די נמאס!!!

gesus

New member
../images/Emo41.gif../images/Emo41.gif../images/Emo41.gifיש לי רעיון../images/Emo124.gif../images/Emo54.gif

זה בעצם רעיון של חבר שלי אבל הוא לא רוצה להכנס לפורום אז אני גונב לו את הזכויות. אם נתארגן נגיד משהו כמו 100 מכוניות ונסע על 20 קמ"ש באיילון אני מאמין שזה יגרום לאיזה אפקט. הרעיון הוא לעשות את זה באופן "ספונטני" מבלי לערב את התקשורת שגם ככה לא עוזרת מי יודע מה (ראו דוגמא גיא פינס-למה זה טוב בדיוק?) ולתת להם להגיע אלינו.תארו לכם דיווחים ברדיו שימשכו לשם את הטלביזיה,עיתונות ומה לא... הסיסמא של אותו "יום פקק" הוא "תארו לכם שכל רוכבי האופנועים במרכז יעברו למכוניות..." הקיצר, זה דבר שדורש אומנם ארגון ותיאום רציני אבל זה לא בשמיים כי אפשר לתפוס כזה יום עם כל החבר´ה מארגון האופנועים וחבר´ה מהפורום
 

guy1100f

New member
זה רעיון../images/Emo41.gif../images/Emo41.gif../images/Emo168.gif

בטוב לא הולך אז ברע אולי כן אם פולטקאים לא עוזרים,סלבריטי לא מוכנים להזיז את התחת אז לעצור את אילון בשיירת מכוניות נשמע לענין ועדיף בשעות העומס זה יקבל סיקור עיתונאי להנהגים ירגישו על בשרם מה זה אומר שאנחנו עולים על מכונית במקום אוםנוע
 
זה רעיון... אבל (אוף)

(היו כל כך הרבה רעיונות שנשקלו - וליותר מדי מהם היה "אבל") - עם מי אתה מוכן לנסוע 20 קמ"ש? זו לא סתם שאלה: נסיעה במהירות נמוכה מחייבת מיומנות. אבל מוכן לקחת על עצמך את הסיכון? ואם כן, כמה עוד מוכנים? - היו נסיעות מחאה בערים חיפה ות"א (לא ב-20 קמ"ש, אלא ב-40). התגובות דווקא היו די טובות - אנשים אוהבים לראות אופנועים. במה זה קידם את המאבת? בכלום - כי אנשים לא הבינו שזו מחאה, וגם אם כן, לא הבינו את כל הדקויות ("אופנועים מסוכנים - מגיע לכם שתשלמו יותר
) - OK, אתה אומר - אז לא ניסע. סתם נחסום כבישים.נבעיר צמיגים? למה לא... אבל רגע: מי אתה חושב ישאר בשכונה כשהמשטרה תתחיל לפנות בכוח את הכלים? (אופנוע זה לא משאית...) - סתם: חשבת על זה שיש אופנועים שממש, אבל ממש, לא אוהבים נסיעות איטיות? (מבחינה מכנית
) יש רק תשובה אחת: בכנסת. רק לפעילות ביחס לכנסת (לובי, פגישות עם ח"כ, הפגנות מול הכנסת) - יש איזשהו סיכוי, כשהיא מלווה בהבנות עם משרד האוצר. ובאותו זמן שאתה חושב על זה - תרשה לי להזכיר לך מספר: 266000. זהו מספר דורשי העבודה במשק.
 

xfwind

New member
../images/Emo45.gifקבל המון "האח הידד" -../images/Emo45.gif

ואל תשכח לחדד את הבעיה בצורה ברורה לאלו שלא עקבו אחרי המאבק שטרם הסתיים: 1. מבחינה אקטוארית אופנועים צריכים לשלם הרבה יותר. (אמרת כבר שהתעריף מסובסד). 2. הטענה היא לאחריות מוגברת של המכוניות, והדרישה היא ל"חציית" או הצלבת סיבסוד (מהמכוניות אל האופנועים). 3. זה דבר שאתה לא יכול לשכנע בו את הנהגים באיילון (אולי להפך). 4. לכן הקונספט של לובי פוליטי בקבוצות הכלכליות בכנסת הוא טוב, יחד עם הפגנת מסיביות (ההפגנה הגדולה שנדפקה במותם של אבנר* ומירי). ולא לשכוח את מוחמד ברכה שנתמזל בו מזלנו והועיל ביותר (מסיבות אחרות..) בסיבוב האחרון של ועדת המשנה לעיניני ביטוח. זה מורכב (אמרת שאתה לא מרכיב...) מכדי להסביר בפשטות לנערי הפורום? *פעם אספר לך קוריוז נחמד לזכרו של אבנר.
 

xfwind

New member
ואיך זה בהשוואה לשאר העולם?

מעניין מה יחסי עלויות הביטוח שם (בעולם ה"מערבי" בהשוואה לערך הכסף היחסי). לא שכחנו את ה"גולים העצמיים" שרוכבי הדו"גיגים הביאו על עצמם בתביעות סרק ומעלה. ואל תצטנע - הניסוחים שלך לעילא ולעילא.
 

tn1000s

New member
החובה ממש זול אך לא המקיף

חובה וצד ג 1500שח לtl1000 שזו המדרגה הגבוהה ביותר כי ביטוח נקבע עפי כוחות סוס ביטוח מקיף זה 10% מערך האופנוע המצב באנגליה ביטוח חובה נקבע עפי וותק וגיל והוא יקר בטרוף לרוכב מתחיל עם אופנוע גדול ביטוח מקיף נקבע עפי גיל וותק ומקום מגורים
 
בחו"ל

הביטוח זול יותר (למשל, בארה"ב). אבל כשאומרים "הביטוח" צריך לשאול מה הוא מכסה - ופה התמונה שונה לחלוטין. ביטוח החובה בארה"ב מכסה בנוסף לנזקי רכוש, גם נזקי גוף. ואולם, היקף הכיסוי מוגבל. החוקים הקימים שם מגבילים את זכותו של המבוטח בביטוח מסוג no fault (ביטוח ללא אשם, כנהוג אצלנו), לתבוע בבית משפט, אלא במקרים מסוימים (סף נזק מילולי או ערך נתבע). מנוסף לביטוח no fault, יש ביטוחים נוספים, מסוגים שונים (כלאמר, יש חובת ביטוח - אבל אין חובה לבטח בביטוח no fault). התוצאה? פרמית ביטוח נמוכה בהרבה (אין לפני נתונים ברגע זה). אה, כן, ושכחתי להוסיף: גם כיסוי חלקי מאוד ביחס למה שקיים אצלנו. מעבר לכיסוי הזה, יכול כל אחד לרכוש ביטוח כפי שידו (כיסו...) משגת. זהו בהחלט מודל אפשרי גם לביטוח החובה בישראל. השראלה היא האם זה מודל אפשרי לביטוח חובה בחברה הישראלית - וזו שאלה אחרת.
 

xfwind

New member
הרמה הסוציאלית הנהוגה בארה"ב

נמוכה בהרבה מאצלנו. קרי- מחוייבות הכלל/החברה ליחיד הפגוע והנזקק. מאידך דעו לכם שבתי משפט בישראל (וזאת מידיעה) החלו לבלום את פסיקת הפיצויים מעל לעננים מתוך הכרה שבכך נזוק הכלל במידה שעולה על נזקו של הפרט. (את זה מסר לי חבר עו"ד, עליו השלום).
 

xfwind

New member
אני מניח שאתה מתכוון לשופטים

ולא למערכת הסוציאלית האמריקנית. כמו שכתבתי, חברי העו"ד שהסביר לי על כך עבר מן העולם....
 
אם זוהי התרשמות - אז אינני יודע

איך אפשר יהיה לשחזר אותה. אם ציטט מפס"ד - אני מניח שיש לי סיכון לאתר את האיזכור. בכל מקרה, עצב הידיעה בדבר האפשרות שיש התיחסות כזו מקרב אותי למצוא אותה.... המערכת הסוציאלית האמריקאית? לא ידעתי שיש כזו....
 
תביעות הסרק

הם בעיה של כלל שוק הביטוח - אין לי ידיעה המצביעה על כך שמספר תביעות הסרק מתוך סך התביעות של רוכבי הדו"ג גדטול יותר מאשר בכל אוכלוסיה אחרת.
 

xfwind

New member
הערכתי שכן -

בכל מצב של פגיעה בדו"ג ולו הקלה ביותר יש מצב של רוכב שוכב וחבלות (אפילו שטחיות). וזה מצב שקל לצאת ממנו למסע קטן של פיצוי. לעומת זאת ברכב תאונה קלה לא יוצרת מצב כנ"ל ורף היציאה למסע הפיצויגבוה יותר.
 

xfwind

New member
ואיך זה בהשוואה לשאר העולם?

מעניין מה יחסי עלויות הביטוח שם (בעולם ה"מערבי" בהשוואה לערך הכסף היחסי). לא שכחנו את ה"גולים העצמיים" שרוכבי הדו"גיגים הביאו על עצמם בתביעות סרק ומעלה. ואל תצטנע - הניסוחים שלך לעילא ולעילא.
 
חלילה... אני מת להפגין../images/Emo70.gif

אבל אני לא מוכן לעשור למישהו להוציא אנרגיה רק כדי לשחרר לחץ, אבל בלי צפי לתוצאות. לכן: - יש למקד את ההפגנה במקום שיכול לעזור. קרי: כנסת (אבל רק אחרי הבחירות, הרכבת הקואליצה, המלחמה במפרץ וכו´ - כי אחרת, אף אחד לא ישים לב...) - אני מת להפגין אבל לא מוכן שמישהו יפגע בהפגנה. - יש בעיה כספית של המשאבים הדרושים... מישהו מוכן לתרום קצת כסף? אני מעריך ש-50000 ש"ח יספיקו. אני מצהיר (אם היה למישהו ספק) שאני מוכן לתרום מזמני (מהמעט שעוד נותר פנוי...) , מרצי, ידיעותי, לנושא. באותה נשימה אני מזכיר גם שלבד אף אחד לא יכול - ובהקשר זה, תרשו לי להזכיר לכם את המועדון: גם אם יש למי טענות מטענות שונות ביחס למועדון, אני לא בטוח שיש גוף חשוב יותר בהקשר הזה.
 

® Road Runner

New member
דווקא לגבי תזמון ההפגנה אני לא כ"כ

מסכים איתך... הפגנה צריכה להיות לפני, תוך כדי ואחרי הבחירות
... לפי דעתי דווקא עכשיו, לפני הבחירות, זהו הזמן הטוב ביותר לעשות משהו. יהיה מאד נחמד לראות כמה פוליטיקאים רודפים אחרינו על מנת להשיג תמיכה- דווקא עכשיו כשהם צריכים מאיתנו את קולינו הם ישימו לב אלינו יותר. כמובן שתמונה של אלי ישי על R1 עם חליפה מלאה(שחורה, שני חלקים מכותנה
) לא תבטיח לנו שום דבר בעתיד אבל לפחות תהיה הידברות ונוכל לומר את דברינו, מה שקשה להשיג בימים אחרים.
 
אולי הינו צריכים להתחיל לפני חודש

אבל עכשיו? די מאוחר.... מה שכן - כל מי שמשתתף באסיפת בחירות מוזמן לשאול את המועמד (חוץ מהשאלות הרגילות...) גם את השאלות הבאות: - מה אתה מתכוון לעשות כדי לצמצם את הקטל בכבישים, ובמיוחד את הקטל של רוכבי דו"ג? - מה עמדתך ביחס ליוקר הבלתי אפשרי של ביטוח החובה?
 
למעלה