דרישה מוזרה(אולי לא חוקית) התווספה לטופס 4

theAman2

New member
דרישה מוזרה(אולי לא חוקית) התווספה לטופס 4

סיימתי לבנות ואני מבקש טופס 4, מלבד כל הבקשות והחתימות, ישנה דרישה מוזרה שהתווספה לא מזמן. הדרישה היא שחברה מסויימת תגיע אלי הבייתה ו"תנקה" את הצנרת שלי(בית קרקע) על ידי פיזור חומר בצינור הראשי והזרמתו בכל הבית. המגוחך הוא שהמים מגיעים אלי מהצנרת של העיר ואותה לא מנקים. אם כך,"מה הועילו חכמים בתקנתם"?? אני מנקה והעיריה תלכלך לי בחזרה. מיותר לציין שה"שירות" הוא בתשלום לא מבוטל של 1200 ש"ח , ושללא אישור החברה הזו, אני לא יכול לקבל טופס 4 מהעיריה!! שוחחתי עם נציג החברה שהגיע לשכני ו"טיפל" בצנרת, העליתי את כל השאלות, לרבות העובדה שלא יעזור גם אם הוא ינקה את הצנרת עם מברשת שיניים לכל אורכה, עדיין ברגע הראשון שאני אפתח את המים, אני אקבל לכלוך מהצנרת של העיריה, תשובתו הייתה, ואני מצטט:"אתה צודק, כל העסק הזה הוא חארטה". האם בכלל חוקי לדרוש דרישה כזו מגוחכת ולהתנות קבלת טופס 4 במילוי הדרישה? לי זה נראה שתפרו לאותה חברה עבודה קלה ומכניסה. אשמח לתגובות בדבר חוקיות הדבר.
 

בינא

Member
נשמע מוזר ולא חוקי. דרוש לראות היכן כתובה

הדרישה הזו. דרוש "הוכחות" על טיב החומר. תודיע בכתב למחלקת המים שאתה רואה בדרישה הזו עבירה שלהם על התקנות ובתחתית הדף כתוב העתק למבקר המדינה ולעו"ד מומחה בנדל"ן (לא חשוב מי). לא שמעתי מעולם על "חארטה" כזו. אם יש לך תוכניות ממהנדס אינסטלציה, תוכל לפנות אליו כדי לשאול אותו בנושא. גם מהנדס/ת העיר זה כתובת וגם ראש העיר. על פניו נראה לי שמישהו עושה הרבה כסף בצורה לא חוקית. לא כתבת לאיזו רשות אתה שייך וחשוב לדעת. אם היה לך מפקח על הבניה, ערב אותו בנושא.
 

mol3

New member
נשמע כמו קומבינה של ליצן בעירייה

בינא כינא זאת "חארטה" ונדמה לי שאם היתה מילה יותר קיצונית במילון היה ראוי להצמיד אותה לזה. זה נשמע כמו ישראבלוף שנת 2007. אשכרה מערכון של הגשש. טוב שהם לא מתנים טופס 4 ב"אוירון דוד" חחחחחחח. הייתי מציע לך לפנות בדחיפות לכלבוטק, עוד היום. תאמין לי, הם יעשו מזה חגיגה והנוכלים יגמרו בכלא.
 

theAman2

New member
תודה על התגובה

ולשאלתך, אני גר בקירית שמונה. מניסיון העבר מהנדס העיר וראש העיר הם לא הכתובת (האדישות חוגגת).
 

בינא

Member
כשכותבים לראש העיר ולמהנדס, יש השפעה

אפילו אם לא מורגשת, אבל מה שיותר חשוב הוא עצם הכתיבה והעובדה שהם היו בתכתובת למקרה של תביעה משפטית נגד המועצה/עירייה. חשוב לשלוח את המכתב בדואר רשום כדי שיהיה מסמך/הוכחה עם תאריך בו נשלח. על-פי החוק, עובדי הרשויות חייבים לענות תוך 14 ימי עבודה...שזה בערך 30 יום בעירייה...אבל זה ממש לא משנה. אל תסכים לעבור את הבדיקה וכתוב להם שאינך מסכים לבדיקה הזו ואין באי-בצוע הבדיקה הלא תקנית הזו משום עילה, מבחינת לכך שמעכבים לך אישור של טופס 4. במקומך גם הייתי מבקש את הדרישה לבצוע הבדיקה הזו בכתב...נראה שיחתמו לך. במידה ותקבל את הדרישה בכתב מאחת ממחלקות המועצה/עירייה, חשוב מאוד שתשלח העתק מצולם שלו למבקר המדינה, יחד עם העתקים למשרד הפנים (האחראי על הרשויות המקומיות) והעתקים לראש העיר ומהנדס העיר, כדי שלא יוכלו להתכחש לעניין. אני רואה כל מקרה כזה בחומרה רבה וחושב שאת השחיתות הזו יש למגר לפני שתתפשט כמו סרטן.
 

fireman

New member
הדבר הזה לא חוקי

פנה לועדת הערר המחוזית ותגיש ערר על עיכוב מתן טופס 4. ועדות הערר בנושאים של בניה מעמדן כבית משפט לכל עניין ודבר ותוכל לתבוע בעת הגשת הערר את החזר ההוצאות שלך (עו"ד וכו למרות שאתה יכול להגיש ערר גם ללא עו"ד, יו"ר הועדה הוא בד"כ עו"ד המתמחה בדיני נדל"ן וחוקי התכנון והבניה כך שאם הטענות שלך מוצדקות אתה לא צריך עו"ד) פעם ראשונה שאני שומע על הבדיחה הזו. מצורף קישור ליצירת קשר עם ועדת ערר מחוזית-מחוז צפון. http://www.moin.gov.il/Apps/PubWebSite/addresses.nsf/AddressHebrew?OpenForm&unid=08EBF5BCFEA86C74422569DD00725FCC&language=heb בהצלחה.
 
יש הגיון בצורך לנקות צנרת בתחילה

אין שום הגיון לחייב זאת ולהתנות בטופס 4 , לכן ההמלצה היא להזמין חשמל זמני למגרש באותם האמפרים שתוכנן החיבור , כך שיהיה להם הרבה יותר קשה עם הסחטנות של טופס 4 . מי שותה היום מי ברז ? מי ברז הם רק לנקיון
 

fireman

New member
כמו שכבר כתבתי לך

הבדיקה היחידה שיכולה הרשות המקומית לחייב אותך היא בדיקה של מכון התקנים לצנרת המים והביוב במבנה. אם יש לך את זה לרשות המקומית אין כל סמכות לעקב מתן טופס 4. פנה לועדת הערר המחוזית במחוז הצפון, הם הכתובת עבורך. הגשת ערר אינה כרוכה בתשלום כל עוד לא מדובר בתביעת פיצויים (ערר על פיצויים)
 

ITCHAKG

New member
טופס 4- ואהבה של ירוקים

כשאני הוצאתי טופס 4 לבית שבניתי לפני מספר שנם, מפקח ממחלקת גנים דרש שאוסיף צמחים סביב גדר המבנה. כששאלתי מה הבסיס לדרישתו, הוא ענה לי שאנחנו (הבונים) אנשים מבוססים והוא אוהב ירוק..... בפגישה לאחר מכן הקלטתי את ה"בחור" והוא "ראה שחור". יכול להיות שבמקרה הנוכחי זה שילוב של דרישה"ירוקה" עם מספר משמעויות..
 

משה פרל

New member
אפשר לשאול שאלה הפוכה ?

איפה מוגדר בכתובים מה כן מותר לבדוק עבור קבלת טופס 4 ?
 

avi5199

New member
מה זאת אומרת "ראה שחור" ? מה עשית עם ההקלטה

למי פנית עם התלונה ? אני מצפה להרבה דרישות מוזרות שינחתו עלי כשאבקש טופס 4, חלק מהן כבר מופיעות אצלי בהיתר הבניה כמו לגזום גדר חי בחזית בגובה נמוך יותר, לצבוע את התריסים בבית של אמא שלי שנמצא בחזית בצבע ירוק ועוד.
 

ITCHAKG

New member
גמרנו את הטפול תוך פניה

לבכיר במערכת, שהיתה לנו היכרות קודמת איתו, והוא הפך את איש הירוקים לעובד ארכיון בחדר צר ואפלולי.
 
למעלה