דקסטר עונה 8

shaked2010

New member
דקסטר עונה 8

ראיתי את כל העונות של דקסטר בזו אחר זו עד לעונה השביעית שם נעצרתי באמצע מבלי לראות את הרצח של לגווארטה (טעות נוראית לעצור באמצע) ומשם עד שכבר חזרתי לראות כבר כמה חודשים שהאתר סדרות בכלל לא עובד לי משום שרת, מכוון שמדובר בלחזור לראות את כל עונה שבע שוב בכדי להבין את ההמשך ואת עונה 8, העדפתי לראות כבר את כל עונה 8 ולסיים עם זה (ואז כבר להתחיל מחדש)

מדובר בעונה 8 על הרוצח שחותך את המוח לקורבנות שלו, רק שדבר אחד לא הבנתי, התקציר ב'סדרות' היה עוזר אבל הוא לא עובד, ואני מעדיפה לקבל הסבר מסודר שעונה לי מאשר למנסות לחפש בויקפדיה...
היה בהתחלה את הרצח של אותו אדם שנחתך ראשו ומשם דקסטר החל לחפש אחרי אדם והאדם הזה היה בחור בלונדיני שמוכר מכשירי כושר, אותו בסוף הוא רוצח בסוף הפרק השני (אם אני לא טועה) אבל אח"כ יש רצח של מישהי שנחבטת בפניה ומשם מפענחים את הרצח ומישומה, כמובן הרצח של אותו אדם שחותך את הראשם של קורבנותיו חוזר וזה בכלל אדם אחר (ייטס) בכלל בחור עם שיער שחור, פסיכופט וכו'... בכ"א לא כ"כ הבנתי מה מתרחש שם ומי נגד מה, אשמח להסברון, תודה
 

bnorial

New member
מנסה לתמצת כמה שאפשר :

בעונה 8 אנחנו מכירים את ד"ר ווגל, ומגלים שהיא הייתה חברה ותיקה של מת'יוס ושל הארי - והיא זאת שהמציאה את הקוד של דקסטר (לשחרר לחץ ע"י רצח של רק מי שמגיע לו, שאכן אשם בוודאות, ושהמשטרה שיחררה).
היא משתמשת בחברות שלה עם מת'יוס כדי להיכנס לחקירה של "מבתר המוחות" (מאמינה שמטופל שלה לשעבר כי משאיר לה על המרפסת חתיכות מוח בצנצנת).
דקסטר מגלה את כל זה ומתחיל לחקור לפי רשימת המטופלים, בינתיים ווגל גם עוזרת באיחוי היחסים של דקסטר /דב.

באיזשהו שלב האנה נכנסת לתמונה, מסתבר שהיא נשואה למיליונר (סוג של מאפיונר) וחיה תחת שם בדוי (הוא יודע מי היא).

חקירת משטרה מובילה לחשוד ברצח שניהל רומן עם הנרצחת, אבל דווקא הבן שלו, זאק, הוא זה שמכרכר סביב דקסטר. מסתבר שהוא סוג של רוצח בפוטנציה- כמו שדקסטר היה, ו-ווגל אומרת לדקסטר "לאמץ אותו" וללמד אותו את הקוד.
באזשהו שלב השכנה החדש של דקסטר נרצחת, והחשד נופל על זאק (דקסטר היה עסוק בחקירת המטופלים- ופחות השקיע תשומת לב ללימוד זאק).

דקסטר הורג חשוד אחד (הקניבל), ממשיך לחשוד הבא - ייטס.
אנחנו מגלים שזה לא היה ייטס - בגלל שזאק נמצא בדירה של דקסטר, מינוס המוח שלו.

מגלים שזה היה הבן (נחשב מת) הפסיכופט של ווגל שרצח את אחיו הקטן כשהיו ילדים... הניסיון שלה לרפא אותו הוא מה שהניע אותה להיכנס לתחום, ולעזור להארי עם דקסטר.
 

einat162

New member
המממ... ושכחת את הסיום של כל הסדרה !


(סימנתי ספויילר כי עדיין מדובר בסיום כ-ל הסדרה והריגת דמויות).

העניינים עם האנה מסתדרים, מסתבר שהיא לא חזרה למיאמי בקטע של נקמה - ואפילו דב משלימה עם הנוכחות שלה.
דקסטר חוזר להיות עם האנה - והם מתכננים לברוח ביחד עם האריסון לארגנטינה, לפני שהשריף שבא ללכוד את האנה יעצור אותה (אותו שריף משתף פעולה עם בלש פרטי בשם ג'ייק אלוואי).

הבן של ווגל (דניאל ווגל = אוליבר סקסון) רוצח בסוף את אמא שלו מול העיניים של דקסטר- ובעצם ככה הוא הרג את שלושת "הילדים" של אוולין ווגל- הבן הביולוגי, דקסטר, וזאק.
בסופו של דבר בשת"פ עם דב, הוא מצליח ללכוד את דניאל/אוליבר - רק שברגע האחרון בקיל רום, עם כל ההתחבטויות שהיתה לו בעונה ("אולי אני כבר לא צריך להרוג כי אני מאוהב, ואין לי את הצורך"), הוא מחליט לקרוא לדב - ושהיא תסגיר אותו למשטרה.
אותו שריף שמנסה לתפוס את האנה, באיזשהו שלב התחיל לעקוב גם אחרי דקסטר - ומגיע לקיל רום (ביה"ח נטוש שבו דניאל/אוליבר ביצע וצילם את הרציחות) ומשחרר את דניאל בלי לדעת - והוא רוצח אותו.
דקסטר ודב נפרדים מחוץ לביה"ח הנטוש- בטוחים שדניאל קשור ומאובטח, רק כשדב נכנסת פנימה דניאל יורה בה ובורח.

האנה והאריסון מצליחים להגיע לשדה התעופה למרות סופת ההוריקן (בשם המתאים "הוריקן לורה"), דקסטר מקבל את ההודעה על הפציעה של דב בדרך - ומחליט לשלוח אותם קדימה ולהצטרף אח"כ.

דב מצליחה לצאת מהניתוח בביה"ח, אפילו מנהלת שיחה עם דקסטר אחרי- ובעצם נפרדת ממנו כי אמור לטוס לארגנטינה.
המצב שלה מדרדר אח"כ בעקבות זיהום, והיא נכנסת למצב של צמח (ללא תפקודי מוח).
דניאל נעצר ע"י המשטרה ומוחזק בכלא - דקסטר משתמש בתעודות ואישורי הכניסה שעדיין יש לו, נכנס לכלא- ורוצח אותו בצורה די מתוחכמת.
הוא הולך לביה"ח ומנתק את דב ממכונות ההנשמה - ומבצע המתת חסד.
בגלל כל הבהלה לפינוי ביה"ח לקראת ההוריקן, הוא מבריח את הגופה שלה החוצה, אל הסירה שלו ומפליג ללב ים - שם זורק את הגופה של דב אל המים.
הוא ממשיך לעין הסערה.

הסופה חלפה. אנחנו רואים את מיאמי חוזרת לשגרה. אנג'ל מקבל טלפון ממשמר החופים- הספינה של דקסטר נמצאה, ללא גופה.
אנחנו רואים את האנה והאריסון בארגנטינה- האנה קוראת את החדשות על הספינה ומותו של דקסטר בטאבלט.

השוט המסיים הוא במקום מבודד, קר, אתר חטיבת עצים שם אנחנו רואים את דקסטר, לבד וגלמוד - מן בידוד שכפה על עצמו. הוא הולך מן העבודה לביקתה בה הוא מתגורר (רעש של מסורי שרשרת מקיף אותו במן גיהנום פרטי), מתיישב, ללא קריינות- מביט למצלמה.
סוף.
 

shaked2010

New member
כבר ספיילרתי לעצמי כ"כ הרבה...

אמנם אין לי שום בעיה אם ספויילרים, לדעתי (לי לפחות) זה בכלל לא הורס...
אבל משעשע שדווקא אצל דקסטר ספיילרו לי ואני ספיילרתי לעצמי בטעות כ"כ הרבה דברים שהרבה בכלל לא נכונים וחלק דברים חדשים שלא ידעתי...
פעם שמעתי שדברה הורגת את דקסטר ופעם שמעתי שדקסטר הורג אותה ובטעות (כשחיפשתי מי זאת אנה מק'יי בעונה השמינית, כי לגמרי שכחתי מי זאת ואני רואה את העונה השמינית בפער גדול בין שער העונות...) בטעות ראיתי שרשום דקסטר מתאבד בכלל... ושמעתי שאולי האריסון ממשיך את דרכו ואולי בכלל זאק....
בקיצור, אם כבר זה כבר עדיף לראות את הסוף כבר לבד... (אני במילא ממש קרובה)

אז לא אקרה, אבל תודה
 

einat162

New member
הסדרה הייתה צריכה להגמר בסוף עונה 4

אני יודעת שתמיד יש את ההרגשה ש"רוצים עוד" , וכמובן הקתרזיס של הגילוי - אבל זה היה צריך להפסק שם....
 

שיר m

Well-known member
לא הייתי מוותרת על עונה 5

(למרות שלקח לי זמן לאהוב את לומן)
 

einat162

New member
אני מאלו שכן אהבו את לומן- ואת עונה 5

היא הייתה מאוד מותחת לדעתי, וג'וני לי מילר נתן הופעה טובה בתור ג'ורדן צ'ייס.
אחד העונות (חוץ מאולי עונה 1) שממש הייתי במתח בין שבוע לשבוע.
 

שיר m

Well-known member
איתך לגמרי, בגלל זה לא הייתי מוותרת עליה:)

הסיפור שם היה ממש ממש טוב.
 

einat162

New member
כן אבל כל הקטע הוא של-4 היה חתיכת סיום

מספיק גדול ודרמטי כדי לסיים את הסדרה (למרות שאז מעריצים היו מתלוננים שזה מוקדם מידי / המשטרה לא עלתה על דקסטר/ דב לא עלתה עליו, וכו').
 

שיר m

Well-known member
לא הייתי רוצה שייגמר בזה בגלל כל הסיבות שאמרת

כמה שזה היה ענק, היו נשארות יותר מדי שאלות.
 

shaked2010

New member
כן, אבל לא ענית לי...

כל מה שאמרת אני יודעת, נכון... עכשיו אני נזכרת, הוא היה קניבל, אבל... ממתי דקסטר הורג חשודים..? הוא הורג רק אשמים עם הוכחה חותכת... (אמנם אם הוא קניבל אז סביר שהוא אכן הורג... בכל זאת?) לא הבנתי איך מרצח של ביתור מוח (שקשור בסופו לייטס) היה סיפור סביב אותו קניבל..
 

bnorial

New member
הקניבל היה אחד ממטופלי העבר של ווגל

(גם ייטס) ובעצם דקסטר הגיע אליו במסגרת החקירה על המטופלים של ווגל - הוא גילה את חלקי הגופות במקרר, כמו גם השאלות של הקניבל בחנות הספורט- דקסטר והצופים היו בטוחים שהוא מתחיל איתו, אבל מסתבר שזה שיטת ציד ל"ארוחות" פוטנציאליות (הרבה פעמים דקסטר מבין רוצחים או פדופילים בקטע של ציד קורבנות).
 

shaked2010

New member
עוד שאלה, בין ייטס לדניאל ווגל 'מנתח המוח'

במשך העונה, כמו אמרתם, דקסטר מקבל מווגל רשימה של מטופלים, בין היתר רון גלוצו הקניבל - דקסטר הורג אותו מנסיבות אחרות. אבל אח"כ נראה שיש רוצח אחר שדקסטר עולה עליו ומגלה שהוא לא באמת הרוצח אלא מנתח המוח מכריח אותו לרצוח, (עפ"י סרטון שדקסטר מגלה שבו רואים אקדח מוצמד למוח של אותו בחור תוך כדי שהוא רוצח באל כורחו) לבסוף אכן דקסטר מוצא אותו תלוי מת, משמע הוא הוחזק כבן ערובה....
ואחריו ייטס, כשדקסטר מגלה את ייטס (שיש לו חתך בראש בדיוק איפה ש"מנתח המוח" חותך את קורבנותיו)
ושהוא מחזיק בנשים ומענה אותן שבועות עד שהן מתות (ולוקח את נעליהן) ואח"כ מנסר את להן את המוח וככל הנראה מוציא את הליבה. אגב, מה שמסביר שבדר"כ הקורבנות אינם מלאים בדם כשהם נמצאים מתים עם חתך ענק בראש, מה שמסביר שהרוצח חותך את ראשם לאחר המוות ושם אותם במקומות מסויימים.
עוד נקודה חשובה, דקסטר מוצא במחבוא שלו מדריך לחיתוך הראש, עוד משהו שמסגיר אותו.

אז ייטס נמצא מתאים ל"מנתח המוח" ולבסוף דקסטר הורג אותו מתחת למיטה. אבל מנתח המוח חוזר ורוצח את זאק המילטון... כאן כבר מדובר בדניאל ווגל
(דניאל ווגל, שזאק מסגיר אותו בכך שהוא לוקח שערה שלו ומדביק מתחת לשולחנו בזמן שהוא נאבק בדניאל) מסקנה, בעצם הכל סביב דניאל.

ולשאלה, אז מה הלך פה בעצם? דניאל החזיק את ייטס החזיק את הרוצח (שנמצא תלוי לבסוף) מי בעצם מנתח המוח?! הרי נמצא בביתו של ייטס מדריך החיתוך לגולגולת... מה שכמעט מסגיר אותו סופית...

אז איפה בדיוק היה בעצם דניאל? הרוצח האמיתי?
 

שיר m

Well-known member
השאלות שלך מזכירות לי כמה העונה היתה נוראית.

אין לי תשובה (כבר לא זוכרת מה הלך שם), סורי
 

shaked2010

New member
כן, העונה נוראית (די מכל הבחינות) ולא מובנת

ונראלי יש בה הרבה חורים ומקרים לא הגיוניים
וכל התסבוך בעלילה, יותר מידי רציחות... יותר מידי רוצחים יותר מידי עלילות סביב אנשים

אני רואה את העונה פעם שנייה וחצי כבר ברצף... וחוזרת על פרקים רק כדי להבין מה הולך שם

ועדיין שאמח לתשובה


 

einat162

New member
ייטס מעולם לא היה הרוצח הרלוונטי-

זה היה דניאל ווגל היה שפעל ברקע כל הזמן.

דפוס הפעולה שלו הזכיר את מה שייטס עשה לקורבנות - אבל ייטס עשה את הדברים האלו בגלל הניתוח שווגל כפתה עליו, פסיכוזה שהוא ביצע בקורבנות שלו (ולכן כל הציוד והספרים שנמצאו לגבי חיתוך המוח הם לא בעיה פה). יש את הקורבנות של ייטס, ויש את הקורבנות של דניאל/אוליבר.

ואילו דניאל בחר לעשות את מה שעשה מ 2 סיבות :
1) לבלבל - ולהצביע על ייטס.
2) כמו שאוולין אמרה- שהוא מנסה להביא לה קצת אמפתיה בקופסא (החלק שמוסר הוא האחראי על אמפתיה, ולפסיכופטים אין אותו).

בתחילת העונה אנחנו לא רואים אותו, אבל אח"כ מציגים לנו אותו כ"אוליבר סקסון" (פעם ראשונה במסיבת חוף אחרי הדייט הכושל של דקסטר עם קאסי).
 
למעלה