דרושה עיצה - לימודי תפירה

egrol1

New member
דרושה עיצה - לימודי תפירה

שלום. אני יודעת תפירה בסיסית - למדתי בעצמי. לפני כחודש התחלתי ללמוד תפירה אצל מורה פרטית, במטרה ללמוד טכניקות מתקדמות, ובגלל שלמדתי את הבסיס בעצמי חשוב היה לי גם ללמוד את המונחים המקצועיים ממנה. היא מורה מעולה, אך בגלל שהיא כ"כ דקדקנית קצב הלימוד איטי, וכתוצאה מכך מאוד מאוד יקר. חשבתי לשנות את האסטרטגיה ולהצטרף לקורס טכניקות מתקדמות בתפירה בשנקר. מישהו מכיר את הקורסים שלהם? ממליצים? ועוד דבר - אני לא רק מתעניינת בתפירה אלא בכל תחום עיצוב האופנה, וראיתי שיש בשנקר קורס תדמיתנות. מישהו יכל להסביר לי האם זה קורס שכדאי לקחת כתחביב? האם אפשר להשתמש במה שלומדים בקורס הזה באופן פרקטי או שהוא רק תאורטי? אני כרגע תופרת חובבת בתחילת דרכי, ולא שוללת את האופציה לפתח את התחביב לעיסוק עיקרי. בקיצור שאלתי - מהו המסלול הכדאי ? אני חייבת לציין שאין באפשרותי לעזוב כרגע את העבודה שלי, וכל הלימוד נעשה בשעות הבוקר המוקדמות,ערבים וסופי שבוע. תודה.
 
אין ארוחות חינם

אם אצל מורה דקדקנית למדת לאט, זה כפי הנראה נובע מחוסר השקעה באימון בבית. קורס טכניקות מתקדמות בשנקר אכן מלמד טכניקות מתקדמות, אך הוא לא יקדם אותך אם לא תשקיעי את אותו מאמץ לפחות כמו אצל מורה פרטית, אם לא יותר, שכן בקורס רב משתתפים, האחריות על הביצוע מוטלת עליך, המורה ממשיכה ללמד את אשר בתכנית הלימודים ולא מתעכבת על מי ש'מזייף' אין לי כוונה להעליבך, ואני בהחלט ממליצה ללכת לקורסים בשנקר עבור אנשים עם משמעת עצמית גבוהה. אני יכולה לספר לך שבקורס שאני עשיתי במשרד העבודה, מתוך עשרים בנות שהתחילו רק 15 סיימו, ורק שבע עוסקות בתחום מתוך השבע הללו לחמש היה רקע קודם ולארבע מתוכן היה רקע מקצועי בתחום או עסקי או טכני. כלומר 1. ידעה לתפור לעצמה בבית 2. ידעה לתפור לעצמה וללקוחותיה החרדיות בשכונה לפי בורדה והתפרנסה מכך 3. הייתה ברוסיה מורה לגיזרה 4 ו 5 למדו קודם בבצלאל צורפות 6 נרשמה אחר כך ללימודים בויצו חיפה 7 אנוכי שידעה לתפור מבורדה ותפרה מדי פעם ללקוחות מזדמנים מתוך השמונה שלא עוסקות בתחום לחמש היה ידע קודם ממגמות אופנה בתיכון או מלימודים פרטיים.
 

egrol1

New member
ארוחות חינם?!

בסך הכל כתבתי שהמורה מאוד דקדקנית, ולכן כל שעור נפתח בהרצאה תאורטית ארוכה, ועד שמגיעים לשלב הפרקטי נשמע כבר הצילצול.... בגלל שיש לי ידע מוקדם, ורצון עז ללמוד, אני חשבתי על הכיתה של שנקר כאמצעי לרוץ איתו קדימה. ובגלל שאני לוקחת את כל העניין מאוד ברצינות, אני מתעניינת לא רק בתפירה אלא בעולם עיצוב האופנה בכלל. לו הייתי צעירה 10 שנים, אולי הייתי הולכת ללימודי תואר בשנקר, אך היות ולא כך הדבר, אני מנסה למצוא את הדרך העוקפת אשמח לקבל עיצות, ולא הטפות מוסר או מכות על הראש. אגב, גם המלצות על מורה מתל-אביב יתקבלו בברכה. תודה.
 
האמת שגם אני לא הבנתי שהדקדקנות מתבטאת

בהרצאה תאורטית ארוכה בתחילת השיעור. זה פשוט לא נכתב בהודעה הקודמת. אולי יש בזה הגיון? כלומר - לעשות את רוב התרגול המעשי בבית, ולא לבזבז עליו שעות שעור?
 
גם אצלי

שיעור של שעתים נפתח בעשריםדקות תיאוריה, כי בלי תיאוריה המעשה הוא אוטומטי לטעמי ולא כולל הבנה אחר כך יש פרקטיקה ובסוף תירגול. מי שאני רואה שתתרגל בבית, אני מורידה בהדרגה את זמן התירגול בשיעור- תאמת גם אותי תירגול בשיעור נורא משעמם ואני מעדיפה כשתלמידים הם חרוצים בבית ובכיתה אני מספיקה איתם דברים מענינים. לי לא כיף ללמד בפעם המליון איך לשרטט חצאית יסוד, הרבה יותר מענין לי תלמידים שבאים עם צאוורון מסובך ואנחנו יושבים יחד לפתור את הבעיה
 

שש שבע

New member
כפרת עוונות , עם כל הכבוד לתיאוריה

בתפירה אי אפשר ללמוד ע"י הרצאה ארוכה. צריך לעשות ולעשות, ולעשות, ולפני כל קטע הסבר תיאורטי קטן, בהרצאה, פשוט מאבדים פוקוס. מי שרוצה להתקדם, ויודעת לתפור אני בעד שתיכנס לבית אופנה ותציעאת עצמה כ"שוליה" לומדים המון תוך כדי עבודה, אני רואה את זה על הבנות אצלי, כולן למדו מקצועי, או תפירה או עיצוב או שניהם, כולן הגיעו אלי, ועברו הכשרה מעשית תוך כדי עבודה. הן עצמן אומרות שאין הבדל בין מה שידעו קודם להיום.
 
אני ממש לא מסכימה איתך

כשעושים בלי להבין הרבה פעמים הדרך ארוכה יותר, אני ראיתי לא מעט אנשים שמחזיקים את המספרים עם האוזן הגדולה עבור האגודל והקטנה עבור האצבעות כי לא הסבירו להם איך פועלים מספרים. וראיתי גם לא מעט אנשים שלא מסוגלים לקרא את ההוראות של הבורדה למרות שיש להם תואר שני במתימתיקה, ביולוגיה או כלכלה, והן לא ישבו ליד אם או סבתא שתפרו, ובשבילם זה סינית, וצריך להסביר את התיאוריה.
 

שש שבע

New member
לא אמרתי בלי הסבר אלא עם הסבר תיאורטי קצר

קרי לאותו ענין. ואז לומדים במקטעים קצרים, תיאורטית ומעשית, זה הדבר שהכי עובד טוב. שנים העברתי קורסים בנות ונשים איך להכין גיזרה, ואיך להוציא גיזרה, ואיך לגזור ולתפר. גם מתחילות גם מתקדמות, כל מי שלמדה אצלי אמרה ש"אין לה פחד מלגזור" שהיא עושה דברים ומבינה מה היא עושה. דבר ראשון שאני מלמדת זו עצמאות מחשבה, ועצמאות בגזירה, וכמו במתמתיקה, לומדים נושא ומתרגלים, ככה גם בתפירה לומדים נושא ומתרגלים. וכשרואים תוצאה מידית של משהו שנלמד לפני כמה דקות, זה מגביר את המוטיבציה.
 

רות מלר

New member
ההגיון שבלימוד תיאוריה

משיחות עם כאלו שלמדו בקורסים במוסדות מוכרים למדתי ששם, מלמדים ב" ראי ועשי " הכל נקודתי, לעיתים עם חלוף הזמן- לא תזכרי מדוע עשית כך ולא אחרת. האם יש יתרון בללמוד בדרך של "ראי ועשי "? 1. יש אנשים שמה שמעניין אותם היא רק התוצאה המיידית- "יו תראו תפרתי חצאית". 2. יש אנשים שחושבים שתפירה זה בסך הכל חיבור של חלקי בגד, ואם הם מצליחים לחבר חלקים של בגד- הם יודעים לתפור. . 3. כשלומדים איך לחבר ורק לעשות תיקונים קטנטנים, ממשיכים ללמוד בהדרגה לאורך תקופה מאוד ארוכה. מה היתרון שבלימוד תיאוריה מורחבת בצמוד למעשי ? 1. תיאוריה מורחבת, משמשת בסיס מוצק, לקשת רחבה של מקרים. בין אם זה הבגד שאת מכינה באותו הזמן, או דגם אחר שתרצי להכין בעתיד. 2. היכולת להבין קשת רחבה של מקרים- היא עצמאות, אין צורך במורה צמודה לתקופה ארוכה. 3. יסודות מוצקים אינם מבדילים במין המטרה של הלומד- האם הכוונה ללמוד לתחביב, או לעיסוק. הכלים ישרתו כל מטרה שהלומד יבחר. 4. כשרוצים בגד מואם למידות האישיות של הלובש, יש להבין את המשמעות של המדידה ואיך היא באה לידי ביטוי בגיזרה. כשלומדים רק איך לחבר חלקים לבגד שלם- מאבדים את ההזדמנות להתאים את הבגד - לזה מוכרחים תיאוריה. בהצלחה רות
 

שש שבע

New member
וכל זה הבכל בתיאוריה, מעשית לא זוכרים כלום

ממה שלמדו בתיאוריה.
 

רות מלר

New member
תלוי אצל מי לומדים

אצלי הם זוכרים יופי כי אני דשה אותם הלוך ושוב והתיאוריה הופך למעשי והמעשי הוא בסיס לתיאוריה של דגם שהוא ב"הכה את הלומד" בין פרק לפרק בקיצור- עובדים
 

שחף2410

New member
תדמיתנות בשנקר

לא ולא. לומדים שם את הכל בקנה מידה, כך שהלמידה היא תאורתית בלבד. לגבי תפירה שם אני לא יודעת. בכל מקרה ממליץ מאוד על קורס תדמיתנות ותפירה של משרד התמ"ת. הכי מקיף, הכי מקצועי והכי מתיש
 
הקורס של משרד העבודה מצויין למי שמתכוון לעסוק

במקצוע. לחובבים אין צורך בקורס כל כך ארוך, אינטנסיבי ויסודי. מה גם שהורסים האלה נפתחים לעיתים רחוקות, והם מיועדים קודם כל למובטלים. רק אם נותרים מקומות פנויים הם מוכנים לקבל מי שלא רשום במשרד העבודה.
 
למעלה