הדת. נהפוך הוא... להרבה אנשים קל יותר ללא צורך להישמע בכל דבר בחיים לחוקים קשוחים ולהוראות ההנהגה של הקהילה, וכן לא לפחוד מגזר דינו של מישהו המשגיח עליך כל הזמן מלמעלה. הרבה יותר קל לחיות בצורה מתירנית וחופשית ולעשות מה שבראש שלך... לאכול מה שמתחשק לך ומתי שאתה רוצה, לשכב מתי ועם מי שבא לך, לבלות היכן שבא לך, ללבוש מה שבא לך, וכיו"ב. ואיזו אחריות בדיוק לוקחים החילונים?.... אחריות על ההחלטה באיזו מסעדה יאכלו הערב? אחריות על ההחלטה איזו בחורה יאספו למיטתם הערב בפאב? אחריות על ההחלטה איזה מותגים ילבשו מחר למסיבה? הרי לא מדובר בהוגי דעות המכריעים יום יום הכרעות פילוסופיות עמוקות.
 

eitangn

New member
"סיסמה נבובה"

"והקישקוש על "להרבה אנשים קל יותר לחיות ללא צורך לקבל החלטות ונובע מכך גם ללא לקיחת אחריות" הינו סיסמא נבובה של שונאי הדת." >>> הפוסל, במומו פוסל... בחרת לקרוא לזה "סיסמה נבובה" ובכך להתחמק מהצורך להתמודד עם הבעיה. "נהפוך הוא... להרבה אנשים קל יותר ללא צורך להישמע בכל דבר בחיים לחוקים קשוחים ולהוראות ההנהגה של הקהילה, וכן לא לפחוד מגזר דינו של מישהו המשגיח עליך כל הזמן מלמעלה. הרבה יותר קל לחיות בצורה מתירנית וחופשית ולעשות מה שבראש שלך... לאכול מה שמתחשק לך ומתי שאתה רוצה, לשכב מתי ועם מי שבא לך, לבלות היכן שבא לך, ללבוש מה שבא לך, וכיו"ב." >>> אז אמרת... "ואיזו אחריות בדיוק לוקחים החילונים?.... אחריות על ההחלטה באיזו מסעדה יאכלו הערב? אחריות על ההחלטה איזו בחורה יאספו למיטתם הערב בפאב? אחריות על ההחלטה איזה מותגים ילבשו מחר למסיבה? הרי לא מדובר בהוגי דעות המכריעים יום יום הכרעות פילוסופיות עמוקות" >>> אחריות לפרנסה, אחריות לחינוך, אחריות לפתוח והגנת המדינה, ועוד... אם ברצונך באמת לדעת מעבר ל-ד' אמותיך, תן קצת כבוד לאחרים, ואל תזלזל באורחות חייהם.
 

TJSBZ

New member
למה החיים החרדיים קשים פי 1000?

האם מכיון שלא צריך להתמודד ולא לחשוב, כל התשובות נתונות מראש? האם מכיון שלא צריך לעבוד בשביל הפרנסה, אפשר לחיות על חשבון אחרים? האם מכיון שלא צריך להתגייס ולסכן את החיים, אפשר להילחם עד טיפת הדם האחרונה של אחרים? בחיים החופשיים אתה אחראי למעשיך ונושא בתוצאותיהם, לטוב ולרע. בחיים החופשיים אתה מתמודד עם סתירות ועם דיסוננסים קוגניטביים, וגם עם העובדה שפעמים אין לך תשובות והעולם לא הגיוני וכאוטי. כנראה שלא ניסית ולכן אתה חושב שזה קל.
 

masorti

New member
החיים החרדיים קשים פי 1000...

כי החרדי מוגבל בלבוש ובאוכל ובמין ובכל תחום בחייו, ואפילו על מחשבותיו יש מי שמפקח מלמעלה. החילוני חופשי לעשות מה שבראש שלו ואינו חייב דין וחשבון לאף אחד. בחיים החילוניים רק פילוסופים מקצועיים מתמודדים עם סתירות ודיסוננסים. החילוני הממוצע מתמודד לכל היותר עם הדיסוננס האם לצאת הלילה עם החברה הקבועה או לתפוס בפאב מישהי ללילה אחד. את באמת חושבת שהחילוני הממוצע מתעסק בשאלה האם העולם כאוטי או לא? הוא יותר מתעניין האם פתחו השבוע מסעדה חדשה. והחרדי אחראי למעשיו ונושא בתוצאותיהם לטוב ולרע. אלא שהחרדי חושש מהתוצאה גם בעולם הבא, ואילו החילוני חושש לכל היותר שאשתו תתפוס אותו בוגד בה.
 

TJSBZ

New member
מסורתי

אתה כנראה באמת קרוב משפחה של אלוהים, משום שאתה יודע בדיוק מה עושה החילוני הממוצע כל יום וכל שעה. בפעם הבאה שאתה טוען שהתיאור שלנו של חיי החרדים נובע משנאת דת, שאל את עצמך מאיפה אתה הבאת את התיאור שלעיל. כן, אני יודעת, אתה לא בטוח שהרבי מרשה לך לשאול את עצמך שאלות... האם עשית סקר וגילית שאחוז החילונים הבוגדניים גדול מאחוז החרדים שעושים זאת? האם עשית סקר וגילית שאחוז החילונים שלא חושבים גדול מאחוז החרדים שלא חושבים? אתה מוכן לפרסם כאן רפרנס, שאבדוק את שיטות המחקר שלך? ולקינוח, לפחות כשהחילוני יוצא למסעדה הוא הרוויח את זה בעבודה קשה, שזה יותר ממה שהחרדי הממוצע יכול לומר על עצמו.
 

eitangn

New member
אתה צריך להתבייש

על זילזול באחרים, גם אם אמונתם שונה מאמונתך. ואם זה קו מחשבתך, זה לא ראוי לתגובה.
 
לא בטוח בכלל (תשובה למסורתי)

חוץ מ"נער החי בבית הוריו הדתיים" ו"התחתן עם דתייה" יש עוד סיבה אפשרית למה לחיות כדתי. אני מתכוון לבנאדם שמכיר את אורח החיים הדתי והחילוני, ומרגיש שאורח החיים הדתי "טוב" יותר, או מתאים לו יותר. או מישהו שתמיד חי כדתי וטוב לו עם זה, ואז נניח הוא נחשף לטיעונים המערערים (לדעתו) את תקיפות הדת, אבל נשאר עם אורח החיים שלו כי זה מה שטוב לו. באופן כללי אני מדבר על כל אדם שחי בסביבה דתית, מאושר בחייו הנוכחיים ולא מעוניין בשינוי. ואז גם אם יש לו "ספק בנכונות של הדת" זה לא יזיז אותו מדרכו.
 

masorti

New member
לי נראה שאתה טועה...

אורח החיים הדתי הוא קשה ותובעני בצורה אובייקטיבית ואבסולוטית. אין שום סיבה שמי שאינו מאמין בתיאולוגיה שמאחוריו, או שאין לו אילוץ חיצוני לחיות כך (הורים, בת זוג) - ירצה לחיות כך. מי שמתרשם שהחיים החילוניים ריקניים פשוט בוחר ברמה זו או אחרת של מסורתיות. מי שמתנדנד בגלל פקפוקים פשוט מתנדנד. אבל הוא דתי כל זמן שלא הפסיק להאמין, והוא חי בהתאם. אולי יש מקרים נדירים של אנשים שטוב להם לחיות כדתיים רק מכוח ההרגל. ככלל, לא נראה לי שמישהו יהיה מאושר להטיל על עצמו את מגבלות הדת בלי סיבה. לי יש חשד שאתה מושפע טיפ-טיפה מהתעמולה של שונאי הדת, שמציגים את החיים הדתיים כבחירה הקלה... החילוני המסכן מכריע כל יום בסוגיות פילוסופיות עמוקות ונוטל אחריות על גורלו, ואילו הדתי מפקיד הכול בידי הרבי ויכול להתמקד בהסתלבטות בישיבה ובמציצת לשדם של החילונים.
 

eitangn

New member
לא. חרדים זו תלות ללא יכולת התנתקות

ציטוט: "אורח החיים הדתי הוא קשה ותובעני בצורה אובייקטיבית ואבסולוטית" >>> קשה? טכנית, יש יותר חוקים - שמתרגלים אליהם. נפשית - לרוב האנשים קל יותר לחיות ללא צורך לקבל החלטות ונובע מכך גם ללא לקיחת אחריות. נחזור לשאלה המקורית: "האם לדעתכם קיימת תופעה כזאת של אנשים שהם דתיים כי זה אורח החיים שהכי טוב ומתאים להם, אבל הם לא חושבים שהתורה נכתבה בידי אלוהים, או שהדת היהודית נכונה יותר מדתות אחרות, או שבכלל יש אלוהים?" >>> כן. חרדים זו צורת חיים של כת, שבנוייה לקשור אליה את חבריה ולנטרל יכולת עזיבה. לכן נבנה הפטור משרות צבאי כקלף מאיים לאורך שנים. לכן אין הם לומדים לימודים כלליים ומקצועות שיאפשרו להם להתפרנס. לכן כל המערכת הכלכלית שלהם בנוייה על תלות בכספים שעסקניהם מביאים. קשה מאד להתנתק ממערכת כזו, ולכן סביר שיש בה רבים הממשיכים מכוח האינרציה ולא מכוח האמונה. כמה? לעולם לא נדע מכיוון שברור שאיש מהם לא יודה בכך.
 

masorti

New member
את הסיסמאות המדוקלמות שלך...

ראיתי כבר בהודעה אחרת. כנראה שאתה עוד שליח של "שינוי"/"דעת אמת"/"הלל" וכיו"ב. חרדים זה כת ללא יכולת הינתקות? אז מאיפה צצו כל החוזרים בשאלה (שאתה אולי אחד מהם)? אם כבר, החילוניות זה מן גן עדן של מתירנות שמאוד קשה להינתק ממנו. פלא שיש כאלה המסכימים מרצונם לחזור בתשובה ולבחור באורח חיים תובעני.
 
לא ממש

"החילוניות זה מן גן עדן של מתירנות" כנראה שלא ממש גן עדן. דפדף קצת בפורומים השונים ותתרשם בעצמך.
 

eitangn

New member
הפוסל, במומו פוסל...

"כנראה שאתה עוד שליח של "שינוי"/"דעת אמת"/"הלל" וכיו"ב." >>> אכן, אני איש שינוי, שליח מצווה... "חרדים זה כת ללא יכולת הינתקות? אז מאיפה צצו כל החוזרים בשאלה (שאתה אולי אחד מהם)?" >>> יוצאים לחפשי (חוזרים בשאלה) יש מעטים (ואינני אחד מהם). למה אתה מתחמק מהעיקר? נראה אותך עונה על הטיעונים שהעלתי. "אם כבר, החילוניות זה מן גן עדן של מתירנות שמאוד קשה להינתק ממנו. פלא שיש כאלה המסכימים מרצונם לחזור בתשובה ולבחור באורח חיים תובעני." >>> נראה ששטיפת המוח של התקשורת החרדית הצליחה...
 

שלום30

New member
בהחלט יש ואין דבר כזה

יש דבר כזה שדתיים חיים בסביבה דתית או במשפחה חרדית ומתביישים להראות את העצמי האמיתי שלהם - ובמקומות אחרים ובליבם הם מאמינים פחות מהמקובל, מתנהגים כחילונים או לא מאמינים בכלל. אין דבר כזה בגלל סיבה פשוטה מי שלא מאמין או מתנהג כחילוני - אינו נקרא דתי הוא דתי מזוייף או יותר נכון אדם מתחזה \ מתחזה בלית ברירה, או כי נח לו עם צורת החיים הזאת.
 
יש ועוד איך

אני מכיר הרבה כאלה. אגב בפורום אחרים כמו פורום חוזרים בשאלה יש כמה מהם שמופיעים בניקים: - תדילוני - כופר עם שטריימל - כויפר חרדי - חרדי לא דתי - מחופש - דתי אבל חילוני - אטיאיסט עם ציצית - חרדי בתחפושת ועוד
 

masorti

New member
ודאי ודאי...

אמר האיש שציטט מגילה מדברי "דעת אמת". וכל הנ"ל שציינת הם פשוט חוזרים בשאלה. זכותו של כל אחד מהם לבחור ניק הכולל אלמנט דתי כתזכורת לעברו.
 
לא ולא

רובם אני מכיר אישית והם חרדים כופרים. אגב אין כל פסול לצטט את האמת ודעת אמת גם אם זה מפריע לך.
 

ינקידוד

New member
השאלה אם האמונה עצמה היא לא כפירה

דברי הנשיא נאמרו בתקופה שבה כול הידע האנושי היה בידי אנשי ספר , הם העבירו את הידע מאחד לשני והם היו אנשים דתיים, אבל כול זה השתנה, אולי כדאי באותה הזדמנות לבדוק את ההנחה.
 

פלסטיק

New member
אני מכיר דתיים "כופרים" אחרים

כאלה שלא חושבים שזהו אורח החיים המתאים להם אבל הם משחקים ב"כאילו" בגלל אילוצים אחרים
 
למעלה