די נמאס!!!

shaykan

New member
(לכולם) מה שאני אומר...

אני רוכב כבר 13 שנים על דו"ג כמעט על כל הנפחים. היום אני בעל משפחה ורוכב על קטנוע מהבית לעבודה (יש לי גם מכונית,אצל האישה). יש כאן אנשים טובים (שלמה) שעשו עבודה נפלאה בהבנה ובישום של הנושא. אך מה קרה במשך הזמן...האוויר ירד מהמפרשים והחברים ממשיכים לחכות לתשובות ממזדרונות השלטון. אך מה לעשות השלטון שלנו עסוק בבעיות אינטרסנטיות של אוכלוסיות קצת יותר חשובות\עשירות. אני לא רוצה להמציא את הגלגל מחדש, אני פשוט רוצה להמשיך לגרום לגלגל להתגלגל ושהנושא לא ירדת מסדר היום הלאומי. אני מאמין שזמן, התמדה ונחישות יגרום לכך שהנושא יחלחל עד לרוכב האחרון. ברגע שנתחיל את הספין הזה שוב אני מוכן לקחת על עצמי את ירושלים ולהיות אחראי שכל רוכב דו"ג ירושלמי ידע על הנושא. במקום לנסות להכשיל, בואו וננסה להקים את הצעקה הזאת שוב,עם עזרה של כולם ולא עוד תגובות פסימיות. שי
 
סליחה: שאלה

יש שתי דרכים: "זבנג וגמרנו" ו-"עבודת נמלים". האמת - לא היתה הצלחה להרים את המסלול הראשון לאורך זמן - זאת עובדה. במקום זאת, נעשתה התקדמות מסוימת בשיטה השניה. אני חושה שנוכחת, מתגובות לשרשור, שלאף אחד אין התנגדות לשיטה הראשונה, אלא שיש סקפטיזם, כאשר זוכרים את השנה האחרונה. סקפטיזם המבוסס על הסיכון הנמוך לארגן כמות גדולה מספיק של רוכבים לאורך מספיק זמן מחד, ועל ההכרה שפעילות לאורך זמן היא פעולה שוחקת, ורק מעטים (אם בכלל) יתמידו בה באופן שיאפשר להשיג תוצאות. קיימת האפשרות השניה - והיא פעולת נמלים מול הרשויות (בתאום עם המועדון). מה שנדרש כאן זה מחויבות אישית להשקעת זמן על חשבון דברים אישיים של הפעיל. ועכשיו לשאלת מליון הדולר (ואנא, כל אחד מוזמן לענות על השאלה בכנות): כמה זמן ומשאבים אתה מוכן להקדיש לנושא?
 

כRובי

New member
../images/Emo41.gif המאמר עלה למאמרי הפורום ../images/Emo41.gif

קטגוריית "מול הרשויות"..
 

פיני007

New member
מאחוריך כל הדרך. אני מקוה

ועדין מאמין שמשהו ניתן להיעשות במדינתנו אטומת הראש: אבל ההסטוריה מוכיחה שתמיד ירדו על הדו"ג ושום דבר לא נעשה זולת ההפגנה בירושלים שלצערנו הסתיימה במותם של הרוכבים בדרך. ברור שאני משלם פחות בביטוח למכונית מאשר לאופנוע שלי (gsx1100f), אבל חברות הביטוח מחליטות אחרת והאוצר לא פוצה פיו כי גם לו יש נתח נכבד בהוצאה. העשירים מתעשרים והעניים הופכים עניים יותר. אני מאחל לאותו יום שכל הקטנועים והשליחים בתל אביב ישבתו ונראה אז את העסקים "פורחים". רק פעולה דרסטית יכולה להשפיע.
 
אף אחד לא נגד דו"ג...

אולי לא מבינים מספיק, אבל לא מצאתי את חבורת הקושרים שזוממת ופועלת באוצר או בחברות הביטוח כדי להפטר מאופנועים. מצאתי חוסר הבנה, מצאתי חילוקי דעות ערכיים ביחס למה ראוי ומה לא. אבל יש גם הרבה חוסר הבנה בצד שלנו: חברות הביטוח לא מחליטות כלום. האוצר מחליט. האוצר מחליט ע"פ החוק. יש למישהו בעיה עם זה? המממ... נדמה לי שיש בחירות בקרוב.
 
בטח שיש

כמו שיש לובי של הרוכבים ושל נציגי היבואנים. אבל מה אפשר לעשות - במדינה הזאת כולם שווים (לפחות במידה שלא מקשיבים להם). וד"א, לרוכבים מקשיבים יותר - כי כל כמה שההתיקרות היתה בלתי אפשרית, היו אלו נציגים של הרוכבים ושל היבואנים שמנעו העלאה גדולה עוד יותר (לא השנה, לפני כן) ד"א, חוק הפלת"ד קיים כבר מ-1974 - והשינויים המהותיים בו היו קטנים. אני לא בטוח שדרוש שינוי מהותי - רק הפעלה שונה (9למעט השמטת עקרון העדר זכות שיבוב)
 
א. פלת"ד

א. "חוק הפיצויים לנפגי תאונות דרכים". ביחס עם חוק "ביטוח כלי רכב מנועי" הוא מיצא את מה שקוראים אצלנו "ביטוח החובה". ב. הפעלה שונה: מכיוון שהמפקח קובע את התעריפים, הוא יכול לקבוע אותם בכל אופן סביר שיבחר, ושהכנסת תאשר. האוצר בחר בדרך הרפורמה הידועה. באותה מידה הוא יכול גם לבחור בדרך של השוואה מוחלטת של התעריפים (על כל המשמעויות הנלוות לכך, ד"א)
 

flitzeR1000

New member
אם ככה אז...

יש עוד 4 שנים שוב פעם בחירות אז למה שלא תתארגן איזו קבוצה של אופנוענים שינסו להיכנס לממשלה
אני יודע שזה לא ממש פשוט
 
האמת?

הבחירות האלו תפסו אותי ממש בהפתעה. לא בצחוק, ברצינות. (ולא, אין לי אשליות - לכנסת לא ניכנס. אבל מימון המפלגות וזמן האוויר גם הוא משהו....)
 
../images/Emo45.gif

לצערי הרב ,רבים אמרו את אותם דברים לפניך .. עצוב לראות שהמדינה ממשיכה להיות אטומה לציבור החלש, לא רק בתחום הדו-גלגלי. ולצורך העניין זה ממש לא משנה איזו מפלגות יהיו בשלטון,ומי יהיה ראש הממשלה. אני הגעתי למסקנה שלא אוכל לעמוד בדרישות ביטוח עצומות אלה ובחרתי את הבחירה הקשה .. ויתור על דו"ג בשלב זה של חיי.
 

נדב17

New member
צר לי לאכזב אתכם, אבל הם פשוט יבואו

אליכם בטענה שהסכום גבוה בגלל שהסיכוי לפציעות גבוה...ובאמת...רוכבי אופנוע נפצעים המון...
 

כRובי

New member
צר לי לאכזב אותך

אבל זה לא פשוט כמו שזה נראה. צריך להכיר את החוק , וכוונת המחוקק מכל הכיוונים לפני שבאים לנופף בעובדה (המצערת אך נכונה) שרוכבי דו"ג הם פגיעים יותר בתאונות.
 
המחוקק קבע שהאוצר יקבע

את התעריפים. בג"צ קבע שאי אפשר לחייב נהג בביטוח לפי מאפיינים של קבוצת סיכון השונה ממנו באופן מהותי (ניסוח שלי), בלי שיש לכך סימוכין בחוק. האוצר החליט לא לנסות לשנות את החוק, אלא להפעיל "רפורמה". בנתיים הסתבר, שהחלת התעריף המלא על דו"ג תסגור את הענף. אז עד שהבעיה תפתר, האוצר קובע סיבסוד של הענף. עד מתי? אף אחד לא יודע. עד שמישהו יסדר סוף-כל-סןף את הבלאגן. כמה? כמה שיוצא כל שנה (אחרי סדרת לחצים של כול הגורמים, כמובן) בקיצור, מחכים למשיח. --- וןביחס לסיכון: היחס בין כמות הכלים לכמות התאונות גבוהה בערך ב-50% עבור כלים דו"ג. אבל, האם חשבתם פעם שבכל מפגש שלי דו"ג על עצם קשה הסיכויים נוטים לרעת רוכב הדו"ג?
 
למעלה