דר' יוסף דיין! אני מבקש המלצה עליו

דר' יוסף דיין! אני מבקש המלצה עליו

שמעתי על שיטת ההרזיה של דר' יוסף דיין כשיטה מצליחה. אם מישהו התנסה בשיטת הדיאטה שלו, אני אודה לו מאוד אם ימסור לי פרטים האם הוא מרוצה מהשיטה והתוצאות שלה, זה מאוד חשוב עבור סבא שלי שחייב להוריד עשרות ק"ג במשקל, ומעוניין ע"פ שיטת דר' דיין שיטת דיאטה קשה מאוד. תודה מראש למי שימציא לי מעט מידע מניסיון שלו או שמכיר אדם שהתנסה בזה.
 

אלי ו.

New member
לא מכיר אבל

לא ברור לי 1. מדוע לפנות לרופא ולא לאיש מקצוע בתחום התזונה - דיאטנית קלינית. רופאים לא לומדים תזונה, זה כמו ללכת לבקש ממהנדס בנין שיבנה לך ארון מטבח, נכון הוא מהנדס שלמד הרבה אבל איש המקצוע המתאים הוא נגר. 2. כתבת שמדובר ב"דיאטה קשה מאוד". ובכן, דיאטות קשות הן מרשם טוב לעליה במשקל בטווח הארוך. עם הרבה רצון אפשר אולי לרזות בדיאטות כאלה אבל אי אפשר להפוך אותן לאורח חיים, זה פשוט קשה מדי. כדי לרזות צריך למצוא אורח חיים שיתאים לאדם, אורח חיים כזה שאפשר יהיה להמשיך איתו גם לאחר ההרזיה.
 

רון ו

New member
מי תלוי במי

שוב חוזרים לשאלה מי קובע לדיאטן את ההבחנה. וודאי שמקצוע הרפואה מתייחס לתזונה. איך אפשר ללמוד על מערכת העיכול / חילוף חומרים בלי להתיחס למרכיבי המזון? לפני שהיו תזונאים במערכת הבריאות וגם בימינו, ההמלצות לתזונה והיוזמה למחקרים באו מרופאים. לרופא המתמחה בתזונה ידע רחב יותר, כושר אבחנה, התעדכנות מלאה ונסיון מצטבר. בהתיחס למקרה, רופא יכול להציל חיים ע"י דיאטה חריפה גם בשילוב תרופות. ההסתגלות לאורח חיים חדש ופעיל פיסית, מותנית בבריאות טובה יותר אחרי הטיפול.
 

אלי ו.

New member
רון, מה לעשות שבבתי חולים

מי שנותן את הייעוץ התזונתי אינם רופאים אלא תזונאיות? למעשה כל דיאטנית קלינית בישראל חייבת לעשות סטאז חצי שנה בבית חולים. אין בלימודי רפואה או ברפואה בכלל התמחות בתזונה ולכן רופא ה"רוכש נסיון בתזונה" אמנם יש לו רקע טוב אבל עקרונית אינו טוב בהרבה מכל חובבן אחר. ממה שראיתי בישראל, רופאים העוסקים בתזונה הם לרוב כאלה שפתחו קליניקות פרטיות וכאלה שנתפסו לתאוריות אלטרנטיביות הזויות, עזבו את מדע הרפואה אבל ממשיכים להתהדר בתואר הד"ר שלהם למרות שהם אינם עוסקים ברפואה אלא ברפואת אליל. מומחים לתזונה הם אנשים בעלי תואר מתקדם בתזונה ולא רופאים. וכן, תפקיד הרופא הוא לאבחן את הבעיה ולהחליט מה צריך להיות הטיפול. תזונאית אינה מאבחנת. באותה מידה קרדיולוג ולא מנתח הוא זה שמחליט אם יש צורך בניתוח לב. האם זה אומר שהקרדיולוג צריך גם לנתח?
 
למעלה