דמי תיווך.

דמי תיווך.

לפני כשבועיים חתמנו על חוזה שכירות, בחוזה היה מצויין שנשלם *** $ ל-12 חודשים. בנוסף בחוזה היה עוד סעיף, שאנו צריכים לשפץ את הדירה בסכום****ש"ח ופירוט של מה שקבענו עם בעל הבית, ומשכר הדירה שלנו ירד 100$ בשביל השיפוצים, ואם לא נעשה את הסעיף של השיפוצים, נשלם כרגיל. היום בעלי הלך להתחיל את השיפוץ, מכיוון שראינו את הדירה כשהיתה תכולה לא קטנה של ריהוט וקרטונים, לא ראינו שמדובר בנזק כל כ גדול לדירה, מה שאומר שהסכום שקיבלנו מהמשכיר, לא מכסה אפילו את החומרים. דיברנו עם המשכיר וסיפרנו לו על הבעיה. הוא לא היה ממש נחמד, ולא התאים לו שנשפץ ביותר ממה שהוסכם. לאחר יחס כל כך מבייש מהמשכיר, ולאחר כל התקלות בדירה, אנו לא מעוניינים להשכיר אותה. המתווך אמר שאם לא נגיע עם בעל הבית להסכם (אנו אמורים להיפגש עימו מחר) אז לא קרה כלום ונבטל את השכירות. אבל מה, הוא לא הזכיר אם נקבל את דמי התיווך שהם סכום של חודש שכירות. שאלתי היא כזאת, האם הוא יחזיר לנו את דמי התיווך כי כביכול השכרנו "חתול בשק". מה לגבי הצ'קים שנתנו לו? אשמח לעזרה, תשובה, א כל דבר שיכול לעזור לנו. תודה.
 

u 1000

New member
סביר להניח שתהיו חייבים...

לשלם למתווך את דמי התיווך. מבחינת המתווך העסקה הושלמה והוא זכאי לדמי התיווך. ראי פסק דין בקישור הבא: http://info1.court.gov.il/Prod03/ManamHTML3.nsf/E78C9A647A754F27422571EF00576A3B/$FILE/414D71A3324F6F9A422571EC00374879.html?OpenElement ואני לא יודע על מה מסתמך המתווך באומרו: "המתווך אמר שאם לא נגיע עם בעל הבית להסכם (אנו אמורים להיפגש עימו מחר) אז לא קרה כלום ונבטל את השכירות."
 
תודה על תגובתך,

המתווך מסתמך על דברי בעל הבית (המשכיר) באומרו את הדברים הנ", בגלל זה שאלתי, אם אנו זכאים לקבל את דמי התיווך בחזרה. מה שאתה אומר בעצם, שנגיד, ולא השכרו את הדירה, והמתווך לא יחזיר לנו את דמי התיווך, הדירה עדין תישאר בטווח הדירות להשכרה, וכשיגיעו אנשים חדשים להשכירה, הם ישלמו גם דמי תיווך, ומה שיוצא זה שהוא מקבל תיווך פעמיים. זה חוקי? מגיע לו לקבל שכר תיווך על דירה שניראתה אחרת ביום קבלת המפתח, והמשכירום ביטלו? ונגיד שכן, זה לא בסדר, גם לקחת מאיתנו וגם מהשוכרים החדשים שיבואו, איך חוק כזה שמגן על המשכיר מפני דברים כאלו? נכון שתגיד לי, תראי את ראית את הדירה, ואיך פתאום היא אחרת, אנחנו גם לא האמנו למראות עיננו אחרי פינוי הדירה, תמיד אחרי שמפנים דירה מתכולתה, מגלים את הפגמים הקשים שבה(דברים ש"הרהיטים הסתירו"). תודה.
 
ברגע שנחתם ההסכם

המתווך זכאי לקבלת התשלום עבור עמלו.ואם יעלה בידי המתווך להשכיר את הדירה לאחר, הוא יהיה זכאי לקבלת תשלום גם בגין כך. אני ממש לא בטוחה שיש לכם עילה לביטול הסכם השכירות.
 

u 1000

New member
גם אני לא בטוח שיש עילה

ובעצם זה מה שהתכוונתי כשציטטתי את דברי המתווך כפי שהובאו על ידך. את כל אשר ראיתם עכשיו סביר להניח שיכלתם או הייתם צריכים לראות לפני החתימה. מאחר וההנחה הבסיסית היא שאדם יודע ומודע לתנאי החוזה עליו הוא חותם ביטול החוזה הוא בעייתי למדי אלא אם הביטול נעשה בהסכמה. רצוי להקליט את בעל הבית מסכים לביטול החוזה ועוד יותר כדאי (במיוחד אם יש כבר הקלטה) לחתום על מסמך המאשר את ביטול החוזה.
 
למעלה