דפנה

astronomi

New member
דפנה

הנה לכם דריסת הרגל הראשונה-מני-רבות שלי כאן... :) הבעיה שלי עם הספור הזה היא שאניודעת שהוא לא מושלם, אבל אני לא מצליחה לשים את האצבע על הבעיה. אני אשמח מאוד מאוד לעזרה! טודה :) דפנה אופק הסתובב לו בתוך הקהל הרועש, הנרגש, כשחיוך דק מרחף על שפתיו. הוא אהב את תחושת העליונות שהציפה אותו, ושנבעה מכך שהם לא יודעים מי הוא... עדיין. הם ידעו, כמובן, בקרוב – בסופו של דבר, כולם ידעו – אבל כרגע יכול היה להנות מהאלמוניות הזמנית שלו והעליונות שליוותה אותה. פנקסו המרופט היה פתוח, כרגיל, והוא צד לו רעיונות גלמיים מתוך שלל הזיחות שזמזמו סביבו. סיפוריו הטובים ביותר, אחרי הכל, צמחו מתוך הפנקס הזה, מן הרעיונות האלה. הוא פילס דרך אל אחד מדוכני הספרים, כשצדה קריאה מענגת את אזנו: "אוי תראי, מעיין, יצא ספר חדש של אופק דוידי! איזה יופי!" חיוכו הדק התרחב במידה בלתי-נראית כמעט, ביחד עם ליבו, והוא עצר להקשיב. "בטח, לא ידעת? הוא גם יהיה פה היום, יש לו הרצאה על --" "אני *יודעת* שהוא מרצה, למה את חושבת שאני כאן כל כך מוקדם?" "נו, אז --" חבורת ילדים רועשת בגלימות וחרבות עברה בין אופק לנערות המשוחחות, וכשעברו – נעלמו השתיים. העלמותן גררה רק משיכת כתפיים קלה - הוא ישמע עוד אין-ספור שיחות כאלה היום. עדיין מחייך, ראשו מתנשא מעל לקהל, פנה אופק לחפש את אולם ההרצאות. איש סגל מזדמן שנשאל לכיוון הפנה את תשומת ליבו לשלט הענק שסימן את הכניסה לאולם, ושיעשע אותו מאוד: "אופק דוידי – על פנטסיה ישראלית וישראל פנטסטית" הוא צחק חרישית, שלף את המחשב שלו מהכיס, והלך לערוך את החיבורים הנחוצים. עדת המעריצים שציפתה בכליון עיניים לצד מדרגות הבמה בסיום ההרצאה היתה גדולה מתמיד, אופק ציין לעצמו לשמחה. במיוחד משכה את תשומת ליבו נערה חיוורת, יפיפיה, בעלת עיני שקד ירוקות עמוקות שחיכתה בסבלנות אין קץ בזמן שחתם על ספרים שהוגשו לו, ענה לשאלותיהם של מעריצים נוצצי-עיניים והתלוצץ עם אנשי סגל שניסו להסתיר את התרגשותם מאחורי ארשת של חשיבות. כשנמאס לו מההמולה והוא הבין שהיא לא תפצה פה עד שיעלמו כולם, פטר את הקהל בהינף יד, קורא "הייתי רוצה לנוח עכשיו, אם לא אכפת לכם – נראה אתכם מאוחר יותר, בבר?". הוא ידע היטב שיראה אותם שם, ממתינים לו בחוסר סבלנות מוסתר היטב – הוא ידע גם שקנה את ליבם כשהוריד עצמו לדרגת אדם פשוט שיבוא לשבת איתם. "כן, חמודה?" נפנה אל הנערה משהשתרר שקט באולם. "מה שמך? רצית משהו?" "שמך שלי זהו דפנה, ומשהו שרציתי זה לתת לך סיפור" היא ענתה בכובד ראש. היה לה מבטא זר ברור שאופק לא זיהה, והיסוס קל לפני כל מילה שרמז כי היא לומדת את השפה. הוא עמד לשאול אותה מנין עלתה, אך היא המשיכה מבלתי לחכות לתגובתו. "אבל סיפור שהזה הוא לא… פנטסיה כמו שאתה עכשיו כותב, הזה שהוא שלי זה סיפור אמיתי כמו פנטסיה, הוא סיפור שלי שהיה קודם, והזה גם של…" "רגע, רגע, חמודה" הוא קטע אותה, מושיב אותה בעדינות על כסא סמוך ומתיישב מולה בעצמו. תרגעי, קודם כל, בזמן שאני מוציא את הפנקס שלי --" חיטוט קצר בכיסיו העלה את הפנקס המבוקש ועט "ועכשיו, תנשמי עמוק וספרי לי מה העניין." דפנה עשתה כמצוותו, כובשת את התרגשותה בכח. קולה המוזר, הפעמוני, סחף אותו עד מהרה לתוך הסיפור. "אני יכולה לספר הזה רק בקצר, כי סיפור ארוך מאוד ויש גם מסובך בפנים. אני חיה עכשיו, וגם חיה הייתי לפני הרבה הרבה, ואז אלים שלי היו באים גם למעלה, גם למטה וגם באדמה שלנו. אני משרתת של יער, של אלה של יער. תמיד משרתת של אלה, אותה רק אהבתי, אותה תמיד. יפה הייתה, כל כך אהבתי! אז ביער של אלה, אל של אפולו ראיתי, והוא לרדוף אחרי מתחיל ורץ. בעיניים שלו ראיתי שגעון של גבר כשהוא של אישה גוף הוא רוצה – ואני גבר לא ידעתי, רק אלה של יער תמיד אהבתי. ביער רצתי, רצתי, רצתי, ואני מכירה יער יותר מהוא, ומתרחקת. ואל של אפולו מתרגז ורץ יותר מהר, יותר, יותר, ואני רואה שתופס אותי אם לא מצילה אותי, ושם של אלה קוראת, דיאנה, שתעזרי לי, שתעזרי! ואז רגליים שלי בבוץ נכנסות, ואני בוכה דיאנה, דיאנה. ואז רואה שרגליים שלי צבע של עץ הן, ואני נוגעת והן כמו עץ מרגישות, שלי. ואז עץ עולה, עולה, ואני צוחקת דיאנה, דיאנה, שהיא אותי לעץ הופכת… ואז עיניים שלי עץ, וראש, ואני לא רואה. ואז אני מתעוררת כמו שמשינה ארוכה, ויער אין. ואני הולכת ושואלת, יער איפה? ואותי לא מבינים. ואני רואה בתים עד השמיים, ואני רואה דברים רצים מהר, מהר, ואני רואה דברים שאני לא מבינה מה שהם. ואני לומדת, לומדת, לומדת. ובוכה, ואני קוראת לאלה של יער, ואלה אין. ויער גם אין. ואני בוכה, ואני לומדת – שפה אני לומדת שלכם, והיסטוריה, ואני לומדת שאין שמאמינים עכשיו באלה של יער, ואז קסם של אלה של יער אין כבר. ואז אני כמו אתם, ורוצה רק שמיהו יספר סיפור של שלי. שאת אלה שלי יפה, טובה, אנשים שלכם יזכרו שוב." קולה של הנערה נדם, והיא הביטה באופק בעיניים נואשות, מתחננות להבנה - הוא ניער את ראשו, מהורהר. לרגע אחד הקסם של קולה הפעמוני עוד החזיק בו, והוא האמין – ואז, מביט מסביבו, הכתה בו המציאות והוא נד בראשו. "לא מאמין גם אתה" היא הבינה, מאוכזבת. "סיפור חמוד, ילדה, אבל הוא לא ימכור. נראה אותך בבר?" אמר כדי לצאת ידי חובה, תוהה למחצה אם כדאי לדווח עליה למישהו, וקם ממקומו. דפנה הביטה בגבו המתרחק בהבעה נוגה. מעין, מי שהפכה להיות חברתה הטובה, טענה בתוקף כי לסופרי פנטסיה ראש פתוח, וכי מי שכותב ספרים כשלו חייב להיות בעליו של דמיון מפותח מספיק כדי להאמין לה. אחרי כל האכזבות, דפנה היתה צריכה לדעת טוב יותר. היא גירדה את זרועה מתחת לחולצה, באותו מקום מציק בו נאחזו עדיין שאריותיה של קליפת העץ, ופסעה בעקבות הדמות המתרחקת אל הבר, לחפש את מעיין. אופק, מעט לפניה, פילס לו דרך בראש מורם בינות לקהל הרועש, הנרגש, שכעת תלה בו עיניים לא-מאמינות והצביע עליו בעברו. את תחושת העליונות שזה נתן לו אהב אף יותר... הוא צנח על כסא בבר, בוחר לו אחת מכוסות המשקה המוצעות לו, וצחק בקול: "תשמעו סיפור משעשע שקרה לי הרגע..."
 

Boojie

New member
יפה!

לא הרגשתי שחסר משהו. אהבתי מאד איך שהסיפור בנוי, את הפשטות שלו ואת האמירה שלו על זה שהיכולת לראות מעבר לאופק לא בהכרח נמצאת במי שהיא אמורה להיות בו. את יכולה לשקול, אולי, להוריד את הקטע עם קליפת העץ שנאחזה בבשרה. אולי להשאיר את זה פתוח (כך שגם הקורא יצטרך לבצע החלטה של אמונה, לא רק אופק).
 

Real J

New member
נהניתי מהסיפור

אני חושבת שהוא כתוב יפה. התיאור של הכנס, הסופר, והמעריצים היה מצויין: חי, ולהרגשתי - אמין. מה שאני פחות אהבתי הוא את הדמות של דפנה. מעבר לכך שהיא מחפשת הבנה: מה הצורך שלה שהוא יאמין לה? אני מבינה שהיא רוצה שהסיפור יזכר, אבל אני חושבת שהסיפור היה יותר טוב אם האמונה של מר אופק היקר היתה חורצת את גורלה לכאן או לכאן. הייתי רוצה שחוסר הפתיחות שלו יגרור מחיר כבד יותר רק מעוגמת נפש. אבל גם כך, הסיפור מאד מהנה, והרעיון עצמו טוב!
 

Real J

New member
היה לי רעיון...

אולי אפשר ליצור מצב בו במציאות של הסיפור האל אפולו שוב רודף אחרי דפנה, וכך לערבב בצורה מעניינת יותר בין הסיפור המיתולוגי שלה להווה. במצב כזה, יתכן כי היא מבקשת מהסופר ממש עזרה ולא רק הבנה, היות ומישהו רודף אחריה, והולך להפוך אותה שוב לעץ... מה דעתך? מקווה שלא אכפת לך שאני מעלה רעיונות.
 

astronomi

New member
רעיונות אני אוהבת... :)

ויכול להיות שמה שחסר לי בסיפור הוא מוטיבציה חזקה יותר של דפנה שלספר את הסיפור. או הבהרה של כמה חשוב לה לספר אותו... מצד שני, אני לא רוצה להמשיך אותו הלאה. דווקא עם הנקודה שבה הוא נגמר טוב לי - אומר מה שהוא היה צריך להגיד, ודי. לא נמרח. גם את/ה חושב/ת שעדיף להשאיר את ענין האמונה פתוח?
 

Real J

New member
לגבי הסוף - פתוח או סגור

נראה לי שזה תלוי בקונטקסט בו הסיפור נקרא... אם הסיפור מופיע בפורום מד"ב פנטזיה, די ברור שהנחת היסוד שאלמנט פנטסטי מעורב בסיפור, ולכן -נאמין לדפנה, אבל אם תפרסמי את הסיפור במקום אחר, לקהל אחר, יתכן שנקודת ההנחה תהיה שדפנה "לא בסדר" ולכן דוקא נטיעת ספק בכך תהיה חשובה... אז אני לא ממש יודעת... אבל בסופו של דבר, בקונטקסט הקיים, אם תמצאי דרך להשאיר את הסוף יותר פתוח (גם אם לא לחלוטין חסר כיוון), אני חושבת שזה יהיה עדיף. (ג´יי האמיתית)
 

cwen

New member
מקסים!../images/Emo41.gif

באמת מאוד אהבתי. אין לי הערות, רק שאלה אחת: האם הרצון העז של דפנה שיאמינו לה נובע מכך שאם יאמינו לה אנשים, יחזור כוחה של אלת היער האהובה שלה? זה הרושם שקיבלתי, אבל אני לא בטוחה. יעל
 

astronomi

New member
קרוב למדי...

בעקרון, היא כבר קיבלה את העובדה המרה שהאלה מתה למדי. היא נורא רוצה שאנשים יזכרו אותה - תגובה טבעית של אדם שאיבד מישהו אהוב. אני לא חושבת שהיא מקווה באמת שזה יחזיר את האלה, אבל אני בטוחה שהיא תהתה בנושא.. :)
 
או, אגב, נומי...

"אופק דוידי" הזה מזכיר לי משהו - מה עם עוד שני שחקנים? מצאת כבר? ועכשיו בקשר לסיפור. אהבתי נורא, אבל זה באמת יוצא טיפונת סגור. ברור שהיא מה שהיא אומרת שהיא, אין את רגע השאלה - היא חולת נפש, עובדת עליו או אמיתית? אין את ההתלבטות הפנימית. התשובה מוגשת על מגש של עץ. __________________ יום לא-הולדת שמח, גל
 
למעלה