דרגות נהיגה

talb21

New member
דרגות נהיגה

שלום רב. רציתי לשאול האם אני, אדם בעל רישיון לרכב פרטי דרגה 02, רשאי לנהוג על רכב מסוג תומקאר אשר רשום ברישיון הרכב (של התומקאר) רשום הכלי כ - "טרקטור רגיל" ולא "טרקטור משא" תודה רבה
 

אהובה.א

New member
לא

רשיון 02 הוא לרכב פרטי או מסחרי עד 4 טון בלבד. לנהיגה בטרקטור או טרקטורון יש להוציא רשיון לטרקטור.
 

talb21

New member
טרקטורון כולל רישיון 02 את אומרת את

הדברים מתוך הידע שלך לא מתוך איזשהו מקור מוסמך. אני מעוניין בתשובה מוסמכת ולא איזה דעה של מישהו. מצטער אם זה קצת בוטה אבל אני פשוט צריך תשובה ואת לצערי גם כתבת בדברייך טעות אז זה לא כל כך רציני.
 

אלון 58

New member
טרקטור/טרקטורון

רשיון 02 וכל מה שמעליו,כולל גם טרקטורון "ספורטיבי".טרקטורון-משא(עם ארגז,כמו ה-Kawasaki הנפוץ),מחוייב ברשיון טרקטור(01 או "ט" בדרוג גבוה מ-01),זה ידוע לי מהמפעל בו אני עובד:ישנן בו מחלקות ומתקנים שסופקו להם טרקטורוני-משא קאוואסאקי,ומי שהיה אמור להשתמש בהם,ולא היה ברשותו רשיון-נהיגה לטרקטור,נשלח לקורס טרקטור בבית-ספר
לנהיגה כדי להוציא רשיון זה,ע"ח החברה.ב-1993 נשלחתי גם אני לקורס זה,אבל זה היה לצורך טרקטור חקלאי רגיל,כי במחלקות בהן עבדתי ועובד כיום,יש שימושים שונים לכלים אלו.
 

talb21

New member
דווקא לפי מה שנאמר לי מפי מורי נהיג

לפי מה שנאמר לי מפי מורים לנהיגה זה שטרקטור משא הכלל בתוך רישיון לאוטו...בכל מקרה כבר עשיתי ברור ואין לי רישיון לנהוג בכלי שרשום טרקטור רגיל. תודה על המענה
 

אלון 58

New member
זה שוה בירור סופי במשרד-הרשוי...,

החוק כיום מבדיל כיום בין טרקטור לטרקטורון,שכבר לא מוגדר ככלי חקלאי. לגבי נהיגת טרקטור,בעבר הרחוק היה ניתן רשיון לטרקטור באופן אוטומטי,למי שיש רשיון 03 ומעלה,אבל זה בוטל מזמן,וטרקטור מחייב קורס נפרד,כולל תאוריה,והטסט מתבצע על טרקטור גורר עגלה. מי שמוציא רשיון רק לטרקטור(גיל 16 למשל),מקבל רשיון דרגה 01,ומי שיש לו 02 ומעלה,וגם רשיון לטרקטור ברשותו,זה ירשם עם תוספת של האות "ט" ליד דרגת רשיונו/ה.
 

wil

New member
למיטב הבנתי

הכלים הפופולריים לגיל 16 (מיול, טומקאר, ריינג'ר) מותרים לנהיגה למי שיש רשיון טרקטור וגם למי שיש רשיון 02. כמובן שעל טרקטור אמיתי (צהוב עם כף והכל
) רשאי לנהוג רק מי שיש לו רשיון טרקטור. טרקטורון - בוודאות מותר בכל אחד משני סוגי הרשיונות הנ"ל, אם כי ברשיון 02 נדמה לי שיש מגבלת גיל ל-17.5 (לא בטוח - דובר בזמנו על הורדתה)
 

talb21

New member
נכון אבל

יש טומקארים הרשומים כאילו הם טרקטור רגיל ויש כאלה שנכנסו לחוקים החדשים אז הם טרקטור משא. מי שבן 16 שעשה רישיון ט' וטומקאר שלו רשום כטרקטור רגיל כאילו עוקץ את החוק מכיוון שמותר לו לנהוג בטומקאר שאם הוא היה רשום כטרקטור משא היה מותר לו לנהוג רק אם היה בידו רישיון 02. בגלל זה אני שואל אם הטומקאר רשום בכרטקטור רגיל האם מותר לי לנהוג בו?. ולגבי התגובה של אלון איך מבררים את זה במשרד הרישוי?.. אם מי אפשר לדבר שם?..
 

talb21

New member
וגם אם אתה צודק איך מבררים סופית?

הרי התשובה שלך היא לא מוסמכת ואם שוטר עוצר אותי על הטומקאר ומסתבר שאסור לי לנהוג בו אני לא אוכל להגיד לו דבר אם ההוא שכתב לי בפורום נכון?..חח אז איך משיגים תשובה מוסמכת שאני אפילו אוכל להדפיס את זה ולהראות לשוטר שהוא טועה?
 

wil

New member
שאלה טובה

על פניו אם הוא רשום כ"טרקטור" בלבד - חייבים רשיון ט' או 01, ואסור לנהוג ברשיון 02 בלבד. אבל אני לא עובד במשרד הרישוי, לא יודע בדיוק מה ההגדרות המדוייקות ברשיון הרכב של הכלים האלו. אתה יכול לנסות לכתוב למחלקה הטכנית של היצרן (הישראלי) ולקבל מהם תשובה בכתב.
 
למעלה