דעה אישית

דעה אישית

אתמול פורסם שאחד מכל חמישה קשישים מותקף עי בן משפחה. (סטטיסטית אם זוג קשישים מותקף עי שני ילדיהם , שאר תושבי אותו בניין יכולים לנשום לרווחה…) מי שמצוי עמוק בפעילות עם המגזר השלישי מופתע חדשות לבקרים. לטוב ולרע.עד שבאה סטטיסטיקה חדשה ,מחקר חדש שמפוצץ אותך שוב פעם ,מחדש. אבל הסטטיסטיקה היא לא רק של מכות ,היא גם של עוני ,בערות מחלות ותרופות , הסטטיסטיקה שאנחנו מקבלים בסוף מהדורת החדשות ואשר מתמוססת במהירות ,היא הווית חיים של מספרים אנושיים ,ואשר עד שלא נראה אותם עין בעין לא נחליף את צקצוק השפתיים במעשה. במעשה ולא בשווה ערך כספי. לא שאני מזלזל בערכו של הכסף שהוא השמן המאפשר למנוע המגזר השלישי להסתובב בלי לחרוק. המעשה הוא הדלק ,כספים ימצאו ,יתרמו יגרדו אותם מאי שם. אבל כדי שמישהו יתבקש לתרום ,מישהו אחר צריך לאתר את אותו תורם, להתקשר אליו ,לדבר על ליבו-להשקיע את המשאב היקר לשניהם-הזמן. אג'נדות חברתיות כבר מזמן כתובות על דגליהן של חברות מסחריות המכבדות את עצמן,המגזר השלישי הופך בעל יכולת והשפעה כלכלית. לא בטוח שאנחנו יכולים למלא בכל שבוע את המקרר של הקשיש שגר איתנו בבנין,לא בטוח בכלל שהשכנה מקומה 2 תפסיק לחטט בפחי האשפה כדי למצוא בקבוקים ולמכור אותם,מה שכן בטוח שאם ניקח אותה ,באוטו שלנו ,כמו שהיא, עד לסופר,אם נבקר בביתה ,בהסכמתה לחמש דקות בערב לוודא שהיא לא נרדמת עם הסיגריה הזמן שלנו הפך יקר מפז. ואם משהו מכם חושב לרגע שאין לו שכנים שחיים כך כנראה קוראים לו רובניזון קרוזו.
 

s h o o s h a

New member
להיות בן אדם

עושה רושם שקצת שכחנו מה זה להיות בן אדם. כי כל אחד עסוק בעניניו ומצוקותיו ולא כל כך מתפנה לראות את אלו שסביבו. אז אולי אם נצא מהאדישות שלנו, נפנה רגע קצר מהטירוף של החיים לטובת זולתינו, אולי נצליח לשנות את התמונה. פעם, מזמן שרנו את "אני ואתה נשנה את העולם" אני באמת מאמינה שאפשר, לשנות צריך רק לרצות בכך, באמת לרצות ואז העולם שלנו, החיים שלנו, אנחנו ניראה אחרת, טובים יותר
 

s h o o s h a

New member
אלימות נגד קשישים

אם עד היום ידענו שיש בישראל כ-150 אלף קשישים מתחת לקו העוני, עכשיו מסתבר שהרבה יותר נקרעים ממכות. אבל מה איכפת לשלוש המפלגות? רינו צרור השבוע התכנסו בביטוח הלאומי ודיווחו על אלימות חסרת תקדים שמופעלת על קשישים. על קשישים, זו אינה שגיאה, אלימות מכל סוג. אלימות פיסית, חבטות אשכרה עד למעשה רצח, ואלימות מילולית, איומים, הפחדות, סחיטות באיומים וכיוצא באלו. קשיש הוא מי שהגיע לגיל שישים וחמש, ומכאן ואילך. בישראל כ-680 אלף קשישים וקשישות. יגאל בן שלום, מנכ"ל ביטוח לאומי, נקב במספר הסובלים מאלימות פיסית. כ-26 אחוז. כלומר, כ-176 אלף קשישים וקשישות סובלים אצלנו מהתעללות. 176 אלף. זה פחות או יותר היקף האוכלוסיה בעיר בינונית. עיר של קשישים וכולם קורבנות. ומה אנחנו עושים כדי להפסיק את התופעה הנוראית הזו???
 
למעלה