דרושה!! עצה לאיך עושים את זה?!

shanny23

New member
דרושה!! עצה לאיך עושים את זה?!

רוצה בית גדול, 6 חדרים לפחות, 2 קומות, מעוצב כמו שאני רוצה, כמו בחלום הוורוד שלי, עם בריכה וגינה שתספיק לארח לפחות 30 אנשים, שתהייה בו ספריה ענקית, עם מחשב, חדרי ילדים, סלון מפואר, חניה מקורה ל2 חדרים וכמובן- באיזור המרכז שיהיה קרוב להכל אך בישוב שקט וכפרי שיהיה נעים. איך משיגים את זה ואני לא מדברת בגיל 70 כשכבר אין כוח והילדים עוזבים את הבית... אני נגנבת מהמחירים שדירה בארץ עולה, בן דוד שלי בארה"ב רכש את החלום הזה באותו סכום שבית 5 חדרים בבנין עולה. אבאואמא שלו בפנסיה אז הם עברו לשם ולכן זה קל להתנתק אבל אני רוצה לחיות בארץ הזאת ולא מצליחה לשלם שכ"ד עם משכורת סטודנטית ולא יודעת מה יקרה כשהתינוק יבוא, אפילו לא יודעת באיזה חדר הוא יהיה כי הכל מלא בדברים... איך מצליחים לחיות כאן? מייאש אותי לפעמים...
 

פריננס

New member
התכוונת לבית כמו של פנינה

אך חלום של כל אחד . מה לעשות שחלקנו לא נמצאים בקטגוריה של העשירון העליון..
 

nooshP

New member
נו, מה רע? 5 חדרים, על החוף

ועוד שני מיליון ש"ח (או דולרים?) בבנק....
 

shanny23

New member
כשאת צודקת, את צודקת..../images/Emo45.gif

יש לי חברה עם הומור שחור שאמרה לחכות שהסבים והסבתות ימותו אבל אני אוהבת אותם יותר מידי ואני מקווה שזה לא יקרה.. בקיצור, לא ילך, נשארים בדירה שכורה לנצח
 

maz

New member
איך? יוצאים מאיזור המרכז

לא תאמיני כמה המחירים יורדים וגם מבינים שכסטודנטים אי אפשר להגשים את כל החלומות, אפילו לא את רובם שלא נורא אם תתחילו בבית קטן יותר ולא בוילה מעוצבת של 6 חדרים לפחות ושבארה"ב בתים תמיד, אבל תמיד יהיו זולים יותר.
 

T i k t a k i t

New member
הבעיה בלצאת מאוד מאיזור המרכז..

היא -מציאת עבודה...בתחומי ההיטק זה די מרוכז באיזור ת"א-השרון,פחות או יותר
 

maz

New member
כללית - את צודקת

אם כי יש מרכזים גדולים גם באיזור חיפה וירושלים וחוץ מזה - לא כולנו בהייטק ואפילו לא באותו הייטק. ההייטק שלי דווקא מרוכז בצפון
 

שקדייה

New member
../images/Emo124.gif זה מאוד פשוט...

תרימי טלפון לבן דוד שלך ותשאלי אותו כמה עלה הבית, מהם תנאי המשכנתא שקיבל וכמ שכירות אפשר לקבל על בית כזה- תעשי חשבון פשוט ותביני שאת יכולה לעשות את זה גם. בואי רק אתן לך את שורה התחתונה: בית כזה יכול להזרים לך לכיס "קאש מאני" של כ- 50K$ כל 5-6 שנים פטור ממס. נטו. וזה כמובן בלי למכור. עכשיו תתקשרי אליו ותשאלי אותו איך עושים את זה.. אם הוא בן אדם נחמד הוא יסביר לך. ברגע שיוצאים מהקונספציה של "לקנות דירה לצורך מגורים"- נפתחות כל כך הרבה דלתות זהב. דירה ונדל"ן באופן כללי, קונים איפה שהמספרים עובדים ולא איפה שכייף לגור. איפה שכייף לגור- שוכרים.
 

גביבית

New member
בגלל זה אנחנו עוברים לגור רחוקקק...

האמת זה תלוי בן אדם, אבל אם את מוכנה לצאת מהמרכז את יכולה להגשים את החלום שלך למשל בנגב, בערבה, בגליל.... אנחנו לא מוותרים על החלום ולכן עוברים צפונה.
 

shanny23

New member
שקדיה- תני לי להבין מה אמרת..

לפעמים יש לי צורך "לפרש" דברים כדי לראות שהבנתי- לגבי דוד שלי, עלה לו בארה"ב 200 אלף $ שבארץ קונים 5 חדרים במחיר הזה באיזור המרכז. אבל עזבי, את מתכוונת: לקנות בית ולהשכיר לאנשים (נאמר ישלמו לי 500$ לחודש) ולגור איפה שהחלום שלי (נאמר בית בפלמחים או כל כפר חמוד באיזור המועדף עלי..) שכירות שם תעלה לי בערך 1000$ לחודש, מה אני חוסכת בזה? ואז מרווחיה את הדירה שקניתי אבל משכירה בית לאיזה 20 שנה עד שהמשכנתא נגמרת?? ורק אז קונה משהו שאחליט לגור בו???
 

shanny23

New member
מז'תומרת? בראשל"צ (במערב)

זה המחירים.. לא דיברתי על ת"א, שם אני יודעת שאין על מה לדבר בכלל... גם בגבעתיים ראיתי דירות של אזורים בסכומים האלו. אם את צריכה משהו מאזורים (דירה וכו'..) דברי איתי, אולי אולי אולי אצליח לעזור לך עם ידיד שמוכר את הדירות שלהם.
 

Miss Lagotte

New member
תגדירי תחומים של "מרכז" ואולי אוכל

לעזור לך
 

שקדייה

New member
טעות מספר 1!

לנסות להבין ולהסיק מסקנות מבלי לאסוף קודם נתונים. בחייאת.. אל תתעצלי- תרימי טלפון לדוד ותשאלי אותו לגבי המספרים. אני בטוחה שהוא איש נחמד ויתן לך את התמונה הכוללת. בגדול.. על בית של 200K$ מקבלים משהו כמו 2500$-2000$ תלוי איפה. בארץ היחס בין מחירי קניה להשכרה הם מהמגוחכים בעולם. והכסף הגדול באופן כללי מהעסקה הזו לא מגיע מהשכירות אלא בטריקים במשכנתא. אבל באמת, אם את באמת רוצה לעשות משהו, את חייבת - חייבת לעשות בירורים מקיפים וללמוד את החומר. מדיבורים בפורום לא תבוא הישועה.
 

chikashel

New member
בארה"ב זה בכלל משתלם-

כי מקבלים החזרי מס על הבית... אנחנו שוכרים כרגע, ובכסף שאנחנו שוכרים, פלוס עוד 300 דולר, יכולנו לשים משכנתא ולגור בבית משלנו (ושל הבנק), אבל אין לנו כרגע כסף לדאון פיימנט
. באופן כללי- אי אפשר להשוות בין התנאים בארה"ב לתנאים בארץ, פה ממש משתלם לקנות בית, בארץ... אין לי מושג.
 
למעלה