הסיבה העיקרית להפחתה בתאונות שאנחנו מוותרים עליה, היא ש 50 נוסעי אוטובוס חולקים את הסיכון, של אדם אחד הנוסע באוטו את אותו מרחק, כי זו נסיעה אחת ולא 50.
אם נאמר בזהירות , אמצעי תחבורה פרטיים אינם מעורבים בתאונות הרבה פחות מאוטובוסים. ובתאונת המערבות אוטובוס אין עפ"ר נפגעים קשה מקרב הנוסעים, ולכן אוטובוסים אינם קטלניים מאוד במקרה תאונה (שלא כמו מטוסים).
לא התייחסתי לעניין הנהגים המנוסים והזהירים שציין ccyclist(ולו רק מחשש לפרנסתם, או בשל הקפדת החברות) , אבל חישובים כאלה לעולם לא ישקפו את המציאות במלואה. קצת כמו בכלכלה, הם צריכים להיות מקורבים למציאות במידה סבירה. אם תשים לב, מהצד השני, גם לא לקחתי בחשבון בעלי רכב שנוסעים חלק מהזמן באוטובוס. זה מטה (במקצת) את הכף לצד השני.
לו הממשלה היתה שוכרת כלכלן כדי לקבל החלטה רציונלית, הוא היה משתמש ביותר נתונים, ועושה חישוב מורכב יותר ועדיין לא היה מדייק במאה אחוז. אבל אלה אינם השיקולים להשבתת תחב"צ בשבת.
לא נעים לחשוב על דברים כאלה על המדינה והדת שלנו, אני אכן מרגישה מעט מוטרדת.